Koira asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja selvä juttu;28120403:
Koira on koira, kyllä ja koira vaatii tekemistä. Sanot itsekin sulla ei ole aikaa koiralle ja muut asiat tulevat ensin. Luulisi olevan aika selvä juttu eiks vain? Eli anna koira sellaiselle jolla on aikaa harrastaa ja olla sen kanssa.

Koira on meidän lemmikki, ei mikään taloa terrorisoiva kaiken keskipiste! Haluan sen kuosiin, enkä ole vielä ihan valmis luovuttamaan. On noita ennenkin nähty koiria, jotka osaa olla kusematta ja purematta vaikka ei saiskaan liikuntaa 5h/pv. En helvetti vie ymmärrä, miksi koiran pitäisi olla kokoajan jotakin tekemässä ja ihmisen sitä huomioimassa.

[QUOTE="aapee";28120451]Koira on meidän lemmikki, ei mikään taloa terrorisoiva kaiken keskipiste! Haluan sen kuosiin, enkä ole vielä ihan valmis luovuttamaan. On noita ennenkin nähty koiria, jotka osaa olla kusematta ja purematta vaikka ei saiskaan liikuntaa 5h/pv. En helvetti vie ymmärrä, miksi koiran pitäisi olla kokoajan jotakin tekemässä ja ihmisen sitä huomioimassa.[/QUOTE]

Sä ajattelet sitä nyt hian väärin päin... Kun teet hetken koiran kanssa jotain (vaikka sitten ihan sitä tottelevaisuuskoulutusta millä koulutat koiraa pois pahoista tavoista) niin lopun aikaa se on rentona perheenjäsenenä eikä vaadi kummoisempia jolloin ihmiset voivat sitten keskittyä omiin juttuihinsa. Kyllä tosta sun aloituksesta sai sen kuvan että teidän elämä nyt vaan pyörii malko lailla koiran ympärillä, eikä sen pitäisi olla noin..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="aapee";28120127]Juu, en ymmärrä mistä ihmiset repii näitä 3-4t päivässä aikaa koiralle? Ei mulla ainakaan ole semmoista ja jos koiraa ei saa käyttäytymään ilman semmoista kunnolla, niin sitten tosiaan mulle ei oo koiraa tarkoitettu.[/QUOTE]

No ihmiset joilla on koira, ovat yleensä tarkkaan harkinneet onko heillä aikaa koiralle se useampi tunti päivässä. Ei sen tarvitse yhteen pötköön olla, mutta jos tosiaan sulla on elämässä niin paljon kaikkea muuta, oisit jättänyt koiran ottamatta alunperinkin.

Sä ajattelet sitä nyt hian väärin päin... Kun teet hetken koiran kanssa jotain (vaikka sitten ihan sitä tottelevaisuuskoulutusta millä koulutat koiraa pois pahoista tavoista) niin lopun aikaa se on rentona perheenjäsenenä eikä vaadi kummoisempia jolloin ihmiset voivat sitten keskittyä omiin juttuihinsa. Kyllä tosta sun aloituksesta sai sen kuvan että teidän elämä nyt vaan pyörii malko lailla koiran ympärillä, eikä sen pitäisi olla noin..

Nimenomaan. En jaksa olla kokoajan sitä kieltämässä, etsimässä kyliltä, hakemassa pihalta pois kun räkyttää, siivoamassa kusia, hermoilemassa kun näykkii lapsia ja hinkkaa meissä kiinni, repii tavaroita riekaleiksi. Nyt kaikki pyörii ihan liikaa sen ympärillä ja juuri sitä en halua! Mulla on silleen, että kun ärsyttää sen nämä tyhmät teot niin ei tee mieli edes touhuta sen kanssa vaan kostaa sille jättämällä se yksin huomiotta. Aikamoista, joo. Olen tehnyt sitäkin, että koulutan, juoksutan, lenkitän ym ja silti se kiehnää kokoajan siinä ja tekee noita juttujansa. Turhauttavaa huomata, että mikään ei tunnu riittävän.

[QUOTE="aapee";28120289]Mietin tätäkin lukiessa, miksi niin monet "koiraihmiset" ovat tosi ilkeämielisiä jos jollain ei menekään simsalapim kaikki hyvin koiran kanssa? Onko se joku kunniakysymys miten koiransa saa koulutettua ja sitten on kiva latistaa niitä, joilla ei kaikki tosiaan heti onnistukaan. Jokaikisessä koiria koskevissa ketjuissa täälläkin tulee näitä: sinun ei olisi pitänyt koskaan koiraa ottaakkaan -juttuja.[/QUOTE]

Älä jaksa. Sä olet nyt itse kertonut aika monta sellaista seikkaa joiden perusteella vajaampikin tajuaa ettet ole miettinyt koiran ottamista ihan loppuun asti. Varsinkaan tuollaisen sekoituksen jossa ON VAATIVIA JA AIKAA TARVITSEVIA ROTUJA. Ja joo, kyllä se mun mielestä on kunniakysymyskin miten kunkin koira käyttäytyy. Samalla tavalla sua varmaan harmittais ja hävettäis jos lapsesikin olisi kasvatettu yhtä huonosti ja ei ollenkaan osais käyttäytyä. Se ei silti tarkoita etteikö tieltä eksyneitä voisi asiallisesti mutta napakasti ohjeistaa oikeaan suuntaan, mutta sinä.. Sun kertomiset ja reagointityyli annettuihin neuvoihin on niin perseestä suoraan sanottuna, ettei ihmekään jos ihmisillä menee hermo.

Mun mielestä tossa on kaksi vaihtoehtoa

a) AP menee ammattikouluttajalle ja he yhdessä katsovat mitä koiran kanssa tulee tehdä ja miten tilanne saadaan korjattua. Tämä siksi ettei AP:n omat tiedot ja resurssit riitä ongelman ratkaisuun ja siksi ammattilaista tarvitaan. AP sitoutuu varaamaan aikaa, pitkän pinnan sekä sitoutuu noudattamaan kouluttajan ohjeita. Lisäksi kouluttajalla pitää käydä tarpeeksi monta kertaa, yksi kerta ei riitä. Prosessi on pitkä, kallis,siinä on takaiskuja mutta lopputulos tulee olemaan palkitseva.

b) AP antaa koiran harrastavaan kotiin

[QUOTE="aapee";28120377]Onkohan sinullakaan todellisuudessa koirillesi tarpeeksi aikaa, tunnut olevan täällä joka ketjussa aina kinaamassa milloin mistäkin.

Juu, koira on minulle koira. Lapset on ensisijalla. En ole vielä ollenkaan varma johtuuko koiran terrorismi minun liian vähäisestä ajastani sille vai onko se jossain muualla suurin ongelma. Onko se vain tottunut kerjäämään huomionsa negatiivisella käytöksellä.. Luulen että voisi olla niinkin, että touhuan sen kanssa 12t ja sitten jätän hetkeksi yksin, jolloin kusasee lattialle tai puree maton reunaa.[/QUOTE]

OMG, käsittääkseni Blue on ongelmakoirakouluttaja, ja on mm. minuakin auttanut koirani ongelmakäyttäytymisessä täällä pari vuotta sitten. Kaikki sun kertomasi asiat kielivät koiran huomionpuutteesta, mutta sinä se vaan täällä puolustelet itseäsi, haukut muita ja brassailet monen tonnin sohvilla ja kalliilla matoilla jne. Lue oikeasti sun omat viestit uudelleen tästä ketjusta, katso peiliin, ja mieti sitten oletko keskustellut asiallisesti? Miks sä kysyt neuvoa jos ne neuvot ei sulle kelpaa? Miksi sä syytät jatkuvasti koiraa sen käyttäytymisestä, vaikka se ilmiselvästi on sun omaa aikaansaannostasi. Koirasi on ihan oikeasti oppikirjaesimerkki koirasta joka ei saa tarpeeksi aktivointia.

[QUOTE="aapee";28120451]Koira on meidän lemmikki, ei mikään taloa terrorisoiva kaiken keskipiste! Haluan sen kuosiin, enkä ole vielä ihan valmis luovuttamaan. On noita ennenkin nähty koiria, jotka osaa olla kusematta ja purematta vaikka ei saiskaan liikuntaa 5h/pv. En helvetti vie ymmärrä, miksi koiran pitäisi olla kokoajan jotakin tekemässä ja ihmisen sitä huomioimassa.[/QUOTE]

Haluat sen kuosiin, mutta et halua tehdä asian eteen mitään. Voi *piip* sä olet lapsellinen.

[QUOTE="aapee";28120555]Nimenomaan. En jaksa olla kokoajan sitä kieltämässä, etsimässä kyliltä, hakemassa pihalta pois kun räkyttää, siivoamassa kusia, hermoilemassa kun näykkii lapsia ja hinkkaa meissä kiinni, repii tavaroita riekaleiksi. Nyt kaikki pyörii ihan liikaa sen ympärillä ja juuri sitä en halua! Mulla on silleen, että kun ärsyttää sen nämä tyhmät teot niin ei tee mieli edes touhuta sen kanssa vaan kostaa sille jättämällä se yksin huomiotta. Aikamoista, joo. Olen tehnyt sitäkin, että koulutan, juoksutan, lenkitän ym ja silti se kiehnää kokoajan siinä ja tekee noita juttujansa. Turhauttavaa huomata, että mikään ei tunnu riittävän.[/QUOTE]

se koira ei muutu mihinkään yhdessä päivässä, eikä myöskään satunnaisella aktivoinnilla...

Koira parka.

OMG, käsittääkseni Blue on ongelmakoirakouluttaja, ja on mm. minuakin auttanut koirani ongelmakäyttäytymisessä täällä pari vuotta sitten. Kaikki sun kertomasi asiat kielivät koiran huomionpuutteesta, mutta sinä se vaan täällä puolustelet itseäsi, haukut muita ja brassailet monen tonnin sohvilla ja kalliilla matoilla jne. Lue oikeasti sun omat viestit uudelleen tästä ketjusta, katso peiliin, ja mieti sitten oletko keskustellut asiallisesti? Miks sä kysyt neuvoa jos ne neuvot ei sulle kelpaa? Miksi sä syytät jatkuvasti koiraa sen käyttäytymisestä, vaikka se ilmiselvästi on sun omaa aikaansaannostasi. Koirasi on ihan oikeasti oppikirjaesimerkki koirasta joka ei saa tarpeeksi aktivointia.

Ongelmakoirakouluttaja :O OMG! Jätän väliin kaikenmaailman kouluttajat jos ne on hänen tasoaan.

Mä annan sulle esimerkin meidän päivästä.

Olen lomalla, lapset eivät ole kotona.

Heräsin kuudelta, vein nuoremmat koirat 20min. lenkille jonka jälkeen päästin vanhimman pihaan, viihtyi viisi minuuttia. Köllöteltiin sohvilla koirat kainalossa, katsottiin telkkaria. Ysiltä nousin hain puita koirien kanssa, pelattiin palloa kahden nuoremman kanssa vartin verran. Sytytin takan, leikkasin korien kynnet. Kun takka oli valmis lähdin tunnin lenkille nuorempien kanssa, jonka jälkeen otin vanhimmankin pihalle nauttimaan auringosta, tein pihahommia. Siinä meni puolisen tuntia. Siitä lähtien koirat nukkuivat tyytyväisinä, minä touhusin omiani. Puoli kolme mies tuli töistä, lähdettiin lenkille, meni 45min. Vanhin pääsi taas pihalle lenkin jälkeen, oli 10min. sen jälkeen touhuttiin omiamme pitkälle iltaan, koirat nukkuivat tai leikkivät omiaan. Seiskalta laitoin koirille ruoan ja söivät. Puoli ysiltä käytiin vartin lenkillä (en lenkkeilytä koiria ruoan päällle) ja koirat menivät nukkumaan.

Jos olen töissä niin aamulenkki, aamupäivällä pihalla n. 1h, iltapäivällä pihalla n. 1h. Töiden jälkeen koirat autoon ja harrastuskuljetuksiin, se aika reeniä koirien kanssa (n. joka toinen päivä, muina kertoina koirien pissalenkki vain ja menen salille tai teen muuta). Illalla joskus vielä jotain touhutaan tai sitten koirilla omaa leikkiä, luita tms. Ruoka, iltalenkki ja nukkumaan.

Viikonloppuisin reenataan tunti päivään jotain lisäksi jos ei mitään ihmeellistä (lapsilla kisoja tms). Nyt ollut koirahiihtoa ja isoimmalla pulkkavetoa.

En ole ongelmakoirakouluttaja.

Haluat sen kuosiin, mutta et halua tehdä asian eteen mitään. Voi *piip* sä olet lapsellinen.

Miten niin en HALUA? Voi piip sinä oot lapsellinen. Menee kaikki aika ja energia tässä nyt tähän ihmeen puolusteluun, kun kaikki ymmärretään väärin. En ole kertaakaan luullut olevani täydellinen koiran omistaja, olen kertonut noista ongelmista, ajan puutteesta, kaikesta! Joo, sohvastakin olen erehtynyt mainitsemaan. Tuntuu että miten tahansa tänne oisin kirjoittanutkin, niin mut on jo valmiiksi tuomittu.

[QUOTE="aapee";28120555]Nimenomaan. En jaksa olla kokoajan sitä kieltämässä, etsimässä kyliltä, hakemassa pihalta pois kun räkyttää, siivoamassa kusia, hermoilemassa kun näykkii lapsia ja hinkkaa meissä kiinni, repii tavaroita riekaleiksi. Nyt kaikki pyörii ihan liikaa sen ympärillä ja juuri sitä en halua! Mulla on silleen, että kun ärsyttää sen nämä tyhmät teot niin ei tee mieli edes touhuta sen kanssa vaan kostaa sille jättämällä se yksin huomiotta. Aikamoista, joo. Olen tehnyt sitäkin, että koulutan, juoksutan, lenkitän ym ja silti se kiehnää kokoajan siinä ja tekee noita juttujansa. Turhauttavaa huomata, että mikään ei tunnu riittävän.[/QUOTE]

Ole kiltti ja mene koirakurssille. Teillä pyörii nyt elämä niissä koiran ongelmissa ja te ette löydä ulospääsyä niistä nyt millään. Koiran voi myös käskeä/opettaa rauhoittumaan.

[QUOTE="aapee";28120661]Ongelmakoirakouluttaja :O OMG! Jätän väliin kaikenmaailman kouluttajat jos ne on hänen tasoaan.[/QUOTE]

Oikeasti, mikä sua vaivaa? Vai pidätkö itseäsi kovinkin paljon parempana koirankouluttajana? :O

Mä annan sulle esimerkin meidän päivästä.

Olen lomalla, lapset eivät ole kotona.

Heräsin kuudelta, vein nuoremmat koirat 20min. lenkille jonka jälkeen päästin vanhimman pihaan, viihtyi viisi minuuttia. Köllöteltiin sohvilla koirat kainalossa, katsottiin telkkaria. Ysiltä nousin hain puita koirien kanssa, pelattiin palloa kahden nuoremman kanssa vartin verran. Sytytin takan, leikkasin korien kynnet. Kun takka oli valmis lähdin tunnin lenkille nuorempien kanssa, jonka jälkeen otin vanhimmankin pihalle nauttimaan auringosta, tein pihahommia. Siinä meni puolisen tuntia. Siitä lähtien koirat nukkuivat tyytyväisinä, minä touhusin omiani. Puoli kolme mies tuli töistä, lähdettiin lenkille, meni 45min. Vanhin pääsi taas pihalle lenkin jälkeen, oli 10min. sen jälkeen touhuttiin omiamme pitkälle iltaan, koirat nukkuivat tai leikkivät omiaan. Seiskalta laitoin koirille ruoan ja söivät. Puoli ysiltä käytiin vartin lenkillä (en lenkkeilytä koiria ruoan päällle) ja koirat menivät nukkumaan.

Jos olen töissä niin aamulenkki, aamupäivällä pihalla n. 1h, iltapäivällä pihalla n. 1h. Töiden jälkeen koirat autoon ja harrastuskuljetuksiin, se aika reeniä koirien kanssa (n. joka toinen päivä, muina kertoina koirien pissalenkki vain ja menen salille tai teen muuta). Illalla joskus vielä jotain touhutaan tai sitten koirilla omaa leikkiä, luita tms. Ruoka, iltalenkki ja nukkumaan.

Viikonloppuisin reenataan tunti päivään jotain lisäksi jos ei mitään ihmeellistä (lapsilla kisoja tms). Nyt ollut koirahiihtoa ja isoimmalla pulkkavetoa.

Kyllä. Asiallista. Itsekään en huonommaksi monena päivänä jää.

Otan koiran pihalle mukaan nukuttamaan vauvaa, juoksee pihaa ympäri minkä kintuistaan pääsee (kyllä, joskus pysyy pihalla, joskus lähtee menemään). Sama toistuu monta kertaa päivässä. Välillä laitan juoksunaruun, mutten anna olla kovin kauaa kun alkaa kyttään naapureita ja haukkuu.. Illalla käyn kävelyllä, aika vaihtelee. Kauppaan kun lähden niin otan autoon mukaan, ihan vain huvikseni. Metsään pääsee silloin tällöin kavereiden kanssa. Lisäksi lähes jokapäivä pyydän tekemään jotain tottelevaisuusjuttuja ja tarjoan herkkuja. Jos tällainen ei riitä, niin en todellakaan voi tarjota paljoa enempää. Kyllä tuohon mahtuisi joku kurssi, esim viikonloppuna.

Muttakun täältä saa käsityksen että joka ikinen päivä pitää jotain mahdotonta tehdä ja minun koirani ei saa tarpeeksi.

[QUOTE="aapee";28120689]Miten niin en HALUA? Voi piip sinä oot lapsellinen. Menee kaikki aika ja energia tässä nyt tähän ihmeen puolusteluun, kun kaikki ymmärretään väärin. En ole kertaakaan luullut olevani täydellinen koiran omistaja, olen kertonut noista ongelmista, ajan puutteesta, kaikesta! Joo, sohvastakin olen erehtynyt mainitsemaan. Tuntuu että miten tahansa tänne oisin kirjoittanutkin, niin mut on jo valmiiksi tuomittu.[/QUOTE]

No kerro mitä sä olet kertonut tässä ketjussa olevasi valmis tekemään? Et mitään, kaikki mitä ehdotetaan on liikaa ja koiralla on sun mukaas vaan vikaa päässään.

Suonet anteeksi, mun täytyy nyt lähteä koiran kanssa kävelylle ja sitten pestä se. Koita sä pärjäillä, ja vaikka mennä ittees sillä aikaa.

[QUOTE="aapee";28120744]Kyllä. Asiallista. Itsekään en huonommaksi monena päivänä jää.

Otan koiran pihalle mukaan nukuttamaan vauvaa, juoksee pihaa ympäri minkä kintuistaan pääsee (kyllä, joskus pysyy pihalla, joskus lähtee menemään). Sama toistuu monta kertaa päivässä. Välillä laitan juoksunaruun, mutten anna olla kovin kauaa kun alkaa kyttään naapureita ja haukkuu.. Illalla käyn kävelyllä, aika vaihtelee. Kauppaan kun lähden niin otan autoon mukaan, ihan vain huvikseni. Metsään pääsee silloin tällöin kavereiden kanssa. Lisäksi lähes jokapäivä pyydän tekemään jotain tottelevaisuusjuttuja ja tarjoan herkkuja. Jos tällainen ei riitä, niin en todellakaan voi tarjota paljoa enempää. Kyllä tuohon mahtuisi joku kurssi, esim viikonloppuna.

Muttakun täältä saa käsityksen että joka ikinen päivä pitää jotain mahdotonta tehdä ja minun koirani ei saa tarpeeksi.[/QUOTE]

siis sä ulkoilutat koiraasi kahdesti päivässä? :O Ja miksi se pitää ottaa kauppareissulle autoon istumaan, mitä luulet koiran siitä saavan?

No kerro mitä sä olet kertonut tässä ketjussa olevasi valmis tekemään? Et mitään, kaikki mitä ehdotetaan on liikaa ja koiralla on sun mukaas vaan vikaa päässään.

Suonet anteeksi, mun täytyy nyt lähteä koiran kanssa kävelylle ja sitten pestä se. Koita sä pärjäillä, ja vaikka mennä ittees sillä aikaa.

Voi iik, mene vain ja teekkin se kunnolla vähintään 5h lenkityksin!!

Sori jos olet huono lukemaan mutta olen sanonut että voisin mennä kurssille jne. Ei koira meillä vaan makaa sisällä nytkään, jos niin luulet.

Yhteistyössä