*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kevätesikko Täh, miksei raskaanaoleva voi mennä bikineissä kylpylään? Minä ainakin olen ollut ja tulen olemaan, enkä ole kyllä kuullut etteikö voisi olla. :o Olen myös uimahallissa bikineissä ihan sen takia kun en mahdu enää uikkariin. Mulla tosin uimista varten sellaiset ns. urheilubikinit. Adidaksen halpikset jostain Prismasta. ;)

Ja tuo listeria-juttu, älä huoli. Ei varmasti ole tapahtunut mitään. :hug:

Kvartti Täällä ois kans siivouspäivä. Ois sopivasti pakkasta tuulettaa kaikki petivaatteet yms. Tuli vaan eilen koira pitkästä aikaa vuorokaudeksi tänne, joten voi olla ettei tänään kannata ihan loppuun asti siivota. Tää mun siivoaminen kestänee siis kolme päivää näillä näkymin. :D

Kävin muuten jo aamukävelyllä, olin mennyt laittamaan kasvorasvan hetkeä ennen uloslähtöä ja voitte uskoa kuinka jäässä naama oli. Pakkasta -24...

Mut nyt petivaatteet ulos ja mies tamppaamaan mattoja.

- Hapsiainen ja Herne 34+3

Ai niin, vielä yksi juttu: Tunnetteko te/tunsitteko näillä raskausviikoilla miten päin vauva on mahassa? Kun minä en tunne, tunnen kyllä potkut ja pienemmät huitaisut ja punkeamiset&änkeämiset hyvinkin selvästi, välillä tekee kipeääkin, mutten kyllä hahmota miten päin siellä ollaan. Kaveri oli ihan äimänä että etkö sä oikeasti tiedä miten päin se siellä on.

Kevätesikko, onko se sun kaveri ollut raskaana? Jos on, se purki suhun jotain omia traumojaan siitä ajasta. Jos ei, jätä nuo kommentit ihan omaan arvoonsa. Voit mennä kylpylään bikineissä. :) Paremminhan ne todennäköisesti istuu kuin uimapuku. Mulla ei ole uimapukua, joten uimahallissakin olen aina bikineitä käyttänyt, myös raskausaikana. Enemmän mua häiritsi uida kesällä bikineissä, kun maha oli vaan kovin turvoksissa mutta ei selvä vauvamaha. Pallomahaa ei ole musta tarvetta piilotella.

Mä olen pystynyt aavistamaan, miten päin vauva on, koska se on melkein koko raskauden ajan viihtynyt niin samoissa asemissa. Tunsin/tunnen siis käsien/jalkojen liikkeen eron ja siitä olen koko ajan aavistellut, miten päin vauva olisi. Mutta eihän sitä voi mitenkään varsinaisesti tietää. Nyt kyllä tunnen pepun ja jalat vatsan päältäkin.

Mulla tämä poikanen on ollut n. raskauden puolivälistä saakka pää alhaalla ja jalat ylhäällä, muuttaen asentoaan vain n. 30 astetta satunnaisesti. Luulisin, että se on aika epänormaalia, ja epäilen siksi lyhyttä tai pahasti kiertynyttä napanuoraa.

Ulkona on joku 20 astetta pakkasta. HRR! Vähänhän se on verrattuna viime yön pakkaslukemiin, mutta aika paljon silti. Mies heräsi juuri ja taitaa olla vähän parempi jo tänään. Yritän houkutella sen yhteen näyttelyyn mukaani (autolla), niin saisi aavistuksen tuosta kauniista päivästä ilman että paleltuisi.

Eilen oltiin illalla kylässä, kun alkoi supistella kipeästi. Ei sitä kauan jatkunut, mutta oli se jotenkin epämukavampaa, kuin jos olisi kotona saanut kärvistellä. Talon koira oli ihan ihmeissään musta ja mahasta. Se tuijotti mahaa ja yritti komentamalla saada mut paljastamaan sen pallon, jota siellä paidan alla piilottelin. :laugh: Näin me ainakin se tulkittiin, kun se käyttäytyin ihan oudosti ja vaani vaan mun edessä...

Ihanaa viikonloppua kaikille!

:heart: piip 39+4

p.s. Nanna taitaa olla synnyttämässä..?

Kevätesikko En mä ole oikein varma missä vaiheessa tiesin mitenpäin tuo pieni tuolla on. Se on kuitenkin viihtynyt raivotarjonnassa jo pitkään joten ehkä sen tiedon vuoksi olen osannut tulkita potkut ja nyrkin iskut jotenkuten oikeinpäin.
Nyt tunnen selkeästi nuo jalat ja nyrkit. Ja nyt jotenkin näkeekin tuon pepun kun se muljahtelee. Päätä en ole onnistunut tunnustelemaan kun on kuulemma niin alhaalla. Ollut koko ajan.

Piip
Musta tuntuu vähän samalle että täällä tuo asento muuttuu ehkä just noin 30 astetta satunnaisesti. Välillä potkut tuntuu ihan pikkusen enempi oikealla puolella ja välillä taas suht suoraan ylhäällä. Siinä oikeastaan se mikä on se muutos asennossa.

Tuo koirajuttu on hauska. Meillä on tosiaan nyt ollut viime yön tuo mun "yhteishuoltajuuskoira" ja se on tökkinyt kuonollaan mun mahaa ja vinkunut, ihan just siihen malliin että mitä ihmettä sulla on siellä paidan alla. :laugh:

Ja totta, Nanna vois olla synnyttämässä...?

Mut nyt jatkamme siivousurakkaa. Siivosin tuossa ohimennen vaatehuoneen jo. Sai vähän sinne tilaa Herneen kamoillekin.

- Hapsiainen

kevätesikko Ettei se sun ystävä olisi kuitenkin jotenkin kateellinen sinulle tulevasta vauvelista? Monet ihmisethän ei välttämättä osaa muuten omaa pahaa oloa ilmaista kuin piikittelemällä, vaikka sitten olisikin piilotettu hyväntahtoisen huumorin taakse.
Mun massu ei ole vielä oikean raskausmahan näköinen, lähinnä näyttää siltä että olisi tullut oltua ruoka-aikaan kotona, ja en kyllä yhtään kestäisi edes nyt minkäänlaista piikittelyä. Joskus myös mun eräs ystävä huutelee vitsikkäästi mua pullero-nimellä ja se ei kyllä suoraan sanoen minua naurata. :/ Sulla sentään on varmasti jo kaunis vauvamasu kun olet jo pidemmällä. Voithan sanoa sille ystävälle, että jäikö levy päälle jos vaan jatkaa :)
Ja biksuista.. juuri itse mietin, että taatusti aion käyttää bikineitä, ihan jo senkin takia että mun olemattoman pienet rinnat katoaa lopullisesti uimapuvun syövereihin mitä enemmän massu kasvaa. Että bikinit vaan rohkeasti päälle ja näytä ylpeänä vauvamasua! Siitä voi todellakin olla ylpeä eikä tarvitse käyttää uimapukua jos ei itse niin halua.

Vielä noista rytmihäiröistä; nyt kun olen levännyt pari päivää kotona, on selvästi auttanut, luulen että johtuu juuri työstressistä ja väsymyksestä. Tuota väsymystä tuntuu riittävän ja riittävän. Mutta eilen illalla nukahdin sohvalle ennen ysiä ja heräsin siinä kolmen aikaan siirtyäkseni sänkyyn. Ja sitten alkoi taas ihan kauhea muljahtelu.. tuntui että joka toinen lyönti oli häirä. :( Aamulla sitten heräsin vasta 10 aikoihin ja olo oli taas parempi. Mutta hurjaa tämä väsymys.
Vielä vähän ON tilitystä (sorry!).. nyt on vihdoin pahin pahoinvointi tuntunut helpottavan, mutta samalla hiipii ihme pelko mieleen välillä, että onkohan se pikkutyyppi ihan kaikissa sielun ja ruumiin voimissa tuolla yksiössään, kun ei anna mitään "merkkejä" olomassaolostaan nyt mitenkään. Tavallaan, niin hirveetä kun se yrjöäminen olikin, niin siitä tiesi, että siellä on joku. Mutta nyt kun vielä tuntuu että tää maha ei ole kasvanut pitkään aikaan mihinkään ja muutenkaan ei hirveästi oireita, niin pelko aina hiipii mieleen.. onko muilla ollut tällasia ajatuksia? Missä vaiheessa aloitte kuulla vauvan liikeitä?
Meillä on neuvola vasta 1.3. Onkohan siellä mahdollista kuulla sydänääniä tms.??

Kvartti ja Hapsiainen Energistä siivouspäivää! :)

piip Hui, sulla nyt jo tosi jännät paikat, kunnioitettavat viikot jo siellä. :)
Meidän toinen koira on juurikin tuollainen kuvailemasi kauhu pallohullu, joten voin kuvitella että ehkä se kans alkaa vaania tuota mun tulevaa palloa. Sen ei tarvitse nähdä kuin pyöreää, niin se alkaa vaanimaan ihan pöljänä.. pallo...pallo..pallo...kohta se lentää..lentää..lentää.. lentää... =)

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille! :heart:

pikkumangusti 15+1

Kiitos kaikille rauhoittelusta ja rohkaisusta! :heart:

En siis todellakaan verhoudu uimapukuun vaan menen ihan perusbiksuissani. Mullakin on normaalisti pienet rinnat, mutta näin raskauden myötä ne on saaneet ihan uudet ulottuvuudet. :D Että ihan senkin vuoksi on kiva laittaa bikinit kun kerrankin on kunnon täytteet.

Kaverilla on itsellään kaksi lasta ja on itse asiassa itse neuvolan terkkari. Hänen kohdallaan ei kyllä ole kateudesta kiinni, vaan se on juuri sellaista hyväntahtoista piikittelyä, mikä nyt vaan sattuu vähän ärsyttämään. En tykkää muutenkaan että paisuvat muotoni kohoavat joksikin kahvipöytäkeskustelun aiheeksi, enkä tykkää esim. yhtään siitä että anoppi kysyy nykyään ekana että mitenkäs olet voinut ja mitäs pikkuiselle kuuluu. Tosi normaalia varmaan... mutta jotenkin se vaan ärsyttää.

Pikkumangusti: Mulla ei tosiaan ollut pahoinvointi mitenkään voimakasta, mutta joskus viikolla 14 loppui. Tunsin ekat liikkeet (siis sellaiset jotka oikeasti tunnistin liikkeiksi, sitä ennen oli jotain kuplintaa yms.) rv 18 ja siinä välissä olin tietysti koko ajan ihan hermona että onkohan se vielä elossa ja voikohan se vielä hyvin, kun ainoat elonmerkit oli neuvolassa kerran tuolla välillä kuunnellut sydänäänet. Eli kyllä neuvolassa pääset jo kuuntelemaan sydänääniä, meillä ainakin jokaisella neuvolakäynnillä kuunnellaan sydänäänet ja ekan kerran kuunneltiin 15+1. :heart:

kevätesikko

Pikkumangusti: Kuten kevätesikko ehtikin jo sanoa, niin kyllä neuovolakäynneillä kuunnellaan sydänäänet. Meillä täällä Espoossa ainakin voi käydä myös avoneuvolapäivinä kuunteluttamassa sydänääniä ilman ajanvarausta. Mullakin on pahoinvointi nyt alkanut helpottamaan. Tosin eilen illalla laatta lensi taas neljän päivän tauon jälkeen.

Minä myös olen käyttänyt bikineitä uimassa käydessä ja aion käyttää jatkossakin (samoista syistä kuin pikkumangustikin).

Kovasti odottelen, että alkaisin tuntea liikkeitä. Jotakin heikkoja "luunappeja" olen tuntenut ja myös sydänäänet ovat löytyneet kotidoplerilla samoilta suunnilta, mutta kokemuksen puutteessa en voi olla sata varma onko kyseessä hennot liikkeet. Joten ei auta kuin odotella, että voimistuvat tai että oikeat liikkeet alkavat tuntua.

Alavatsalla on alkanut tuntua vihlaisuja äkkinäisten liikkeiden yhteydessä, mutta se lienee kuuluukin asiaan. Noro ei koskaan alkanut, joten toistaiseksi olen siltä onnistunut välttymään :saint:

Sipsunen & Nalle 15+6 :heart:

Moikka!
En ole vieläkään sielä missä sitä vois jo kohta olla =) ... En ole ehtinyt paljon koneella olla kun esikoinen on ollu tosi kipeenä. Toisaalta helpotuskin, että synnytys ei ole alkanut kun kovin äitinen on ressukka ollut pari päivää.

En ehtinyt alkaa nyt sen kummemmin lukemaan juttuja, mutta jospa huomenna olis jo helpompi päivä ja enemmän aikaa =) .

Nanna 39+6 (Ja muutaman tunnin päästä poks 40+0!)

voi ei nanna, vedin hätäisiä johtopäätöksiä hiljaisuudestasi. toivotaan, että lapsi paranee pian ja sitten pääset synnyttämään!

ja oikein paljon onnea la-päivästä näin vartin verran etukäteen! :flower:

pikkumangusti, kuulostaa kovin tutulta, kun mietin itseäni noilla viikoilla. kyllä ne sydänäänet jo seuraavassa neuvolassa sitten kuunnellaan.

sipsunen, kyllä ne saattaa niitä liikkeitä vaikka ollakin! jotkut tuntevat tosi aikaisin. :heart:

hapsiainen se vaan ohimennen siivoilee vaatehuoneen... :whistle: reipas tapaus! mä olen melkein vaan laiskotellut koko päivän. edes ruokaa ei olisi oikein huvittanut tehdä, vaikka normaalisti se on musta mukavaa puuhaa.

Ja onnea Nannalle vielä näin virallisenakin laskettuna päivänä. :) :flower:

Mies ei millään pääse ylös sängystä. Huokailee siellä puolen tunnin välein, että "mä yritän nyt nousta" ja kohta kuuluu taas tasainen tuhina. Mä oon koko ajan lykännyt virallista aamupalaani, mutta syönyt kyllä sitä sun tätä huikuuni. Äsken vetäisin ihan kuin huomaamatta oikein ison palan eilistä omenapiirakkaa. B)

En eilen lopulta astunut jalallanikaan ulos, kun meille tulikin vieraita tänne. Olisi ollut ihan kiva tuntea kasvoilla se tuuli, josta niin kovasti puhuttiin. Illalla katseltiin ulos ikkunasta, kun lumi satoi maasta taivaalle päin.

Onko muuten kellään muulla lisääntynyt luomien määrä raskausaikana? Mulle on tullut ihan hirveä määrä pienenpieniä luomia kaulalle, rintojen väliin ja kainaloiden seudulle. Ne on tuskin näkyviä, mutta tuntuvat käteen, eli ovat koholla.

piip 39+5

Moikka! Jos nyt vähän paremmalla ajalla ehtisi vaikka kommentoidakkin jotain =) ...

Valeskalle aivan ensinnä :hug: . Toivottavasti tuhruilut ovat loppuneet! Täällä ollessa on paljon lukenut noista tuhruiluista että voi olla ihan jos istukka on kohdunsuun lähellä tai sitten limakalvot herkkinä. Toivottavasti sinulla olisi jommin kummin eikä mitään sen vakavempaa. Tulehan kertomaan kuulumisia!

Kevätesikko: Ihme ihmettelyjä sinun ystävillä :D ! Itse kyllä pistäisin myös bikinit päälle... Pitää ihmiset silmät sitte kiinni jos ei kestä söpöä masua nähdä :D .

Piip: Minulla on nämä molemmat viihtyneet melkein koko ajan samassa asennossa. Esikoisella napanuora oli ainakin ihan normaali mittainen. Eli voipi olla ihan normaaliaki. Parempikin toisaalta näin kun on kuullut niitäkin juttuja että vauva on vielä viimesillä viikoilla kääntynyt väärään asentoon!

Sipsunen: Todennäköisesti nuo on jo niitä ihan oikeita liikkeitä :heart: ! On aivan mahdollista jo noilla viikoilla. Siitä ne vain vahvistuvat pikku hiljaa sitten...

Esikkolla on tänään ollut eka kuumeeton päivä onneksi! Jospa se tauti alkaisi nyt pikku hiljaa olemaan ohi. On kyllä ollut tosi raskas viikko. Ja kiitokset onnittelusta piip! Eipä olisi uskonut että vieläkin kasassa ollaan tässä vaiheessa :D .

Nanna 40+0

Nannalle onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta. Me oltiin jo liian hätäisiä ja oletettiin että oot jo laitoksella. :D'

Piip
Mulla oli eilen ihan ihme pakottava tarve saada siivottua kaikki. Kai se oli joku pesänrakennusvietti. :D Tosin kylppäri on vielä pesemättä, jos kohta vaikka pesisin sen niin sitten ei ole mitään siivottavaa.
Mä en oo ainakaan huomannut luomien lisääntymistä, mutta oon kyllä kuullut että raskausaikana ne vois lisääntyä.

Sipsunen
kyllä mäkin muistelen että tunsin jotain pientä kuplintaa ja jotain liikkeiden tapaista tuossa vaiheessa. Ne oli enemmänkin sellaista pieniä hipaisuja, mutta siitä lähtivät sitten voimistumaan. :)

Täällä käytiin tänään miehen kanssa uimahallissa. Olikin mulle jo neljäs uintikerta tälle viikolle, tai no vesijuoksukerta. :D
Nyt mies väsää hirvikeittoa ja mä tosiaan kerään voimia siihen kylppärin pesuun. Tosin mies sen oli luvannut tekemään, mutta jotenkin tuntuu että jotain on vielä tehtävä, en halua jämähtää tähän sohvan nurkkaankaan. :D

Haettiin muuten eilen pinnasänky porukoilta tänne, kasaamatta tuo vielä on, mutta kuitenkin jo kotona. :) Makkariin pitäis vaan kehitellä jotenkuten järkevä järjestys tuon takia. Mun yöpöytänä toiminut pieni lipasto joutui siirtymään nyt pois ja pitäis jonkinlainen ratkaisu keksiä missä säilyttäisin silmälasit ja vesilasin yön ajan. Mutta kun on niin pirun pieni makkari. :( Ja muutenkin jotenkin huonon mallinen, yhdellä seinustalla on ikkuna, yhdellä ovi, yhdellä vaatehuone, vaatii mielikuvitusta ja sitä ei tunnu olevan. :(

Mut nyt meen touhuamaan jotain, mukavaa sunnuntaita kaikille!

Ai niin, uimahallissa joku vanhempi nainen ihasteli mun mahaa, sanoi että on niin nätti pieni pyöreä pallo. :D Sit kysyi että milloin pienen pitäisi syntyä ja kun ilmoitin että no tuossa vähän reilun kuukauden päästä niin sillä loksahti suu auki. :laugh: Ei ois kuulemma ikinä uskonut että niin lähellä tässä jo ollaan. :D Toivotteli sitten hyvää synnytystä. :D

- Hapsiainen ja Herne 34+4

Kevätesikko mä luulen et musta tulee aika hysteerinen noitten ruoka-aineiden siis kiellettyjen sellaisten suhteen ;) Toisaalta en kyllä varmaankaan ole listeriaa tai salmonellaa saanut tähänkään asti, siis tarkotan kun en ole ollut raskaana, ku luulis et listeriastakin ois jotain oireita myös ei raskaana oleville. Huono tuuri täytys olla jos sellasen sais nyt. Mut jotenkin kun kuitenkin aika kauan tätä raskautta on jo toivotto, ja jos siel massus joku asustaa, niin en kyl haluu ainakaan ite aiheuttaa sille mitään vaaraa. Vaikka kyl tekis mieli subeja ja hampurilaisia :)

Valeska toivottavasti tuhruttelu on jo loppunut!

Olin eilen anoppilassa katolla työntelee lumia alas lähes 3 tuntia, et ehkä mitään maailman viksuinta hommaa, mut katto oli loiva, ja lunta oli lopulta niin paljo et katon ja lumikasojen välis oli joku 40cm ilmaa, mies hyppeli katolta hankeen, ite kyllä menin kiltisti tikkaita :D Ei olla viel appivanhemmille kerrottu, ei anoppi ois mua muuten varmaan katolle laskenutkaan ;)

Mulla alkaa taas nännit hiukan kipeytyy ja kerran repäs tänään ihan kunnolla ku nousi sohvalta, jee :p Vaik eihän tää varmaan tarkota välttämättä mitään hyvää, mut tykkään noist oireista kuitenkin :) Ylihoumenna ois tuomion paikka, jaiks :$

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Tervehdys pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille tänne odottajien puolelle :) Ja kaikille muillekin hyviä vointeja.

Täällä kaikki ihan ok. Vauva voi hyvin, samoin äippä. Tosin maanantaina sain vihdoin ja viimein sen tuuraajan ja sen kanssa on viikolla joutunut liikkumaan aikas paljon. Sit keskiviikkona ja torstaina oli vissiin ekat harjoitus supparit. Ja perjantain neuvolas sanottiin, että jos sama meno töissä jatkuu ja supistuksia tulee, niin sitten vaan saikkua :| Joo, ja nyt kun tää tuuraaja on tullut niin on ruvennut kuvittelee kaikkee, että jos se tekee hommat paljon paremmin niin mahtaaks olla työpaikkaa enää mammaloman jälkeen... Kaikkee kanssa sitä miettii, mutta kait tääkin tähän kuuluu.

päpsy ja papu 32+5

hapsiainen, ihania unia sulla :D sä oot ollu oikee siivous intoa piukassa siellä :D

kevätesikko, mä täs yks päivä olin ihan varman et tein jotain hallaa kun söin hunajamenlonia, mikä oli ollu jääkaapissa jo tovin. Kurjaa tuo kaverinkommentointi vaikkakin olis kuin hyvällä heitettyä. Miksei voi käyttää bikineitä? siis jos niissä viihtyy. Mulla ei oo enää ainakaan mitään saumaa uikkariin vaan jos uimaan hauan niin bikinit päälle et maha mahtuu, muuten kiristää. Ei muuten vieläkään varmuutta siis itellä miten päin Toukka tuolla mahassa häärää, arvauksia on mut en voi varmaksi sanoa. Välillä ei tunnu mitään kovempia kohtia, mut ei se sieltä karkuun oo kuitenkaan päässyt :)

Kvartti, siellä ollut siis ahkerointia :)

piip, kai ne koiratkin jotain aavistelee :) Kurja temppu kun et antanut toiselle palloa
:laugh: tohon vauavan asentoon vielä mä kuvittelen et se on kans ollu pää alaspäin, mut en mä tunne jalkoja tai siis erota tunnustelemalla mahanpäältä niitä mittä ne on mut sen verran voimakkaasti kalvaa kylkiluuta et kuvittelen sen olevan jalka. Ja se kun se kovempi pallo tuntuu niin se on sen verran alhaalla et luulen sen olevan peppu kun kuvittelen et pää olis sit ylempänä jos se olis ylhäälle päin, kun jerran liikkeet tuntuu kylkiluissa asti. Mä epäilen et luomia on tullu lisää, siis noita ihan nähtäviä, en oo hirveästi tunnustellut.

pikkumangusti
, voiko sille ystävälle sanoa etei viittis sanoa noin? Kiva et alkaa rytmihäiriöt helpottamaan. Saa sit ollarauhallisemmin mielin itekki eikä tarvi kestää niitä:) Yritä huilata niin paljon kun pystyt jos se sun väsymys sitä vaatii! (ite taisin olla noilla main tai jotain niin ihan väsymyksestä sairaslomalla kotona nukkumassa ja se kyllä helpotti.) Jaksuja tuohon aikaan, kun mietii mitä pikkuiselle kuuluu, kun se ei vielä kerro itestään. (ja edelleen mä väitin joka neuvolakäynnillä terkalle et se pikkunen ei oo kunnossa siellä mahassa ja joka kerta oli hienot sydän äänet, niin kauan mä epäilin kun se alko liikkuman sillee et tunnen ja vieläkin välillä jos se ei liiku just sillon kun mä haluan ja sitähän se ei tee;))

sipsunen
, jaksuja oksuun. Onnea liikkeistä :) ja sitten sen huomaa kun voimistuu et oliko oikeassa.

nanna
Onnea lasketusta ajasta! Ja mukavaa et esikoisenkin vointi alkaa helpottaa.

danuli
, teillä ollut sitten kunnon lumityöt siellä tehtävänä :D

päpsy
, no niin saihan ne sulle sen tuuraajan sinne vihdoinkin :) Älähän liikoja mieti työasioita, kyllä sen työpaikan sua pitää odottaa siellä vielä. Nyt sittenkuulostella vointias ettet liikoja rasita itteäs :) Miten muuten oliko ne harjotussupistukset siis iohan tunnistettavia et tiesit heti et ne on niitä?

Täällä ihan rätti väsy viikonlopun vieralusta. Noo eipä siinä mitään hyvin meni ja nyt on Toukan vaatteet kaikki silitetty :laugh: Ja juu ei taida olla sitten enää kun se käyttää niitä jos ei oo pakko (toisin sanoen sen iho sitä vaadi). Mut unet mulla meinaa karata totaalisesti, no en oo päikkäreitä oottanut vaiks kok päivä väsyttänyt jos jaksais sit nukkua yön kokonaan ja sit pysyy hereillä ja jaksaa tehä työnsäkkin.

Unico ja Toukka 30+2

Sipsunen Oi, ihanaa jos liikkeet tuntuvat jo! :heart: Hyvä myös jos oksuilu on vähentynyt. Täällä kans noita repäisyjä ja vihlaisuja tuntuu tulevan joka kerta kun nousee ylös, joskius aika kipeitä, mutta kuuluu joo varmaan asiaan. :)

Nannalle onnittelut virallisen lasketun ajan saavuttamisesta! :flower:

piip Täällä tuntuu että jotkut luomet olis alkanut tummentumaan, mietin että kuvittelenko, mutta kun siltä jotkut näyttävät..?

Lisäksi:Apua.. typerä kysymys neulomisesta, mutta ajattelin osaisitko ehkä neuvoa..
Mietin että jos tekisin seuraavaksi tämän (nyt vielä yksi toinen peitto kesken) http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=15&lang=fi mutta siis tarvitseekohan tähän jotain erityispaksua lankaa? Näyttää tosi paksulta kuvassa, mistäköhän tällaista voi ostaa? Vai oletteko tilannut tuolta? Samoin vähän ihmettelen tätä puikko kokoa 20, minkä kokoiset ne oikein ovat? Minulla suurimmat kokoa 10 tällä hetkellä kotona ja nekin ovat kuin hiilihangoilla kutoisi...:D Vai onko näillä jotkut omat puikko koot? Anteeksi jos kyselen vähän tyhmiä, mutta en ole tämän tyyppisiä juttuja kutonut tai nähnyt kaupoissa noin paksua lankaa.. :ashamed: Varsinkin kun kuvan klikkaa suureksi niin näyttää tosi paksulta..?

Hapsiainen Voi miten ihmeessä sulla riittää tuota energiaa kaikkeen siivoamiseen ja urheiluun. :) Mistä saisi tuollaista energiaa tännekin? Mukavaa, että saatte kohta pinnasängynkin paikalleen! Tunnut kyllä olevan niin tehokas, että varmasti saat sen makuuhuoneenkin pian tosi hyvään järjestykseen. Onkohan Suomessa jotenkin pienet makuuhuoneet noin niinkun yleisesti? Meillä on jokaisessa asunnossa ollut aina tosi ahdas makuuhuone ja nyt olen miettinyt ihan tuota samaa, että miten tuonne meidän nykyiseenkään kaikki vauvan oheistavara muka mahtuu.. :)

Danuli Päätit sitten aloittaa extremeurheilun katolla, olehan varovainen kuitenkin. :) Hyvä että on oireita pikkuisesta. :)

Unico ja kaikki muutkin jotka tsemppaillut mua.. kiitos :heart: Nyt vähän rauhoittaa jos muillakin ollut samalaisia ajatuksia ja kunnossa silti ollaan. :)
Tuo mun väsy ja kaikki on juuri kuten Unico sanoit..
"Onneksi" tänään iltapäivällä oli taas pientä kuvotusta, joten ajattelin että ehkä siellä todellakin on kaikki ihan mallillaan. Voikun alkaisi liikkeet tuntua pian.
Oletkin ollut tosi ahkera silittäjä! Mä olen tosi laiska silittäjä, mutta vauvan vaatteet myös ajattelin silittää.. ainakin kerran.. :D

päpsy Mukavaa että kaikki kunnossa teillä! Minä olen miettinyt jo nyt, vaikka äippälomaan tosi pitkä aika vielä, että jos joskus täytyy työhön palata, en taatusti enää pääse samaan "ryhmään" jossa nyt työskentelen... Varmaan tuo töihin palaaminen mietityttää itse kutakin, mutta olen itse koittanut lohduttautua sillä, että tuskin enää nuo työasiat kiinnostaa siinä vaiheessa kun vauvelin saa syliin ja kotiin.
Mutta varmasti sinulle töitä löytyy sitten kun menet takaisin. :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

pikkumangusti 15+2

Pikkumangusti, en mä tiedä mistä tuo virta on tullut. :laugh: Oli jotenkin ihmeellistä kun oli vaan "pakko" mukamas saada tuollainen suursiivous tehtyä. Olen kyllä aina ollut sellainen että touhuan koko ajan jotain enkä osaa olla aloillani. Nyt ehkä pitäisi vähän enemmän osata löysäillä. No nyt ei ainakaan ole enää mitään kummoista tekemistä. Voin löhötä ja leipoa seuraavat päivät. :D
Makuuhuoneen suhteen muuten luovutettiin tältä päivältä. Ei me keksitä miten saatais järkevästi se järjestys. Ilmeisesti makkarit on vaan typerän pieniä. :( No, tässä asunnossa jos mahtuis reilun vuoden vielä asumaan niin sitten saa olla seuraava koti himpun isompi, jos mukulallekin olis sitten oma huone. :)

Päpsy, mä oon miettinyt tuota ihan samaa että jos se mun sijainen onkin niin hyvä ja ahkera ettei mulle ole enää työpaikkaa.

Valeska toivottavasti muuten se tuhruttelu on loppunut. :hug:

Unico hyvä että toukan vaatteet on nyt silitetty. :D

Mulla ois ihan kiva viikko luvassa, loppuviikosta lähdetään ehkä anoppilaan. Huomenna ei ole mitään suunniteltua, jos vaan kerrankin yrittäis olla. :D Tosin epäilen että onnistun sellaisessa, tarkoituksena kyllä olis tehdä sellaisia suklaarusinapikkuleipiä. :D Tiistaina tuleekin yksi kaveri vuosien takaa käymään tyttöjensä kanssa. Kivaa nähdä kun ei olla vuosikausiin nähty. Jännä muuten kun nyt olen sopinut tosi paljon tapaamisia tällaisten ns. entisten hyvien kavereiden kanssa, monet kaverit ovat jääneet vuosien varrelle kun ovat perustaneet perheitä ja muuttaneet kauemmaksi. Nyt on jotenkin ollut kiva sitten saada sovittua treffejä. :)

Mutta nyt miehen kainaloon telkkarin ääreen.

Näköjään en oo sit ainut ketä miettii paluuta töihin mammaloman jälkeen, vaikka tuo ei oo edes vielä alkanut. Kaikkee sitä kans miettii, tosiaan, että jos tuuraaja on nopeempi, koulutetumpi, tehokkaampi.... ja että mitä jos se vie mun työni. Huoh.. Ehkä tää tosiaan kuuluu tähän. Eihän niillä ole oikeuttaa pistää pihalle, työtehtävät voi vaan muuttua.

pikkumangusti :laugh: en mä silittänyt :laugh: se oli se mun vieras ken oli kylässä joka sen teki (äitini siis) siis todennäköisesti niitä ei enää silitetä jos ei oo pakko.

päpsy
, ok, tää kun jännää et tunnistaako ja sen et ei vahingossa ala paikat aukeamaan ilman että tajuaa yhtään mitään

hapsiainen, meillä on kanssa pien makkari. Mut joo jos sitä ei yhtään säädä niin meidän ja toukan sänky on kulmittain ettei pääse kulkemaan ilman sängynyli hyppimistä :D no onneksi meillä on pääty ja jos sen ottaa pois niin saa sen 20cm lisää tilaa :D Kun mä en halua laittraa Toukkaa sängyssään ikkunan alle, nyt menee sit jalkopää ikkunaan mut se on sit pienenpi paha

jos nyt yrittäs nukkumaan ja toivoo et saa nukuttua, niin olisi hyvä alku uuteen viikkoon :D

:flower: Onnea Helmille 1-vuotispäivänä! :flower:

Pikkumangusti, totta, tuossa ohjeessa on käytetty tosi paksua lankaa ja tosi isoja puikkoja. Tuollaisia puikkoja ei varmaan löydä kuin eirkoisliikkeistä tai netistä voi myös tilata. Lankana voit kyllä käyttää myös jotain muuta, ohuempaakin, jos neulot vaikka kahdeta kerältä yhtä aikaa. Ohjeesta löytyy aina tuo maininta tiheydestä, eli tekemällä mallitilkun voit testata, tuleeko omasta neuloksestasi saman kokoinen kuin ohjeessa. Peitossahan tiheydellä ei periaatteessa ole väliä, kun aina voi lisätä vaan silmukkamäärää, mutta tuon peiton idea taitaa olla juuri se, että se on tosi paksu ja muhkea, mikä onnistuukin sitten vaan paksulla langalla ja puikoilla.

Garnstudion lankoja saa muuten hyvistä lankaliikkeistä tai tilaamalla netistä.

Omena, kiitos lohdutuksista! :) On tosi lohduttavaa kuulla, että muillakin on ollu vuotoa ja kaikki on menny silti hyvin.

Kvart över, kuulostaapa ahkeralta tuo siivous- ja leipomisurakka. Toivottavasti ehdit myös lepäillä! :)

piip, hauska se kyläpaikan koira! :D Siltähän se varmaan koiran silmissä näyttää, että nyt on piilotettu pallo paidan alle.

pikkumangusti, hyvä, että pahoinvointi on helpottamaan päin! Vaikka tietystihän se oireiden helpottaminen tuo sitten taas toisenlaisia huolia, kun epätietoisuudessa pitää olla. Mutta hyvin siellä kaikki on! :) Toivottavasti rytmihäiriöt pysyis poissa!

kevätesikko, samaa mieltä oon, että bikineissä vaan! :)

Sipsunen, oi, varmasti ihanaa, kun liikkeet alkaa pian tuntua! :heart:

nanna, juu, toivotaan, että nää mun tuhruilut ois vaaratonta lajia. Ei vaan uskalla nostaa toiveita kovin korkealle, ettei tuu kova pettymys... Onnea lasketun ajan saavuttamisesta! :flower:

danuli, huhhuh, miten rankat "huvit" sulla on ollu viikonloppuna. Hieno juttu, että sulla on noita oireita! Kyllähän se vähän rauhottaa mieltä. Toivottavasti huomenna tulee hyviä uutisia! :)

päpsy, kiitos tervetuloatoivotuksista! Älä huoli, ei se työpaikka sieltä katoa! :)

Unico, mä en myöskään oo mikään yli-innokas silittäjä. Tosin pikkuvaatteita on paljon kivempi silittää kuin esim. isojen ihmisten kauluspaitoja tai lakanoita! :)

hapsiainen, meillä on kans naurettavan pieni makkari! Kauhulla ( vaikka tietysti myös innolla :D ) odotan sitä, että sinne pitää sovitella pinnasänkyä ja ehkä hoitopöytääkin...

Se tuhruilu on vaan jatkunu täällä... :/ Hyvin niukkaahan se on, eli pikkuhousuihin/pikkuhousunsuojaan ei jää oikeestaan juuri mitään jälkeä. Paperiin jää kuitenkin vähän ruskeaa (ja pari kertaa seassa ollu vähän vaaleanpunaista) aina välillä. Välillä ei mitään. Ihan kamalaa, kun vessaan pitää mennä aina sydän kurkussa, että mitä sieltä nyt on tullu. :'( Onneksi mitään hyytymiä ei oo sen yhden klöntin lisäksi ollu. Mietin, että mullahan ois ollu ovulaatio melkolailla sen pahimman tuhruilun aikaan tai just sitä ennen. Mutta ilmeisesti se ei voi olla mikään syy, toisin kuin menkka-aika. Päivä kerrallaan siis mennään ja katsotaan, mitä tästä tulee. Onneksi oireet ei oo hävinny! Oisko lauantaiaamu ollu, kun tuntui hetken, että ei enää yökötä. Sitten se ällötys tuli kuitenkin takaisin, ja nyt on ihan yhtä öklö olo kuin viime viikolla. Oudoista asioista sitä pitää näköjään iloita! :D

Mä luulin, etten pääse tänne ollenkaan, et koko palsta on kaatunu, mut pääsihän tänne kuitenkin. Suoraan osoitteen kirjottamalla ei onnistunut, mutta kun googletti palstan ja sitä kautta tuli niin onnistui. Outoa :|

Täällä alkoi talviloma, ihanaa B)
Ja reilun viikon päästä onkin sitten lääkärinneuvola!
Aloitinkin pyykinpesun, jos sais ensin nuo omat "rästipyykit" tuolta pestyä, sen jälkeen siirtyis vauvanvaatteisiin!

Mutta nyt syömään, järkyttävä nälkä jo :D

Hauskaa viikkoa kaikille!!

Odessa80 28+1

Täällä ois melko väsynyt päivä. Nukuin kyllä yön ihan suht hyvin, mitä nyt kolmen maissa heräsin supistuksiin, kivuttomiin sellaisiin kylläkin mutta kun niitä tuli ihan koko ajan niin alko muodostua jo aika tukalaksi olo. Sitten tietysti herne ärsyyntyi noista ja piti oman shown siihen päälle.
Nukuin kuitenkin puoli ysiin, kömmin sohvalle kattomaan lätkän viimeistä erää, jota en kyllä sitten jaksanut edes katsoa. :D Sitten olinkin nukahtanut ja heräsin vasta tunti sitten. :whistle: Ja edelleenkin väsyttää... Tänään aion kyllä ottaa tosi rennosti, tv:tä tuijotellen ja herkutellen. Ehkä jos sitten illalla jaksais leipoa huomisia vieraita varten.

Päpsy On tuo vissiin normaalia että tuota työjuttua miettii.. Mä en vaan halua että mun työtehtävätkään muuttuis mitenkään. Mä haluan tehdä just noita juttuja joita oon tehny, ei meillä ole tarjota oikein mitään muutakaan mitä haluaisin / osaisin tehdä. :( Ehkä on nyt parempi olla ajattelematta millään tavoin töitä, onpahan edes jonkinlainen työpaikka mihin sitten joskus palata..

Ja ei, ei meidän makkariin mahdu mitään. Eilen meni jo ihan leikiks koko suunnittelu. Ainoa vaihtoehto lienee vaan pistää se pinnasänky ihan kiinni meidän sänkyyn siihen mun puolelle. Heittää mun yöpöytälipasto kokonaan veke. Tarttee nyt kattoa milloin tuo projekti sitten saadaan tehtyä. Tällä hetkellä kuitenkin mun yöpöydän virkaa ajaa keittiöjakkara, sekin ärsyttää mua. :laugh: Mutta siirrettiin nyt tuo mun yöpöytänä toiminut pikku lipasto olkkarin nurkkaan - johon se ei muuten käy yhtään! :D No, ehkä tuo joskus sitten selviää ja kun ei me kuitenkaan mahduta tässä kovin montaa vuotta asumaa niin pitänee ajatella että tää on vaan ihan väliaikaista.

Nyt alan herkuttelemaan ja katselemaan boxilta ohjelmia. Mukavaa viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 34+5

Mä oon niin onnellinen, ettei mun tarvi stressata tuota työjuttua äippäloman jälkeen :) Meillä pikkasen muuttuu hommelit syksyllä, saa jäädä kotia töihin =)

Hoitopöytää oon miettiny, tahtosin jonku jossa on laatikoita tms. tilaa vaatteille, tavaroille ym. Onko joku hommannut jo?!

Hapsiainen, rentoutuminen ja herkuttelu kuulostaa just hyvälle :D

Odessa80 28+1

Yhteistyössä