Kuinka tärkeä alkoholi on sulle? Miehellesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oikeasti, rehellisesti, kuinka usein sinä ja miehesi oatte alkoholia? Kotona? Juhlissa?

MKeillä mies juo kaksi kaljaa yleensä joka viikonloppu. Mä en juo. Yhdessä käymme juhlissa n. pari kertaa vuodessa ja silloin otamme enemmänkin. Onko joillekin alkoholi niin tärkeää, etä ei voi olla sitä ottamatta?

mun miehelle on niin tärkeä että valitsee alkoholin minun sijasta. siis kaljasta kyse. mun puolesta alkoa ei olis tarvinu keksiäkkään. juuri synnyttäneenä en tiedä tulenko enää ikinä ottamaan.. ehkä jossai tilaisuuksissa? who knows..

me ei juoda kumpikaan ollenkaan mitään alkoholia koskaan ja meille ei myöskään kukaan ole tervetullut kännisenä eikä meillä saa juoda viinaa.kaverit ja sukulaiset onneksi kunnioittaa tätä meidän toivetta eikä meidän taloudessa oo vielä koskaan ollu yhtäkään kalja- tai viinapulloa eikä yhtäkään kännistä vierasta.

Molemmat juotiin reippaasti tuossa teini-iässä ja parikymppisen korvilla. Varmaan kerran pari viikossa. Nykyään se on pari kertaa kuussa - pari kertaa vuodessa. Lähinnä juodaan saunakalja tai -siideri. Joskus otettu vähän viiniä. Silloin tällöin - se muutama kerta vuodessa - tulee otettua vähän reippaammin.

Juon viikottain, ainakin lasillisen tai pari viiniä.
Voin olla juomatta pitkiäkin aikoja jos ois tarvis. Olen ollutkin.
Mies juo joka viikonloppu vähintään muutaman kaljan. On varmaan tärkeempää sille kun mulle.

Humalassa ollaan aika harvoin, jos on jotain erikoista hippaa.
Mutta sitten kun mä lähden viihteelle niin lasiin ei syljetä eikä vikalla dösällä tulla kotiin.
Mies on tässä hillitympi: käy baarissa kavereiden kanssa ja tulee ihmisten aikaan kotiin.

Lapset ei oo nähneet meitä humalassa.

Niin ja pidän meidän alkoholinkäyttöä ihan ok:na ja "normaalina".
Tälleen meidän ystäväporukassa toimitaan yleisestikin.

Sinkkuaikana tuli otettua aika railakkaasti, mutta kun aloimme seurustelemaan juomiset vähentyi..Nyt pidetään tipatonta tammikuuta, yhteisestä sopimuksesta =)
Alkoholia taitaapi mennä enää kerran kuussa :)

no mulla on ihan terve suhde alkoon.

sitä joskus nautitaan ruoan kera ja joskus sitten lä'hdetään ystävien kanssa baariin ja otetaan vähän enemmänkin.

miksi aina tarttis olla absolutisti tai alkkis?

Mun mielestä on ihanaa ottaa lonkero tai lasillinen tai pari viiniä iltasella rankan päivän jälkeen, kun oon saanut lapset petiin. Yleensä tulee ainakin kerran viikossa se yksi otettua, joskus parikin kertaa. Nyt en kylläkään oo tainnut uudenvuodenaaton jälkeen maistaakaan. Ilmankin siis pärjää, mutta on se vaan hyvää etenkin silloin, kun on pienen lataantumisen tarpeessa.

Nykyään tahti on sellainen, että pari kertaa vuodessa käydään viihteellä, lähinnä jotain bändiä kattomassa, ja silloin tulee jonkin verran otettua. Minä voisin jättää alkoholin vaikka kokonaan väliin, mies halunnee varmaan tuon satunnaisen saunakaljansa juoda, sekä silloin, kun mennään viihteelle.

Älyttömän harvoin juodaan kumpikaan. Viimeksi taidettiin ottaa lasit alkoholitonta viiniä, joskus pari viikkoa sitten. Mies juo yleensä yhden oluen saunassa. Jouluna juotiin ruoan kanssa viiniä.

Yhteistyössä