KEVÄTNUPPUSET 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marjatar

Vieras
Hei!

Uusi ketju kun edellinen venähti jo niin pitkäksi.

Vauva haaveilua ,jossa kk kierrot poikkeuksetta enemmän epässäänönmukaisia kuin säännöllisiä. Yhdessä jännäämistä etc.

Joten tervetuloa mukaan niin uudet kuin vanhat.

t.Marjatar

Täällä vielä. Kp 7 ja tein päätöksen etten ota teroja tässä kierrossa. Haluan nähdä miten elimistö toimii ilman niitä.
Voi olla, että ei toimi?!
Etsin ovista kuitenkin testeillä, josko se löytyis?
Ainakin tiedän sitten syksymmällä lääkäriin mennessä tuleeko sitä?

Joka kuukausi tuntuu yhtä pahalta kun ei oo napsannu.
Nyt tuntuu vielä toivottomalta kun vuosi on tullut täyteen.
Jotenkin piti sitä vuotta maksimina. Onhan paljon naisia joilla on mennyt vuosia, en tiedä miten he jaksaa?
Paha mieli seuraa kuukaudesta toiseen :(

Fiona

Vielä 1,5kk:tta sitten yritystä takana 1v. Töissä meinasi ihan oikeasti mennä hermot, kun nyt niitä kyselyjä on vauvasta koko ajan. Tokaisin useimmille uteliaille, että aikanaan kaikki. Voi että olisi tehnyt mieli tokaista, että ei se aina ole niin helppoa.En sitten sanonut, en halunnut joutua selittämään sitä että miksi ei....

Että ne riipaisee syvältä sisimmästä, ja sattuu.

Ikkunasta katselin että pihalla istuu kaksi nuorta naista vaunujensa kanssa, voi että miksi en minä? Tuntuu että niitä raskaana tai vaunuja työnteleviä on joka kulmalla, ettei niitä aikaisemmin näin paljon ole ollut, liekö syy minun vauva kuumeisten lasien läpi tuijottelussa?

Fiona:josko kiertosi pysyisi lyhempänä kuiteskiin ilman terroja, tai sitten tärppäisi!Jospa loma tekisi tehtävänsä :)

Voi että mä niin toivon, että saataisiin kuulla jonkun plussa uutinen, pallon lisäksi. Mä pidän peukkuja! Sit mä ainankin huomaan, että iloitsen enemmän sellaisten plussauksesta jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta, en tiedä miksi.Tottakai mä olen iloinen jokaisen raskautumisesta, mutta jotenkin mul on nyt tullut sellainen vaihe, että en jaksa innostua niiden plussaamisesta, jotka saavat lapsen ""helposti"". Tuntuu vaan epäoikeudenmukaiselta, kai.

No kai se tästä.

Mulla on ihan samat fiilikset, että iloitsen enemmän niiden plussista, jotka on pitempään yrittäneet. Ei semmoset, joilla on ekalla kierrolla tärpänny, välttämättä edes tajua, kuinka vaikeeta vauvan saaminen voi joillekin olla. Muistan kun äiti kerran sanoi mulle, että hän on tullut todella helposti raskaaksi joten eiköhän mullakin tärppää heti kun vaan haluun.. No ei näemmä ole perinnöllistä tuo tärppääminen.

Hei kertokaapa vielä mulle, minkä merkkisiä ovistestejä olette käytäneet ja mitä ne on maksanu. Ajattelin ostaa niitä tässä kierrossa jotta tiedän saanko ylipäätään viivan viivaa missään vaiheessa. Jos en, niin sit voisin kyllä mennä taas lääkärin juttusille, vaikka yksityiselle. Meillähän ei varsinaisesti ole yritetty kuin kolme normaalia kiertoa vasta, vaikka tammikuussa ehkäisy jo lopetettiinkin kokonaan. Tuskin siis muualle pääsen ultraan kuin yksityiselle. Nyt on vaan semmonen fiilis, että kaikkeni yritän ja haluan tietää, mahdollisimman ajoissa, onko mussa vikaa vai ei. Miehen suvussa on nimittäin lapsettomuutta eikä se ole heillä helppoa ollut. En tosin ole udellut, ovatko käyneet aikoinaan missään hoidoissa tms.. Voi kyllä olla ettei siihen aikaan mitään lapsettomuushoitoja ole ollutkaan. Täytyy vaan pysyä positiivisena ja olla onnellinen, että nykyään sentään on mahdollista tutkia, mistä lapsettomuus tai lapsen saannin vaikeus voikaan johtua. :) Kyllä mä ainakin aion käyttää kaikki nämä keinot hyväksi, ennen kuin luovutan.

Positiivisia ajatuksia lähettelee Suz

No terve! Oottekin näköjään aloitelleet uuden ketjunkin. Mä en oo taas päässy tänne keskustelupalstoille moneen päivään. Jotain on Soneran linjoissa häikkää, kun kerta kaikille muille nettisivuille pääsee.

Joo, ei taida olla perinnöllistä tuo tärppääminen. Pari mun kaveria tietää, että ylipäätänsä yritetään. (Elokuussa tulee vuosi täyteen.) Yksikin kaveri sanoi, että kai säkin nyt tulet raskaaksi, kun äitiskin on tehnyt neljä lasta!!!!!!!! Saakeli sentään! Pitäiskö mun äidin tehdä ne lapset mullekin, kun mä en näytä onnistuvan???? Ei taida onnistuu edes teoriassa, koska äidiltä on kohtu jo poistettu... =)

Äiti tietää meidän yrittämisestä. Hän on tosiaan tullut aika helposti raskaaksi, vaikka hänelläkin oli harvakseltaan menkat. Viimeistä eli nuorinta meistä oli yritetty pidempään ja oli jo luovuttaa, mutta niinpä oli napannut sillä kertaa. Äiti on ollut 34 v. kun nuorin syntyi ja 21 v. kun vanhin syntyi. Mä siis ite nyt 30v. (en enää ehdi saada lasta 30-vuotiaana, vaikka olisin nyt raskaana), enkä ole saanut saatettua vielä yhtäkään lasta maailmaan. Toivottavasti se päivä koittaa vielä... meille kaikille!!!!

Joo en oo päässy vielä täältä himasta minnekkään :/
On muutama asia mikä pitäis hoitaa..

Niin kyllähän tää ottaa raskaasti, mutta ainakin kerkee miettii ollaanko asian kanssa tosissaan.
Mulla on paljon sukulaisten lapsia ympärillä ja nautin heistä nyt kun omia ei ole.
Sisaruksilla lapsia riittää ja miehenkin puolella niitä on.
En ole koskaan kysellyt äidiltä näistä asioista, mutta iso ikäero sisaruksiin on.

On se kuitenkin ihme ettei luoja lasta suo, kun niin ollaan valmiina kuin vaan voi olla.
Vaatteitakin olen jo haalinu ja mies jopa turvaistuimenkin.
Kirjoja ja kasvatusoppaita myöten ollaan varustauduttu.
Mutta haikara se vaan kiertää meidän kodin :(

Loma todella on tarpeen ja odotan innolla syksyä.
Jos ei mitään uutta tapahdu niin sitten lääkäriin kunnon tutkimuksiin.
Olen vaan niin lääkärikammoinen, että toivon sydämestäni ettei sinne asti tarvi mennä :/
Kun vaan äitiystutkimuksiin ;)

Fiona

Voi kumpa aika menisi nopeammin.
En jaksaisi millään odottaa kierron loppuun nähdäkseni onko mitään tapahtunut?!
Alussa ollaan kp 10 ja eilen kokeilin olisko jo ovis. Ei ainakaan viivaa tullu. Meinaan kun viime kierron mukaan olis voinu olla jo kp 9. Mutta olis ollu ehkä liiankin aikasessa vaiheessa.

Ei mee päivääkään ettenkö haaveilis omasta nupusta :) Inhoan synnyttämistä ja sen ajatteleminenkin kauhistuttaa, mutta sillä ei olis enää mitään väliä kun oman kullan saisi :)
Ei se vanhempanakaan oleminen aina mitään helppoa ole. Mutta ainakin yrittäisin tehdä parhaani.
Jotenkin vaan tuntuu, että en valmiimpi vois olla.
Nyt vaan kaikki peliin, jotta se vois olla mahdollista ;)

Plussasäteitä kaikille sitä haluaville +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Fiona

Syvälle sydämeen sattuu.....

Olen viikonloppu matkalla sukuloimassa, ja ai että mieli on maassa, kun niitä vauva kyselyjä on tullut roppa kaupalla.Miten sitä jaksaisi olla vain?

Kiva kaupassa käydä, kun äitiysvaate puoli on siinä heti naistenvaatte osaston yhteydessä, niin miksi se ei sitten tule minulle?

Mua vain itkettää ja olen ollut aikasta kärttyinen, ja mies sanoikin, että kyllä hän ymmärtää miksi olen niin kärttyinen ja hiljaa. Että kyllä häneenkin se koskee, mutta hän ei voi kokea sitä samalla tavalla kuin minä , joka kantaisi sitä lasta ihan fyysisesti.Nämä sukuloinnit ovat yhtä helvettiä!

Onneksi kohta pääsemme palaamaan arkeen ja sitä kautta ehkä unohtamaan kaiken tämän.....vauvahaaveilu ottaa sitten aika koville!

Kp 31 tai sinne päin menossa, en muista nyt. Tässä sitä odotellaan alkaako vai ei vai mitä tässä tapahtuu.Alavatsaan kyllä koskee ihan menkkamaisesti joten voi olla että kohta taas tulee yksi pettymys lisää.

Niin niitä plussaisia tuulia sitten tarvittaisiin.

+++++

Heinäkuuta mennään. Ensi kuussa sitten tapahtuu jo jotain. Jos ei tule positiivistä raskaustestistä, soitan gynekologille, että laittaa lähetteen eteenpäin. Sain keväällä sen oman numeron, että voin soittaa sille elokuussa, jos siihen mennessä ei ole vielä tärpännyt. Hän on silloin lomalla, mutta lupasi laittaa asian eteenpäin!! Aika reilua häneltä. Toivottavasti sitä soittoa ei tarvitse tehdä, vaan asia hoituisi omalla painollaan. Lisäksi elokuussa on myös oma loma.

Plussia toivoen + + + + + +

kp33 menossa, ja on sellainen fiilis että alkaisivat tuossa ihan lähi päivinä, mutta saas nähä miten venyy. Jotenkin mä olen ruvennut odottamaan, että milloin ne menkat alkaa enkä sitä että ne jäisi kokonaan pois....

Mulla on mieli maassa tällä hetkellä joten nuo fiilikset varmaankin johtunee siitä.Olen kamalan itku herkkä ja ilmeisesti verensokeri tasot heittävät ihan härän pyllyä, siis en ole diabeetikko. Mutta tunnen sen käsien vapina ja siten minun ärsyytyvys tasoni nousee.Olen ajatellut, että tämä kaikki liittyy mahdollisesti pco:on.

Kohta vajaa kk lääkäriin ja odotan sitä jo inolla koska haluan tietää, että mitä se minun elimistöni mahdollisesti sanoo, jos katsoisi vaiks ultralla tai edes antaisi terrot tasaamaan kuureja tms.

Terveisiä vaan täältä pahoinvoivien yrjölästä... Rv on 10+2 ja helteet saisi painua minun puolesta vaikka Ruotsiin!! Ruoka ei maistu ja se mikä kurkusta alas menee, tulee myös joutuisasti samaa tietään ylös..Mutta opas vihkosten mukaan tämän pitäisi jälleen iloksi kääntyä jo ihan muutaman viikon päästä!! Olo on vaan ollut parempi ennen näitä helteitä...oksentelin pari kertaa viikkoon, mutta nyt se on joka päiväistä toimintaa :( Mutta silti pidän kovasti peukkuja, että te muutkin pääsisitte tänne yrjölandiaan pian!! Viilenevää säätä toivoen: Pallo ja pallomahakas!

Kiva kuulla taas pallon kuulumisia. Vaikkei toi oksentelu niin kivalta kuulostakaan... Ei ole kukaan vielä pallon jälkeen ilmoittautunut liittyvän joukkoon... Toivotaan kuitenkin parasta!! Ehkä jo tämän vuoden puolelle... EHKÄ!

Tuossa nuorempana tuli oltua lähes 2v ilman ehkäisyä nykyisen entiseni kanssa ilman että mitään tapahtui. Jälkikäteen olen helpottunut ettei onnistunut kun suhde sittemmin kariutui. Nyt sitten on lopetettu nykyisen kultani kanssa ehkäisyn käyttö ja pelottaa jos en voisikaan saada lapsia. noh, aika näyttää miten käy.

Tässä sitä aika menee odotellessa kk:n päästä lääkäri....

Kesälaitumet ovat olleet niin kutsuvaisia ilmeisesti että palstalla on hieman hiljaista.

Pallo mukava kuulla kuulumisiasi, vaikkakin olotilasi ei ole mitä mahtavin. Parempaa vointia toivotellen!

Voi tätä hellettä, ihanaa kun on mutta kuumuus vetää olon niin naatiksi. Uiminen onneksi vilvoittaa.

Viime päivinä rinnat olleet arat, ja tuntuu että koskettaminen sattuu. Jospa tietäisi menkkojen alkuja, vihdoinkin. Kp 37 menossa ja voipi olla että saaneen taas odotella.

Oltiin eilen kyläilemässä ystävän luona, hänellä kaksi lasta, 2v ja 6kk:tta. Siinä sitten tuli yllätys yllätys puhetta vauvoista, heillä kolmas jo kiikarissa. Että näin. Oli ihana pitää sylissä 6kk:tta vanhaa, ja ihana lapsi, mutta jotenkin se kirpaisi tuolta sisältä niin kovaa, että olisihan se ihanaa pitää omaa lasta sylissä.Eivät udelleet vauvoista meiltä, sanoin taanoin ystävälleni, että ei niitä vauvoja niin vain tule vaik haluaisi.

Miehen sukulaiset tuijottavat vatsaani nykyisin joka kerta, viimeksi eilen illalla, ja siihen sitten sanoin vain, että varakelluke se on joka pmpöttää, ei huolta.

Tuntuu vain niin että kaikkien huulilla on vauva, ja raskaaksi tulo. Ahistaa.

Töissä olen saanut nyt olla rauhassa, onneksi.Olen vaihtanut puheen aihetta niin, että varmaan ovat huomanneet että ei siitä aiheesta kannata puhua.

Mutta muuten tämä odotus vain jatkuu ja jatkuu.

Kerttulikin tuossa mainitisi että ehkä jos plussaisi tänä vuonna, niin kyllä se olisi mukavata jos meistä kaikki plussaisivat vuoden loppuun, peukkuja!

Huh hellettä!
Oltiin viikonloppuna synttäreillä ja sen jälkeen jatkoilla ravintolassa. Siellä juttelin yhden miespuolisen kaverimme kanssa, joka sitten tokaisi tyyliin, että ""varmaan teilläkin on niin, että sä haluaisit jo lapsia, mutta sun miehes ei"". Menin ihan äimän käeksi. Mietin hetken, että kerronko, mutta tokaisin vaan, että ""en kommentoi"". Tyytyi siihen ja sanoi, ettei tarvitsekaan....
Eli tää tuntuu olevan yleinen luulo, että naiset vaan haluaa vauvoja, ei miehet.

Yhteistyössä