Kuinka usein te käytte perheenä ruokakaupoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tULiLAtVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tULiLAtVA

Jäsen
24.12.2011
141
0
16
Onko teillä joku tietty kauppapäivä, lähteekö kaikki mielellään reissuun, onko kauppareissu ns.itsestäänselvyys et kaikki lähtee vai miten teillä..?

Ainoa asia mistä ollaan miehen kanssa jaksettu vääntää kaikki nää vuodet on jukoliste kauppareissut :headwall:

Mä vihaan kaupoissa käymistä ja mies vihaa kaupoissa käymistä, ollaan viimeks käyty porukalla kaupassa varmaan joskus kesällä kun ei mies ikinä jaksa eikä sitä huvita.. Ei hitto vieköön huvita minuakaan!!! |O
Oon sanonu et olis paljon mukavampi yhdessä miettiä mitä ostetaan ja mitä syödään, olis mukava jos olis joku joka kantais mun kanssa niitä painavia kauppakasseja, olis kiva kun ei tarvis yksin sitä kurjuutta sietää. Mut ei. Kun se ei vaan lähde.
Olen sanonut, että "leenan / maijan / saaran / jnejne miehet käy kans kaupoilla, ne käy koko perheet!" Niin mies sanoo joka kerta, et no me ei ollakaan ne :xmas: Joo, ei olla ei.......

Tarviiko mun nyt lähtee sit jollekin vyönallejuttuun ja lapsellisena ostaa vaan itelle ja lapselle ruuat ja ruokatarpeet?! Ei yhtään mua, mutta mä en jaksa enää roudata koko perheen ruokatarpeita yms naama irvessä kaupasta. Mä kyllä voin meidän ruuat maksaa kun mies maksaa paljon muita juttuja, mutta en halua aina käydä yksin isoilla ostoksilla! (Matkaakin sen verran et juttukaveri automatkalle olis ihan kiva!)

Millä mä saan aikuisen äijän väkisin raahattua kauppaan? Miten mä saan naisellisella oveluudella sen mukaan? Mikään ei tunnu tehoovan.. :/

Säännöllisen epäsäännöllisesti. Ei oo mitään tiettyjä kauppapäiviä tms, vaan mennään kauppaan kun on tarvis & yhdessä mennään kun miehen työvuorot ja mun menot sen sallii.

Ihan mielellään tuo lähtee. Lapset myös useimmiten, tosin ovat yhä enemmän keskenään kotona sillä aikaa kun minä & mies käydään kaupassa.

Käyn mä yksinkin aika usein. Esim. tänään.

Me käydään yleensä kaikki yhdessä. Kauppareissut ei ole meille mitään pakkopullaa. Ihan ajan kanssa käydään ja tutkiskellaan tavaroita, luetaan tuotetietoja, vertaillaan hintoja. Voisi sanoa että jopa nautitaan kauppareissuista.

Emme enää nykyisin koskaan koko kokoonpanolla. Siinä ei vaan ole järkeä. Teini haluaa käydä yksin tai mun kanssa, mies yleensä yksin tai mun ja kuopuksen kanssa. Mä joskus harvoin käyn kaikkien kolmen lapsen kanssa, jos on pakko.:rolleyes: Näistä ei tarvi edes väitellä, kauppareissu vaan sujuu paremmin pienemmällä kokoonpanolla.

Yleensä kerran viikossa käydään yhdessä kaupassa. Sit siinä välissä jompi kumpi hakee jotain maitoa tai muuta puuttuvaa työmatkalla. Mutta isommat ostokset tehdään koko perheen kanssa yhdessä. Meidän ruokakauppa sijaitsee vielä isossa ostoskeskuksessa niin yleensä kierrellään muitakin kauppoja.

Ehkä kerran vuodessa käydään koko perhe kaupassa. Yleensä mä käyn kaupassa yksin tai vauvan kanssa, jos mulla on auto päivällä käytössä. Mies käy silloin kaupassa, kun mä en pääse. Musta on kiva käydä kaupassa ja mies ei aina osaa tuua just sitä, mitä mä haluan... Joten parempi käydä ite :D

Käyn yksin 2-4 kertaa viikossa ja yleensä työmatkalla kun kotoa on pari kilsaa kauppaan....eli mies ei oikeestaan hae kuin maitoa pyynnöstä ja muut limpparit yms juomat...
Perheessä 2 aikuista ja 2 teiniä...

Yleensä aina. Minä tiedän mitä pitää ostaa ja mies maksaa. Mies osaisi ostaa muut tavarat kauppalapusta mutta kun en kirjoita mitään lihoja kauppalappuun vaan ostan mitä halvalla saan ja muut ruokaan tulevat tarvikkeet sitten sen lihan mukaan.

Käyn yksin kaupassa, menee kivuttomimmin niin. Pari kertaa viikossa riittää. Yleensä yritän käydä ennenkuin haen lapsen tarhasta. Joskus mies käy ostamassa maidot yms pientä, jos huomaan jo kotiin tultuani että olisikin pitänyt käydä kaupassa. En todellakaan jaksa uhmaikäisen kanssa lähteä yksin enkä yhdessä miehenkään kanssa kauppaan.

Käydään kaupassa koko neli (kohta viisi ) henkinen perhe.

Siinä saa mukavasti aikaa kulumaan. Välillä lapset istuu nätisti autokärryssä, välillä riitelijä otetaan istumaan kärryn yläosaan.

Oisko kerta kuukauteen?...näh, ei varmaan niinkään usein. Meillä käy kaupassa se joka joutaa sinne jouhevammin, yleensä minä joko lasten kera tai ilman lapsia. Mutta - osaa mieskin käydä kaupassa lasten kera tai yksinään :).

Mutta sen suurempaa "tilannetta" ko.asiasta me ei kyllä osata tehdä :ashamed:....:D

Mun mies on kova kokkailemaan ja hän suunnittelee usean päivän syömiset etukäteen. Käy myös lähempänä kauppoja töissä, joten mies hoitaa ruokaostokset 80%. Minä taas käyn kaupassa ehkä kerran kahdessa viikossa jolloin ostan sitten mm. puuttuvat pesuaineet, lapsille vaatetta jne. Mies kyllä tuo kaikkea mitä pyytää, mutta itse täydennän sitten kun viitsin poiketa kaupan kautta.
N. kerran kuukaudessa käydään sitten koko perheellä ja tehdään siitä sellainen mukava reissu, useasti käydään samalla jossain syömässä jne. Meiltä matkaa kaupunkiin lähemmäs 30km, joten ei huvita usein ajella. Ja minä vihaan kaupoissa juoksemista muutenkin...

Meillä se tilanne ehkä syntyy siitä, kun kumpikaan ei todellakaan haluais astua sinne kauppaan, se on vastenmielistä :D

Sit kun vaan toinen "joutuu kärsimään" niin se on epäreilua :saint:

Älkääkä nyt käsittäkö väärin et täällä hakataan ja huoritellaan yhden kauppa-asian takia :D Mutta usein siitä jotain sanomista tulee ja mua v*tuttaa kun mies ei jaa sitä kärsimystä kun kanssa :D

Tottahan riippuu myös lasten/lapsien iästä ja miljoonasta muusta seikasta kunkin perheen tavat toimia, mutta kunhan kyselen :)

On kyllä varsin harvinaista, että koko perheellä käytäis kaupassa - se vaan sujuu nopeammin ja rauhallisemmin, jos ei ota 4 lasta mukaan ;)

Yleensä mies hoitaa kaupassa käynnin 1-2 lapsen kanssa tai yksin. Itse lähden mukaan lähinnä jos tarvitsee jotain erityistä. Minusta on kyllä ihan kiva käydä ruokakaupassakin, mutta mulla ei ole ajokorttia, joten se vaan sujuvammin käy mieheltä. ja usein se käy kaupassa silloin kun mä laitan ruokaa, joten en kerkee mukaan.

Harvoin. Ehkä 1-2 kertaa kk:ssa yhdessä. Me tehdään niin että mies tuo useimmiten painivimmat/isommat ostokset kaupasta. Ja mä teen niitä täydennysostoksia.
tähän on ihan se syy että kuopus ei ole koskaan sietänyt kaupoissa asiointia (ei edes vaunuissa vauvana ). Joten meillä mies meni ensimmät 6 kk:tta kauppaan yksin kun kuopus oli vauva. Ja siitä tää tapa on jäänyt. Joskus tosi harvoin mennään kaikki 4 kauppaan. Joskus esikoinen tulee jommankumman matkaan, tai kuopus lähtee jommankumman matkaan n. 1 kk:ssa.

mies tekee yleensä sunnuntaisin viikonruokaostokset, tai siis totta kai joku päivä pitää hakea maitoa, leikkelettä tmv lisää. mutta suurimmat ostokset tekee sunnuntaisin ja täydennystä hakee jonakin päivänä töidensä jälkeen.

Mennään maaston mukaan, yleensä isommat ostokset tehdään kimpassa ja välillä käy niin, että molemmat on käyneet kaupassa toisistaan tietämättä. Sit onkin leipää ja maitoa vähän pitemmäksi aikaa. ;D

Ei meillä kumpikaan kaupassa käynnistä mitenkään erityisesti nauti, mutta joskus on kiva mennä ihan yksinään.

Ei koskaan. Never. Ehkä kerran vuodessa korkeintaan. Mä kans vihaan kaupassakäyntiä mutta jos pitää valita joko a)käydä yksin sillä aikaa kun mies on lasten kans kotona vai b)käydä koko perhe yhdessä niin valitisen ehdttomasti vaihtoehto a:n!

Me käydään suurinpiirtein aina miehen kanssa yhdessä. Kumpikaan ei tykkää käydä yksin, kun tuntuu ettei silloin osaa ostaa mitään. Tytär harvemmin lähtee mukaan.

Voi tynky että minä vihaan noita perheitä, jotka lähtee ruokaostoksille koko porukalla tukkimaan käytäviä ja kassajonoja niiltä, jotka vaan tahtoisi käydä pikapikaa kaupassa tekemättä siitä sen suurempaa ohjelmanumeroa. Sääliksi käy jos niinkin arkisesta asiasta kuin ruuan ostamisesta pitää tehdä koko "perheen laatuaikaa" ja "mukavaa yhteistä tekemistä". Hankkikaa harrastuksia ja elämä.
Käyn itse aina yksin tekemässä perheen ruokaostokset, koska se on kaikkien kannalta helpointa niin. Ostoslistan kanssa kauppaan, tavarat kärryn ja kassan kautta kotiin. Ja jep, ihan itse kannan painavat ostoskassit autoon. Lataan ne kärryyn ja vien autoon ja lastaan. Ei se ole sen ihmeellisempää ja jos sellaisesta saa murheen itselleen niin onneksi olkoon; sulla on aika helppo elämä jos tuollaisesta murehdit.
Kaupassa ei tarvita koko konkkaronkkaa mukaan roikkumaan, meillä on muutakin tekemistä kuin roikkua kaupassa lukemassa hernekeittopurkin kylkeä samaan aikaan kun simo-petteri kirmaa hyllyväleissä kiljuen ja vinkuen ja eila-vilhemiinan vaippa haiskahtaa kevyesti kakalle. Voi huoh.

Me käydään kerran viikkoon koko porukka isossa kaupassa ja ostetaan n. viikon ruuat ja mä täydennän sit viikon aikana meidän pikkupuljusta maitoa yms.
Me kumpikin inhotaan kaupassa käyntiä joten kärsitään se mielummin yhdessä kuin erikseen =).

Kauppailija, kovin olet pahansisuinen :D
Tosiaan meillä on matkaa isoon kauppaan ja mielellään sitten käydään muitakin asioita samalla hoitamassa ja ulkona syömässä. Minä tosiaan kauheasti pahoittelen jos sinun kauppareissusi on mennyt meidän takia mönkään kun kerran kuussa porukalla siellä käydään.
Oikeastaan nopeammin kassien pakkaamisista ja muista selviää kun ollaan molemmat mukana.

Kauppailijalle: vihaatko sä jotenkin muita ihmisiä? Ei siinä mitään, vihaa vaan mutta älä nyt hyvä ihminen ota sitä muiden kaupassakäyntiä perheenä noin vakavasti niin sullakin on siellä paljon mukavampaa =)!

Yhteistyössä