Kevään 2008 yrittäjät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sars: pahoittelut negasta! Mutta toisaalta, vielä on mahdollisuus, että se muuttuu plussaksi. Pidetään peukut pystyssä!

Pampulei, toivotaan, että saat isännän kellistettyä ja olisi edes pienet mahkut tärpätä! Mulla ei vieläkään ole mitään ovistunteita, mutta jospa se tässä viikonloppuna vielä tulisi. Ainakaan yrityksen puutteeseen ei tämän kierron pitäisi kaatua :)

Onnellisuusaste on tällä hetkellä aika hyvä, sanoisinkos jotain ysin luokkaa. Nyt ollaan miehen kanssa oltu muutama päivä kahdestaan, mutta mukava vkl perheen kanssa on tiedossa. Ja muutenkin asiat tuntuu olevan ihan hyvällä mallilla :)

terv. elmeri, kp 16

moih!
Harmi tuo sarsin nega...mutta ei pidä vielä lannistua, niinkuin joku sanoikin niin kauan on toivoa kun täti pysyy kaukana :)

Vaikka lupasin olla metsästämättä iteltäni oireita tässä kierrossa, niin kuitenkin niitä on taas bongattu...oikeestaan aikalailla samanlaisia tuntemuksia kuin gerrillä....toivotaan nyt että olis meillä molemmilla oireita juuri siitä :)

jotenkin ite vaan kuitenkin syötän itelleni ajatusta, ettei se nyt oo tärpänny, odotan jo sitä että menkat alkaa tasan silloin ku pitäis tai vaikka vähän ennemmin, enkä pääse edes testaamaan.... :(

Ja sitten vielä tuo onnellisuus gallup: varmaan jossain 8-9 tienoilla olen tällä hetkellä. suurin onnellisuuteen vaikuttava tekijä on mun viime syksyinen/keväinen hankala masennus joka nyt näyttäis väistyneen. Ja tietenkin ajatus siitä, että vauva saattais piankin olla tulossa, tekee onnellisesksi :) Ja mulla on koko kesä lomaa, kerrankin!!!!

T: peppiina kp23

harmi sars, mut mitään ei oo vielä menetetty!! :) sunnuntaina jännäillään!

oon kans iteltäni bongannut muutaman oireen; yks iltapvä oli tosi huono ja etova olo
---> seur. pvänä taas ihan normaali. Alaselkä ollu kamalan kipeä, mut voisko semmonen olla ees oire? yleensä ennen menkkoja ilmenee, mut ei keskellä kiertoa..ja sit vielä rinnat ollu sisäreunoilta kipeät, mut tuntuu vaan tietyissä asennonvaihdoissa..hmmmm... oon yrittäny olla liittämättä oireita raskausoireisiin, mut väkisellähän sitä ;)

gallup:
mulla sama juttu et tällä hetkellä lähellä kymppiä, mut kun/jos vauva tulee, kymppi menee rikki! :) Itse kävin myös masennuksen läpi muutamia vuosia sitten ja mies oli siinä paras apu! Auttanu ja tukenu mua tosi paljon ja nyt meillä menee paremmin kuin koskaan :))

enskertalainen kp 18/28, gerrin kans samoilla lukemilla ;) ja tais olla muitakin..?

Mulla menossa siis kp21. Oireita:

satunnainen, mutta päivittäinen ellotus
alaselkään jomottaa ja jäytää
voimakas valkovuoto (jotenkin pahkurainen)
alamahan viiltely (ei hirveän kivulias)
päänsärky
häpyluun kihelmöinti

Oikeasti, mietin vain et voiko jo nyt olla noin paljon oireita? Mulla on häät 12.pvä ja ois kiva hoitaa mahdollinen virtsatulehdus.. huoh. Ja harmittaa niin vietävästi kun testasin.. Tottakai siihen nega tuli, jonkun näkönen häivähdys (viivanpaikka?) tuli, mut ei se positiivinenkaan oo.

Onnellisuus on asteikon kohdalla 7. Kymppi se on häiden vuoksi, mutta kun nyt sattu tää kamala vauvakuume just ennen häitä ni ottaa kupoliin ku enhän mie kahta asiaa voi jännätä!!!!

gerri

Täällä osallistutaan galluppiin: asteikolla 1-10 mun onnellisuusaste on kyllä myöskin varmasti lähellä sitä kymppiä, vaikka nyt välillä tuhrutankin, että elo on niin persiistä :-) Mutta eihän se oo. Vuosi sitten oli rankkaa perhepiirissä ja miehen kilpirauhas-sairauskin varjosti arkea, mutta nyt kaikki on hyvin jokaikisellä asteikolla. Duuni on huippua, on paljon ystäviä, on häitä mihin osallistua, lomaa, ihana mies - eli mitä mä oikein urputan.
Tekee hyvää välillä vähän kelailla näitä syntyjä syviä :-)
Lapsi olisi kyllä enemmän kuin kruunaus tähän eloon, mutta niinkuin Guinness mainokset sanoo: good things come to those who wait.
Eli ei hötkyillä.

Kiitos muuten kaikille näistä kannustavista viesteistä - miehen kanssa myöskin juteltuani olo on jo hyvä. Kyllä me kaikki vielä "poksahdamme"; jos ei luomuna niin sitten lekureiden avustuksella. Heh.

Ellen sitten meni ja kosi Jonea Slayerin keikan aikana...
Pitäisköhän munkin polvistua jossain sushibaarissa siipan eteen ja pyytää sitä mieheksi? Vois kaverilla suu loksahtaa auki - se varmaan repeis siis nauramaan. Hih.
Onko kukaan muuten kosinut miestään?

T: Sars, joka jo hymyilee ja puhkuu intoa yrittää vieläkin kovemmin. Ilman stressiä, tietty.

Mä roikun taas ihan väärässä ketjussa, antakee anteeksi :}
Pakko oli raapustaa, kun Sars kysyi, onko kukaan kosinut miestään..Kosiminen tapahtui vuosi sitten 8.5.

Ostin 7 erilaista kukkaa, joihin kiinnitin lappusia. Kukat asettelin yksitellen kotiovellemme vieville portaille. (Pihan portaat alkaa pihatieltä ja jatkuu aina ovelle asti).

Lappusissa luki aina yksi sana:
"Heippa"
"kultaseni!"
"Tervetuloa"
"kotiin.."
"Mennäänkö"
"kihloihin?"
Ja viimeisessä lapussa oli kaksi tuohisormusta, jotka olin itse tehnyt jo edellisenä päivänä.

Olin mamis, en uskaltanut suoraan kysyä, mennäänkö naimisiin ;}
Häät on 6 viikon kuluttua.

Minä myös kosin miestäni. Maattiin karkauspäivän iltana sängyssä ja sanoin hänelle, että näyttää vähän liian alastomalta siinä. Sitten laitoin sormuksen sormeen, jotta olisi edes jotain päällä. Naimisiin mennään 4 viikon päästä.

Onnellisuus on tällä hetkellä varmaan jotain 8 luokkaa. Tykkään työstä, ihanat lapset ja talokin valmistuu noin 2 kuukauden kuluttua. Vauvahan vielä nostaisi sinne kymppiin.

Muitakin oli täällä suunnilleen samoissa kiertopäivissä menossa, mulla niitä nyt 24, mutta vastaavasti kierto pidempi, joten testaamaan pääsee ensi viikon perjantaina. Mitään oireita ei kyllä taaskaan ole. Luulin jo, että tuli jonkinlaista pahoinvointia, mutta tulikin mahatauti, joka kesti 2 päivää ja nosti kuumeenkin, joten tuskin johtui raskaudesta :)

Heippa

Oi miten ihania kosimistarinoita! Tosi romanttisia ja ihanan kekseliäitä =)
Minä en ennättänyt kosimaan miestä, kun se kerkesi ensin. Oli järjestänyt kuohuvat ja kukat ja kävi polvilleen itse laittamansa illallisen illallisen päätteeksi ;) Oli tajunnut pyytää kättä mun isältäkin, mikä oli jotenkin hurjan hellyttävää =) Naimisiin mentiin keväällä =) Oli elämäni ihanin päivä =)

Mun mielestä on ihan yhtä hienoa, jos nainen kosii eli eihän sillä ole mitään väliä kumpi asian esille ottaa. Jotkut miehet on sen verran hitaasti syttyviäkin ja vähän saamattomia, että jos kaikissa tapauksissa jää odottelemaan miehen kosintaa, niin saa odotella vielä kiikkustuolissakin ;)

Ihan mahtavaa, että tässä ketjussa on niin onnellista porukkaa =) Ja faktahan on, että aina välillä on onnellisempaa, välillä surkeempaa. Elämä on laiffii. Mutta oma asennekin vaikuttaa paljon. Eli liput korkeella ja rinta rottingilla eteenpäin siskot! =D

Heippa!

Onpas piristävää kun täällä aiheet välillä vähän vaihtuvat. Toi onnellisuus galluppi oli tosi hauska idea, ihan pisti mut miettimään omaa elämää.
Oma sijoitukseni on varmaan tällä hetkellä 8! Itse olen lomalla, mutta mies vielä tämän viikon töissä. Kesästä johtuen tekee tollasia 10-12h päiviä ja on tietenkin illalla ihan kuollut kun kotiin pääsee. Perjantaina veikkaisin että lukema pomppaa tonne 9 kun miehenkin kesäloma alkaa.

Oletteko te jo pohtineet millaisia muutoksia vauva tuo elämään? Kertokaapa kokemuksia te keillä jo muksuja on.
Itse olen tässä välillä pohtinut että mihin sitä on taas suin päin syöksymässä. Onneksi kaverit joilla on pieniä lapsia ovat kovasti rauhoitelleet. =)

Sesami kp3

Voihan pöh Sarsin negaa... Mä olin ihan varma että nyt tulee tärppi!

gerritsen: Älä heitä kirvestä kaivoon, testaa muutaman päivän kuluttua uudelleen. Viivanpaikkaa ei vissiin yleensä testeissä näy, vain haalea plussa.. :-)

Onnelisuus hipoo täälläkin kymppiä. Aina sitä varmaan on asioita joiden toivoisi olevan toisin, mutta niidenkin kanssa kait voi elää onnellista elämää kun hyväksyy sen ettei aina voi tehdä itse asioille mitään.

Vauvan tulo muutti elämää, mutta ehkä vähemän kuin olin kuvitellut. Oma aikansa meni, että meillä löydettiin yhteinen sävel perheenä ja kumpikin meistä sopeutui omaan rooliinsa vanhempina. Tytön kasvaessa moni asia on jo helpottanut. Mutta me ollaan käyty hiihtolomalla tytön ollessa 3kk ja molemmat päästiin niin hiihtämään kuin laskettelemaankin ja muutenki reissu meni hyvin. Baareissa ei paljon olla muutenkaan käyty, eli siitä ei tarvinnut tinkiä. Muutenkin meidän elämä on aika koti painotteista ja yksinkertaista. Joten muutokset eivät ehkä meillä niin hirveästi ole tuntuneet.

Täällä on mukava olo vaihtunut krooniseen krapulaan ällötyksen ja väsymyksen muodossa :-( Onneksi tyttö nukkuu päikkäreitä suht hyvin, että saa itsekkin levättyä. Mutta vaateongelmaan ei näytä olevan muuta ratkaisua kuin äitiysvaatteet :-( Edellisellä kerralla taisin laittaa äippäpöksyt jalkaan joskun vko 16 tienoilla...

Oikein paljon plussia toivoo

bijou

Joo, ihan mahtavia kosimistarinoita - mä oon kans miettinyt, et pitäiskös ottaa ja kosaista tota omaa miestä. Ainoa mutta on, etten oikein tiedä, et miten...
Mulla on kyllä tapana ostaa miehelle "pikku-lahjoina" sarjakuvakirjoja, joihin sitten aina ite raapustelen jotain mukavia rakkaudentunnustuksia. Voishan sitä vaiks ostaa kirjan, ja sitten, kun kaveri on päässyt esmes jollekin sivulle, vastaan tulis se "pikku-lause-kysymys". Hmmmmm.
Ehkä kaipaa vielä vähän hiomista...Heh.

Sesami, oon paljonkin miettinyt sitä, millaisia muutoksia vauva tuo elämään. Välillä iskee itsekkyys-paniikki päälle ja tulee tunne, ettei musta oo tähän (liian paljon säätämistä, liian paljon ongelmia, liian paljon vastuuta, liian paljon...kaikkea), mutta sitten toisaalta päällimmäisenä on vahva tunne, että kaikki kyllä lutviintuu, ettei elämän tartte pysähtyä sen nyytin myötä...
Ja tietty tätä tunnetta tukee se, että monella meidän ystäväpariskunnista on lapsia ja ne menee aina kivasti messissä - ts. vanhemmat ei rajoita menemisiään lasten takia.

Hirveetä sepostusta tässä. On vain nyt hyvin aikaa, koska mies lähti treeneihin :-)
Voikaahan hyvin!
Palataan.

T: Sars, jolla hirvee ruokaähky.

kp 22/?

selkä yms nippailut ehkä vähentyny mutta tänään ollut välillä ihmeellinen "huimaava" olo. Tilasin tänään testejä 3 herkkää ja 3 tavallista mammaksi.fi:stä. saa nähdä milloin tulevat...

jännitys tiivistyy siis...

onnellisuusgallup hmmm ... 9... riippuu ihan päivästä :-)

taidan olla taas niin malttamaton etten pysty odottaa testaamista siihen asti että menkat olis myöhäs...oon siis koko päivän hypistelly testiä ja suunnitellu tekeväni huomenna....vaikka negahan se varmaankin on...katotaan saanko nukuttua yöllä ollenkaan kun jännitän ja odotan aamua :)

Ja gerritsen, tuskin ketään haittaa että kertoilet oireistasi, siihenhän tämä palsta kai mm. on tarkoitettu. Yhdessä vertaillaan oireita ja jännitetään :)

Ikeasta kotiuduttu. Alkoi tekemään niin paljon näkkileipää, että piti sinne asti raahautua, kun ei täältä muualta saa... No, tulihan siellä sitten syötyä lihapullia ja mukaan tarttui näkkärin lisäksi juustoa, hilloa, Malacon karkkeja jne. Että semmoinen iltaohjelma tänään.

Onnellisuusgalluppiin voisin vastata, että ehkä 8,5. Olen aika perustyytyväinen ihminen aina (jos ei mitään surullista tapahdu, sellainen tietysti vetää mielen matalaksi joksikin aikaa), mutta on hetkiä, jolloin olen ihan superonnellinen jostain, eli säästän tuota suurmmat lukemat niihin :)

Hui, monella jännät hetket lähestyy... Kuinkahan monta plussaa tässä kuussa saadaankaan!!!?

Hei taas (näin iltamyöhään)!

Hain tänään itelleni kaks leffaa, kun mies oli treeneissä: tyttö ja helmikorvakoru sekä last king of scotland. Täytyy sanoa, että molemmat oli hyviä elokuvia. Tykkäsin eritoten tästä jälkimmäisestä: hienosti leikattu ja hienosti näytelty. Lisäks leffan "lääkäri" James McAvoy on uskomattoman karismaattinen näyttelijä - jaksaisin katsoa sen ilmeitä loputtomiin...
Suosittelen siis.
Yksi lempileffoistani on kuitenkin uskollinen puutarhuri. Hitto, että rakastan sen leffan tunnelmaa ja...leikkausta. Heh.
Seuraavaksi siis lempileffa-gallup: listaa pari lempparia, ja miksi ne on hyviä elokuvia?

Nyt miekkonen on kotona, makoilee sohvalla ja ehdottelee sänkyyn menoa - aiotaan jutella "koko yö" kaikista "tärkeistä asioista" - hih.

Luulen myös, että täällä on kp1 meneillään - tuli papruun pyyhkiessä vähän ruskeaa tuhruttelua...Joten lasken nyt sitten kierron alkaneeksi. Päätettiin miehen kanssa, että ei innostuta liikaa, ennenkuin se plussa on tullut. Nyt "nautiskeltiin" asialla, koska olin ite niiiiiin varma siitä, että olen raskaana.
Mutta hyvä näin - en masennu, vaikka yritystä on takana jo se 10kk. :-)

T: Sars (mahdollinen) kp1

Iltaa vaan vielä kaikille! Huh, on taas niin paljon viestejä tullut viime visiitin jälkeen että jää varmasti paljon kommentoimatta. Harmi sars negasta ja mahdollisesti alkavista menkoista. Ainakin peppiinalla ja gerritsenillä ja kevätkukkasella on tiukat ajat käsillä, toivottavasti tulee paljon plussia! Peukut pystyssä! bd bd bd :) Jänskää... Mitäs ootte mieltä, pitkäskö meidänkin pistää pystyyn jännäyslista, johon jokainen vois merkitä seuraavien menkkojen oletetun ajankohdan eli ekan testipäivän? Pysyis paremmin kärryillä siitä mikä vaihe kullakin oli menossa, kun muuten tuppaa vähän muisti pettämään...

Hmm, luulen ettei se mun ovis ollutkaan vielä sillon viikonloppuna, niinkun luulin. Mulla kai vaan oli vähän lämpöä. Oisko voinu johtua siitä, et olin mökkireissun jälkeen TOSI pahasti itikoiden syömä, jos olis ollu joku tulehdusreaktio siihen liittyen? En tiedä voiko olla mahdollista, mut iho oli kyllä yhtä suurta paisetta, niin tuli vaan mieleen... Limaa tuli ainaskin eilen oikein reilulla kädellä, tänään jo vähemmän. Vasen puoli alavatsasta on ollut kuin tulessa, joten ovikselta tuntuisi. Eilen näytti kuumemittarikin taas vaihteeks 35,1(!!!) Mulla ei muuten vieläkään oo kertaakaan tuntunu ovis/menkkakivut oikealla puolella sen jälkeen kun taas sain menkat, pitäisköhän tästä huolestua? Nyt jos ovis ois ollu tänään niin voiskin olla jotain mahiksia raskautua, kun eilen illalla tuli taas pupuiltua... :) Toivotaan parasta.

Onnellisuusgallupiin... (on muuten kiva gallup) Mun onnellisuus on tällä hetkellä varmaan siinä 8,5-9. Kaikki "isot" asiat tuntuu elämässäni olevan tosi hyvin. Työt vähän stressaa, teen aika pitkää päivää huonolla palkalla, mut oon tyytyväinen että töitä sentään on, ja toisekseen en ajatellut tehdä tätä nykystä hommaani loppuelämääni joten ajatus siitä lohduttaa. Työssä itsessään ei sinällään ole mitään vikaa. Ja taloudellisestikin pärjätään hyvin siihen nähden että olen "virallisesti" kokopäiväinen opiskelija.

Hoh, tulipas taas paljon jorinaa ja omaa napaa... Sori...

T: Jenska kp21/34-37(?)

Huomenta!

Täti tuossa juuri lähti ja ajoitus oli mitä parhain. Itse tässä pakkailen tavaroita ja miehen kanssa lähdetään viikoksi reissuun. Siellä onkin sitten hyvä aloittaa pupuilu tältä kuulta.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

...kaikille!
Aion vierailla tädin kanssa (kyllä - eilen tupsahti taloon) terassilla ja siemailla lasillisen kylmää kylmää valkkaria ja nauttia auringonpaisteesta.
Tein myös lupauksen, etten ota tätä raskautumista niiiiiin vakavasti. Ainakaan tän tädin vierailun aikana. Hehehhehe. Joka tapauksessa eiliset itku-masikset on nyt jo unohdettu ja niille jo vähän naureskellaankin.

Maanantaina mennään miekkosen kanssa katsomaan paria kämppää. Sain sen jopa houkuteltua tsekkaamaan yhden asunnon, mikä mun mielestä on kiva, mut se ei oikein lämpene...Siinä asunnossa olis jo "lastenhuonekin" valmiina - hih. Itseasiassa molemmissa on.
Eli hyvillä fiiliksillä mennään.

Toivon kaikille siis mahtavaa viikonloppua - pupuilkaa, jännäillään ja palataan. Se Jenskan ehdottama jännäyslista olis muy bueno...

T: Sars, joka iloitsee jälleen ja luottavaisesti uskoo, että kyllä se muksuainen sieltä vielä tulla tupsahtaa ja jolla on meneillään kp2

Otin vaan tältä sivulta tiedot, joten täydennelkää kaikki lisää:

elmeri kp 17/?
peppiina kp 24/?
enskertalainen kp 19/28
gerritsen84 kp 22/?
päivi-76 kp 25/?
Sesami kp 4/?
kevätkukkanen kp 23/?
Moon Fairy kp 2/?
Jenska kp 21/34-37(?)
Sars76 kp 2/?

elmeri kp 17/?
peppiina kp 24/27-28
enskertalainen kp 19/28
gerritsen84 kp 22/?
päivi-76 kp 25/?
Sesami kp 4/?
kevätkukkanen kp 23/?
Moon Fairy kp 2/?
Jenska kp 21/34-37(?)
Sars76 kp 2/?

aikeistani huolimatta en sitten kuitenkaan testannut vielä tänään :) maltoin itseni....Tänään lähdetään vklopuksi anoppilaan ja sen jälkeen miehen sisko tulee kylään ja on ainakin alku viikon täällä...eli seuraavat testauspäivät on sitten suunnilleen viikonpäästä ellei sitten se tätikin vielä (muun suvun lisäksi,heh heh :) tuu kylään....

taidan olla sit muutaman päivän lomilla täältä netistäkin..pitää tässä siivoilla ja tyhjentää koneen sivuhistoria ettei mun vauvahaaveilut paljastu :) mies vannotti eilen viimmeks että kaikki vauvoihin liittyvä pitää piilottaa, ettei sen sisko vaan huomaa. Mies ei halua että kukaan saa tietää meidän projektista ennen kuin on vauva varmasti tulossa...enkä mäkään tietenkään halua haaveistani koko suvulle kuuluttaa....

No mutta oikein hyvää vkloppua kaikille:)

elmeri kp 17/?
peppiina kp 24/27-28
enskertalainen kp 19/28
gerritsen84 kp 22/28-29
päivi-76 kp 25/?
Sesami kp 4/?
kevätkukkanen kp 23/?
Moon Fairy kp 2/?
Jenska kp 21/34-37(?)
Sars76 kp 2/?

Mies pakotti tekemään testin, ku illalla sattu niin kovaa nivusiin ja alamahaan. Sanoin vain et toki, sinähän ne kalliit testit maksoit!! :D Kummiskin, tein (en aamupissistä) ja tuloksena niin haalea osittainen viiva, et oikein piti tihrustaa ja käännellä/väännellä. Mies heti alko intoileen, mut sanoin et ei tod kannata innostuu, ku enhän nä ollu ees varma että olisko siin mitää :D :D

Gerritsen84, mahtavaa! Nyt odotat ehkä päivän ja sit uus kehiin. Eiks sitä sanota, et haalee viivakin on viiva ja positiivinen?

elmeri kp 17/?
peppiina kp 24/27-28
enskertalainen kp 19/28
gerritsen84 kp 22/28-29
päivi-76 kp 25/?
Sesami kp 4/?
kevätkukkanen kp 23/?
Moon Fairy kp 2/?
Jenska kp 21/34-37(?)
Sars76 kp 2/29-30

Meil on näköjään Moon Fairyn kanssa samat kiertispäivät menossa...:-)

Lakkasin muuten kynnet pinkeiksi - päätin ilahduttaa itseäni. Ja on sit terassilla hienot!
Palataan!
Viikonloppuja.