Lääkärit rahastavat ihmisten terveyden kustannuksella.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja työajasta ei puhuta mitään. Kyllä minullakin on tuttu joka on tehnyt melkein vastaavalla palkalla keikkaa - viikon ajan joka päivä klo 08-22 ison ja erittäin ruuhkaisen terveyskeskuksen ainoana lääkärinä vuodenvaihteen aikaan, apuna yksi hoitaja, ei vartijaa. Työ oli niin tappotahtista ettei syömään tai vessaankaan ehtinyt ja kaikenmaailman juoppoja tai uhkailemalla pillereitä vaativia nistejä oli piisannut. Jäi ainoaksi keikaksi se vaikka "törkeän korkea" palkka olikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Saraella
Ja ainahan sitä voi itse lukea lääkäriksi jos kateus liikaa alkaa kalvaa. Kovaa työtä ja suuri vastuu. Keikkaliksat on ihan oma lukunsa, muistakaapa se. Syy siihen on, ettei saada tekijää johonkin raskaaseen työpisteeseen. Ei tuommoista tahtia jaksa kovin pitkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Saraella
no saahan monet kuukauden palkan tekemällä joulun pyhät putkeen duunia. tästä esimerkkinä ensihoitaja serkkuni. summa ei toki ollut yhtä suuri, mutta vastasi hänen normaalia kuukausipalkkaa.
 
Kannattaa siis käydä kouluja ja opiskella rankemmin muutama vuosi pidempään. Jos nimittäin sattuu olemann sen verran fiksu. älykäs ja ahkera, että saa ensin hyvän pohjakouluttuksen, pääsee lääkikseen ja jaksaa sielläkin tehdä riittävästi töitä. Elämässä menestyminen kun on vain itsetä kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: Saraella
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ainahan sitä voi itse lukea lääkäriksi jos kateus liikaa alkaa kalvaa. Kovaa työtä ja suuri vastuu. Keikkaliksat on ihan oma lukunsa, muistakaapa se. Syy siihen on, ettei saada tekijää johonkin raskaaseen työpisteeseen. Ei tuommoista tahtia jaksa kovin pitkään.

Lääkäriksi haluavia olisi vaikka kuinka paljon, mutta lääkärilliito ei halua alotuspaikkojen lisäämistä miloin milläkin verukkeella, mutta jonka perimmäinen syy on palkkatason pitäminen keinotekoisen korkealla.

Lääkärin vastuu :D. Noh koska lääkäri olisi joutunut vastuuseen väärästä diagnoosista tai potilaan kuolemasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa siis käydä kouluja ja opiskella rankemmin muutama vuosi pidempään. Jos nimittäin sattuu olemann sen verran fiksu. älykäs ja ahkera, että saa ensin hyvän pohjakouluttuksen, pääsee lääkikseen ja jaksaa sielläkin tehdä riittävästi töitä. Elämässä menestyminen kun on vain itsetä kiinni.

Minua ei suuresti kiinnosta toisten ihmisten peräaukkojen tonkiminen. :$

Jos jotakuta muuta sellainen työ kiinostaa, niin siitä sitten vain =)
 
Ei lypsävää lehmää ole ennenkään tapettu eikä kukaan saha oksaa, jolla itsekin istuu.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Salainen+osakassopimus+jakaa+vallan+Terveysrahastossa/1135232639353
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruoan laatu laskenut samaa tahtia:
Ei lypsävää lehmää ole ennenkään tapettu eikä kukaan saha oksaa, jolla itsekin istuu.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Salainen+osakassopimus+jakaa+vallan+Terveysrahastossa/1135232639353

Onpa härskiä meininkiä!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lääkäriksi haluavia olisi vaikka kuinka paljon, mutta lääkärilliito ei halua alotuspaikkojen lisäämistä miloin milläkin verukkeella, mutta jonka perimmäinen syy on palkkatason pitäminen keinotekoisen korkealla.

Lääkärin vastuu :D. Noh koska lääkäri olisi joutunut vastuuseen väärästä diagnoosista tai potilaan kuolemasta?


Kommentti 1: lääkärikoulutuksen sisäänottomääriä on nostettu viime vuosina hurjasti ja Suomessa on tällä hetkellä enemmän lääkäreitä kuin koskaan. Tällä hetkellä tilanne on se, ettei yliopistoilla ole enää riittävän isoja luentosaleja, ei riittävästi henkilökuntaa eikä myöskään sairaaloilla riittävästi opetuspotilaita. Lisäksi yhä suurempi osa valmistuneista valuu yksityissektorille, tutkimustyöhön, lääketeollisuuden palvelukseen tai keikkafirmoille eikä tämä kehitys lopu koulutusmäärien lisäämisellä vaan tekemällä julkisella sektorilla työskentelystä houkuttelevampaa kunnon palkkauksella ja inhimillisillä työoloilla. Mikään rahasampo lääkärin työ kun ei ole: reilusti paremmille tuntipalkoille pääsee esimerkiksi oikiksen tai kauppiksen kautta ja siellä ei edes joudu opiskelemaan yhtä pitkään.

Lääkärin vastuusta: TEO tai nykyinen Valvira julkaisee ihan kirjamuotoisena ratkaisujaan. Sieltä voi ihan itse käydä katsomassa millaista kirpunhirttämistä lääkärin työn valvonta on ja miten herkästi niitä muistutuksia ja huomautuksia rapisee kaikesta mahdollisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lääkäriksi haluavia olisi vaikka kuinka paljon, mutta lääkärilliito ei halua alotuspaikkojen lisäämistä miloin milläkin verukkeella, mutta jonka perimmäinen syy on palkkatason pitäminen keinotekoisen korkealla.

Lääkärin vastuu :D. Noh koska lääkäri olisi joutunut vastuuseen väärästä diagnoosista tai potilaan kuolemasta?


Kommentti 1: lääkärikoulutuksen sisäänottomääriä on nostettu viime vuosina hurjasti ja Suomessa on tällä hetkellä enemmän lääkäreitä kuin koskaan. Tällä hetkellä tilanne on se, ettei yliopistoilla ole enää riittävän isoja luentosaleja, ei riittävästi henkilökuntaa eikä myöskään sairaaloilla riittävästi opetuspotilaita. Lisäksi yhä suurempi osa valmistuneista valuu yksityissektorille, tutkimustyöhön, lääketeollisuuden palvelukseen tai keikkafirmoille eikä tämä kehitys lopu koulutusmäärien lisäämisellä vaan tekemällä julkisella sektorilla työskentelystä houkuttelevampaa kunnon palkkauksella ja inhimillisillä työoloilla. Mikään rahasampo lääkärin työ kun ei ole: reilusti paremmille tuntipalkoille pääsee esimerkiksi oikiksen tai kauppiksen kautta ja siellä ei edes joudu opiskelemaan yhtä pitkään.

Lääkärin vastuusta: TEO tai nykyinen Valvira julkaisee ihan kirjamuotoisena ratkaisujaan. Sieltä voi ihan itse käydä katsomassa millaista kirpunhirttämistä lääkärin työn valvonta on ja miten herkästi niitä muistutuksia ja huomautuksia rapisee kaikesta mahdollisesta.

Onpas kovia tuomioita nuo muistutukset ja huomautukset potilaan kuolemasta. Varmaan hirvee peloitevaikutus lääkäreille. :D
 
Reseptejä kirjoitellaan, sehän on siisitiä sisätyötä, vaikka monista LÄÄKKEISTÄ on enemmän haittaa, kuin hyötyä:
http://yle.fi/alueet/tampere/2009/07/taistelu_haitallista_suolistobakteeria_vastaan_alkanut_856695.html

 
Tiedän yhden tutun lääkärin, joka nimeenomaan halusi tehdä yövuoroja kun kuulemma tienasi niin hyvin. Yksikin lääkäri kehuskesli kuinka on saanut pimeästi siivojan erittäine edullisella hinnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lääkäriksi haluavia olisi vaikka kuinka paljon, mutta lääkärilliito ei halua alotuspaikkojen lisäämistä miloin milläkin verukkeella, mutta jonka perimmäinen syy on palkkatason pitäminen keinotekoisen korkealla.

Lääkärin vastuu :D. Noh koska lääkäri olisi joutunut vastuuseen väärästä diagnoosista tai potilaan kuolemasta?


Kommentti 1: lääkärikoulutuksen sisäänottomääriä on nostettu viime vuosina hurjasti ja Suomessa on tällä hetkellä enemmän lääkäreitä kuin koskaan. Tällä hetkellä tilanne on se, ettei yliopistoilla ole enää riittävän isoja luentosaleja, ei riittävästi henkilökuntaa eikä myöskään sairaaloilla riittävästi opetuspotilaita. Lisäksi yhä suurempi osa valmistuneista valuu yksityissektorille, tutkimustyöhön, lääketeollisuuden palvelukseen tai keikkafirmoille eikä tämä kehitys lopu koulutusmäärien lisäämisellä vaan tekemällä julkisella sektorilla työskentelystä houkuttelevampaa kunnon palkkauksella ja inhimillisillä työoloilla. Mikään rahasampo lääkärin työ kun ei ole: reilusti paremmille tuntipalkoille pääsee esimerkiksi oikiksen tai kauppiksen kautta ja siellä ei edes joudu opiskelemaan yhtä pitkään.

Lääkärin vastuusta: TEO tai nykyinen Valvira julkaisee ihan kirjamuotoisena ratkaisujaan. Sieltä voi ihan itse käydä katsomassa millaista kirpunhirttämistä lääkärin työn valvonta on ja miten herkästi niitä muistutuksia ja huomautuksia rapisee kaikesta mahdollisesta.

Onpas kovia tuomioita nuo muistutukset ja huomautukset potilaan kuolemasta. Varmaan hirvee peloitevaikutus lääkäreille. :D

Kifa, ei kannata yrittää selittää kun ihmiset eivät ymmärrä, eikä niitä kiinnosta ottaa selvääkään. Katsos lääkäri on kaiken pahan alku ja juuri, rahanahne pska joka ei välitä mitään potilaasta. Aamen, kiveen kirjoitettu ja sitä ei voi muuttaa! Huomasihan sen siitä possutautikeskustelustakin. Salaliittoteoriat ym jyllää koska kateus on kivaa ja tieto turhaa. ;)

Nimimerkki vieras väittää että lääkikseen ei pääse, vaikka kyllä sinne pääsee helpostikin jos on pikkuisenkin jotain korvien välissä. Jos taas sinne pääsisi heti kuka tahansa, niin ruikutettaisiin että kuka tahansa saa puoskaroida kun ei edes ylioppilaaksi tarvitse lukea valivalivalivalivalivalivali. Lopetetaan itseasiassa koko lääkärikunta tästä maasta. Mitä niillä tekee, jokainenhan Buranansa osaa apteekista ostaa. :laugh:
 
Äh - kaikilla lääkäreillä on sellainen vakuutus, ettei tarvitse muuta kuin lukea sitä käypä-hoitoeeposta, ettei vaan tee "virhettä" ja pilaa sijoittajien "tulosta":
http://www.yleradio1.fi/yhteiskunta/puheenvuorot/id2421.shtml
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Ja työajasta ei puhuta mitään. Kyllä minullakin on tuttu joka on tehnyt melkein vastaavalla palkalla keikkaa - viikon ajan joka päivä klo 08-22 ison ja erittäin ruuhkaisen terveyskeskuksen ainoana lääkärinä vuodenvaihteen aikaan, apuna yksi hoitaja, ei vartijaa. Työ oli niin tappotahtista ettei syömään tai vessaankaan ehtinyt ja kaikenmaailman juoppoja tai uhkailemalla pillereitä vaativia nistejä oli piisannut. Jäi ainoaksi keikaksi se vaikka "törkeän korkea" palkka olikin.

tämä juuri, Ystäväni mies on lääkäri ja tienaa 6 tonnia kuussa. Miehen työpäivä alkaa kuitenkin klo6 aamulla ja loppuu klo21 illalla.Käy käytännössä vain nukkumassa kotona.että jos rahaa on niin perheen yhteistä aikaa ei sitten ookkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Ja työajasta ei puhuta mitään. Kyllä minullakin on tuttu joka on tehnyt melkein vastaavalla palkalla keikkaa - viikon ajan joka päivä klo 08-22 ison ja erittäin ruuhkaisen terveyskeskuksen ainoana lääkärinä vuodenvaihteen aikaan, apuna yksi hoitaja, ei vartijaa. Työ oli niin tappotahtista ettei syömään tai vessaankaan ehtinyt ja kaikenmaailman juoppoja tai uhkailemalla pillereitä vaativia nistejä oli piisannut. Jäi ainoaksi keikaksi se vaikka "törkeän korkea" palkka olikin.

tämä juuri, Ystäväni mies on lääkäri ja tienaa 6 tonnia kuussa. Miehen työpäivä alkaa kuitenkin klo6 aamulla ja loppuu klo21 illalla.Käy käytännössä vain nukkumassa kotona.että jos rahaa on niin perheen yhteistä aikaa ei sitten ookkaan.
Ai seitsemänä päivänä viikossa tekee 15 tuntisen työpäivän? :D

No ilmankos niitä hoitovirheitä sattuu kun silmät ristissä painetaan töitä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Tiedän yhden tutun lääkärin, joka nimeenomaan halusi tehdä yövuoroja kun kuulemma tienasi niin hyvin. Yksikin lääkäri kehuskesli kuinka on saanut pimeästi siivojan erittäine edullisella hinnalla.

Mitenkä tämä pimeä siivooja tähän lääkärin ammattiin liittyy? Tuskin on ainoa pimeän työvoiman käyttäjä tässä maassa. Asia ei ole ammattiin ja palkkaan liitoksissa.
 

Kuumimmat

Yhteistyössä