Suomessa sikainfluenssaan kuolee jopa kuusi tuhatta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PELOTTAA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mutta pelko ei ehkäise mitään, päinvastoin (kun rupeaa stressaamaan ja pelkäämään, tarttuu taudit helpommin..). Terve (normaali) hygieniasta huolehtiminen ja positiivinen mieli, ne ehkäisee parhaiten. :)

Ei se pelkääminen vaikuta sen vertaa sairastumisriskiä nostavasti, että sillä olisi mitään merkitystä. Joku voi vaan panikoitua pahemmin, jos vielä sanotaan, ettei saa stressata.

Voi video mää en tajua suurinta osaa tämän ketjun jutuista..
Rokote sisältää virusta - niin mitä sitten. Kaikki rokotteet sisältää.
Alkoholi ja autot tappaa - niin mitä sitten. Se ei kertakaikkiaan liity mitenkään sikainfluenssaan.
Lintuinfluenssat ja ne muut ei koskaan muuntautunu ihmisestä toiseen tarttuvaksi ja lähtenyt leviämään. Sikainfluenssa on nyt tehnyt niin ja samanlaista virusta ei ole kehittynyt koskaan aiemmin missäänpäin maailmaa. jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mutta pelko ei ehkäise mitään, päinvastoin (kun rupeaa stressaamaan ja pelkäämään, tarttuu taudit helpommin..). Terve (normaali) hygieniasta huolehtiminen ja positiivinen mieli, ne ehkäisee parhaiten. :)

Ei se pelkääminen vaikuta sen vertaa sairastumisriskiä nostavasti, että sillä olisi mitään merkitystä. Joku voi vaan panikoitua pahemmin, jos vielä sanotaan, ettei saa stressata.

Mä ainakin sairastun yleensä lomalla kun stressi hellittää. Töissä, kun on pieni stressi päällä niin olen aina terveenä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvii:
mä en o seurannu taudin etenemistä, mutta onko oletettavisa että talvi tappaa taudin suomesta kunjoku kirjoitti että syksystä tulossa vaikea taudin suhteen?

Syksystä tulee vaikea siksi, että arviolta 1/3 suomalaisista sairastuu syksyyn mennessä. Tällöin arvioiden mukaan n 2000-6000 suomalaista menehtyy sairauteen.
Mikäli tauti käyttäytyy muin muut influenssat, tulee talvella uusi aalto, joka on pahempi ja valitettavasti myös kuolleita on enemmän.

Talvisodassa luoli suomalaisia sotilaita 26 600. Jos uhreja tulee vaikkapa tuo 6000, se on neljäsosa talvisodan kaatuneista. Yhtäkkiä, väkivaltaisesti kuolleita ihmisiä, ja se trauma elää edelleen maassamme. Ajatelkaa, jos yhden talven aikana kuolee "kulkutautiin" neljäsosa tuosta määrästä. Melkoinen suonenisku kansakunnalle. Taatusti jättää syvät arvet maahamme.

Kuulittekos uutisista tänään, että suomen terveydenhuolto aikoo suhtautua sikainfluenssaan samalla tavalla kuin kausittaiseen influenssaankin. Koska se on todettu olevan niin lievä. Ja prosentuaalinen kuolleiden määrä on 6000 niin prosentuaalinen kuolleisuus on 0,35% sairastuneista. Ja suurin osa näistä on perussairaita.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
http://www.infosota.fi/2009/07/09/toimittaja-ja-laakari-sikainfluenssa-joukkomurhaa-varten-tehty-bioase/

Miksi sitten kirjoitettiin aiemmin medioissa että tämä sikainfluenssa on ihan uusi, jos sitä on jo ollutkin???

Valehdellaanko meille?

No niin. Juurikin siis uutisissa, että poistetaan yleisvaarallisten tartuntatautien listalta. Mä jo alunpitäen sanoin, että sairasta vauhkoomista ja ihmisten hysterisointia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja PELOTTAA:
http://www.infosota.fi/2009/07/09/toimittaja-ja-laakari-sikainfluenssa-joukkomurhaa-varten-tehty-bioase/

Miksi sitten kirjoitettiin aiemmin medioissa että tämä sikainfluenssa on ihan uusi, jos sitä on jo ollutkin???

Valehdellaanko meille?

Siis jos maailmasta löytyy yksi (1) lääkäri ja yksi toimittaja, jotka näkevät tässä salaliiton, niin ei voi kuin nauraa.

Maailma ei ole niin hallittavissa oleva paikka, että mikään salaliitto (pienehkö ihmisryhmä) pystyisi kontrolloimaan sitä kovinkaan hyvin. Eikä myöskään ole mitään yhtä ja tiettyä johtoporrasta, joka valehtelisi tai puhuisi totta, vaan totuus on tuolla ulkona ja asiantuntijat yrittävät kukin omalla tavallaan saada siitä kiinni.

Pelottaa ihan helvetisti, niin paljon, että ei tuu elämästä oikein mitään... odotan vaan syksyä ja tulevia sairastumisia, ja mahdollisia kuolemia. =(

Pojallani vielä diabeteskin.

on kaikille väistämätön. Se, millä tavalla kuollaan on arvotus. Voi olla joku sikatauti tai kuolema voi korjata jo ennen syksyä

Valehdellaanko meille?

Mä ite uskon että joo.
En nyt muista mistä luin sen artikkelin joka oli vuosia sitten julkaistu että WHO ilmoitti että maailman väkiluku "pitää" saada alenemaan.

Mä luulin että tämä sikainfluenssa on nyt vasta muuttunut sioista ihmisiin tarttuvaksi.

Mä en todellakaan tiennyt että sikainfluenssaa on ollut jo 1976.

Tiesittekö te siis?

Koska lehdissä luki että on uusi.

Valehdellaanko meille?

Sikainfluenssaa on joskus ollutkin. Se on yleensä sikojen tauti. Tämä nykyinen virus on uusi. Se on yhdistelmä A-virusta, sikainfluenssavirusta ja lintuinfluenssavirusta.
Sikainfluenssa on nyt vaan virheellisesti jäänyt sen kutsumanimeksi.

Pelottaa ihan helvetisti, niin paljon, että ei tuu elämästä oikein mitään... odotan vaan syksyä ja tulevia sairastumisia, ja mahdollisia kuolemia. =(

Pojallani vielä diabeteskin.

Mun äidillä on diabetes ja sydämen vajaatoiminta sekä aivoinfarkti jokunen vuosi sitten. Toivottavasti kaikki käy hyvin niin teillä kuin meilläkin. Itse olen raskaana ja laskettuaika on marraskuussa, kyllä vähän huolestuttaa.

kommenti näin ylen sivuilla:

"Siitä massahysterisoidaan koska sillä on nimi.
Viimevuotisen kausi influenssan nimi (H2N5-a2) ei ollut lainkaan yhtä mediaseksikäs, joten siitä ei puhuta sanaakaan.

Joku laittoin huhun kiertämään, tietämätön yleisö aivottomia perustallaajia kiinnostui jossain rapakon takana ja niinpä eniten revittänyt media sai suurimmat katsoja/lukija määrät.

Sikainfluenssa on käytännössä tyypillinen influenssaviruksen variaatio (niitä siis syntyy useita vuosittain), mutta tämänkertainen syntyi mutaation kautta eläimessä (ei muuten edes siassa) ja ensimmäiset ihmistartunnat esiintyvätkin sikaloiden kaltaisissa laitoksissa jossa ihmiset ovat kontaktissa eläinten kanssa.

Yleisesti ottaen tiedotusvälineet ovat näissä asioissa aina väärässä. Suurimmista uhista ei yleensä juuri tuhista, kun turha massahysteria peittää sen alleen. Tämä johtuu siitä että yleisön kiinnostus päättä siitä, mikä on uutisoinnin arvoista."

NIINPÄ!!!!!!

Mä luulin että tämä sikainfluenssa on nyt vasta muuttunut sioista ihmisiin tarttuvaksi.

Mä en todellakaan tiennyt että sikainfluenssaa on ollut jo 1976.

Tiesittekö te siis?

Koska lehdissä luki että on uusi.

Yleisesti ottaen monet influenssat ovat eläimistä peräisin. Uusi virus tämä on, mutta samankaltaisia on ollut ennenkin, näillä sairastaneilla on jonkinlainen vastustuskyky (= ihmisen solut tunnistaa nopeammin, jolloin puolustusreaktio alkaa nopeammin) jolloin he eivät sairastu ollenkaan niin vaikeasti kuin ilman vastustuskykyä olevat. Siksi on oletus, että terveet nuoret aikuset kuolee herkemmin, koska ei ole edellisen pandemian vastustuskykyä.
Influenssa itsessään ei tapa. Se on tavallinen ylähengitysteiden infektio, jolla on vain rajut fyysiset oireet. Yleisin kuolinsyy on jälkitaudit, ne ovat yleensä bakteerin aiheuttamia. Sepsis, keuhkokuume, aivokalvontulehdus. Näitä voidaan hoitaa antibiooteilla. Jotkut kuitenkin ovat peruskunnoltaan niin heikkoja, että apu ei kerkeä auttamaan. Ja pienemmällä osalla sitten on virusten aiheuttamia jälkitauteja, jotka ovat sitten yleensä lievempiä, mutta vaikeammin parannettavissa ja siis kuolleisuus on suurempi.

Panikoiminen ja pelkääminen ei hyödytä mitään.Päivittäin jos panikoitte, niin teette elämästänne hyvin ahdistavaa.Asiallinen ja järkevä suhtautuminen on paikallaan.Hyvästä käsihygieniasta huolimatta tautiin voi sairastua, mutta muistakaa tämä...jos ei ole lähdön aika, niin ette kuole.Jos taas aikanne on täysi, niin sitten sairaus voittaa ja vie mennessään.Nauttikaa tästä päivästä, tästä hetkestä.Huomisesta ei tiedä kukaan.Murehtimalla ei kukaan voi lisätä elinpäiviensä määrää.

Aika hassua että ilta-sanomien sivuilla on ensin lööppi "jopa 6000 voi kuolla" ja toinen juttu on jossa lääkäri tuumaa että "-Tiedetään, että tauti on vakavuudeltaan kausi-influenssan luokkaa ja se menee viikon sairastamisella ohi, hän toteaa."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1711675

Ni ketä tässä nyt sitte uskois?

Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Aika hassua että ilta-sanomien sivuilla on ensin lööppi "jopa 6000 voi kuolla" ja toinen juttu on jossa lääkäri tuumaa että "-Tiedetään, että tauti on vakavuudeltaan kausi-influenssan luokkaa ja se menee viikon sairastamisella ohi, hän toteaa."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1711675

Ni ketä tässä nyt sitte uskois?

No jos mietit taustoja, niin kumpi tässä tekee rahaa ihmisten peloilla enemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja dani:
No niin. Juurikin siis uutisissa, että poistetaan yleisvaarallisten tartuntatautien listalta. Mä jo alunpitäen sanoin, että sairasta vauhkoomista ja ihmisten hysterisointia!!!

Jees, mä kans katoin uutiset. Suosittelen samaa kaikille palstamammoille, on siellä ainakin enemmän faktaa kuin täällä :D

Kyllä tuo pandemia huolestuttaa, ihan näin ammatinkin puolesta (terveydenhuoltoalalla). Mä kuitenkin vielä luotan siihen, että tuo rokote oikeasti saadaan toimimaan. Ja mulla on sinänsä hyvä tilanne, että yleensä sairaaloiden ja terveyskeskusten väki rokotetaan ensimmäisten joukossa. Samoin uskon, että jokainen haluava tulee saamaan sen rokotteen.

Mutta elämän on pakko jatkua. Ihmisten on pakko käydä töissä, lasten on siis silloin pakko olla jossain hoidossa. Ja jos ei ketään hoitajaa kotiin saa, niin päiväkotiin on pakko viedä. Kaupassa täytyy käydä, bussiakin on pakko käyttää, jos ei kahta autoa ole.

Voi kuitenkin vältellä esimerkiksi suuria massatapahtumia, huvipuistoja ja hoploppeja. Jos mahdollista, käy kaupassa ilman lapsia. Pesee käsiä usein ja huolellisesti. Ja jos tosiaan näitä tartuntoja alkaa tulla ihan tuhkatiheään esim. tietyllä alueella, niin mun mielestäni voi hyvin kulkea maski naamalla. Virus kuitenkin tarttuu kosketus- ja pisaratartuntana, joten kädet ja kasvot on ne tartuntareitit.

Jos tilanne muuttuu todella pahaksi, otan lapsen pois päiväkodista ja vien vanhemmilleni hoitoon. Mun on pakko mennä töihin, koska meillä on velvollisuuskin olla töissä (tosin raskaanaolevia ei päästetä influenssaepäilyjen kanssa kosketuksiin). Jos se rokote valmistuu, niin ilman muuta kehotan kaikkia sen hankkimaan.

Eikä sitä tosiaan miksikään tappavaksi virukseksi luokitella eli ei mikään ebola tms. Jos se olisi todella tappava virus, meillä olisi jo matkustuskielto päällä.

Yhteistyössä