KEVÄTNUPPUSET 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin se on varmaan yleinen luulo, että mies ei halua.Miehet eivät taida siten puhua näistä asioista kuten me naiset.

Pidin tänään sylissä yhden kollegan vauvaa 1vko ai että oli suloinen vauva. Tuli sellainen tunne, että voi kun tällainen olisi oma sylissä ihan iki oma ensi kesänä. toivossa on hyvää elää sanoi lapamato, toivo on pitkä mies.

Mä olin kanssa viikonloppuna baarissa ja tuli sitten möläytettyä yhdelle kaverille näistä meidän vauvahaaveista.. Nyt on hirveä morkkis, kun eihän mun pitäny kellekään tästä kertoo! Paras kaveri vaan tietää ja yks toinen kaveri joka yrittää myös.. Kyllä kai se niin on että pitemmän päälle on aina vaan vaikeempi pitää itsellään tällainen salaisuus varsinkin kun niiiiiin mielellään kuuluttais kaikille että vauvaa halutaan ja vielä mieluummin että semmonen ois tulossa. No tehty mikä tehty ja vannoihan se kaveri ettei kerro kellekään eteenpäin.

Nyt ois siis kp 19 ja tällä kierrolla ollaan vähän löysätty tuota kylvötahtia. On niin kuumakin ja hikistä puuhaahan se tahtoo olla. Limoja ja muita ovistuntemuksia olen yrittäny bongailla mutta en kyllä ota näistä selvää! Kun naisen kuivakausihan pitäis alkaa heti kuukautisten jälkeen ja mulla tulee kyllä sillon ihan selkeää valkovuotoa useamman päivän. Ei kai se ovis voi niin aikaseen olla?? En muuten tikuta tässäkään kierrossa kun unohtu nimittäin ostaa niitä ovistikkuja. Jotenkin mulla on sellanen hassu tunne, että aikasintaan syksyllä tärppäis. Mistähän sellanenkii tunne johtuu?? Pessimismi nostaa jo päätään. Tuolla yhdessä ketjussa joku oli nähny useampana yönä unta että plussaa ja niinhän siinä sitten kävikin. Olispa mullakin tuollainen intuitio ja ennustamisen lahja, heheh.

Oletteko muutes lukenut Eve Hietamiehen kirjan Puolinainen? Mä luin sen viikonloppuna ja tuli kyllä aikas surullinen ja masentunut fiilis. Päähenkilö oli saanut jo useemman keskenmenon eikä lääkärit osanneet sanoa mitään ja toinen on ihan hädissään ja koko elämä pyörii vaan niiden keskenmenojen ympärillä. Sen tuttu taas oli käyny kaikki mahdolliset hedelmöityshoidot ym. läpi eikä vieläkään monen vuoden jälkeen ollut tullut raskaaksi. En sitten tiedä kumpi on pahempi, toistuvat keskenmenot vai se ettei raskaudu ollenkaan hoidoista huolimatta..

Tulipas tekstiä! Keksisikö joku vaikka kivan gallupin taas ni saatais lisää jutun juurta, kun tää on nyt vaan tämmöistä odottamista taas itse kullakin..

Kyllä mäkin olen yrittänyt olla positiivisin mielin ja edelleen aina olen sitä mieltä, että kyllä se jo tässä kierrossa tärppää. Ens kuussa tulee vuosi yrittämistä täytee ja silti jaksan odottaa joka kerta (meinasin kirjoittaa ""joka kuukausi"", mutta kun ne menkat tulee vain joka toinen kk). Mäkin näin tällä kierrolla unta, että odotin nelosia!! Vähän taisi ampuu yli!! =)

Suzin kyselyyn vastaus, että en ole lukenut tota Puolinainen -kirjaa. Vois vaikka joskus lukea. Tällä hetkellä on yksi kirja työn alla. Mä oon niiiiin hidas lukee kirjoja, kun menee monta päivää välissä ennen kuin taas aikaiseksi jatkaa. Mutta hiljaa hyvä tulee. Tohon kirjaan viitaten, töissä mun työkaveri tietää meiän yrityksistä, niin toi kirjahan liippaa aika läheltä. Itselläni on yksi keskenmeno takana (itse asiassa jäisinkin nyt äitiyslomalle, jos ei olis mennyt kesken... yhyy) ja tällä mun työkaverilla taas on noita hoitoja takana, tuloksetta tähän mennessä. Hänelle on todella kova paikka, kun menkat alkaa. Ne on yrittänyt pari vuotta meitä enemmän...

Gallup-ideaa ei tähän hätään ole.

Mun on pitänyt lainata tuo puolinainen kirja, mutta jotenkin se on jäänyt. Samoin olen ajatellut haeskella josko joku olisi kirjoittanut aíheesta enemmälti niin voisi lukaista.

Mun tulee luettua kesällä enempi kuin sitten talviseen aikaan, vaikka silloin on pimeitä iltoja.

Gallup olisi hyvä, mutta just nyt mun ei tuu mitään mieleen-Täytyy miettiä et mitä ei olisi kyselty.

Kp1, eli putosin taas kelkasta. Peukkuja muille!

Hirvittävä helle ja mulla kylmä hiki kun on niin kipeä olo. Tänään töissä oli niin tuskaa olla, että hampaita purren loppu pvän sitten olin, kun kesken pvän alkoi.

Mä olen tässä ajatellut, että mulla on varmaan pms oireet viikkoo ennen kk:a, en ole aiemmin sillä tavalla huomannutkaan, mutta nyt oli rinnat kipeät, oli tosi äreä siis ihan turhista asioista kiukustuin.Olin siis kamala.Ei näin voimakkaasti ole aikaisemmin ollut, nyt oli. Mutta onneksi alkoivat, niin tuli hieman lyhempi kierto, 41.Toki ottaahan se päähän, kun ne alkoi, mutta muuten.

Nyt voinkin sitten alkaa sitä ovista bongailee ennen sinne lääkärille menoa, niin saakin sen sitten jo kerrottua jos en vaikkapa bongaakkaan sitä ollenkaan tai sitten että se on koko ajan plussaa.

Voi harmi marjatar! Kunpa nyt joku meistä taas plussaisi.. vaikka tuo Pallon kuvailu raskaana olosta kesähelteillä ei kyllä hirveesti houkuttelekaan..

Missäs muuten Fiona ja yx on?? Tulkaapa kertomaan kuulumisia vaikka jotain muita kuin vauvahaaveita, jos sillä rintamalla ei ole mitään uutta. Mulla taitaa olla kp 21 tms. Ens viikolla kuitenkii jännäillään taas. Onpas aika menny nyt nopeesti! Tammikuussa kun aloitti tän projektin ja pyöri täällä palstalla niin melkein laski tunteja kiertopäivien sijaan, heheh. Kuinkas kauan ootte muuten täällä palstalla käyneet? Mä bongasin tämän sillon tammikuussa googlella, kun etsin kaikkea mahdollista tietoa vauvatehtailusta.

Muistaakseni törmäsin tänne tammikuun lopulla tai jotakin sinne päin. Löysin sivuston kun ajattelin että onko jotakin keskusteluja olemassa siitä kun vauvahaave ei toteudukkaan aivan heti.

Heippa tyttelit! Kotona taas pitkästä aikaa, tosin en tiedä kuinka pitkään.
No ei niin väliäkään.
Kp 21 ja arvatkaas mitä pongasin tänään??
No ovis testiin tuli tasavahvat viivat tänään, joten kierron pituus on noin 35. Kuitenkin ihanaa, että ne viivat tuli =)
Oltiin vielä sellasessa paikassa ettei petihommista olis tullu mitään, mutta nyt kaksistaan kotona ;)
Terot jätin väliin tässä kierrossa, joten saa nähdä miten käy tytön ?!

Pallo se vaan kasvattelee mahaa, ihan täällä kadena lueskelen ;)
Kiva kuulla kuulumisia jatkossakin:)

Jotain galluppia aloittelitte? Ilmeisestikin jotain tänne eksymisestä?
Itse olen vajaan vuoden verran täällä hengaillu ja kait googlettamalla löysin?
Aluksi aika hissukseen lueskelin, mutta viimein johonkin viikkoketjuun kirjauduin ja siitä lähti pitkä taival :/
Pallon kanssa tätä ketjua mietittiin ja sitten minä vihdoin uskaltauduin aloittajaksi. Nyt jo nuppusten pitkälle edetessä on muitakin innokkaita :)

Fiona

Voi per...le!! Tänään oli tullut vähän punasta, joten jo säikähdin. Mutta loppupäivänä ei mitään, kuten ei myöskään näin illalla. Että tiiä sitten mitä se oli. Ehkä ne ryöpsähtää kohta kunnolla. Toivottavasti vaan joku ""hormoonihäirä"". Vaikka toiveajatteluahan se vaan...

Mä löysin tänne kanssa varmaan tammikuussa, kun plussasin ekan kerran. Tai siis sen ainoan kerran. Onnesta soikeena en tehnyt edes uutta testiä, kun tietenkin uskoin kaiken olevan hyvin. Uusi asia mulle, joten en edes hoksannut tehdä uutta testiä. Googletin kanssa jotain vauvan odotteluun viittaavaa ja aloin lukea odottajat-keskustelua. Helmikuussa sitten eka neuvolakäynnillä sain kuulla karmean totuuden, etten enää olekaan raskaana. Neuvolatäti sanoi keskenmenoksi, kun aloin jo epäilee omaa näkökykyä testin suhteen. Mutta koska menkkojakaan ei ollut kuulunut neljään kuukauteen, oli se vaan uskottava. Ja niin ne sitten alkoi uudelleen helmikuun lopulla. Ja löysin tieni tänne haaveilijoiden puolelle....

Koska teitä muita ei ole näkynyt, pölisen täällä yksikseni. Väliaikatietoa: eilen ei tullut mitään, tänä aamuna sitten pyyhkiessä vähän punaista, että eiköhän ne menkat kohta ala.... =(

Kerttuli vaikuttaako kuitenkin siltä että alkaisivat...toiv ei ja tarkoittaisi aivan muuta.

Kp4 menossa ja vuotelen runsaasti, jota ei yleensä mulla. Mutta kaiketi mun elimistöllä on ihan omaa kivaa nyt, josta minun ei ole tarkoituskaan tajuta.Tunteet menee vuoristorataa ja välillä itkettää ja naurattaa, ja tavallaan en pysty itse ""hallitsemaan"". olen ajatellut että hormooneilla olisi tekemistä asian kanssa.

Mies luki vihdoin kirjasen lapsettomuuden syistä ja sen hoitomenetelmistä, jonka sain kun tutkimukset alkoivat. Ja siinä kun pitää miettiä että miten pitkälle on valmis menemään saadakseen vauvan? Miehen mukaan eikö olisi riittävää joku hormonaalinen hoito vain, hänen mielestään sen enempää ei välttämättä olisi halukas. Mä pyysin selitystä siihen, että miksei sitten kokeilla kaikkia vaihtoehtoja jos ei muuten onnaa. Aikaisemmin on ollut mun kanssa samaa mieltä että kaikkia keinoja koetetaan, mutta nyt sit epäilee.

Tuli sitten riideltyä tuon asian takia, mua vain satutti tuon asian kuunteleminen, Mutta onneksi lääkäri 3vkon päästä.

Marjatar, meillä oli aikaisemmin sama juttu. Taisin siitä ehkä jossain vaiheessa mainita, en ole varma. Eli varmaan siksi oli valmis kokeilemaan, kun ei uskonut, että ei näytä meille tulevan omin konstein. Kun sitten puhuin, että jos ei tällä kertaa onnistu, soitan sille gynekologille, joka laittaa homman eteenpäin, mies vähän peräänty. ""Ei kai me semmosia? Vielä ainakaan?"" Kai se säikähti, että täytyyhän sekin tutkia. Olin kanssa vähän ihmeissäni!!

Kun perustelin meidän kaveripariskunnan kohtaloa, hän vähän, ehkä, kenties, ymmärsi. Kaveripariskuntakin yritti vuositolkulla ennen kuin ottivat yhteyttä tutkimusten osalta. Naisen päässä ei tuottanut jotain tiettyä hormoonia tarpeeksi. En muista tarkalleen kuinka se oli. Mutta kun saivat sitten hoitoa siihen, on heillä nyt pieni tytär. Perustelin miehelle, että haluan tietää missä vika, ja jos on jotain tehtävissä, tehdään. Ei se näytä tällä paranevat. Toi biologinen kellokin raksuttaa...

Mutta tietysti toivotaan, ettei tarvitse alkaa pitkiin monimutkaisiin toimenpiteisiin, vaan apu löytyy, kun selviää mikä vaivaa...

Jaksamista teille Marjatar ja toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!!!

ps. vielä en voi julistaa kp 1 alkaneeksi, mutta jotain se yrittää....

Kesä vaikka on ollutkin, kävin puntarilla ja koin positiivisen yllätyksen oli 6kg pudonnut paino. Joten ajattelin mielessäni, että siitäköhän se johtunee että nyt oli kierto 41 pvää, en tiiä.
Näin ollen pco olisi aikasta mahdollinen syy myös siihen, että miksi en hedelmöity, kun simpat kuitenkin hyviä. En tiiä.

Mä vain niin toivoisin painon pudotus antaisi sen oman kevät nuppusen :D Ja eikä tarvitsi muuta. Vuoden raja tulee täyteen ensi kuussa.

Kerttuli toivotaan että se veri oli kiinnittymisvuotoa! ;)

Mun mies sano yhtenä iltana ihan yhtäkkiä että yritetään nyt ensin näin luomuna jouluun asti ja jos ei mitään tapahdu niin haetaan sitten lääkäristä apua.. Itse asiassa sillon tulis meilläkin täysi vuosi yrittämistä. Taitaa silläkin olla oikeesti vauvakuume, mutta ottaa vähän rauhallisemmin eikä oo niin kärsimätön mitä mä oon. Marjatar onko sun mies perustellu millään miksi ei halua hoitoihin? Mä en kyllä ymmärrä mikä noita miehiä yleensä niissä hoidoissa pelottaa kun niiltä otetaan vaan simppanäyte ja kaikki muut mahdolliset hoidot tehdään naiselle.. Eikä se hormoonien syöminenkään aina ihan terveellistä ole, esim. clomien kohdalla.

Mulla on nyt kp 25 ja täytyy myöntää että eilenkin tuli taas vähän juhlittua.. Mutta mä oon todella pessimistinen plussauksen suhteen. Ei mitään sen kummempia oireita, mitä nyt rinnat on vähän arat, mutta vähän vaan. Viikolla olin tuntevinani jotain kipua oikealla puolella, mikä voisi viitata esim. ovikseen.. Olen tosiaan aattellut että mun ovis taitaa olla normaalia myöhemmin tai ainakin noi tuntemukset viitaisivat siihen. Sehän selittäisi senkin, miksi en plussannut jo terojen aikana, kun niitä aletaan syömään jo kp 15 ja jos oon ymmärtäny oikein, niin sen jälkeen ei enää ovista tapahdu. No, jos vaikka ensi kierrossa saisi aikaiseksi ostaa niitä ovistikkuja. En vaan yhtään tiedä, mikä päivä kannattaisi alkaa tikuttelemaan ja minkämerkkisiä tikkuja kannattais edes ostaa..

En ole saanut mieheltä mitään perusteluja. Simpat on ok, niin miksi ihmeessä on vastaan muita hoitoja.Mua ne ihan fyysisesti koskettaa, siksi olen ollutkin ihmeissäni.

Yritin jatkaa keskusteluja, mutta ei ollut halukas jatkamaan.Tokaisi vain että ""tulee niitä kun yritetään"".Niin vuosi on kohta yritetty, mutta musta tuntuu että miehestä on alkanut vasta nyt tuntumaan tämä lapsettomuus. Kertoi että kaveri kyseli perheen lisäyksestä, kun tällä on 4 omaa lasta.Tuntui kuulma pahalta. Siksi sanoinkin että kyllä nyt kannattaa kaikki hoidot mitä mahdollisesti voidaan niin katsella.

Mä kuitenkin toivoisin että jos saisin vähän lääkettä tasaamaan tämän kierto systeemin niin voisi ehkä parantua nuo mahdollisuudet.

Ei sitä haittaa ole vaikka bilettääkin. Mä olin aluksi kamalan varovainen, että jos olen raskaana niin en ota. Mutta nyt sitä tulee otettua, kun juuri niinkuin Suz laittoi et sen verta pessimistisyyttä on.

Mulla on aconin ovulaatio testejä ja tarkoitus aloittaa bongaukset, mutta kp päivästä en tiedä, että milloin, kun ei tiedä tuota kierron pituutta. Täytyy vain katella joku pvä.

Täällä on saavutettu maaginen 12 viikon rajapylväs!!!!! Ensimmäiset vauvanvaatteet on jo lahjaksi saatu ja sukulaisilta saadaan kuulemma häkkisängyt ja hoitopöydät yms! Väsymys ja oksentelu alkavat ilmeisesti helpottamaan pikkuhiljaa...tai ainakin nyt on mennyt jo useampi päivä oksentamatta! Jiihaa! Millään ei malttasi odottaa, että viikot kertyy ja vauva kasvaa..kunpa aika kuluisi äkkiä ensi vuoden puolelle! Kunpa teilläkin pian onnistaisi!! Aurinkoa! Pallo rv 12+1

Pallo, täällä yritellään, mutta ei vielä, ei vielä...
Vieläkään ei ole menkat alkanut. Yrittää, yrittää.
Olipas änkyttämistä, hih. tämä tällä erää.

Onko siitä plussasta Pallo tosiaan jo niin kauan? 12 viikkoa, huh! Alkaako masu jo näkyä? :) Joko olet kertonu kaikille kavereille ym? Hyvä että pahoinvointi alkaa helpottaa..

Mulla on nipistellyt mahaa melkosesti koko päivän! Äsken kun käytiin vähän kaupoissa kiertelee ni melkeen joka askeleella tuntu semmosta hassuu ""kumahtelua"" tuolla mahassa. Ja eilen kun ajeltiin autolla niin mulle tuli yhtäkkiä tosi paha olo, en sentään oksentanu, mutta ei kyllä kaukana ollu. No, se nyt saattaa johtua edellisen päivän juhlinnastakii tai nälästä tms. mutta yleensä mulle ei kyllä krapulaa edes tule. Enkä ole kertaakaan oksentanut tai ollut huonovointinen krapulan takia, vaan se ilmenee paremminkin päänsärkynä. No ota nyt näistä oireista selvää, mutta väkisinkin tulee ajateltua, oiskohan siellä mahassa kenties joku.. Tänään kp 26 ja edellinen (luomu)kierto oli 28 päivää joten loppuviikkoon odottelen ennen kuin testaan, jos sitten enää testiä tarvitaankaan.

..42... rinnat on aristanu viikon verran, mut mitään ei kuulu ei näy. täytys vissiin se testi käydä ostamassa.Mut annahan olla, kun testin saa ostettua, ni johan alkaa.

Kp 27 ja heti kun jätin terot pois niin näin käy?!
Tai sitten jotain muuta ;)
Olen vain ollut tosi kiukkusella päällä koko tämän viikon ja vatsaakin on sattunut. Ilmaa kertyy yms.
Yleensä merkki menkoista. Pitäs tulla suunnilleen kp 35 ja silloin ollaan maalla.
Terojen kanssa kierrot oli 26? ja 22.

Sain ovistestiin tosiaan kp 21 tai jotain yhtä vahvat viivat !!!
Se on antanut kyllä valoa tunnelin päähän edes vähäsen.
Vaikkakin hommailut on jäänyt aika vähiin. Ainakin yritetään kun mahdollista :)
Jotenkin vaan tuntuu ettei mies oikeesti ymmärrä, kun sanon että ajoitukset on tärkeitä.
On todella rankkaa patistaa miestä ja samalla murehtia omaa kroppaa.
Ehkä miehet ei vaan pääse samalle tasolle, kun niiden ei tartte elellä hormoonien kanssa :/

Pallo, tosiaan onko siitä jo noin kauan? Mutta olen silti onnellinen puolestasi! Vauvan vaatteita on tännekkin jo hankittu viime kesänä ;)

Fiona

Mulla oli kierrot terojen kanssa 24-26 päiväsiä ja viimeeksi ollut luomukierto oli 28 päivää, joten ei hätää Fiona. Tuskin se kierto kovin pitkäksi menee..

Mulla on ollu tänään vähän väsyny ja flunssainen olo. Iho on kosketusarka ihan kun kuumeessakii ja mitään ei jaksais tehdä. Taidankii mennä ajoissa nukkuu. Saunassa tuntui siltä kuin iholle ois pistelty nuppineuloilla (?!) Vatsaa nipistelee edelleen, tosin ei niin kovin kun eilen.

Fiona tuossa mainitsi, että on ostanu jo jotain vauvanvaatteita. Mites muut? Mä en ole vielä, ihan senkin takia ettei kukaan vaan alkais epäilee mitään. Ehtiihän niitä sitten.. Kaverilta saamani vauvalehdetkii oon piilottanu. Ja jos joku on nähny ne niin oon toitottanut heti että kaverilta sain, ettei kukaan vaan arvaa tätä yrittämistä, vaikka vauvakuumeesta olenkin puhunu jo viimeset kaks vuotta..

Yhteistyössä