Moni miehinen ammatti, putkimies, hitsaaja, lentäjä, moni tehdastyöntekijä, suuryritysten johtajat.
Millä perusteella noille pitäis maksaa vähemmän?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Moni miehinen ammatti, putkimies, hitsaaja, lentäjä, moni tehdastyöntekijä, suuryritysten johtajat.
Tästä kommentista paistaa läpi että sä olet joko nuori tai muuten todella naiivi ja mitään tietämätön siitä mitä esim tehdastyöntekijä tekee.
Tästä kommentista paistaa läpi että sä olet joko nuori tai muuten todella naiivi ja mitään tietämätön siitä mitä esim tehdastyöntekijä tekee.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24880276:Millä perusteella noille pitäis maksaa vähemmän?
Moni ihan aloittelija tehdastöissä tienaa jopa 40 000 euroa vuodessa ja tähän työhön ei vaadita mitään koulutusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24880373:Mitä pahaa siinä on? MUtta miksi putkarille ja hitsaajalle pitäis maksaa vähemmän?
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24880373:Mitä pahaa siinä on? MUtta miksi putkarille ja hitsaajalle pitäis maksaa vähemmän?
En minä sano, että siinä mitään pahaa on, mutta työ on silti ylipalkattua työn luonteeseen ja työn vastuuseen verrattuna.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24880409:Njaaha...ja putkari ja hitsaaja kuuluu samaan kategoriaan?
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24880398:Montako ammattia on, johon kelpuutetaan vain mies/nainen? Niitä ei hirveen montaa taida olla, joten ihan vapaasti vaan tehtaalle töihin, jos sellainen kiinnostaa?
Kyllä heidänkin kohdallaan aika ylipalkattua on jos verrataan vaikkapa palomiehiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24880252:Monenkö niistä palkka maksetaan verorahoista kuten suurimman osan lähihoitajista? Kuinka vanha sä olitkaan? Ei tarvitse vastata, mutta jossain vaiheessa elämäänsä alkaa ymmärtämään sen, että julkisella sektorilla palkkaa maksetaan veronmaksajien halukkuuden mukaan ja yksityisellä asiakkaan maksuhalukkuuden mukaan. Mutta ainahan voit itse tehdä putkiremonttisi, ostaa hitsauspillin ja ajaa lentolupakirjan ja vuokrata pienkoneen, jolla huristella ympäri maailmaa. Mä rassaan tämän huushollin röörit itsepintaisesti itse, vaikka kuopus välillä nauraen tuumaakin: "kannattaisko sun jo soittaa jollekin putkimiehelle"Pah, toistaiseksi olen vielä saanut röörit itse auki, joskin muutaman kerran pari kiloa sitä itseään silmilläni.
Sun pitää ymmärtää erottaa julkinen sektori ja yksityinen sektori. Julkisen sektorin palkat maksetaan verorahoista. Julkisella on myös pirun paljon vaikeampaa alkaa irtisanomaan väkeä tuotannolisista syistä kuin yksityisillä. Yksityisen sektorin rahat taas tulee muualta...sijoittajilta, asiakkailta, yrityksen/yrittäjän omasta pääomasta jne.
Moni ihan aloittelija tehdastöissä tienaa jopa 40 000 euroa vuodessa ja tähän työhön ei vaadita mitään koulutusta.
Niin... entä sitten?
Kaikkea ei opita koulunpenkillä vaan käytännön työn myötä. Ja ei, en mä itse ole tehdastyöläinen mutta sivusta seurannut useampaakin tehdastyöläistä ja ovat niin eri aloilla etten ensinnäkään ymmärrä miten heidät kaikki voisi niputtaa johonkin yhteen lokeroon.
Ja mistä tulee tuo virheellinen käsitys että tehdastyöläiset olisi useimmiten miehiä?
Esim Saarioisilla tässä lähiseudulla suurin osa on naisia siellä tuotannon puolella. Miten selitätte heidän isot palkkansa kun eivät ole edes miehiä? Tokihan heillä valtavat palkat on kun Akaatti tietää että tehdastyöläisillä on.
No Saarioinen ja Nokia on eri alaa että eipä niitä voi vertailla.
Sen verran olen asioita seurannut omassa työpaikassani että ei meillä makseta mitään mies-lisää.
No kerro mitä palkkaa saa Nokialla kännykänkokoaja ja Saarioisilla maksalaatikon tekijä kun olet noin asiantuntija.
Kerro mulle, missä kunnassa paperityöläiset ovat kunnan palveluksessa? Vai tarkoitatko nyt niitä toimistosihteereitä ja -apulaisia, jotka papereita ppomoilleen kantavat. Eiköhön nuo sievät paperinkantajasihteeriköt ole jo vuosia sitten korvattu tietokoneilla? Tai ainakin niissä paikoissa, missä mä aikoinaan kuntapuolella työskentelin, ensimmäisenä lähtivät paperinpyörittäjäsihteerit. KOneet korvasivat heidät ensimmäisinä.Julkisen sektorin asiakas on mm. kunta ja valtio. Kyllä kunnankin kuuluisi osoittaa työn arvostus. Sen sijaan on monia kuntia, joissa rahaa tuhlataan surutta kaikkeen muuhun kuin siihen, että työtä arvostettaisiin. Maksetaan kunnanjohtajien lomareissuja jne. sen sijasta että parannettaisiin palkkoja. Lisäksi kunnan töissä on paljon turhia työntekijöitä siellä paperipuolella. Kansalaispalkka toisi tähänkin parannusta. Niin ja minä olen melkein keski-ikäinen jo.eli 26 vuotta jo, ihan inhotti kirjoittaa tuo ikä tähän. :x