Kysy mitä vaan

[QUOTE="vieras";26477808]Tuli ihan siitä mieleen, kun perustelit homoadoptiovastaisuutesi sillä, että lapsia kiusattaisiin vanhempiensa takia, joten lapsia ei saa näihin perheisiin antaa, vaan täytyisi alistua kiusaajien tahtoon.[/QUOTE]

Ei tokikaan pitäisi kiusaajien tahtoon alistaa.
Olen vain sitä mieltä, että kiusaamiseen on puututtava paremmin ja se homma saatava kuntoon, ennenkuin homoadoptio sallitaan...

Millä toimialalla sun firma on?

Sori, tarkkaa toimialaa en kerro, vaikka lupasinkin vastailla.
Paljastaa liian paljon - en ole sitä koskaan palstalle julkistanut.
Mutta sanotaan, että vientikauppaan keskittynyttä jalostusta, jolla on myös Suomen asiakkaita, mutta kotimaan asiakkaat ovat enemmänkin b-to-b -toimintaa ja alihankintaa...

Eikös yliopistotutkinto luo yleensä yhtäaikaa kriittistä ja avarakatseisempaa ajattelua?
Jospa sitten se absoluuttinen poliittinen totuus ja korrektius aukeaisi - minulle se ei ole vielä auennut ... ;)

No en tiedä aukeaako milloin itsellekään :) Enemmän oli kuitenkin pointtina hakea keskustelua tuosta työllisyystilanteesta. Kyllä toki yliopistotutkintoa pidän erittäin pätevänä ja varmasti on antanut ajatteluun laajuutta ja ylipäätään perspektiiviä, kuinka lähestyä asioita. Vielä kun se näkyisi ihan taloudellisestikin, niin avot :)

No en tiedä aukeaako milloin itsellekään :) Enemmän oli kuitenkin pointtina hakea keskustelua tuosta työllisyystilanteesta. Kyllä toki yliopistotutkintoa pidän erittäin pätevänä ja varmasti on antanut ajatteluun laajuutta ja ylipäätään perspektiiviä, kuinka lähestyä asioita. Vielä kun se näkyisi ihan taloudellisestikin, niin avot :)

Työllisyystilannehan on Suomessa vielä ihan hyvä, painotan sanaa vielä.
Kuitenkin yhteiskunnan rakenteellinen muutos syö koko ajan lisää työpaikkoja ja se tulee sitä tekemään lähitulevaisuudessa vielä enemmän, kuin tähän mennessä.
Tässä vaiheessa tulisi keksiä heille myös jatkoa ajatellen jonkinlaista työtä, kenties vastaus uudelleenkouluttautumisessa? Kuitenkaan tämä byrokratia ja hyvä veli-verkosto ei asiaa auta...
Kyllä varmasti antaa perspektiiviä - mulla on haaveena yhteiskuntatieteiden maisterin opinnot erikoistuen kansanväliseen politiikkaan.
Mitä sinä opiskelet?

[QUOTE="harmaa";26477879]Tykkäätkö karkista?? Mä syön just metlakua ja ai että ku on hyvää :D[/QUOTE]

TYKKÄÄN!
Ja se näkyy päälle päin vähän liiankin kanssa.
Metrilaku ON hyvää, varsinkin ne maustetut - mansikka, suklaa :p
Rupes tekeen mieli karkkia...
Hitto, Siwa meni kiinni vartti sitten :D

Työllisyystilannehan on Suomessa vielä ihan hyvä, painotan sanaa vielä.
Kuitenkin yhteiskunnan rakenteellinen muutos syö koko ajan lisää työpaikkoja ja se tulee sitä tekemään lähitulevaisuudessa vielä enemmän, kuin tähän mennessä.
Tässä vaiheessa tulisi keksiä heille myös jatkoa ajatellen jonkinlaista työtä, kenties vastaus uudelleenkouluttautumisessa? Kuitenkaan tämä byrokratia ja hyvä veli-verkosto ei asiaa auta...
Kyllä varmasti antaa perspektiiviä - mulla on haaveena yhteiskuntatieteiden maisterin opinnot erikoistuen kansanväliseen politiikkaan.
Mitä sinä opiskelet?

Näin myös näkisin, että tilanne on menossa koko ajan huonompaan suuntaan ja siksi olisikin tärkeää työllistyä koulutusta vastaaviin töihin mahdollisimman pian. KTM olen itse. Opintojen jatkaminen toki myös aina vaihtoehtona, mutta niin vähän aikaa valmistumisesta, että tässä vaiheessa en näe vielä opiskelumotivaation yltävän tasolle, jota yliopisto-opiskelut vaativat.

[QUOTE="harmaa";26477921]Mun lemppari on kans mansikka, suklaa, toffee, banaani :P Kauanko oot palstaillut?[/QUOTE]

Mäkin tykkään noista muista, paitsi banaanista :p.
Taitaa tuossa ensi kuussa tulla vuosi täyteen - vuosi sitten heinäkuussa tänne liityin, mutta sitä ennen jonkinaikaa harmaillen, joten noin vuoden olen palstaillut.

Näin myös näkisin, että tilanne on menossa koko ajan huonompaan suuntaan ja siksi olisikin tärkeää työllistyä koulutusta vastaaviin töihin mahdollisimman pian. KTM olen itse. Opintojen jatkaminen toki myös aina vaihtoehtona, mutta niin vähän aikaa valmistumisesta, että tässä vaiheessa en näe vielä opiskelumotivaation yltävän tasolle, jota yliopisto-opiskelut vaativat.

Samankaltainen koulutus meillä on, vaikka sinulla korkeampi - olen itse tradenomi YAMK.
Nii-in, nyt on parempi työllistyä, kuin silloin kuuluisana viidentenätoista päivänä.
Mutta sitten tulee se tämän hetken työllistymisen ongelma; vakituiset työsuhteet ovat hoitoalaa lukuunottamatta "kiven alla", joten työllistyminen on jo nyt vaikeaa...

[QUOTE="vieras";26477950]Onko sun vaimosi hoikka ei-raskaana? Entä jos lihoisi 40 kiloa?[/QUOTE]

No ei nyt mikään pyykkilauta ei-raskaana, mutta ei lihavakaan. Minä meistä kahdesta olen mahakkaampi.
Eli semmoinen sopiva, että sentään vähän on, mistä ottaa kiinni. ;)
Eipä se 40 kg lihominen rakkauteen vaikuttaisi, mutta olisi perin outoa, koska kuitenkin ei-raskaana lenkkeilee koiran kanssa paljon ja jumppaa päivittäin...

Yhteistyössä