R
Rukoilijasirkka
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ku en mä tajuu sitä raadonkeruuta. Ymmärrän kyllä haudat ja hautaamiset, mutta miksi ne pitää kasata kaikki samaan paikkaan. Kun johonkin on haudattu yli 10 ihmistä, niin se on ällöä jotenkin.
Ummehtunutta tai sitten olen ihan outo.
Ennen ihmiset haudattiin kirkon lattian alle. Vielä ällöttävämpää.
mitä ällöä kuolleissa nyt on? Sustakin tulee sellainen jonain päivänä... pitäiskö ruumiit ripotella ympäriinsä ja unohtaa ne kuolleet ihmiset? Poissa silmistä, poissa mielestä?
No ei nyt niinkään. Mutta eihän se ketään mielestä poista, jos on haudattu johonkin intiimiin paikkaan?
kaikille kuolleille olisi aika hankala löytää niitä "intiimejä" paikkoja. tai huolehtia sen jälkeen niiden kuolleiden haudoista, tuskin kaikki niitä hoitaisivat. Siinä olisi sitten epämääräisiä yksittäisiä huonosti hoidettuja ruumissäilöjä ympäri maita ja mantuja, eikä esimerkiksi romahtanut hauta haise kovin hyvälle... lisäksi hautaus on riski pohjavesille joten sekin rajoittaa melko lailla paikkojen valintaa.
Niin niin, eli parasta ois polttaa kuolleet. se vaan on jotenkin kliinistä, et raato viedään krematorioon ja se tulee ulos. Ei saa itse kerätä niitä polttopuita ja sytyttää sitä höskää palamaan. Se vois auttaa siinä surutyössä.
Mutta sekin varmaan saastuttaa, eikä varmana ole laillista.