Kyllä osaa ärsyttää lähipuiston nyhverömammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja henttu:
Voi elämä, mistä näitä moukkia sikiää??? Jos ette todellakaan halua keskustella kenenkään tuntemattomien mammojen kanssa niin mitä v*ttua tällä palstallakaan notkutte? Nimittelemässä toisia mammoja?

Mitä sä riehut? Kerroppas ihan ensiksi mikä tekee susta niin mielenkiintoisen että esimerkiksi mä jaksaisin suhun tutustua puistossa?

Ja toisekseen, oon huomannut elämän paljon helpommaksi kun keskittyy niihin asioihin mistä todella välittää ja jättää ulkokultaisen "käytösnormiston" hyllylle. Mun perhe ja ystävät kiinnostaa mua, et sinä tai muut tuntemattomat.

Pikku vinkku kukaan ei halua tutustua SINUUN, koska SINÄ et ole mielenkiintoinen ja olet moukka :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Noh, suomalaiset (äidit) ovat mitä ovat. Täällä on jo tottunut siihen, ettei bussissa jutella, jonossa ei pukahdeta eikä leikkipuistossa voi vaihtaa edes muutamaa mukavaa sanaa. Toisaalta suomalaiset taitavat itsekin myöntää, olevansa surkeita small talkissa.

Itse odotan ihmiseltä ystävällistä ja kohteliasta vastausta, sanoessani hänelle jotakin. Oli kyseessä sitten mamma puistossa, myyjä kassalla tai vieressäni istuva henkilö bussin kyydissä. En pidä itseäni niin mahtavana ja muista ihmissuhteitani niin kaikkivoipaisina ja täydellisinä, ettenkö voisi myös tuntemattomille ihmisille jutustella. Kyse ei ole avautumisesta vaan tämän hemmetin hiljaisen kulttuurin murtamisesta, edes silloin tällöin.

Mutta mikäli haluatte rauhassa nyysätä omissa piireissäne, jutella vain niille omille tutuillenne ja pitää muut ihmiset kaukana, niin muistakaa katsoa heitä vihaisesti ja antaa vastauksena välinpitämättömiä ja ikäviä ynähdyksiä.

Sori, Blume, mutta en ole puistossa tällaisia ihmisiä tavannut. Aina on pari ystävällistä sanaa vaihdettu, jos on keskusteluetäisyydelle tultu.

En minäkään ole kyllä noin tylyjä ihmisiä kohdannut ettei mitään vastata.
Vaikken ole kiinnostunut joka päivä kälisemään mammojen kanssa tuolla puistossa,kaupalla,kerhoissa tai kahviloissa vastaan kyllä tervehdykseen on sitten ikä tervehtijällä mikä vain.
Ja vastaan kyllä kohteliaasti jos jotain kysellään.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Voi elämä, mistä näitä moukkia sikiää??? Jos ette todellakaan halua keskustella kenenkään tuntemattomien mammojen kanssa niin mitä v*ttua tällä palstallakaan notkutte? Nimittelemässä toisia mammoja?

Mitä sä riehut? Kerroppas ihan ensiksi mikä tekee susta niin mielenkiintoisen että esimerkiksi mä jaksaisin suhun tutustua puistossa?

Ja toisekseen, oon huomannut elämän paljon helpommaksi kun keskittyy niihin asioihin mistä todella välittää ja jättää ulkokultaisen "käytösnormiston" hyllylle. Mun perhe ja ystävät kiinnostaa mua, et sinä tai muut tuntemattomat.

Pikku vinkku kukaan ei halua tutustua SINUUN, koska SINÄ et ole mielenkiintoinen ja olet moukka :D

Niin kummasta puhuit :D :D Minä oon kyllä puistossa ystävällinen en tippaakaan moukka ja oon tutustunut siellä paljon ihmisiin.

Noh, suomalaiset (äidit) ovat mitä ovat. Täällä on jo tottunut siihen, ettei bussissa jutella, jonossa ei pukahdeta eikä leikkipuistossa voi vaihtaa edes muutamaa mukavaa sanaa. Toisaalta suomalaiset taitavat itsekin myöntää, olevansa surkeita small talkissa.

Itse odotan ihmiseltä ystävällistä ja kohteliasta vastausta, sanoessani hänelle jotakin. Oli kyseessä sitten mamma puistossa, myyjä kassalla tai vieressäni istuva henkilö bussin kyydissä. En pidä itseäni niin mahtavana ja muista ihmissuhteitani niin kaikkivoipaisina ja täydellisinä, ettenkö voisi myös tuntemattomille ihmisille jutustella. Kyse ei ole avautumisesta vaan tämän hemmetin hiljaisen kulttuurin murtamisesta, edes silloin tällöin.

Mutta mikäli haluatte rauhassa nyysätä omissa piireissäne, jutella vain niille omille tutuillenne ja pitää muut ihmiset kaukana, niin muistakaa katsoa heitä vihaisesti ja antaa vastauksena välinpitämättömiä ja ikäviä ynähdyksiä.

Kyllä mä voin junassa,bussissa ja kassallakin jutella ihmisten kanssa ja voisin sanoa olevani hyvä small talkissa. Tosiasia vaan on se ettei minua kiinnosta jutella kakasta,haalareista,nico-pettereistä,marimekosta tai siitä miten miehet on sikoja ja valitettavasti puistoissa puheenaiheet yleensä luisuu noille teille. Sen harvan kerran kun olen puistossa ruvennu juttelemaan tuntemattomien kanssa ni juttu on tysänny aika lyhyeen kun oon halunnu puhua jostakin muusta kun lapsista. Parempi olla tuhlaamatta aikaa epäonnistuneisiin keskusteluihin ja viettää laatuaikaa itseni kanssa.
:flower:

Ei kai kukaan voi aina olla sosiaalisella tuulella. Lapsen kuitenkin olis päästävä ulkoilemaan silloinkin, kun äiti haluais vaan olla rauhassa. Sitä paitsi, ainakin minulla menee suurin osa ajasta lapseni kanssa touhuamiseen, hän kun ottaa vielä (nyt 2 v 2 kk) enemmän kontaktia minuun kuin keneenkään muuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Niin kummasta puhuit :D :D Minä oon kyllä puistossa ystävällinen en tippaakaan moukka ja oon tutustunut siellä paljon ihmisiin.

Just tuli mieleen kun olin lähettäny että olis pitäny tarkentaa, sun jutut ok mutta toi Ei kuitenkaan niin vaikuttaa niin luotaantyöntävältä että tuskin siihen kukaan haluaa irl tutustua.

Alkuperäinen kirjoittaja KVG-:

Kyllä mä voin junassa,bussissa ja kassallakin jutella ihmisten kanssa ja voisin sanoa olevani hyvä small talkissa. Tosiasia vaan on se ettei minua kiinnosta jutella kakasta,haalareista,nico-pettereistä,marimekosta tai siitä miten miehet on sikoja ja valitettavasti puistoissa puheenaiheet yleensä luisuu noille teille. Sen harvan kerran kun olen puistossa ruvennu juttelemaan tuntemattomien kanssa ni juttu on tysänny aika lyhyeen kun oon halunnu puhua jostakin muusta kun lapsista. Parempi olla tuhlaamatta aikaa epäonnistuneisiin keskusteluihin ja viettää laatuaikaa itseni kanssa.

Mistä sä haluaisit puhua?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja KVG-:

Mistä sä haluaisit puhua?

Yleensä politiikasta,liikunnasta,designista..oikeastaan ihan mistä muusta tahansa paitsi elämästä kotona kun kerran pääsen ulos ni en jaksa ruveta mitään perhe-elämän asioita ruveta jauhamaan. Eniten pännii kun jokainen keskustelu aloitetaan sanoin "minkäs ikäinen hän on" tietty lapset on helppo icebreaker,mutta itse käyttäisi mielummin vaikka "kivat kengät sulla,mistä ne on ostettu"

Oho, olen luullut, että olen juuri tällainen ap:n kuvailema nyhverömamma, joka vain ynähtää vastaukseksi, mutta täällähän on paljon mammoja, jotka ihan oikeasti eivät halua olla tekemisissä muiden puiston äitien kanssa.

Minä haluaisin kuitenkin jutella muiden äitien kanssa, mutta olen ujo ja huono keksimään jutunjuurta ja pelkään, että nolaan itseni. Ja jos on useampia äitejä samassa, niin puhuvat niin, etten saa suunvuoroa. En kehtaa/uskalla sanoa väliin mitään.

Mutta minua siis todellakin ihmetyttää tämä joidenkin ketjun vastaajien asenne, että siellä puistossa pitää olla ja leikkiä lasten kanssa, tai halutaan mielummin möllötellä siellä penkillä yksikseen, kuin jutella muiden kanssa.

Ei tarvii tutustuakkaan, mutta ainahan voi muutaman sanan vaihtaa. Ja kyl mä oon aika mielenkiintonen pakkaus, sinäkin olet ollut hyvin kiinnostunut minun asioistani tällä palstalla...

Ei millään pahalla mut ei mua kukaan täällä palstalla kiinnosta, kunhan tapan aikaa. Se taas on eri asia kuin laatuaika oman lapsen/kaverin kanssa, silloin en halua ns. häiriötekijöitä.

Ei kiinnosta ja silti täällä notkut, ei ihan mee läpi. Häiriötekijä? Siitä toisesta mammastahan saattas tulla sun kaveri jos vaivautuisit tutustuu, ainiin mutta sä tunnetki jo kaikki tustumisen arvoset tyypit ja kaikki muut on p*rseestä jotain marimekko mammoja...

Minä en ainakaan edes halua uusia ystäviä tällä hetkellä. Olen työssä, jossa pitää puhua paljon ja olla ihmisten kanssa tekemisissä päivät pitkät. Vapaa-ajalla kaipaan usein hiljaisuutta ja tilaisuutta olla vaan. Jos haluan jutella jonkun kanssa, soitan jollekin ystävistäni tai sukulaisistani. Edellisestä puhelusta tai muusta yhteydenotosta on todennäköisesti jo ihan liikaa aikaa.

Puistossa ollessa mieluiten vain istuskelen, selailen lehteä ja seuraan lasteni puuhia. Puhun vain lapsilleni oma-aloitteisesti. Tervehdin, jos tervehditään ja vastaan, jos kysytään. Mutta epämiellyttävältä tuntuu, jos joku jää juttelemaan pidemmäksi aikaa. Silloin lähden pois tilanteesta.

Musta ei nyhveröä saa tekemälläkään, juttu on vaan niin ettei kiinnosta pätkääkään alkaa vieraille mammoille iskeen tarinaa.

Mulla on tarpeeksi sosiaalisia kontakteja, ei huvita tuhlata energiaa enää ventovieraisiin puistotuttavuuksiin :whistle:

Juuri näin. Minä saan työni puolesta puhua ihan tarpeeksi ja omat ystävyyssuhteeni ovat balanssissa, joten en tosiaankaan jaksa mitään uusia tuttavuuksia hankkimaan. Mielellään välttelen sellaisia HALUAN-JUTELLA-SÄÄSTÄ-TAI-VAUVAN-PASKAN-VÄRISTÄ. Sama juttu esim. odotushuoneessa, synnärillä, jonossa, päiväkodin eteisesssä....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Musta ei nyhveröä saa tekemälläkään, juttu on vaan niin ettei kiinnosta pätkääkään alkaa vieraille mammoille iskeen tarinaa.

Mulla on tarpeeksi sosiaalisia kontakteja, ei huvita tuhlata energiaa enää ventovieraisiin puistotuttavuuksiin :whistle:

Samoin ;)

Millä lailla sä tuhlaat energiaa, kun avaat suun ja puhut. Kyllä on energiat vähissä :)
Ja hei, ventovieraasta voi tulla ihan tuttukin. Musta on tosi kiva, kun oon saanut uusia tuttavuuksia.

Sulla on vissiin tosi paljon ylimääräistä aikaa?!

Juurikin näin!
Ja tästä syystä välttelen esim. jotain perhekerhoja, jossa "pitäisi" jaksaa jauhaa jotain paskaa muiden kanssa. Evvk.

Minä kanssa!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Samoin ;)

Millä lailla sä tuhlaat energiaa, kun avaat suun ja puhut. Kyllä on energiat vähissä :)
Ja hei, ventovieraasta voi tulla ihan tuttukin. Musta on tosi kiva, kun oon saanut uusia tuttavuuksia.

Mitä ylimääräistä aikaa siihen nyt menee? Sama aika siellä puistossa menee, juttelet tai möllötät hiljaa.

en jaksanut lukea koko ketjua, mutta ap, onko se muiden vastuulla hankkia sulle kavereita? Mulla on kavereita ihan tarpeeksi, ja jos olen ystäväni kanssa puistossa, en todellakaan näe tarvetta alkaa jutustella kenenkään muun kanssa. Esikoisen äidit ovat yleensä tässäkin asiassa ne rasittavimmat.

Alkuperäinen kirjoittaja no heh heh:
KVG- ai sun kans pääsee puheisiin kehumalla sua :D
Että oikein designista ja politiikasta :laugh:

Niin jokainen ketjua lukeva voi tästä ylempänä ilmenevästä kommentista lukea miksi minä en vaivaudu puhumaan tuntemattomien kanssa puistoissa :attn:

Samoin ;)

Mitä ylimääräistä aikaa siihen nyt menee? Sama aika siellä puistossa menee, juttelet tai möllötät hiljaa.

En jaksa kuluttaa enrgiaani uusiin tuttavuuksiin, en jaksa alkaa tutustua ja kertoa itsestäni/kuunnella tuntemattoman ihmisen elämäntilanteesta... Mieluummin leikin sen lapseni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Voi hemmetti, mitä katkeria kotkia. On se vaikiaa, kun normaali kanssakäyminen on ääretön rasite ja harmitus.

Kyllä voin tervehtiä ja vastata jos jotain kysytään, mutta kuten joku muukin tuolla aiemmin sanoi, niin tuollaiset hetket ovat ihania olla vaan hiljaa jos työkseen puhuu. En kaipaa mitään seuroja ympärilleni vapaa-ajalla. Kun haluan tehdä jotain ja juttuseuraa olen vailla niin käännyn mieheni, siskoni, äitini tai ystävieni puoleen.

Mä voin tervehtiä, vaihtaa muutaman sanan jne. mutta harvoin täysin vieras ihminen on niin kiinnostava että mua kiinnostaisi alkaa jutella enemmänkin. Perhekerhoa olen vältellyt koska saan vauvauinnissa ihan tarpeeksi kuulla touhupepuista ja mahapötkylöistä. Tulevaisuudessa seison leikkikentän laidalla omista ajatuksistani nauttien ;)

Voi hemmetti, mitä katkeria kotkia. On se vaikiaa, kun normaali kanssakäyminen on ääretön rasite ja harmitus.

Kyllä voin tervehtiä ja vastata jos jotain kysytään, mutta kuten joku muukin tuolla aiemmin sanoi, niin tuollaiset hetket ovat ihania olla vaan hiljaa jos työkseen puhuu. En kaipaa mitään seuroja ympärilleni vapaa-ajalla. Kun haluan tehdä jotain ja juttuseuraa olen vailla niin käännyn mieheni, siskoni, äitini tai ystävieni puoleen.

Mitäs sit arvon kaikki-asiat-loistavasti, jos menettäisit miehesi. Hävittäisit ystäväsi. Äitiä ei ole eikä siskoa eikä ketään. Haluaisitko kenties sitten alentua puhumaan jollekin yksinäiselle äiti-ressukalle. T:tämän kokenut yksinäinen

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Mitäs sit arvon kaikki-asiat-loistavasti, jos menettäisit miehesi. Hävittäisit ystäväsi. Äitiä ei ole eikä siskoa eikä ketään. Haluaisitko kenties sitten alentua puhumaan jollekin yksinäiselle äiti-ressukalle. T:tämän kokenut yksinäinen

Mutta eihän se voi olla puistossa kävijöiden vastuulla, että sinä saat ystäviä! Mene johonkin äitikerhoon, jossa on tarkoitus saada ystäviä, jonne kaikki muutkin tulevat sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mä voin tervehtiä, vaihtaa muutaman sanan jne. mutta harvoin täysin vieras ihminen on niin kiinnostava että mua kiinnostaisi alkaa jutella enemmänkin. Perhekerhoa olen vältellyt koska saan vauvauinnissa ihan tarpeeksi kuulla touhupepuista ja mahapötkylöistä. Tulevaisuudessa seison leikkikentän laidalla omista ajatuksistani nauttien ;)

Sä oot ihana! :flower: :laugh:

Yhteistyössä