P
PELOTTAA
Vieras
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2009/07/17/suomessa-sikainfluenssaan-kuolee-jopa-kuusi-tuhatta/200916558/12
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PELOTTAA:Pelottaa ihan helvetisti, niin paljon, että ei tuu elämästä oikein mitään... odotan vaan syksyä ja tulevia sairastumisia, ja mahdollisia kuolemia. =(
Pojallani vielä diabeteskin.
Alkuperäinen kirjoittaja buleria:siitä, että jotkut eivät tunnu ottavan tätä asiaa kovin tosissaan. Sehän on hyvä, että ei pelätä, eikä lietsota yleistä hysteriaa, mutta asiasta ei kannata kuitenkaan pelkkää leikkiäkään laskea. Minusta just tällähetkellä se tuntuu lähes loukkaavalta (ok, ei kovin objektiivinen näkökanta), kun meillä koko perhe parhaillaan painii kyseisen taudin kanssa ja toinen lapsista (tyttö 3v) oli 3vrk sairaalassakin, joista eka vrk vakavana. Edelleen huonona, molemmat lapset, eikä omakaan vointi häävi. Minua ei siis naurata yhtään tuo possunuhalla vitsailu.
Alkuperäinen kirjoittaja buleria:siitä, että jotkut eivät tunnu ottavan tätä asiaa kovin tosissaan. Sehän on hyvä, että ei pelätä, eikä lietsota yleistä hysteriaa, mutta asiasta ei kannata kuitenkaan pelkkää leikkiäkään laskea. Minusta just tällähetkellä se tuntuu lähes loukkaavalta (ok, ei kovin objektiivinen näkökanta), kun meillä koko perhe parhaillaan painii kyseisen taudin kanssa ja toinen lapsista (tyttö 3v) oli 3vrk sairaalassakin, joista eka vrk vakavana. Edelleen huonona, molemmat lapset, eikä omakaan vointi häävi. Minua ei siis naurata yhtään tuo possunuhalla vitsailu.
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:Alkuperäinen kirjoittaja buleria:siitä, että jotkut eivät tunnu ottavan tätä asiaa kovin tosissaan. Sehän on hyvä, että ei pelätä, eikä lietsota yleistä hysteriaa, mutta asiasta ei kannata kuitenkaan pelkkää leikkiäkään laskea. Minusta just tällähetkellä se tuntuu lähes loukkaavalta (ok, ei kovin objektiivinen näkökanta), kun meillä koko perhe parhaillaan painii kyseisen taudin kanssa ja toinen lapsista (tyttö 3v) oli 3vrk sairaalassakin, joista eka vrk vakavana. Edelleen huonona, molemmat lapset, eikä omakaan vointi häävi. Minua ei siis naurata yhtään tuo possunuhalla vitsailu.
joo mä oon samaa mieltä, ex su yhtään pelottanu et kuoletteko tai teistä joku?
mä en muuten ehkäpä pelkäis/ajattelis sitä niin paljoo mutta kun siihen tervekin ihminen voi kuolla
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Pelko ei ole toimiva vastalääke kuolemaa vastaan. Meidän yllämme on aina kuoleman mahdollisuus, koska olemme kuolevaisia.
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Mikä siinä taudissa sen kuoleman aiheuttaa? :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvii:mä en o seurannu taudin etenemistä, mutta onko oletettavisa että talvi tappaa taudin suomesta kunjoku kirjoitti että syksystä tulossa vaikea taudin suhteen?
Alkuperäinen kirjoittaja Mietintää:Mua ainakin pelottaa. saatan olla (toivottavasti? ) raskaana. Pelottaa eniten vauvan puolesta.![]()
Lisäksi pelkään minulle tärkeiden ihmisten puolesta.
En kuitenkaan ole hysteerinen, jos varmistuu että olen raskaana pyrin varmaan välttämään ihmismassoja, pesemään käsiäni yms. tekemään asiat jotka järkevä ihminen tekee minimoidakseen tartunnan saamisen.
En ymmärrä miksi pitäisi käyttäytyä muuten. Pitäisikö jättää kädet pesemättä ja hakeutua johonkin missä on mahdollisimman suuri mahdollisuus saada tauti. Matkustella vaikka vähän ja sitten tietenkin kun tulee flunssan oireita niin hakeutua ihmisten sekaan tartuttamaan sitä koska se sikaflunssahan on ihan naurettavaa vouhotusta ?
Pelosta ja hysteriasta ei tietenkään ole apua, mutta en ymmärrä myöskään miksi pitää nauraa "päin naamaa" ihmisille jotka pelkäävät. Ei se että tehdään naurunalaiseksi poista pelkoa keneltäkään :/ ja näihin ketjuihin näyttää aina tulevan joku joka huutaa joka kolmannessa viestissä "te ootte naurettavia vouvottajia" "luuletteko et toi vouhotus auttaa" "Eihän se oo ees mikään kunnon tauti" jne jen plää plää. voi olla aukaisematta ketjun jos näkee että se käsittelee sitä aihetta mistä ei halua lukea.
Vitsailu on tietyssä määrin hyvästäkin, keventäjänä.
Mun silmiin vaan ei näytä vitsailulta noi kommentit, ehkä tarkemmin ajateltuna enenmänkin siltä että joku pelkää kuollakseen tuota influenssaa ja haluaa peittää sen huutamisellaan ja vouhkaamisellaan ja saada vaiennetuksi kaikki jotka siitä yrittävät keskustella.
Alkuperäinen kirjoittaja näin:Alkuperäinen kirjoittaja sohvii:mä en o seurannu taudin etenemistä, mutta onko oletettavisa että talvi tappaa taudin suomesta kunjoku kirjoitti että syksystä tulossa vaikea taudin suhteen?
Syksystä tulee vaikea siksi, että arviolta 1/3 suomalaisista sairastuu syksyyn mennessä. Tällöin arvioiden mukaan n 2000-6000 suomalaista menehtyy sairauteen.
Mikäli tauti käyttäytyy muin muut influenssat, tulee talvella uusi aalto, joka on pahempi ja valitettavasti myös kuolleita on enemmän.