Ketään joka vie lapsensa päiväkotiin pyörällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sunset"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sunset"

Vieras
Eli onko täällä ketään joka kulkee oman työmatkansa pyörällä niin, että vie lapsen päiväkotiin samalla? Kuinka pitkä matka teillä on a) päiväkotiin b) työpaikalle.

Mikä muuten on painoraja noissa pyöränistuimissa, joku 22 kg?

• Tykkää
Reactions: Salla07
Minä vien.. meillä on päiväkotiin ehkä 200m ja mulla töihin ehkä 500m.. esikoinen 4v ajaa omalla pyörällään tuon matkan ja kuopus 2v on mun kyydissä.. ei paljoo tuon pidempää vielä viitti vaatia päivittäin polkemaan tuon 4 vuotiaan.. on muutama kk sitten oppinut ilman appareita ajelemaan niin hyvää harjotusta :)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;26948397:
Minä vien.. meillä on päiväkotiin ehkä 200m ja mulla töihin ehkä 500m.. esikoinen 4v ajaa omalla pyörällään tuon matkan ja kuopus 2v on mun kyydissä.. ei paljoo tuon pidempää vielä viitti vaatia päivittäin polkemaan tuon 4 vuotiaan.. on muutama kk sitten oppinut ilman appareita ajelemaan niin hyvää harjotusta :)

Olen katteellinen noista matkoista. Meillä siis lapsi vielä kotihoidossa, mutta suunnittelen jo tulevaa. Lähimpään päiväkotiin yli 2 km ja seuraavaksi lähimpiin 3-3,5 km. Töihin on matkaa päiväkodista riippuen 2-3 km.

[QUOTE="Sunset";26948462]Olen katteellinen noista matkoista. Meillä siis lapsi vielä kotihoidossa, mutta suunnittelen jo tulevaa. Lähimpään päiväkotiin yli 2 km ja seuraavaksi lähimpiin 3-3,5 km. Töihin on matkaa päiväkodista riippuen 2-3 km.[/QUOTE]

Piti siis lukea olen kateellinen eikä katteellinen :D

Meillä 4v polkee 2 km päiväkotiin ja minä juoksen tai poljen vieressä. Töihin on päiväkodilta 7 km, ja vielä niin että joudun palaamaan kodin ohi kun hoitopaikka on ihan eri suunnassa kun työ. Eipä tuo haittaa, hyvää hyötyliikuntaa ja jos teen aamulla hölkkälenkin päiväkodille niin ehdin nappaamaan kotoa fillarin alle loppumatkaksi. :)

• Tykkää
Reactions: Salla07
[QUOTE="miu";26948489]Meillä 4v polkee 2 km päiväkotiin ja minä juoksen tai poljen vieressä. Töihin on päiväkodilta 7 km, ja vielä niin että joudun palaamaan kodin ohi kun hoitopaikka on ihan eri suunnassa kun työ. Eipä tuo haittaa, hyvää hyötyliikuntaa ja jos teen aamulla hölkkälenkin päiväkodille niin ehdin nappaamaan kotoa fillarin alle loppumatkaksi. :)[/QUOTE]

Aivan, isompi lapsi voi jo polkea matkan itsekin. Ajattelin kyllä että kun lapsi 3-vuotiaana aloittaa, niin se eka vuosi kuljetaan minun fillarilla tai mies saa viedä lapsen aamulla autolla.

[QUOTE="Sunset";26948479]Jotain tällaista on mullakin edessä. Missä päin Suomea asut, pyöräiletkö myös talvella? Opiskeluaikoina ei tehnyt tiukkakaan huristella fillarilla vuoden ympäri, mutta nyt vanhoilla päivillä olen tullut vähän araksi talvipyöräilyn suhteen.[/QUOTE]

Ylivieskassa asutaan. Riippuen pakkasista, kuljen kävellen ja lapsi pulkassa tai rattikelkassa. Tosin tuo kuvio täytyy ruveta miettiin uudestaan kun alkaa pojalla oleen painoa jo sen verran. Pyöräillä en talvella uskalla useiden kaatumisten takia (ilman lasta siis).

Ylivieskassa asutaan. Riippuen pakkasista, kuljen kävellen ja lapsi pulkassa tai rattikelkassa. Tosin tuo kuvio täytyy ruveta miettiin uudestaan kun alkaa pojalla oleen painoa jo sen verran. Pyöräillä en talvella uskalla useiden kaatumisten takia (ilman lasta siis).

Eli viime talvenakin kävelit aamuisin sen 5 km (osan matkaa lapsen ja pulkan kanssa) ennen töihinmenoa? Wau, reipasta :)

[QUOTE="miu";26948489]Meillä 4v polkee 2 km päiväkotiin ja minä juoksen tai poljen vieressä. Töihin on päiväkodilta 7 km, ja vielä niin että joudun palaamaan kodin ohi kun hoitopaikka on ihan eri suunnassa kun työ. Eipä tuo haittaa, hyvää hyötyliikuntaa ja jos teen aamulla hölkkälenkin päiväkodille niin ehdin nappaamaan kotoa fillarin alle loppumatkaksi. :)[/QUOTE]

Kuinka aikasin sä oikein lähdet? Sunhan pitää sitten ehtiä suihkussakin käydä ennen kun työt aloitata? Mun ainakin pitäis...

Nyt kun kotona on 1 lapsi, niin mennään pyörällä, mutta kahden kanssa pitää melkeinpä olla auto, koska päiväkotiin on 2km matkaa ja se on tuolla 4-vuotiaalle liian pitkä matka polkea aamuisin omalla pyörällä. Kohta tosin lapset siirtyvät tuohon lähelle päiväkotiin, joten matka lyhenee 1,5km, joten tuon 500m isompikin sitten voi polkea omalla pyörällä ja pienempi istuu mun kyydissä.

[QUOTE="Sunset";26948570]Eli viime talvenakin kävelit aamuisin sen 5 km (osan matkaa lapsen ja pulkan kanssa) ennen töihinmenoa? Wau, reipasta :)[/QUOTE]

Melkolailla. Osan aamuista mentiin autolla, mut pääasiassa kävellen. Tietenkään ihan -30 pakkasilla ei kävellä, tai jos pyryttää hirveesti. Samoin muina vuoden aikoina jos sataa kovasti niin ei mennä pyöräillen

Kuinka aikasin sä oikein lähdet? Sunhan pitää sitten ehtiä suihkussakin käydä ennen kun työt aloitata? Mun ainakin pitäis...

Mulla onneksi alkaa työt hiukan myöhempään, ettei ihan kuudelta tarvitse lähteä mutta kyllähän tuohon aikaa menee. Kotona käyn päiväkotilenkin jälkeen suihkussa ja vaihtamassa vaatteet ym, en mä verkkareilla töihin mene. Talvella kun toppavaatteet niskassa kiskoo lasta stigassa päiväkotiin ja sitten itse takaisin kotiin ja talon eteen bussipysäkille.. no, sellaisina aamuina ymmärrän miksi mies yrittää suostutella mua kakkosauton hankintaan. :D Kun olis päiväkoti edes jonkun bussireitin varrella, mutta ei. Kurjalla kelillä lapsi toki menee miehen kyydillä töihin ja minä tästä suoraan bussiin, en mä mikään masokisti sentään ole.

Kiitos vastauksista. Useimmiten meilläkin varmaan lapsi viedään autolla päiväkotiin (mies siis vie, meillä on vain yksi auto) mutta tietysti pitää olla plan B olemassa esimerkiksi miehen työmatkojen ajalle. Itse olen tähän saakka kulkenyt työmatkani kävellen tai pyörällä (ellen ole päässyt miehen kyydissä), miehellä on pitempi työmatka joten auto on hänen käytössään.

Vein joskus. Päiväkotiin oli kilsa, töihin n. 6 km, eli sellaiset 12 kilsaa tuli poljettua.

Tuntuiko se raskaalta? Vai onko se niin että kunhan rutiiniin tottuu niin homma rullaa omalla painollaan? Harrastan siis kyllä liikuntaa, juoksua, kuntopyöräilyä ym. eli siinä mielessä en pelkää itse matkaa. Mutta ne aamut; aamuheräämiset, lähtöhässäkät, hiki päässä polkeminen...

Meiltäkin pari kilsaa, ja 4v5kk tms alkoi paristi viikossa polkea. Eihän sitä tarvitse täysiä vetää ja jaksaminen kasvaa lapsellakin kun kulkee. Meillä alkoi jostain 3vstä esikoinen polkea, muta matkaa oli alta kilsa silloin :)

Yhteistyössä