Suomessa sikainfluenssaan kuolee jopa kuusi tuhatta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PELOTTAA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisään vielä, että mun mielestä monet ei ota tätä vielä tarpeeksi vakavasti. Vielä on varaa viitata kintaalla ja naureskella.

Peskää käsiänne ja let´s be careful out there!
 
tavallinen influenssa tappaa n1500ihmistä influenssakaudessa, joten ei toi nyt ehkä oo sen kaiken meuhkaamisen arvoista.. toki pesen käteni, ja huolehdin järkevissä määrin hygieniasta =)
 
Pelottaa ihan helvetisti, niin paljon, että ei tuu elämästä oikein mitään... odotan vaan syksyä ja tulevia sairastumisia, ja mahdollisia kuolemia. =(

Pojallani vielä diabeteskin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PELOTTAA:
Pelottaa ihan helvetisti, niin paljon, että ei tuu elämästä oikein mitään... odotan vaan syksyä ja tulevia sairastumisia, ja mahdollisia kuolemia. =(

Pojallani vielä diabeteskin.

Mitä se pelkääminen hyödyttää? Ajattele jos saisit oikeasti tietää kuolevasi syksyllä. Eikös sit kannattaisi ottaa ilo irti näistä viimeisistä ajoista eikä käyttää niitä tulevan murehtimiseen?

Ja tosiaan huomenna voi jäädä auton alle. Mitä vaan voi tapahtua. Voi tulla vaikka maailmanloppu (:)) Elä nyt ja murehdi vasta sitten jos ja kun asia on kohdalla :D
 
siitä, että jotkut eivät tunnu ottavan tätä asiaa kovin tosissaan. Sehän on hyvä, että ei pelätä, eikä lietsota yleistä hysteriaa, mutta asiasta ei kannata kuitenkaan pelkkää leikkiäkään laskea. Minusta just tällähetkellä se tuntuu lähes loukkaavalta (ok, ei kovin objektiivinen näkökanta), kun meillä koko perhe parhaillaan painii kyseisen taudin kanssa ja toinen lapsista (tyttö 3v) oli 3vrk sairaalassakin, joista eka vrk vakavana. Edelleen huonona, molemmat lapset, eikä omakaan vointi häävi. Minua ei siis naurata yhtään tuo possunuhalla vitsailu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja buleria:
siitä, että jotkut eivät tunnu ottavan tätä asiaa kovin tosissaan. Sehän on hyvä, että ei pelätä, eikä lietsota yleistä hysteriaa, mutta asiasta ei kannata kuitenkaan pelkkää leikkiäkään laskea. Minusta just tällähetkellä se tuntuu lähes loukkaavalta (ok, ei kovin objektiivinen näkökanta), kun meillä koko perhe parhaillaan painii kyseisen taudin kanssa ja toinen lapsista (tyttö 3v) oli 3vrk sairaalassakin, joista eka vrk vakavana. Edelleen huonona, molemmat lapset, eikä omakaan vointi häävi. Minua ei siis naurata yhtään tuo possunuhalla vitsailu.

No usein ne asialla vitsailevat peittävät sitä omaa pelkoaan huumorilla. Kyllähän minä asian vakavasti otan, mutta en mä voi vaan jäädä kotiin pelkäämään ja lopettaa tän hetkistä elämääni tulevan pelossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja buleria:
siitä, että jotkut eivät tunnu ottavan tätä asiaa kovin tosissaan. Sehän on hyvä, että ei pelätä, eikä lietsota yleistä hysteriaa, mutta asiasta ei kannata kuitenkaan pelkkää leikkiäkään laskea. Minusta just tällähetkellä se tuntuu lähes loukkaavalta (ok, ei kovin objektiivinen näkökanta), kun meillä koko perhe parhaillaan painii kyseisen taudin kanssa ja toinen lapsista (tyttö 3v) oli 3vrk sairaalassakin, joista eka vrk vakavana. Edelleen huonona, molemmat lapset, eikä omakaan vointi häävi. Minua ei siis naurata yhtään tuo possunuhalla vitsailu.

joo mä oon samaa mieltä, ex su yhtään pelottanu et kuoletteko tai teistä joku?
mä en muuten ehkäpä pelkäis/ajattelis sitä niin paljoo mutta kun siihen tervekin ihminen voi kuolla
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
Alkuperäinen kirjoittaja buleria:
siitä, että jotkut eivät tunnu ottavan tätä asiaa kovin tosissaan. Sehän on hyvä, että ei pelätä, eikä lietsota yleistä hysteriaa, mutta asiasta ei kannata kuitenkaan pelkkää leikkiäkään laskea. Minusta just tällähetkellä se tuntuu lähes loukkaavalta (ok, ei kovin objektiivinen näkökanta), kun meillä koko perhe parhaillaan painii kyseisen taudin kanssa ja toinen lapsista (tyttö 3v) oli 3vrk sairaalassakin, joista eka vrk vakavana. Edelleen huonona, molemmat lapset, eikä omakaan vointi häävi. Minua ei siis naurata yhtään tuo possunuhalla vitsailu.

joo mä oon samaa mieltä, ex su yhtään pelottanu et kuoletteko tai teistä joku?
mä en muuten ehkäpä pelkäis/ajattelis sitä niin paljoo mutta kun siihen tervekin ihminen voi kuolla



Ja tuo turha vouhotusko kuolemantapaukset estää? Pöh
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Pelko ei ole toimiva vastalääke kuolemaa vastaan. Meidän yllämme on aina kuoleman mahdollisuus, koska olemme kuolevaisia.

Tätä on hyvä hokea niille äideille, jotka tänä talvena tulevat istumaan lapsiensa sairaalasänkyjen vieressä peläten. Kuten tuo tähän ketjuun kirjoittanut äiti. Varmaan auttaa.

On aivan ymmärrettävää, että pelätään. Sillä vaikka H1N1 -influenssa olisikin sama kuin normi A -influenssa, tämän taudin uskotaan nyt leviävän huomattavasti laajemmalle kuin sen jokatalvisen influenssan. Yksistään tämä laaja ennustettu levinneisyys ymmärrettävästi hermostuttaa ihmisiä. Tänä syksynä ON syytä siis olla normaalia talvea varovaisempi esim. hygienian suhteen.
 
En minäkään pelkäisi, jos ei olisi lapsia. Jos olisin sinkku, niin ei paljon sairaudet pelottaisi.
MUTTA kun on kaksi pientä lasta niin pelottaa ihan kauheasti. Ihan niin, etten meinaa suoriutua normaalista arjesta kun ahdistaa ja ajatukset pyörittää niitä kauheita vaihtoehtoja.
Ja mua ei lohduta yhtään se, että ihmiset voi jäädä auton alle, kuolla syöpään jne. Se ei ole mitenkään verrattavissa tähän asiaan. Sen sijaan, jos maailmanloppu tulee, niin ei sekään kiva juttu ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sohvii:
mä en o seurannu taudin etenemistä, mutta onko oletettavisa että talvi tappaa taudin suomesta kunjoku kirjoitti että syksystä tulossa vaikea taudin suhteen?

Syksystä tulee vaikea siksi, että arviolta 1/3 suomalaisista sairastuu syksyyn mennessä. Tällöin arvioiden mukaan n 2000-6000 suomalaista menehtyy sairauteen.
Mikäli tauti käyttäytyy muin muut influenssat, tulee talvella uusi aalto, joka on pahempi ja valitettavasti myös kuolleita on enemmän.
 

Mua ainakin pelottaa. saatan olla (toivottavasti? ) raskaana. Pelottaa eniten vauvan puolesta. :(
Lisäksi pelkään minulle tärkeiden ihmisten puolesta.

En kuitenkaan ole hysteerinen, jos varmistuu että olen raskaana pyrin varmaan välttämään ihmismassoja, pesemään käsiäni yms. tekemään asiat jotka järkevä ihminen tekee minimoidakseen tartunnan saamisen.

En ymmärrä miksi pitäisi käyttäytyä muuten. Pitäisikö jättää kädet pesemättä ja hakeutua johonkin missä on mahdollisimman suuri mahdollisuus saada tauti. Matkustella vaikka vähän ja sitten tietenkin kun tulee flunssan oireita niin hakeutua ihmisten sekaan tartuttamaan sitä koska se sikaflunssahan on ihan naurettavaa vouhotusta ?

Pelosta ja hysteriasta ei tietenkään ole apua, mutta en ymmärrä myöskään miksi pitää nauraa "päin naamaa" ihmisille jotka pelkäävät. Ei se että tehdään naurunalaiseksi poista pelkoa keneltäkään :/ ja näihin ketjuihin näyttää aina tulevan joku joka huutaa joka kolmannessa viestissä "te ootte naurettavia vouvottajia" "luuletteko et toi vouhotus auttaa" "Eihän se oo ees mikään kunnon tauti" jne jen plää plää. voi olla aukaisematta ketjun jos näkee että se käsittelee sitä aihetta mistä ei halua lukea.
Vitsailu on tietyssä määrin hyvästäkin, keventäjänä.
Mun silmiin vaan ei näytä vitsailulta noi kommentit, ehkä tarkemmin ajateltuna enenmänkin siltä että joku pelkää kuollakseen tuota influenssaa ja haluaa peittää sen huutamisellaan ja vouhkaamisellaan ja saada vaiennetuksi kaikki jotka siitä yrittävät keskustella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mietintää:
Mua ainakin pelottaa. saatan olla (toivottavasti? ) raskaana. Pelottaa eniten vauvan puolesta. :(
Lisäksi pelkään minulle tärkeiden ihmisten puolesta.

En kuitenkaan ole hysteerinen, jos varmistuu että olen raskaana pyrin varmaan välttämään ihmismassoja, pesemään käsiäni yms. tekemään asiat jotka järkevä ihminen tekee minimoidakseen tartunnan saamisen.

En ymmärrä miksi pitäisi käyttäytyä muuten. Pitäisikö jättää kädet pesemättä ja hakeutua johonkin missä on mahdollisimman suuri mahdollisuus saada tauti. Matkustella vaikka vähän ja sitten tietenkin kun tulee flunssan oireita niin hakeutua ihmisten sekaan tartuttamaan sitä koska se sikaflunssahan on ihan naurettavaa vouhotusta ?

Pelosta ja hysteriasta ei tietenkään ole apua, mutta en ymmärrä myöskään miksi pitää nauraa "päin naamaa" ihmisille jotka pelkäävät. Ei se että tehdään naurunalaiseksi poista pelkoa keneltäkään :/ ja näihin ketjuihin näyttää aina tulevan joku joka huutaa joka kolmannessa viestissä "te ootte naurettavia vouvottajia" "luuletteko et toi vouhotus auttaa" "Eihän se oo ees mikään kunnon tauti" jne jen plää plää. voi olla aukaisematta ketjun jos näkee että se käsittelee sitä aihetta mistä ei halua lukea.
Vitsailu on tietyssä määrin hyvästäkin, keventäjänä.
Mun silmiin vaan ei näytä vitsailulta noi kommentit, ehkä tarkemmin ajateltuna enenmänkin siltä että joku pelkää kuollakseen tuota influenssaa ja haluaa peittää sen huutamisellaan ja vouhkaamisellaan ja saada vaiennetuksi kaikki jotka siitä yrittävät keskustella.

Täysin samaa mieltä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvii:
mä en o seurannu taudin etenemistä, mutta onko oletettavisa että talvi tappaa taudin suomesta kunjoku kirjoitti että syksystä tulossa vaikea taudin suhteen?

Syksystä tulee vaikea siksi, että arviolta 1/3 suomalaisista sairastuu syksyyn mennessä. Tällöin arvioiden mukaan n 2000-6000 suomalaista menehtyy sairauteen.
Mikäli tauti käyttäytyy muin muut influenssat, tulee talvella uusi aalto, joka on pahempi ja valitettavasti myös kuolleita on enemmän.

Mutta MIKSI siihen niin moni kuolee??

Oikeatiko mä nyt tässä vaan odotan että kuka tuntemani ihminen tässä nyt kuolee?? Miten voin vaan jatkaa elämää, kun tämä pelko lamaannuttaa mua päivä päivältä enemmän.

 

Yhteistyössä