Kesäkuiset 2008

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolkyt ja risat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa PiP, että teillä on päästy leikkauksista voiton puolelle ja käyt välillä täälläkin:)

Itsellä maanantain jäljiltä vieläkin voipunut olo, ei tällä iällä selviä krapulasta enää yhdessä päivässä.. Kivaa oli, mutta seuraava kerta saa odotuttaa itseään vielä jonnin aikaa. Täälläkin oltiin pärjätty ihan hienosti, joten suotta hätäilin. Unikoulu olisi tarkoitus aloittaa sunnuntaina, saa nähdä kuinka monta yötä se vie. En jaksa tämän enempää nyt tähän hätään, tosi voipunut olo tosiaan vieläkin..
 
Hienoa kuulla PIP:kin ja hienoa että ollaan päästy jo leikkausten kanssa päätökseen. Miten reissu vauvan kanssa meni? Mä en ole edes harkinnut mitään reissua kun tuntuu et automatkatkankin ottaa välillä voimille. Nappula ei vaan jaksa olla paikoillaan montaa tuntia, paitsi nukkuessaan.

Irina taisi lopullisesti väsähtää bailureissustaan kun viettää hiljaiseloa, ja mä kun olen tottunut että Irinasta kuuluu aina jotain... ketjun ylläpitäjä :)

Mitäs meillä, arki tosiaan palannut ja isäntäkin jo mennyt töihin, alkoi sitten heti reissut, kolmatta yötä jo poissa... Tavallaan rankkaa tavallaan helpompaa, miten sen nyt sanois.

Meillä alkaa hammas-valvottelut helpottaa. Yhä vaan noustaan konttausasentoon mutta liikkeelle ei olla päästy. Menee kyllä näinkin, ryömimälläkin on yllättän nopea ja kerkee tekemään kaikkea sellaista mitä ei tarviusi.

Mutta tämä tälläerää, päiväuniaika lähellä kitinästä päätellen...
 
Vai ketjun ylläpitäjä, niinpä taidan olla..

Meillä tosi paha kränäilypäivä tänään, tyttö on joko tulossa kipeeksi tai saamassa niitä hampaita tai molempia. Kumpikin ihan yhtä paha, koska kummityttöni tulee viikonlopuksi kylään (mun pitäisi auttaa sitä vanhojen tanssipuvun teossa, ei onneksi ole yhtään viime tingassa) ja sunnuntaina pitäisi sitten eksän kans aloittaa vihdoin se unikoulu..

Unet on ollut viime öinä ihan mitä sattuu, heräilee pieni tosi usein. Päikkäreitäkin jouduttiin ottaan tänään kolmet, kun kakkoset jäi niin lyhyeksi. No käytiin samalla vähän ostoksilla, niin hoitui siinä. En ole ollut koskaan mikään pipoihminen, mutta nyt oli ihan pakko käydä ostaan oikein korvaläpällinen myssy, kun lenkkien jälkeen alkoi tuntuun että korvat putoo päästä. Nyt ne on sitten luvanneet plussaa, kun mulla on uus myssy:(

Ei tuu nyt mitään mieleen, kunhan yritän selvitä päivästä toiseen..

Ai niin, meille tosiaan tulee puolivuotisneuvola vasta päälle 7-kuisena, kun sain ajan vasta 19. pvä. Kiinnostaisi mitat, kun tuo tyttö on niin kovin siron oloinen, kasvaa kyllä vaatteista päätellen, mutta että mennäänkö vielä nollakäyrällä vai miinuksella. On niin mahdoton liikkuja ja syönnitkin on olleet mitä sattuu viimeisen viikon aikana, puurot uppoo, mut lihasoseita ei tahtoisi syödä taas millään.

Kokeneimmilta mammoilta pitääkin nyt kysyä neuvoa potan ostoon (no siis parin kuukauden sisällä olisi tarkoitus viimeistään hankkia) eli millainen on hyvä ensi potta? Ja mielellään sellainen mitä ei saisi joka hetki joko kumoon tai heiteltyä jonnekin..

Tää meidän likka söi tänään iltapuuron syöttötuolissa (ei tullu sitterissä mitään) ja sai mun jaloista potkaistua niin paljon vauhtia, että meinasi koko tuoli kaatua ja kaikki tavarat hän heittelee minne sattuu.. Eilen kaupoilla avasi toisen lukon rattaiden turvavöistä (juu tarkistin kahteen kertaan, että ne on varmasti kiinni). Pari kertaa on onnistunut avaamaan myös sitterin turvavyön lukon, joten hänestä tulee varmasti isona itse houdin:) Ihan mahdottoman utelias ja eläväinen, siksi oonkin välillä niin väsynyt.

Yrittäkähän muutkin kirjoitella jotain, ettei mene ihan mun yksinpuheluksi:)
 
heippa tosiaan ketjun "ylläpitäjälle"... minäkin olen täällä aika usein käynyt lukaisemassa viimeisiä kirjoituksia, ja sinähän siellä olet aika usein jaksanut kirjoitella!

Minä olen muuten kirjoitellut tuohon ketjuun "isän oma reissu"... siis oon se ap siinä.. eli surkeana olen ollut kun isä otti täksi viikonlopuksi ihan omaa lomaa työreissun päätteeksi. Vielä sellaiseen laskettelupaikkaa mihin tiesi, että minäkin olisin todella paljon halunnut. Mutta kun MULLA on nämä lapset niin enhän minä päässyt. No sitten kyllä huomasi miten paljon olisin halunut, niin koitettiin saada lapsia hoitoon mutta isovanhemmilla juuri paha viikonloppu. joten täällä mennään sitten vaan yksinään lasten ja kodinhoidon parissa taas tämäkin viikonloppu - isän suihkiessa hohtavilla hangilla :(

Vali vali.. mutta en voi muuta sanoa, kuin että erittäin surullinen olo.

Iloisempaa asiaa on , että poitsu kasvaa hyvin, 6kk neuvolassa oli 8335 ja 68,5 ja kaikki hienosti, kiinteät aloitettiin 5,5 kk iässä ja kaikki tuntuu kelpaavan! Kuten Irinankin pieni, niin meidänkin on melkoinen huitoja ja tavaroihin tarttuja. Syöttötuoli pitäisi kans saada piakkoin käyttöön. Meilläkin muuten oltiin kuumeessa pari päivää sitten, sitä kesti 2,5 päivää ja oli korkeimmillaan 39. En oikein osaa sanoa, olisko ollut vauvarokko, vähän havaitsin pientä jälkeä selässä ja niskassa. mutta jos esikoiseen vertaa, niin oli sitten paljon laimeampi rokko tämä. Irina, teilläkin voi olla kyse tästä. Minäkin ensin epäilin hampaita, mutta mitään ei ainakaan vielä näy. Ja meillä oli ensin yksi yö jo ennen kuumeilua kun meni heikosti, sitten taisi olla veilä 3 tosi katkonaista yötä päälle. Ja jipijaijeee, täällä nyt sitten huonosti nukkuneena saan vetää päivärumbat lasten kanssa YKSIN.... jälleen!
 
Heippa kaikille! Tämä ketju ois varmaan tyrehtynyt, jos sä Irina et ois jaksanut kirjoitella, kiitos sulle siitä. Ja jos vaikka tunnet itsesi yksinäiseksi, niin me ollaan kuitenkin täällä virtuaalisesti sua tukemassa ja odottelemassa sun kuulumisia :-)

Äittälle tsemppiä ja haleja, tuntuu varmasti kurjalta. Miehet vaan on jotenkin niin omituisia, ettei ne aina tajua kaikkea. Ehkä sitten, jos pystyis vaihtamaan osia vaikka viikoksi....

Meilläkin ollut neiti nuhassa ja pikku yskässä. Pari yötä meni huonommin, nyt jo ihan ok. Kuumetta ei ollut. Edelleenkään ei ryömi, työntää itseään vaan taaksepäin silloin tällöin. Jaaha, kitinästä päätellen on ensi päikkäreiden aika...Tänään herännyt jo kuuden jälkeen...

Viikonloppuja kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iines2:
Heippa kaikille! Tämä ketju ois varmaan tyrehtynyt, jos sä Irina et ois jaksanut kirjoitella, kiitos sulle siitä. Ja jos vaikka tunnet itsesi yksinäiseksi, niin me ollaan kuitenkin täällä virtuaalisesti sua tukemassa ja odottelemassa sun kuulumisia :-)



Viikonloppuja kaikille!

kiitos Iines, ja ihan totta, että Irinalle kiitos ketjun ylläpidosta!!!

Voimia ja haleja myös teille, viikonloppuja.

Äittä

 
Meillä mies palasi eilen 3 vrk:n työmatkalta, tuli suoraan lentokentältä vauvauintiin. Siellä kun se tuli tervehtimään vauvaa niin eipä vauvalla ilmekään värähtänyt... Näinköhän nopeasti unohtaa?

Mulla oli eilen jostain syystä rinnat ihan tyhjät, illalla imettäminen tuntui tosi epämiellyttävältä kun tuntui, ettei mitään tule. Kuppikokokin on pienentynyt tosi paljon. Ajattelin, että josko tästä pitäis alkaa sitten lopettelemaan... Tuntuu vaan tyhmältä alkaa läträtä korvikkeiden kanssa, mutta toisaalta haluis myös antaa mahdollisuuden uudelle raskaudelle...
 
Alessia : Voi sitä ihan hyvin tulla raskaaksi,vaikka imettää vielä.. minä ainakin imetin esikoista jouluun asti, ja tästä uudesta oli tieto lokakuun puolivälissä.. toki imetys oli harvempaa, mutta kuitenkin.

Meillä on nyt se iskä siellä reissulla ja mä olen paljon ikävämmällä tuulella kuin olisin voinut kuvitellakaan! en edes halua puhua hänen kanssaan, se on aika ylläättävää itsellekin. Hänellä siis oli tänään siellä töitä ja pe illasta la-su ihan omaa aikaa.

Minä täällä pyöritän samaa rumbaa arjet ja pyhät... toinen vaan siellä hiihtelee Lapissa ilman mitän huolia (?) Voi kun se ymmärtäisi mitä tämä nyt tekee mulle ja meidän suhteelle!? mä olen todella katkera kun jäi sinne, ei edes yrittänyt päästä aiemmin pois... ottaa siis kaiken irti tästä OMASTA AJASTAAN. missäs on mun oma aika? tässä pienissä hetkissä kun 2 v nukkuu ja 6 kk harjoiteelee konttaamaan. En valita silti, tiedän että nämä hetket pienten kanssa ovat niin erikoislaatuisia, että vain "pitkin hampain" vaihtaisin niitä mihinkään omiin lomiin. Toki pienet tauot on ihan tervetulleita.

mutta nyt en jaksa tätä samaa vatvoa jo kahdessa ketjussa, heh.

viikonloppuja kaikille!!
 
Äittä, jos nyt vielä sen verran jatkan tuota keskustelua tässäkin ketjussa, niin kannustan edelleen, että et tässä vaiheessa heitä kirvestä kaivoon. Tämä on varmasti parisuhteen raskain vaihe, ja vaikka nyt koko ukko kuvottaisi, niin parempia aikoja on varmasti luvassa! Meilläkin oli suhdetta takana yli 10 vuotta ennen lapsen tuloa, mutta silti tilanne yllätti ja ihka uusia riidan aiheita syntyi. Keskustelu on tosiaan vaikeaa, kun mikään lähestymistapa ei tuota rakentavaa lopputulosta. Tuossa yhtenä päivänä päätin, että tänään en tiuski miehelle, ja vain kaksi kertaa lipsahti :D Seuraavana päivänä menikin jo puhtaasti, joten oma asenne vaikuttaa ilmapiiriin kyllä paljon.

Näitä keskusteluja kun lukee niin huomaa, että tosi monet miehet on vaan tällaisia. Opiskeluaikana kyllä huomasin mikä ero on teologilla ja teekkarilla, mutta otin kuitenkin sen teekkarin :)
 
Pikaisesti piipahdan ennen kuin jatkan juoruilua kummilikan kanssa.

Vai on Alessialla tissit tyhjät, täällä on toisinpäin eli likka ei enää päivisin tahdo malttaa tissille ja mulla tuntuu tosiaan tissit iltasella pamahtavan, onneksi syö sit illalla ja yön aikana niitä tyhjemmiksi. Palaan taas paremmalla ajalla, ens yö on toivottavasti viimeinen yö pitkään aikaan kun pieni nukkuu mun vieressä, olettaen siis että unikoulu tosiaan toimii tälläkin tahtotytöllä..
 
Iltaa...

Ihan pientä aikaa tässä ni tulin moikkaamaan.

Ihan varmasti Irina se unikoulu tuottaa tulosta kunhan ei vaan itse anna periksi. Alkuun ottaa varmaan voimille, mut kyllä se sitten helpottaa. Kerro unikoulun onnistumisista sitten meillekin; ja tsemppiä ja jaksamista!

Meille pukkaa nyt heti perään toista hammasta ja taas kitistään öisin. Se on noi hampaat jännät kun päivisin ei vaivaa mutta öisin kyllä ja supoista ei ollenkaan apua. No onneksi taas pian helpottaa kunhan tulee ensin kunnolla näkyviin. Mut ihanaa kun hampaita tulee niin tulee veikeyttä enempi...
 
Niin ja piti vielä noista miehistä kanssa kommentoida et kyl oma asenne kanssa vaikutaa melkoisesti, mut välillä on sellainen tunne et itel on pakko nalkuttaa omaa huonoa oloaan pois, ja kuitenkaan en sano asioista suoraan ja sitten ihmettelen kun toinen ei ymmärrä, hölmö minä...

mutta nyt öitä kaikille ja palataan taas...
 
Eka unikouluyö takana ja yllättävän hyvin meni, pahaa pelkään että ens yö on rankempi, kun tyttö alkaa illalla tajuta ettei viime yö ollut poikkeus vaan taas pitää mennä omaan sänkyyn..

Eksä sai nukutettua tytön illalla puolessa tunnissa (no pois luota ei voinut lähteä, kun huusi niin pajon, mutta kuitenkin). Eka herääminen oli normaaliin tapaan 25 minuutin kuluttua, sitten nukkuikin lähes 3 tuntia. Puolilta öin heräsi, siitä nukkui sitten vielä kahteen pienellä uneen avustuksella, kahdelta syötin ekaa kertaa ja niillä eväillä jaksettiin nukkua lähes aamukuuteen. Annoin taas tissiä ja tyttö nukkui aamukahdeksaan mikä on hänen normaali heräämisaikansa muutoinkin. Kuuden jälkeen kesti kyllä tuo uudelleen nukuttaminen, tyttö oli jo kuitenkin niin virkeä siihen aikaan..

Itse nukuin olkkarin sohvalla ja korvatulpista huolimatta heräsin ensimmäiseen itkun parahdukseen, jolloin eksä vielä kuorsasi, odottelin vaan kärsivällisesti ja annoin hänen hoitaa uudelleen nukutukset. Ei tässä kyllä siis ite saa mitenkään vielä paremmin nukuttua tai nukuttua varastoon, mut pääasia on että saataisiin tämä unikoulu suoritettua niin hyvin, että viikon lopussa likka osaisi jo itse nukahtaa..

Palaillaan..
 
Tsemppiä Äitälle! Kuulostaa kyllä tosi ikävältä ja välinpitämättömältä -olisin varmasti itsekin raivoissani!! Mutta kannattaa varmaan keskustella asia ihan kasvotusten, jospa se siitä korjaantuisi. Voisitko sinä ottaa ensi vk vapaata (kostoksi ;) ) ja miehesi hoitaisi vauvaa? Mä tekisin niin vaikka mieltä kylmisikin jättää lapset. Varmasti he kuitenkin pärjäisivät.

Kiva kuulla, että Irinan ex on sitoutunut unikouluun! Toivottavasti saat jo pian nukuttua yöt kunnolla!

Täällä kaikki ok. Tänään oli hammashuolto ja samalla otettiin mun pyynnöstä pituus. Pituutta oli tullutkin 2,5cm kuukaudessa ja nyt neidin pituus on 71,5cm. Painoa ei otettu. Ensi kuussa on sitten virallinen neuvola.

Mukavaa viikon alkua!
 
heippa

Angsteri ehdotti että ottaisin "tällä viikolla " vapaata ja isi pärjäisi vauvan kanssa, meillä on siis vauvan lisäksi 2,5 vuotias ja sitten on vielä hänen poikansa, joka hänkin tarttee treeniin vientiä yms. (asuu kyllä äitinsä kanssa).

Eli ei ole ihan yksiselitteistä tuo vapaan otto. Kieltämättä tuo ajatus kyllä jo kävi mielessäni ennen sinun kirjoitustasi! kun hänellä oli TÄYSIN OMAA AIKAA (toki varmaan työpuheluja tuli) la-su, niin olisin mielestäni oikeutettu ottamaan vaikka tällä viikolla ma-to illat omaa aikaa! eikö niin? Voisin mennä kaupungille, jumppaan tms. tms. Ehdotan tätä illalla jos vaan ollaan jonkinmoisessa keskusteluyhteydesä.. oho, nyt otti poika 6kk hiiren jo käteen,...ei kai siitä tulee nörttiä.. ,)

Tuolta "isän oma reissu" ketjusta voitte lukea halutessanne lisää tunnelmistani... päällimmäisenä on aika katkera ja surullinen olo...
ny pitää lopettaa, kaks poikaa sählää niin ei tule mitään tstä kirjoituksesta!!

tsemppiä vielä unikouluun Irinalle.
 
Voi Äittä, toivottavasti saatte keskusteluyhteyden toimimaan ja mies tajuaa tehneensä itsekkäästi, kokemuksesta tiedän ettei tää yksinhuoltajuuskaan ole mitään herkkua, mutta joskus ei ole muita vaihtoehtoja, jos tunteet kuolevat ja tarpeeksi loukataan.

Meillä meni viime yö ihan loistavasti, okei puolen tunnin hirvittävällä itkulla nukahdettiin. Mutta sitten vetikin unia yhtäsoittoa 21.15.-03.20 eli yli 6 tuntia! Sit söi ja nukkui aamuun asti, heräsi 6.30 pirtsakkana, eikä enää suostunut nukahtamaan tissittelyn jälkeen. Siis voiko tää toimia näin pian? Aamulla sain nukkua pidempään ja eksä hoisi tyttöä, oli juuri lähdössä viemään toista vaunulenkille, kun toinen nukahti leikkimatolle. Ja meidän pikku pimu kun ei ole koskaan noin vain nukahdellut itsekseen yhtään mihinkään! No, tänään on vuorossa äidin nukuttaminen, saa nähdä miten sitten suu pannaan ja kumpi itkee enemmän, äiti vai tytär.. Mut siis tosi upeasti mennyt tähän asti:)

Palailen taas!
 
Vielä se verran, että kun aiemmin valittelin ettei ruoka tahdo upota päivisin, niin eipä ole sitä ongelmaa enää. Kun syö kerran yössä entisten 4-5 kerran sijasta, niin päivällä ruoka uppoaa ja tyttö on tosi nälkäinen:)
 
Vielä piti mainitsemani, että meillä kontattiin eilen ekaa kertaa useampi askel eteenpäin, kun tähän asti on otettu aina vain yksi askel ja sitten menty mahalleen huilimaan ja ihmettelemään eli unikoulusta huolimatta meillä opitaan uusia taitojakin:)
 
Huhuu? Mitäs tänne kuuluu? Meille ei mitään erityistä. Pakkanen paukkuu ulkona, joten tulee kurja sisälläolo-päivä. Pitänee lähteä kyläileen, niin aika kuluu.

Miten Irinan unikoulukokeilu edistyy?

Entäs äittä, onko keskusteluyhteys mieheesi auki?

Mukavaa torstaita kaikille!
 
Onkos teillä miehet pitäneet isäkuukauden? Meillä pitää kesällä. Hain juuri kelasta kotihoidontukea ja olen tässä miettinyt omaa jatkoa. Joudun siis keskeyttää hoitovapaan tuon isäkuukauden ajaksi, ja siksi pitää nyt pian päättää, että kuinka pitkän pätkän otan sitä sen jälkeen - meillä työnantajan kanssa ei voi neuvotalla, vaan 2 pätkää pitää olla selvät.

Sisko just kertoi olevansa aika kyllästynyt kotona oloon oman 1v 3kk lapsen kanssa, joten se pani miettimään, että jaksaakohan sitä itse. Että kun sata kertaa päivässä pitää lukea sama kirja, niin se panee miettimään, että onhan tätä varten ammattilaiset... :)

Mä voin kuitenkin tehdä tosi lyhyttä päivää sit kun palaan töihin, että ihan kokonaan ei tarvii vauvaa dumpata vieraille. Silti, juuri nyt, on tämä sata kertaa mielekkäämpää kuin työnteko...
 
Hiio-hei.

Mä täällä suunnittelen imettämisen lopettamista. Oon kyllä laiskuuttani vähän lipsunut...Mutta nyt kun poika huolii iltaisin pulloa ennen nukkumaanmenoa, niin oon saanut nukkua yön kahdella heräämisellä, joista vaan toisella kerralla imetin! Nukuin sis HYVIN. Pitää ottaa korvikkeet sängyn viereen ens yöksi jos jaksais sitten antaa :)

Meillä meni siis matka hyvin, tulomatkalla puolivälis vähän kitisi autossa, mut mitä pienistä. Lentomatkat meni tosi hyvin ja mutenkin reissaaminen, vaikka onhan se vähän erilaista vauvan kans :)
 
Hepskukkuu,

Toi imetyksen lopetaminen on listalla seuraavana, kunhan tämä pieni saadaan hyvin nukkumaan. Olisi pakko saada antibiootit ruusufinniin, kun iho pahenee koko ajan. Muutenkin on alkanut hiuksia tippumaan ihan mahdottomasti ja kynnet katkeilee, hiukset ja kynnet olikin kyllä elämäni parhaimmassa kunnossa raskauden ja näiden ekojen kuukausien ajan. No onneksi tukkaa on paljon, niin on mistä lähteä..

Mä olen suunnitellut palaavani töihin elokuun alusta, siihen asti pidän ensin lomat pois ja sitten hoitovapaata. Se tosin on epävarmaa onko enää mitään työtä mihin palata, kun ala on erittäin herkkä suhdannevaihteluille ja ainakin kahdet yt:t ja organisaatiomuutokset on ollut tällä välin kun olen ollut poissa. En jaksa murehtia sitä nyt, mulla on onneksi useampi ammatti ja kokemusta monelta alalta, joten kyllä sitä aina jotain työtä löytää ja jos ei heti tärppää, niin sitten olen kotona hetken aikaa lisää pienen kanssa.

Unikoulu edistyy ja edistyy eli vieläkin on puolen tunnin huudot ennen kuin tyttö suostuu nukahtamaan. Toissa yönä veti elämänsä pisimmän unipätkän eli nukkui 8,5 tuntia yhtä soittoa, eilisilta ja viime yö olikin sitten paljon rikkonaisempi, saa nähdä miten sitten menee ensi yö..

Ei nyt tule muuta mieleen, pitää lähteä kohta laittelemaan tytölle iltakylpy vesiä, joten jatkan taas paremmalla ajalla.

Ai niin, meidän prinsessa täyttää huomenna jo 7 kuukautta:)
 
iltaa/yötä...

Sain vihdoin 3 kpl (2 poikaa ja miehen) nukkumaan.. tai no viimeksi mainittu simahti jo ennen pikkuäijiä ;)

Iines kyseli miten täällä menee ja onko keskusteluyhteyttä mieheen avattu.. no ON!!! ja olikin hyvä ja kaikenkattava keskustelu - molemmin puolin. Tuli otettua esiin varmaan kaikki mieltä painavat asiat ja sovittua vähän uusista järjestelyistä ja pelisäännöistä. Molemmat huomasivat miten tärkeää on sanoa asioita ihan ääneenkin, eikä vain OLETTAA ja ARVAILLA (molemmat olivat vähän ymmärtäneet toisiaan väärin!)

niinpä olinkin eilen harrastuksessani ja tänään kaverilla.. iskä oli lasten kanssa. lauantaiksi olen vähän virittelemässä ylläri-kahdenkeskistä-iltaa meille... joten hyvin menee ja on kyllä tosi iloinen mieli :)
 
Imetyksen lopetuksesta vielä: Miten se kannattaa tehdä? Mulla on toinen rinta tuotteliaampi ja koko ero on järkky - sitten vielä korostuu kun ei tyhjää. Eli miten harvoin voi rinnat tyhjätä vai lopetetaanko kuin seinään jätetään loput mätänemään :D

Auttakaa..
 

Yhteistyössä