K
kivempi niin
Vieras
Kivempi touhuta pelkän vauvan kanssa kotona kun ei vanhempi ole koko ajan jaloissa. Vanhempi lapsisaa virikkeitä hoidossa 
Vauva saa huomioni.
Vauva saa huomioni.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mua ylipäätään ärsyttää vanhemmat, jotka ajattelevat lapsen hoitoonviennin helpotukseksi kun vauva syntyy. Tokihan se on helpompaa, kun ei tarvitse lapsiaan sopeuttaa ja kasvattaa siihen uuteen tilanteeseen, että talossa on nyt toinenkin lapsi. Vaan tyrkätään mielummin isompi/isommat lapset hoitoon, jolloin ei tarvitse arkea jaksaa omien lastensa kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja nonius:Alkuperäinen kirjoittaja Pumpuli-81:Mul ei oo vasta kun toi yks siunaantunut, mutta voisin hyvinkin kuvitella et laittaisin vanhemman silti päikkyyn. Siellä kaikki kaverit ja tylsistyis vain kotona. Ja mä saisin rauhassa touhuilla vauvelin kanssa. Vanhempi kumminkin saattaisi olla mustasukkainen kun äiti on koko ajan vauvassa kiinni...
No luuletko ettei esiklinen ole mustasukkainen kun hänet laitetaan kotoa pois ja sinun aikasi on kokonaan vauvalle omistettu? Tai tunne oloaan ulkopuoliseksi?
Alkuperäinen kirjoittaja 1:Alkuperäinen kirjoittaja Hohtava:En ymmärrä vanhemman lapsen pitämistä päiväkodissa kun uusi vauva tulee jos kyse ei todella ole siitä, että lapsi tarvitsee kehityksensä kannalta kyseistä paikkaa.
Osa kun tuppaa tekemään sitä että pidetään isompi tarhassa, jotta saa olla kaksin vauvan kanssa. Silloin ei ole mitään järkeä edes hankkia lisää lapsia jos ei kotona heitä pysty hoitamaan!
tämän peesaan myös minä
Alkuperäinen kirjoittaja Hohtava:En ymmärrä vanhemman lapsen pitämistä päiväkodissa kun uusi vauva tulee jos kyse ei todella ole siitä, että lapsi tarvitsee kehityksensä kannalta kyseistä paikkaa.
Osa kun tuppaa tekemään sitä että pidetään isompi tarhassa, jotta saa olla kaksin vauvan kanssa. Silloin ei ole mitään järkeä edes hankkia lisää lapsia jos ei kotona heitä pysty hoitamaan!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Se on jännä miten vanhemmat ovat heti laiskoja jos vanhemmat lapset ovat esim. osa-aikahoidossa. Ei kellään ole tullut mieleen, että tärkein motivaatio voi olla lapsi? Esim. 5-6v tarvitsee jo ikäisiään kavereita ja tekemistä. Jos joku muuta väittää niin hänellä täytyy olla hyvin poikkeuksellinen lapsi eikä välttämättä täysin positiivisessa mielessä. Kavereita ei joka niemennokasta löydy, kaupungeissakaan.
Pitäisin minäkin mielelläni 5veen vauvan kanssa kotona, mutta mitäs sitten? Lapsi kiipeää seinille, puistoissa on vain parivuotiaita, kaikki kaverit ovat päiväkodissa ja kaipaa heitä. Vaihtoehtoina päiväkodille täällä on vain avoin päiväkoti, jossa äidit käyvät vauvojensa kanssa kahvia juomassa.
Ainoa virikehoidon muoto, mitä en ymmärrä on aivan pienten lasten tuominen päiväkotiin jos äiti on kotona. Mutta tällöinkin syy voi olla jokin, mistä ulkopuolinen ei tiedä mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja mm:Meillä vauva 3kk ja esikoinen 2,5v. Ei tulisi mieleenkään viedä esikkoa hoitoon sen takia että hoidosta saa helposti kaikki mahataudit ja flunssat. ja muutenkin haluan viettää aikaa molempien lasteni kanssa. Tilanne voisi olla eri jos esikoinen olisi vähän vanhempi.
Alkuperäinen kirjoittaja höh:Alkuperäinen kirjoittaja noh:Meillä isompi hoidossa, koska todella tarvitsee seuraa, enkä mä jaksa järjestää seuraa ja tekemistä.
mikset jaksa? oletko masentunut?
Alkuperäinen kirjoittaja haloo!:Alkuperäinen kirjoittaja höh:Alkuperäinen kirjoittaja noh:Meillä isompi hoidossa, koska todella tarvitsee seuraa, enkä mä jaksa järjestää seuraa ja tekemistä.
mikset jaksa? oletko masentunut?
Tarviiko aina olla masentunut, vauva valvottaa öisin jne...