KEVÄTNUPPUSET 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerttuli pidän peukkuja sulle, että matkalainen pysyy kyydissä.Onnea vielä kerran! Kuskin hommakin on tärkeä.
Hyvää kesä lomaa!

Toivottavasti nämä plussautujat vetävät mukaan meidät muutkin.

Itselläni ovistikutteluja ja negaa on ollut. Eli jatkan bongausta jotta tietäisin että tapahtuuko sitä vai ei. Lääkäriin aikaa puolitoista viikkoa, tuntuu niin kamalan pitkältä, vaikka ei olekkaan. Olen niin kamalan malttamaton!

Siis mun menkat ei oo vieläkään alkaneet! *koputtaa puuta* Tänään on kp 35 ja menkat on nyt viikon myöhässä.. Kauankohan jaksaisi vielä venyttää tuota testaamista? Tuntuu että päivät matelee!! Et siis marjatar ole ainut kärsimätön tässä asiassa :)

Joku sanoi jossain ketjussa että se Pregent Stick, millä testasin sunnuntaina negan, olis kuitenkin yks herkimmistä testeistä eli reagoisi jo 25 yksikköön, kun taas esim. apteekin testi reagoi vasta 40 yksikköön. No tiedä tässä sitten mitä uskoa ja minkä testin ostaisi.. Oisko ehotuksia? En kyllä viittis netistä kuitenkaan tilata.

Kun miettii mun aikasempia tuntemuksia, niin ihan hyvin ovis on saattanu olla mulla normaalia myöhemmin eli vasta kp 18 jälkeenkin. Näin ollen ei olis mikään ihme ettei testi oo vielä näyttänyt plussaa, vaikka raskaana olisinkii. Toisaalta nyt ei kyllä ole ollu mitään suurempia oireita, mitä nyt rinnat tulleet vielä vähän kipeemmiksi ja näppylöitä kasvoihin. Kaikkea sitä saakin naisena kestää hormoonien takia!!

Joku tuolla manasi kerran, ettei enää ikinä koske mihinkään hormoniehkäisyyn kun on siitä ""huumasta"" päässyt eroon ja saanut kierrot normaaleiksi. Mulla taas on päinvastoin! Odotan oikein, millon pääsen taas syömään pillereitä, kun menkat tulee päivän tarkasti, hiukset ei rasvotu päivässä ja näppylät pysyy poissa! Tästä voiskin tulla seuraava gallup eli mitä mieltä ootte pillereistä ja miten niitten pois jättäminen on vaikuttanut teihin?

Terskis!
Ilmoittele sitten heti Suz, jos päädyt testaamaan uudelleen, niin mikä tulos! odottaa malttamattomana, että sais seuraa...

Mä ostin ennen apteekin Predictor-testejä. Aika kalliita, eikä tietoa, mikä niiden herkkyys on. Kun olin lueskellut aikani näitä sivuja, huomasin, että porukat tilailee netistä, ja koska kukaan ei valitellut, että olis huuhaa-juttua, vaan testit tulee niin kuin on sovittu. Jopa heti seur.päivänä. Tilasin siis kotitestit.comista noita Aconin testejä herkkyydeltään 10.

Suz kyseli myös pillereistä. Itse lopetin pillerit jatkuvien migreenien takia. Testasin pari vuotta sitten, että mitä tapahtuu, kun jätänkin ne pois. Sen jälkeen ei ole ollut ainuttakaan migreenikohtausta (kop kop), joten ei ole hinkua palata niihin. Todennäköisesti ne ei mulle sovikaan, kun tulee tollasta sivuvaikutusta. Mulla ei todellakaan ole ikävä niitä kauheita päänsärkyjä, jolloin tuli välillä jopa itkua väännettyy kun sattui niin paljon. Tiiä sitten mihin ehkäisymuotoon pitäis päätyä sen jälkeen kuin tuntuu, että ei enää lapsia halua. Tai taitaa olla aika hyvä ehkäisy jo muutenkin, kun menee vuosi ennen kuin mitään tapahtuu... =)

E-pillereiden lopettamisen jälkeen kierroista ei mitään tietoa. Ennen pillereitä kans epäsäännnölliset kierrot. Kivut tuli hallintaan pillereiden avulla. Nykysin kivuliaat kk:t niin että melkein ivalisoi minua, siis oksennan ja kaikkea muuta kivaa.

kp17 menossa ja tänään ovistesti näytti plussaa.Tosin en testanntu kp15-16. Aloitin kp12 ja negaa oli. Tuli tunne että onko sittenkään teen huomenna uudelleen testin ja katselen mitä se näyttää, josko teinkin sen väärin tms. Epäusko iskee aika ajoin.

Mitäs tää nyt meinaa, kun tänään tuli taas vähän rusehtavaa vuotoa? Voi itku sentään. Toivottavasti se ei tarkoita mitään. Jotenkin olen varuillaan, että ehkä ne menkat kuitenkin sieltä tulee. Mä en taida olla raskaana olevaa sorttia ollenkaan. Mussa mitkään alkiot viihdy... =(

Tänks, Marjatar! Mä raportoin jossain vaiheessa taas tilannetta. En uskalla tonne odottajien puolelle vielä siirtyä ennen kuin tähän saa varmistuksen... Älkää vaan potkiko mua vielä pois!! =)

Tottakai kerttuli saat täällä meidän ketjussa kirjotella! Itse asiassa halutaan tietää kaikki alkuraskauden merkit ja oireet. :) Ja ruskea vuoto ei kuulemma ole haitallista ja sitä esiintyy alkuraskauden aikana muutenkin noin 80%:lla naisista. Eli älä huolestu vielä liikaa, kunhan vuoto ei muutu punaiseksi!! Muistaakseni tuolla odottajien tuhru-ketjussa oli juuri tästä juttua.. Paljonko sulla muutes tuli sitä tuhrua sillon, kun epäilit että se on kiinnittymisvuotoa? Tarttesitko ihan siteen sitä varten?

Mulla alkoi taas menkat perjantaina, eli kierto jäi 36 päivään.. Voin sanoa että pettymys oli suuri varsinkin kun mulla oli niin ihmeellisiä oireita yli 2 viikkoa!! Mutta nähtävästi ne johtui oviksesta eikä sitten hävinny kuitenkaan vaan kesti menkkojen alkuun asti ja itse asiassa vieläkin koskee mahaa ja rinnat on tosi arat. Mutta ei voi mitään, täytyy tässä kierrossa vaan alottaa kylvöt vähän myöhemmin ja jatkaa pitempään.

Marjatar hienoa että sulla ovistikut näyttäisi jo toimivan! Ja eihän se sinänsä mitään haittaa vaikka et ihan varma ole mikä päivä se ovis ois nyt ollut vai eikö ole vieläkään, kunhan vaan puuhailette sinä aikana kun tikku näyttää jotain, vai mitä? :)

Missäs Fiona ja yx on? Mites muuten yx ei oo kirjotellu pitkään aikaan, joko hänelle tuli plussaa? Mites mun muisti näin pätkii..taidan mennä kahvinkeittoon.

Nyt on lomat pidetty ja arki taas alkaa.
Kirjaimellisesti, nimittäin uusi kierto menossa :(
Sain ovistestiin viivat kp 21 ja menkat alkoi sitten kp 36.
Niinkuin epäilinkin.
Nyt siis kp4 ja mieli taas alhaalla kuten tavallista.
Tosin oli vähän huono harrastaa vaakamamboa kesälomalla, kun porukkaa riitti :/ Eikä mies innostunut retkestä latoon yms.

Voi kerttuli pidän peukkuja sun puolesta bdbdbd.
Olen myös lukenut että menkkojen aikaan saattaa tulla jonkinlaista tuhrua :)

Niin ovistesti antoi positiivisen vastauksen pe ja eilen tuli tosi haalea kontrolli viiva, eli negaa. Peti vaatteet ovat saaneet tuuletusta, ja toivottavasti se edes tuottaisi tulosta, olen skeptikko.

Fiona anteeksi kun en muista mutta mikä kp sä aloit tikuttamaan ovista, kun bongasit sen 21?

Huh, nyt ei ole taas vuotanut mitään eilisen päivän jälkeen. Illallakaan ei tullut enää mitään. Tossa kalenteria kun kattelin, niin olis kp 58 menossa, eli juuri näihin aikoihin mulla viimeksi alkoi menkat. Jos se vaan olis sitä, että hormonit on ihan sekaisin, pitäisikö niiden menkkojen alkaa vai ei. Eli nyt tuhrun hävittyä taas positiivisin mielin.

Silloin aikaisemmin, kun oli sitä tuhruttelua (ehkä se kiinnittymisvuoto?) niin oli mulla pikkuhousunsuoja koko ajan housuissa. Joskus tuli siihen asti, joskus vaan paperiin ja joskus ei tullut ollenkaan mihinkään. Hetki, mä tarkistan. Eli kp 41 tuli ekan kerran jotain. Seuraavana päivänä ei tullut mitään. Ja siitä kolmena päivänä taas tuli. Ja nämäkin kerran päivässä. Ei siis koko päivää.

Juttelin viikonloppuna äidin kanssa hänen raskauksistaan. Hänellä ei ollut mitään pahoja pahoinvointeja. Kertaakaan ei kuulemma tarvinnut edes oksentaa. Oli päässyt helpolla. Eli vähän niin kuin mulla, että oireita ei vielä edes ole, mutta eikö ne pahoinvoinnit tulekin vasta vähän ajan päästä, jos on tullakseen... mun ymmärtääkseni. Sen takia mulla onkin vähän epätodellinen olo. Ja meidän äiti ei edes lihonut raskauksien aikana paljoa, alle 8 kiloa/raskaus jokaisesta meistä neljästä.

Soittelen ensi viikolla neuvolaan, jos sinne vaikka pääsis vielä meidän loman aikana. Seuraavat kolme viikkoa!!

Koita vaan nyt malttaa sinne neuvolaan asti niin saat varmasti tietää.
Ehkä se elimistö tosiaan totuttelee uuteen elämään :)

Marjatar, aloitin jo tosi aikasin. Muistaakseni kp 13 ettei mene varmana ohi.
Oli vielä viimenen tikku ja sillon onnisti. Nyt vaan uudestaan tässä kierrossa ja pitää olla ahkera ;)

Fiona

Eli Fiona samoihin aikoihin aloiteltiin. Tosiaan yritin minäkin maksimoida tilanteen siten että bongaisin, kp17 näin ilmeisesti tapahtui. Nyt kp19 ja lämpöä 37.2, en tiedä mistä johtuu, mutta mä tunnen tällaisen lämmön. Toivon että merkki tapahtumista elimistössä :)

Hyvää lomaa Kerttuli!

Oonko vähän hermoheikko? Tein tänään vielä kerran testin ennen kuin soitin neuvolaan. Ehkä mä alan pikkuhiljaa uskoa, että raskaana ollaan. Neuvola-ajan sain 18.8. joten enköhän silloin saa lopullisen vastauksen tähän asiaan. Vasta sen jälkeen uskallan siirtyä pikkuhiljaa odottajien puolelle.

Nyt odotellaan, että muut tulette imussa mukana!! Kenelläs siellä on sellainen tilanne, että voidaan seuraavaksi jännittää?

Et oo yhtään hermoheikko. Tekisin varmaan samanlai itekin varsinkin kun tässä on menny näin kauan aikaa.
Sitä ei varmaan ihan heti usko todeksi ja sitten pelkää pahinta.
Koita nyt jaksaa sinne neuvolaan saakka ja nauti ihanasta olotilasta :)

Itsellä kp 5 ja epätoivo on taas huipussaan. Ja niitä raskaana olevia katselen haikein mielin. En jaksaisi millään odottaa..
Mieskin totesi lapsille vadelmia keräävän vaikka niitä ei vielä olekaan. Tuntuu jo hänenkin mielestä pahalta, kun ei niitä tule.
Ei auta valittaminen. Pitäisi nyt sinne lääkäriin varata se aika mikä piti tehdä jo pari kuukautta sitten. Ne paperitkin jo tuli sais ne täytettyä yms.
Tää kuukausi mennään taas ilman teroja ja testataan ovista.
Katsotaan miten käy. On ainakin faktaa lekurille antaa :/

Fiona

Mitens muiden miehet onko heistä alkanut tuntua lapsettomuus? Meillä tämä vuoden raja pyykki toi tunteen esille.

Kp 22 menossa ja mä vain toivon että menkat siten alkaisivat kp33-35 oviksen bongauksesta ajatellen...Siis en uskalla toivoa että olisi tärpännyt....suojelen itseäni siltä ajatukselta että saisi ensi kesä viettääkin loman asemasta mamma lomaa....

Maanantaina on sitten lääkäri, ja silloin varmaan selviää asioita enemmälti. Toiv määräisi lääkkeen näihin kiertoihin.

Oma mieheni on sitä laatua ettei asiasta puhu.
Siis on hiljaa, mutta tietää missä mennään. Ärsyynnyn helposti, joten antaa rauhassa touhuta.
Kun sain paperit lapsettomuuspuolelta niin kyllä kuunteli mitä kerroin yms..
Luottaa enemmän luontoon tässä asiassa.

Hän oli miestä se jolla ""vauvakuume"" iski ensin.
Ja on meistä se optimisti :)

MEillä kans mies on se optimistisempi osapuoli. Itselläni taipumus vaipua synkkyyteen. Miehel kans alunperin iski aikaisemmin vauva kuuma, mutta ei siihen kauan tarvinnut houkutella mukaan.

Tämä odottaminen vain käy aika ajoin hermoille ja mielen päälle.

Mun mieheni on enemmänkin pahoillaan mun puolesta kuin omasta puolestaan aina kun menkat alkaa. Sitä harmittaa nähdä mut surullisena. Mulla on meistä se kovempi vauvakuume, mutta kyllä se mieskin on asialle siis suostumuksensa antanut ja lapsistakin se tykkää. Sanoi se kerran että jos ei jouluun mennessä tärppää niin lähdetään sitten lääkärin juttusille. Enemmän se kuitenkin vielä hokee mulle että mun elimistö on vielä hormooneista sekaisin ja siitä tää johtuu ettei heti ole onnistanut. No nyt oli meillä siis 4. normaali kierto ja 5. kierto alkoi.. Saa nähä kuinka pitkää täytyy yrittää..

Marjatarta jännätään seuraavaksi. Toivottavasti tärppäisi!!
*pitää peukkuja ja vilkuilee taivaalle* :)
Nyt te pidätte mua ihan hölmönä, mutta lohduttaudun aina menkkojen alettua sillä, että varmasti joku pitkään yrittänyt sai haikaran vierailulle tässä kuussa, kun meillä ei vielä tärpännyt. Toivottavasti se meidän haikara lentäisi nyt marjatar sun luo seuraavaksi! Me tullaan Fionan kanssa sitten elo-syyskuun vaihteessa perästä, vai mitä? :) Meillä taitaa olla taas melkein samat kiertopäivätkin, mulla on nyt kp 6.

Taidan lähteä tästä telkkarin ääreen, jutskataan lisää myöhemmin!

Yhteistyössä