Kyllä, tuli pahaa mieli taas tämän palstan takia tai ehkä vain mä voin saada täällä niin paljon kakka niskaan, vaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä muuten ihmetelen, kun lääkäri sanoi minulle ettei mun tarvi käydä kun kerran 2-3 vuotta papassa, vaikka luin että suositus on joka 1v jos on solumuutokset todettu?

Ehkä kuitenkin kannattaa jo oman mielenrauhan takia käydä kerran vuodessa. Niin minäkin kävin.
Lähden tästä nukkuun, kun aamulla pitää olla seitsemältä töissä.
Öitä, äläkä enää murehdi asiaa :)

Mun on pakko kysyä, mutta tulevatko solumuutokset heti tartunnasta vai viekö se oikeasti 5-10vuotta? Mietiyttä vaan keneltä mä sen saanut ja onko niin että sain sen jopa äidiltä?

Mitään terveyteen liittyvää ei kannata kysellä täältä. Ja jos kysyy, niin niihin vastauksiin ei kannata luottaa. Täällä ei myös kannata paljastaa itsestään juttuja, jotka on arkaluontoisia, kuten nyt vaikkapa alapään sairaudet, vaikka ne yleisiä onkin. Ihan vaan, koska täällä on niin ilkeitä ihmisiä, että halutessaan ne voi aiheuttaa sulle suuren määrän vahinkoa kiusanteollaan, joka ei välttämättä ulottuisi vain nettikirjoitteluun, vaan tunkisi myös sun ooikeaan elämään.

Älä luota ihmisiin täällä, kaikki ei halua hyvää!:hug:

Ja siitä silmäjutusta, kysy lääkäriltä. Minustakin se kuulosti aika oudolta pelotukselta. Ei papillooma käsittääkseni tartu kuin aktiivisista rakkuloista.

[QUOTE="vieras";24958007]
7390.jpg
[/QUOTE]

:D :D

senhän voi saada ihan oikeasti mistä vain, joten ei kannata pohtia sitä tartuntatietä turhaan. Kun se ei mitään auta! Lapsen kannalta: on hyvin pieni mahdollisuus että jos kannat HPV 6 tai 11, niin lapsi saa synnytyksen ytheydessä tartunnan joka aiheuttaa papilloomia hengitysteihin (jotka menevät yleensä ohi ihan ilman hoitoakin). MUTTA riski on siis hyvin pieni ja USEIMMITEN vauvan oma vastutuskyky tappaa nuo virukset jo heti, joten tartuntaa ei synny.
http://www.ashastd.org/hpv/hpv_learn_myths.cfm

ja tosiaan, niiden pahanlaatuisten solumuutosten tuloon menee useita vuosia, mutta toki tuorekin tartunta papassa näkyy, mutta ei ole pahanlaatuisia muutoksia. Ja nämä muutokset menevät useimmmiten ihan itsestään ohitse.

tuon jenkkilinkin lisäksi kannattaa lukea vaikka tämä
http://www.uku.fi/vaitokset/1997/tiedotteet/Puranen2.htm

oikeasti, mitään silmäsyöpää HPV EI aiheuta!!!!!!!!!! Ei takuuvarmasti.

mä kysyin viimeks kolmella lääkärillä, voiko hpv tartua lapseen tai voiko lapselle tulla joku syöpä. Kolme lääkäriä ainakin vastasivat että ei todellakaan voi, koska minulla oli vain yks solumuutos joka on poistettu kokonaan. Sekä vain virus 6 ja 11 tekee joku papilomatoosi vauvalle ja sekin saa 1 lapsi 100 000, kun yleensä lapsella se poistu elimistöstä 2v sisällä eli virus 6 ja 11.

Muta en enää tiedä mihin uskoa, mulla kauhea hysteeri nyt sen asian suhteen, yöläkin mietinyt. Jopa mie tunne itseä niin syyliseksi että sanoi mulle että olisi antanut oma henki pois jos vaan minulle olisi tullut parempi olo, myös hän heräsi yöllä ja sanoi mulle että etkö sä jättä mua?. Hän sanoi ettei voi elää ilman minua. Mä tiedän hän mua rakasta paljon, niin minäkin, mutta tuntu tämä hpv pilasi koko jutun meillä, kun mun mieliala ihan kamala. Olisimme muuten todella onnellisia, näköjään mitään täydellistä ei voi olla

mä kysyin viimeks kolmella lääkärillä, voiko hpv tartua lapseen tai voiko lapselle tulla joku syöpä. Kolme lääkäriä ainakin vastasivat että ei todellakaan voi, koska minulla oli vain yks solumuutos joka on poistettu kokonaan. Sekä vain virus 6 ja 11 tekee joku papilomatoosi vauvalle ja sekin saa 1 lapsi 100 000, kun yleensä lapsella se poistu elimistöstä 2v sisällä eli virus 6 ja 11.

Muta en enää tiedä mihin uskoa, mulla kauhea hysteeri nyt sen asian suhteen, yöläkin mietinyt. Jopa mie tunne itseä niin syyliseksi että sanoi mulle että olisi antanut oma henki pois jos vaan minulle olisi tullut parempi olo, myös hän heräsi yöllä ja sanoi mulle että etkö sä jättä mua?. Hän sanoi ettei voi elää ilman minua. Mä tiedän hän mua rakasta paljon, niin minäkin, mutta tuntu tämä hpv pilasi koko jutun meillä, kun mun mieliala ihan kamala. Olisimme muuten todella onnellisia, näköjään mitään täydellistä ei voi olla

Lopeta se hysteerisyys, koska se pilaa sun elämää paljon enemmän, kuin se hpv. Luota vaan lääkäreihin. Käyt joka vuosi tarkastuksessa. Niissä käydään ihan vaan tarkastuksissa, eikä tarvitse odottaa, että jotain kamalaa löytyy.

Yritä nyt nauttia elämästä, jookos? Älä kysy täältä, ei täällä oikeesti suurin osa tiedä yhtään mitään, kiusaavat vaan sua ja nauttivat sun pelottelusta.

Nyt kun ne muutokset on löydetty, niin asiahan on siis koko ajan hoidossa. älä ole huolissaan nyt.

ja tosiaan, niiden pahanlaatuisten solumuutosten tuloon menee useita vuosia, mutta toki tuorekin tartunta papassa näkyy, mutta ei ole pahanlaatuisia muutoksia. Ja nämä muutokset menevät useimmmiten ihan itsestään ohitse.

Mietin vaan sen kun sain sen tietä 2kk sitten. Miehen kanssa seksiä on ollut ennen siitä vast 7-8kk, niin voivatko muutokset noin nopeasti tulla? Mulla vielä oli niin että alussa oli luokka 3, kun koepala oli otettu pois nyt jo papa 2

Kuulema hoitoa en tarvitse, koska vain yks ainoa muutos oli joka ei enää ole. Lääkäri sanoi mun pitää käydä papassa 2-3v välein ja jos ei ole mitään joku aika niin, niin kuin muut naiset 5v välein. Mä taas luin että pitää joka vuos käydä. Paitsi nyt he vielä tarkista mua varmuuden vuoks ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen kun menee 3kk, sitten jos ei mitään oo, niin 2-3v välein riitä. Mut en halua noin harvoin käydä, koska nyt ole niin täynnä pelkoja

Kuulema hoitoa en tarvitse, koska vain yks ainoa muutos oli joka ei enää ole. Lääkäri sanoi mun pitää käydä papassa 2-3v välein ja jos ei ole mitään joku aika niin, niin kuin muut naiset 5v välein. Mä taas luin että pitää joka vuos käydä. Paitsi nyt he vielä tarkista mua varmuuden vuoks ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen kun menee 3kk, sitten jos ei mitään oo, niin 2-3v välein riitä. Mut en halua noin harvoin käydä, koska nyt ole niin täynnä pelkoja

Mee_nyt_vittuun_iso_1_.jpg

mutta miten mä saan suu, kurkku syävät, peräaukko syövät pois päästä:,(?

eilen vielä sellaista luin yöllä että melkein oksennus on tullut, että jopa ruokatorven ja keuhkosyöpä se aiheuttaa ja vaikka mitä. En tiedä onko totta sitten, mutta idiotti olen kun luin

Kyllä ne niiden sanomat ajat on ihan järkeviä. Kyllä ne tietää. Netistä kun lukee, niin kuka vaan voi nettiin kirjotella. Osa jutuista on semmosia, et joku kirjottaa, kuinka asia hänen muistaakseen on, eikä tieto edes ole varma.

Jos avautuu asioistaan täällä, pitää olla varma että pää kestää kommentit. Jokainen saa myös ilkeitä ja pahansuopia kommetteja. Yleensäkin huonosti käyttäytyviä, inhottavia ihmimisä kannattaa välttää elämässä ja kusipäiden kommenteista ei kannattaisi lainkaan välittää. Osa ihmisistä on kuitenkin hirmu mukavia ja heidän kivat juttunsa ja empatiansa lämmittävät mieltä.

mutta miten mä saan suu, kurkku syävät, peräaukko syövät pois päästä:,(?

eilen vielä sellaista luin yöllä että melkein oksennus on tullut, että jopa ruokatorven ja keuhkosyöpä se aiheuttaa ja vaikka mitä. En tiedä onko totta sitten, mutta idiotti olen kun luin

Älä nyt kiusaa itseäsi ja lue mitään netistä tai muualtakaan.Lukemalla sä ahdistut vaan entistä enemmän ja kohta sulla on vaikka mitä, kun kaikki oireet sopii.Yritä nyt saada itsesi rauhoittumaan.En myöskään suosittele että kirjoitat avoimesti lähes kaikista asioistasi täällä, koska saat vaan kakkaa niskaasi.Tsemppiä sulle:hug:

Yhteistyössä