Kesäyrittäjät 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oho, onpas jo mones ketju!Hyvä niin. Ja uusia aina mahtuu mukaan pohdiskelemaan.=) Täällä kp27/?, joten aika jännät on ajat...Pessimismi iski vasta tänään ja olen aika varma, että viikonlopun aikana se (kuiskaa) *täti p...le* sieltä tulla mellastaa ihan kutsumati! Alitajuisesti alavatsa kaiken aikaa jännityksissä, ihan kuin se muka estäisi vuodon alkamisen...No jooh. Toivon vaan ehkä turhan kovasti, että kuuluisin kertalaakeihin. Olen yleensäkin sellainen sydämen kanssa ajatteleva, enkä järjen. (hoilaa)""Odotanko turhaan sua sittenkin, mitä jospa käy niinkuin muillekin???""

Itku tuli. Täti tuli sitten heti, kun olin saanut edellisen viestin lähetettyä. Kauhea pettymys, vaikka eka yrityskierto olikin. ei tää kyllä ole mitään helppoa tuolle pääkopalle tämä vauvahaaveilu. Hitto! Noh, onhan positiivista, että tuli edes kuukautiset, ettei tarvinnu odotella. Heh...=´( tsemppiä kaikille ja plussatkaa nyt te, kenellä vielä jännää!

rosalle häistä... todellakin kuukausi enää aikaa!!! onneksi valmistelut hyvällä mallilla joten ei pitäs olla paniikkia mutta silti meinaa vähän iskeä paniikki. Enemmän ehkä kuitenkin ton keskeneräisen rempan takia. Eilen kävin tilaamassa kukat häihin ja siellä oli just saman näköisiä kukkia kuin on kirjailtu mun pukuun ja niitä tulee mun kimppuun (puku luonnonvalkoinen jossa yläosassa liilaa/vaal.pun. kukkakirjailua) tulee varmasti hieno. tilasin lisäksi heittokimpun ja sulhaselle ja bestmanille vieheet. Juhlapaikan kukiksi tulee lupiineja luonnosta. Huomenna pitäis lähteä Viroon ostelemaan hääjuomia autolastillinen... laiva lähtee 8.00 huh huh... pitäis varata aika koekampaukseenkin...jne... ja selvitellä miten avioehto tehdään...tietääkö joku? Meillä talo yhteisessä omistuksessa 50/50 sulhanen omistaa lisäksi osan heidän kesämökistä. Mulle luultavasti tulossa jonkin verran perintöä joskus joten ehkä sen takia vois... jos en väärin muista niin sen voi tehdä jälkeenpäinkin kun nyt pitää kiirettä...

meillä oli kutsuttuja 132 ja melkein kaikki on tulossa, 31.5 oli viimeinen ilmoittautumispäivä mut monet ei ollu vielä varmoja tuleeko tai kuinka moni jostain perheestä tulee.

vauvajuttuja en oo kauheasti ehtiny miettimään. Aivot käy selkeästi muistin äärirajoilla. Eilen huomasin että mun pillerilevyssä oli vielä keskiviikonkin nappi (en oo koskaan aiemmin unohtanu, alitajuista?) No, kuten kirjoitin aiemmin, en viimeks pitäny ees taukoa joten tuskin siitä mitään seurauksia on :-)

yhet meidän kaverit oli saanu vauvan pari viikkoa sitten, pitäis keretä katsomaan sitäkin...

hohhoijaa... pitäisköhän alkaa tekeen töitä...

Ei vieläkään menkkoja!!!! *huokaus* kp 33 jo menossa...no eipä se auta muu kun odottaa, ehkä teen vielä testin ens viikon alussa...ihan vaan varmuuden vuoksi.;)

Hiukan erilainen viikonloppu tulossa kun velikulta perheineen on tulossa käymään (asuu ulkomailla), ei ollakaan nähty 3 vuoteen. Itku tulee jo valmiiksi kun ajattelee että ne näkee taas ja sit joutuu taas eroamaan, snif. On niin kova ikävä...ääh, mieli on näköjään niin herkässä että tässä työpisteessäki nielen kyyneleitä. Miehellä ois serkkunsa lakkiaiset, vaan en taida raskia lähteä sinne että sais olla mahdollisimman paljon veljen kaa.

Mutta eipä siinä, oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja koitetaan nauttia tulevasta kesästä!

No niin, kävinpä ostamassa vitamiineja. En tiedä auttaako ne mitään raskautumiseen, mutta onpahan kokeiltu... Ja tuskinpa kuitenkaan vitamiinien syöminen pahasta on...

Meillä häävalmistelut etenee kans ihan kivasti. Just kävin ostamassa kaason ja bestmanin lahjoihin rekvisiittaa... :) Kukat oon tilannu hääkimppuun, heittokimppuun, noutopöytäasetelmaan ja vieheisiin pari viikkoa sitten. Kiva oli suunnitella, kun se kukkakauppias on myös kutsuttu häihin, niin on niinkö tuttu... Pukua tiedustelin eilen, ensi viikolla sovittamaan. Mulle tulee yläosaan kultaisia (tai sen sävyisiä,satiinikankaasta) ruusuja, ja siitä kullasta ""luut"" tohon eteen, luiden väliin valkoisella kirjailua + helmiä. Taakse helmaan kirjailua kultaisella. Ja napit selkään. Meillä oli kans 31.5 viimeinen ilmoittautumispäivä. Silti on n. 10, jotka ei oo sanonu vielä juuta eikä jaata. Kutsuja meni 165:lle ja n. 140 on ilmoittanut tulevansa.

Mutta, pitää lähteä vähän hommiin tästä. Iltavuoroon lähtö ois tossa tunnin päästä. Kiva, huomennakin iltavuoro, ei varmasti tarvi lähteä kenenkään valmistujaisiin. Serkulla ois ollu yo-juhlat, mutta ei silleen hirveen väliä, vaikka nyt ei siellä käykään. Vähemmän ollaan tekemisissä.

Mutta hyvät viikonloput!

Voi harmi Dreamer, kun ne menkat nyt sitten kuitenkin alkoi... No, pianhan voitte jo yrittää uudestaan! Onhan se silti jotenkin vähän masentavaa, kun aina sitä tietysti toivoo niin paljon olevansa raskaana. Mutta tsemppiä, ehkä jo ensi kierrossa.

Tinnullakin on jännät paikat. Mulla venyi eka pilleritön kierto 35 pvn mittaseks, ja mä sillon ehdinkin jo testailemaan negatiivisen. Mulla oli outoja alavatsakipuja sillon n. viikko ennen kun menkat alkoi, mutta sitten kp 35 alkoi ne tavanomaiset menkkakivut ihan yhtäkkiä ja menkat alkoi. Toivotaan kuitenkin, että sulla ois jo tärpännyt!

Ihanaa kun tulee taas viikonloppu. Ollaan lähdössä mökille viikonlopuks kun siellä pitäisi taas tehdä vähän pihatöitä. Ihan mukavahan niitä on tehdä, jos on hyvät ilmat. Hassua, katsoin kalenteria ja juhannukseenkin on enää kolme viikkoa aikaa. Niin se aika rientää!

Mukavaa viikonloppua!

Moi f ja muut kesikset!
Joo, avioehdon voi tehdä ihan hyvin myös jälkikäteen. Pankissa esim. käy tosi kätevästi ja jos ei halua sitä pitää kotona uteliaiden löytämänä, niin sen voi jättää pankkiin säilöön. Ainakaan osuuspankissa ei A4-säilö maksa paljoa. (en kylläkään muista enää mitä). Kannattaa miettiä testamentin kirjoittamistakin paperille, niin kauan kuin ei ole vielä lapsia.
Mulla kävi samanlailla kun pillerit alkoi muutama viikko sitten olla lopussa, että unohdin ottaa yhden. Tätä ei näiden vuosien aikana kyllä ole tapahtunut kuin kerran tai kaksi aiemmin!
Täällä kp11 menossa, mieliala-ala vauva asian suhteen heittelee. Välillä haluaa vauvaa ja välillä sitten ajattelee että josko sitä vielä vähän aikaa odottaisi... hankala tämä naisen pääkoppa!

Kiitos Valo tsempistä, kyllä tämä tästä. Ekat luomut sis menossa ja aika hurjat tuntuu olevan...Kostoksi 7v pillerirupeaman jälkeen.=( Niin, uutta mahdollisuutta vaan odotellen.

Taas yksi työpäivä (tai ilta) takana. Tylsää oli, kun mittari näytti 21 astetta plussaa ja ois vaikka sit kuitenki niissä lakkiaisissaki voinu vaikka käyä... No minkäs teet, vuorot kiertää miten kiertää...

No mites on, onko nyt lähipäivinä ketään, jota pitäis jännäillä??? Mulla alkaa kohta puoliin oleen ovisaika ja eka kerran siis ""ammutaan täysillä"":D Juhannuksena sitten jännätään tuleeko ne menkat vai ei (23.6).

Jokos muuten f jouduit polttariporukan kynsiin tänä viikonloppuna??? Minä nyt ounastelen, että porukka iskee parin viikon päästä. Ensi viikolla ois kummipojan ristiäiset. Joka viikonlopulle jotain, seuraava onkin sitten jo juhannus ja sitä seuraava... iiks... HÄÄPÄIVÄ!!! Niin se vain melko vauhdilla lähenee, ja vasta siihen oli 1v... 9kk... 6kk... 3kk... aikaa... Niin se aika vaan menee. Ilmeisesti sit myös se 9kk raskausaikakin vilisee vain ohi. Niin muuten, huomenna meillä luetaan kirkossa kuulutukset, että niitä pitäis lähteä kuuntelemaan...

Mutta, palaillaaan taas, Rosa

Meillä myös häät tulossa heinäkuun alussa, vaikuttaisi yllättävän yleiseltä tuo yrityksen aloittaminen heti häiden jälkeen! Välillä hääjärjestelyt ärsyttävät, mutta ollaan tässä kai jo voiton puolella.

Onko täällä muita sellaisia, joilla yritys ei ole vielä alkanut ja tuntuu vielä kovin epätodelliselta koko asia? Itse oon välillä innostunut asiasta, mutta välillä jännittää/pelottaa, eikä tunnu siltä, että olisin valmis.

Tai siis mulla on sellainen tunne, että tämän valmiimmaksi en ehkä koskaan tulekaan, kun meillä kuitenkin tilanne on omasta mielestäni ""täydellinen"" vauvan tulemiseen (työt, ikä, jne.), mutta ei mitään älytöntä vauvakuumetta - ainakaan vielä - ole näkynyt. Tosin veikkaan, että sellainen voi iskeä silloin, kun sen yrityksen todella aloittaa ja varsinkin jos ei ihan heti tärppää - olisi tyypillistä kärsimätöntä itseäni.

Mutta siis onko muita vastaavissa fiiliksissä, vai ovatko kaikki täällä jo täysin innostuneita vauvahaaveilijoita?

Unohtui äskeisestä viestistä Dreamerille menkkapahoittelut.

Ja kaksosen viestin olin unohtanut, eli tuohon äskeisen viestini kysymykseen liittyen, on kiva nähdä, että on muitakin, jotka eivät ole vielä ""ihan täysin joka hetki vauvakuumeessa"". Olisi kiva kuulla muidenkin tunnelmia aiheesta!

ei vielä iskeny polttarit, käytiin kaason ja bestmanin kans Tallinnasta ostamassa ""viinat"" häihin ja polttareihin... oli auto aikas täynnä... ihan sairasta ostaa sellaisia määriä kun yleenä ostaa sen 1 siideri/viikko. No, eipä oo ennen tarvinu juottaa 120 henkeä. Ens lauantaina olis ""meno"" jolla sulhanen huijataan polttariporukan kynsiin, jotenkin epäilyttää kuitenkin että se on tuplahuijaus eli munkin polttarit ois samalla... saa nähdä, jos ei oo niin sit pakko olla seuraavana viikonloppuna, ei oo muita vaihtoehtoja enää...

jos vaikka alkais töihin...

Moikka kaikille,

täällähän oli jo uusi ketjukin pysytyssä, ja lisää kesäyrittäjiä ilmoittautunut mukaan! Tervetuloa heille mukaan keskusteluun! Viikonloppu mennä hujahti ohi; mökillä oltiin yksi yö ja lauantai-iltana taas kestittiin vieraita kotosalla.

Tinnu, mikäs siellä on tilanne? Oletko vielä testannut - mahdollisesti plussanutkin - vai siirtyikö jännäys seuraavaan kiertoon? Mielenkiinnolla odottelen kuulumisiasi...

Ava, minulla oli välillä suorastaan hillitön vauvakuume. Taisi olla tuossa noin pari kuukautta sitten pahimmillaan. Miehen kanssa jo talvella päätettiin, että kun pillerit loppuu huhtikuussa, en enää uusi reseptiä ja kesällä käydään sitten yritykseen. Viimeisen pilleriliuskan syöminen oli suorastaan tuskaa, ja mietin, että nakkaisikohan ne kesken kaiken mäkeen :) Tuntui, että silloin ei päähän mahtunut mitään muita ajatuksia, kuin vauva.

No, kummasti vaan minun mieli siitä rauhoittui, ja alkuperäisen suunnitelman mukaisesti yritys aloitetaan tosiaan vasta ensi kuussa. Nyt tunnun siis olevan ihmeen tyyni tuon vauvahaaveen suhteen (kauankohan!)... mut että kyllä se vauvakuume näköjään mulla ainakin on niin vaihtelevaa. Välillä tosiaan tuntuu, kuin se olisi kuume, joka jatkuvasti piinaa ja välillä taas ""vain"" tulevaisuuden haave, jota malttaa hyvinkin odottaa, ja jota välillä vähän epäröikin (tosin enää aika harvoin).

Jaahas, pitää kai sitä lähteä jotain kotihommia puuhastelemaan. Koneen jätän tietysti auki, että saa vielä myöhemmin vilkaista, onko täällä ollut muita liikkeellä :)

Lupsakkaa viikonalkua jokaiselle! Kiitos Ava, alkaa jo helpottaa, kun kp 5. Kohtahan sitä taas jo pääsee yrittelemään.=) Kiva Emilia, kun tulit moikaamaan! Onko ollut minkälaisia nää ekat viikot? Onko oireita? Nyt on siis KESÄkuu, eli me kaikki kesäyrittäjät: plussia kehiin niin paljon, että Suomi täyttyy pikkunyyteistä!=)))) Jiiihaaa!!! (mitä ilmeisemmin menkka-angsti jo poissa)

Moikka kaikille! Täällä edelleenkin odotellaan tätiä kylään (kp36). Lauantaina tein taas testin ja negaa näytti. Sit rupesin ajatteleen et oisko ne mun kummat limamolluskat voinu olla ovislimaa?!?! Se siis tapahtu kp 23-24 et oottelen nyt ainaki sit suht rauhallisin mielin tohon viikonlopulle ja testaan sit uudelleen. Luulis että siihen mennessä näyttää plussaa jos on näyttääkseen ja jos ei näytä niin sit täytyypi vaan odotella, mikä ei kyllä sinänsä tässä tilanteessa miellytä. Ei mulla suoraan sanottuna käyny pienimmässä mielessäkään että mulla vois kierto ruveta heittään ku kuitenki aiemminki pitäny pari taukoo ja nätisti on menkat alkanu ajallaan.

Rinnat on kyl turvonnu, mut mistäs sen tietää että enteileekö se tulevia menkkoja, plussaa vai onko se vaan reaktio pillereiden lopettamiseen. Vatsassa nippailee välillä, mutta ei ainakaan menkkamaisesti. Sillon viikko sittenhän istuin kaksinkerroin ja tuntu että menkat alkaa just eikä melkein, mut sit taas se oli kp 28 et oisko mun kroppa vanhasta muistista yrittäny käynnistellä menkkoja?!?! En tiiä, tällasia tulee pohdittua täällä. En nyt kuitenkaan kauheesti stressaa, nyt on oikeestaan aika tyyni olo. Ajattelen vaan et tässä käy niinku pitääki, et kyllä luonto homman hoitaa ennemmin tai myöhemmin.

Ja munki puolesta kovasti tervetuloa kaikille uusille. Pitäs varmaan uusia se meiän lista missä ois kaikkien tiedot?

kaksonen/26/29/vko22-2005
Rosa/24/2 6/vko 23 tai 27-2005
Valo/27/27/vko33?-2005
Dreamer/25/29/vko19-20 05
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
äityli/27/26/n. vko 33-2005
Tinnu/24/27/vko19
ellinoora/27/28/vko 34-2005
Eme/25/30/vko19

Laitoinpa tämän nyt tähän, niin lisätkää uudet tietonne ja muutkin jos on päivittämistä.

Tinnu, sinulla on tosi hyvä asenne, kun et asiasta stressaa, vaikka joudut epätietoisuudessa nyt odottelemaankin! Mitäpä muuta sitä voi, kun rauhassa odotella, mutta minä itse olisin tilanteessasi varmaan jatkuvassa jännitystilassa;) Toivottavasti asia ratkeaa sinulla pian, vaikka viimein plussalla. :)

Uusille ketjulaisille selvennykseksi, että tuossa meidän listassahan on oma ikä / miehen ikä / yrittämisen aloitusviikko.

Tervehdys,
Aika menee sitten niin nopeasti. Tekemistä riittää ja tuntuu, että en ehdi puoliakaan tehdä, vaikka tämä viikko onkin ollut töistä lomaa. Meinaa iskeä stressi tai oikeastaan on jo iskenyt.

Oviksen pitäisi olla loppuviikosta, ainakin jos kierto pysyy säännöllisenä. Toivotaan näin. Ja juhannuksen jälkeen jos menkkoja ei kuulu pääsisi sitten testailemaan. Mä luulen, että mulle on parasta etten osta testiä ennen, sillä en varmasti osaa malttaa sen testaamisen kanssa.
Tänne ei kuulu siis mitään uutta, kärsimättömyys jatkuu :)
Mulla ei tämä vauvakuume ota laantuakseen. Asia ihmetyttää vähän kyllä minua itseäkin, kun joskus ajattelin ettei minulle taida tulla vauvakuumetta koskaan. Mieskin on hiukan ihmeissään, tosin ihan positiivisesti.

Aurinko paistaa vihdoinkin, ihan kiva, muutenkin on parempi mieli, koska Mummi pääsi sairaalasta kotiin ja on hiukan paremmassa kunnossa, vaikka tietenkin aika heikko. Viihtyy kuitenkin kotona paremmin ja on virkeempi siellä kuin sairaalassa.
Täytyy yrittää saada hommia tehdyksi, mukavaa viikon jatkoa ja toivotaan plussia +++

heippa ja tervetuloa vaan kaikille, tänne mahtuu kyllä kaikenlaiset haaveilijat/yrittäjät/mietiskelijät...

mulla on ehkä aika samanlainen tilanne kuin athenella, vauvakuume oli ihan hirveä tuossa kevään korvalla, ehkäisy ällötti jo ajatuksena ja itku meinasi päästä joka kerta kun näki vauvan tai odottavan äidin.. olen tullut siihen tulokseen että hormonitoiminta vissiin kiihtyy keväällä.

nyt on vähän rauhallisempi olo sen suhteen, mutta edelleen ollaan ajateltu elokuussa ihan oikeasti jättää ehkäisy pois ja antaa luonnolle tilaa. harmittaa vaan kun kävin lääkärissä ja papa oli edelleenkin solumuutosluokkaa II eli joku tulehdus on ollut tai on. raskautumiseen ei kuulemma vaikuta ja on ihan ""normaalia"", mutta jatkotutkimukset on taas vuoden päästä. ei oo kivaa, kun ei tiedä mikä oikein vaivaa.. jospa se paranis sitten itsestään.

mutta, omaa palleroa kovasti täällä vieläkin kaivataan, vaikka ihan maksimihinku on nyt normaaleimmissa uomissa.

onnea kaikille plussanneille, annatte toivoa kovasti!

Heips kaikille!

Mies varkkasi eilen koneen kans ja nyt tasta on havinneet aakkosten viimeiset kirjaimet ja puolet merkeista... Hiivatti!
Yrittakaa nyt kuitenkin ottaa tasta jotain selvaa! Edes hymiot ei onnistu...

Mulla menossa nyt viikko 11 plus 1, olo on etomista lukuunottamatta mainio. Etominenkin valilla niin vahaista, ettei meinaa melkein edes muistaa raskaana olevansa. Just luin yhdesta vauvakirjasta, etta pikkuinen alkaa olla sen ikainen, etta se alkaa pomppia kohdussa seinasta toiseen. Metka mielikuva... Jaloilla vauhtia ja paa edella seinaan!

Uusille ketjulaisille kerron itsestani pikaisesti sen verran, etta olen ketjun virallinen varaslahtija ja ekasta yrityskierrosta raskautunut.

Mun taytyy taas kaivaa mannertenvalinen plussaohjus esille, etta saadaan lisaa vauvoja aikaan! Laukoo ohjuksia ympariinsa... Kylla noista on pakko jonkun osua... Rosa, Dreamer, Tinnu, Eme ja muutkin joilla yritys on jo kaynnissa, kiivetkaa johonkin korkeaan paikkaan, niin mun on helpompi tahdata teihin!

Dora & Kertalaaki

Moi kaikille kesäyrittäjille!

Uusi keskustelija ilmoittautuu! Hassua, viimeksi lueskelin näitä vauvahaaveita talvella ja silloin vauvahaaveet olivat astella""joskus myöhemmin"". Nyt tilanne on se, että häät ovat heinäkuussa ja ehkäisy todellakin jätetään sen jälkeen pois. Itsellä on aika uskomaton fiilis :) Mutta aikomus olisi se, että jätän laskemisen pois ja yritän elää asenteella ""tulee jos on tullakseen""..tai no, pystyykö siihen? Hankala tilanne myös siinä suhteessa, että uusi vakituinen työ alkaa syyskuussa. Voiko heti alkuun ilmoittaa, että mä olen nyt raskaana? Koeaikaakin kestää 4 kuukautta..Onko muilla töiden kanssa ongelmia?

Moi kaikille kesäyrittäjille!

Uusi keskustelija ilmoittautuu! Hassua, viimeksi lueskelin näitä vauvahaaveita talvella ja silloin vauvahaaveet olivat astella""joskus myöhemmin"". Nyt tilanne on se, että häät ovat heinäkuussa ja ehkäisy todellakin jätetään sen jälkeen pois. Itsellä on aika uskomaton fiilis :) Mutta aikomus olisi se, että jätän laskemisen pois ja yritän elää asenteella ""tulee jos on tullakseen""..tai no, pystyykö siihen? Hankala tilanne myös siinä suhteessa, että uusi vakituinen työ alkaa syyskuussa. Voiko heti alkuun ilmoittaa, että mä olen nyt raskaana? Koeaikaakin kestää 4 kuukautta..Onko muilla töiden kanssa ongelmia?

Hellou Annette ja muut!
Laitahan tietosi meidän listalle, eli oma ikä, miehen ikä ja aloitus viikko.
Työjutuista kyselit. Joo mulla ei nyt ole mitään hätää, mutta jatkon suhteen kyllä. Eli jos sattuisin tulemaan raskaaksi epäilen että mulle lupailtu ""yleneminen"" eli osastolta toiselle siirtyminen jää toteutumatta ensi keväänä jos näin olisi. Mutta olen ollut nyt jo sen verran kauan töissä että en jaksa sillä stressata vaan otan ihan relax.
Eka luomukierto menossa ja kp 14/28?. Olen yrittänyt seurata koska ovis olisi, mutta en osaa sanoa mitään. Mietin tässä yksi päivä kun kokeilin ovistikkuja että mitenhän sitä silloin teinityttönä kun ei vielä e-pillereitä syönyt niin ovikset vaan tuli ja meni. Eikä mitään vatsan nipistelyitä tullut huomattua saati ajateltua. Hullua ja nyt täällä jotkut tekevät näistä asioista elämää suurempia, kun vatsassa tuntui jotain! Anteeksi, ironisuuteni mutta minua vain seikka huvitti. Ai niin, minullakin on ihan selkeästi tuntunut vasemmalla puolella enemmän nipistelyä kuin oikealla! :0)

kaksonen/26/29/vko22-2005
Rosa/24/2 6/vko 23 tai 27-2005
Valo/27/27/vko33?-2005
Dreamer/25/29/vko19-20 05
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
äityli/27/26/n. vko 33-2005
Tinnu/24/27/vko19
ellinoora/27/28/vko 34-2005
Eme/25/30/vko19