Kun rakastaa toista niin että sattuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaMousse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, kaksi vuotta kestää rakastumishuumavaihe. Sitten alkaa arki, rakasTAminen. Seuraavana yleensä
7-vuoden kriisi jolloin moni eroaa, moni pääsee yli.
12 vuotta kuulema kestää keskimäärin parisuhde, oli se aloitettu teininä tai vanhempana tai sitten päästään taas yli ja jatkuu. Nää siis ihan tutkittuja juttuja joista oon lukenu.

On muuten päteny aikalailla meidänkin suhteessa...kyllä siinä parin vuoden hujakoilla tuli eka "erotaanko" kausi, muttei erottu. Sitten muutama vuosi sitten oli kamalan vaikeeta kun elämä potki muutenkin päähän ihan isolla monolla, mua varsinkin. Ei puhuttu erosta, mutta oli aika nihkeetä välillä.
Minä en halunnut erota kummallakaan kerralla, mies ehkä ajatteli sitäkin kun mun kanssa niin vaikeeta ollut, mun henk. kohtaset vaikeudet elämässä tarpomisessa kun mikään ei onnistunut ja kaikilla muilla ympärillä meni niin h*lvetin hienosti, minä olin jarruna omine taloudellisine ongelmineni ja sairasteluineni, onneks pää pysyi mukana vaikka välillä itkusta ei meinannu loppua tulla, pysyi ainakin nuo ajat...toivottavasti tulevat ajat ois paremmat, joskus kai se jokaisen "selkä" katkeaa jos aina vaan peetä tulee niskaan.

No nyt on hyvin, vauva tulossa, naimisiin menty ja omaan taloon muutto. Hirvittää vaan kun tuo 12 vuotta tulee täyteen ihan korvilla ja jos tuleekin se kriisi...siitähän oli just jossain lehdessä tutkimus...

No, tulevista ei tiedä kukaan, täytyy toivoa parasta ja että vihdoinkin elämä vain jatkuísi hyvänä, oli niin monta vuotta sitä rämpimistä mustissa vesissä että soisi niiden aikojen jo olevan rämmitty omalla kohdalla ja meidän perhe-elämässä.

Mutta minusta yksi vanha nainen sanoi ihanasti ja viisaasti jossain haastattelussa pitkästä parisuhteestaan...meni jotenkin näin: Koskaan rakkaus ei ole loppunut molemmilta yhtäaikaa ja siksi se on kestänyt. AINA on toinen halunnut/TAHTONUT jatkaa :)

Eikös se olekkin totta, jos se rakkaus ja tahto loppuu yhtäaikaa - tulee se erokin kun kumpikin luovuttaa. Monesti se toinen pitää kiiinni ja solmut saadaan auki. Ei tietysti aina sekään jos toinen on päätöksensä lopullisesti tehnyt, niin voi ero tulla kuitenkin.

Tsemppiä kaikille, kyllä rakkauden puolesta kannattaa taistella jos sitä jäljellä on :)

meillä oli 2v kriisi aikoinaan...tosin mies lähti armeijaan ja se meni sit siinä ohi
7 vuotta ku oltiin yhdessä niin kriisistä en tiedä mut mentiin naimisiin
kohta tulee 10v täyteen ja on kriisi...onko tää sitten ton 7 ja tulevan 12 vuoden kriisi vai ???

Me alettiin seurusteleen kun mä oli 15v.Kihloihin mentiin siitä 2kk kun mies oli intissä.Yhteen muutettiin kun se sieltä pois pääsi.Tänävuonna tulee täyteen 16 vuotta yhteiseloa,jost naimisissa "vasta" vajaat 6 vuotta.Meillä oli pieni mietintätauko kun esikoinen oli vajaat 3v,erossa asuttiin peräti 1kk!!Yhteen palattiin ja äkkiä,nyt meillä kaksi lasta ja mielestäni ollaan onnellisia!En kyllä tuota omaa tuttua ja turvallista mihinkään vaishtais,pikkuvioistaan huolimatta se on MUN <3<3 ;o)))))

Yhteistyössä