Koko pitkän ketjun jaksoin lukea, tietystä mielenkiinnosta. Nimittäin eikös tämä kirje ole suorastaan sanasta sanaan ollut täällä ennenkin? Aivan varmaa on, että ensimmäistä kertaa en sitä lukenut.
Joku muuten vain laittelee samaa aihetta moneen kertaan, tai sitten ap on ollut tässä pattitilanteessa jo kauan.
Ja minäkin tulin siihen tulokseen, että nimimerkki Sika kirjoitti asian juuri niinkuin se on. Raadollista, mutta niin totta.
Nuoruudessani minulla oli aviomies, jolla täytyi olla aina joku muukin nainen kierroksessa. Avioliittomme oli hänelle maailman tärkein asia, mutta muita naisia oli oltava. Ilmeisesti niille kerrottiin sitten vaikka mitä lööperiä, koska jotkut näistä ottivat aivan tosissaan kaiken. Kiertoteitse sain kuulla ihan outoja asioita. Yksi nainen oli jo alkanut virkata suurta parisängyn peitettä valmiiksi heidän yhteiseen kotiinsa. Siihen aikaan avioeroa ei saanut niin helposti kuin nykyään, joten hän varautui kaikessa rauhassa jo ajoissa. Kaiken huippu oli yksi, joka lähetti minulle yhteisen puolituttavan kautta terveisiä, että voisin jo viimeinkin päästää miehestäni irti, kun mies on sitä minulta pyytänyt jo monet kerrat, ja minä vain rukoilen häntä aina jäämään ja keksin aina uusia syitä, miksi ei voi juuri nyt erota. Mies ei ikinä, ei sitten niin ainuttakaan kertaa, esittänyt minulle eroa, päinvastoin. Kun itse yritin irtiottoa, alkoi kauhea taistelu ja anelu ja kaikin tavoin mies yritti saada minut kääntämään pääni. Ja sitten, kun viimein sain tarpeekseni ja lähdin, mies teki epätoivoisen teon eli surmasi itsensä. Että se niistä ykkösistä ja kakkosista. Kirjekin löytyi, siinä minä olin hänen elämänsä ainoa rakastamisen arvoinen nainen.
Kallistun tämän elämänkokemukseni myötä vakavasti tosiaan sille linjalle, että tietyt miehet tarvitsevat elämäänsä useamman naisen vaikka sitten samanaikaisestikin. On miehiä, joille aina riittää yksi kerrallaan, vaikka sitten pelkästä vahvasta moraalista ja solidaarisuudesta johtuen. On ihan onnenkauppaa, millainen mies kohdallesi osuu. Mutta jotain johtopäätöksiä voi tehdä, jos mies (tai nainen) on suostunut jo aikaisemmin kaksoiselämään.