*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on Hapsiaisen kanssa sama rytmi. Mullakin on nyt väsynyt päivä, mikä johtuu ainakin osin öisestä valvomisesta ja sen jälkeen sohvalla nukkumisesta liian pitkään aamulla. :D En tahdo jaksaa edes surffailla! Voi kun mullakin olisi joku boksi josta ruveta katsomaan kivoja ohjelmia...

piip 39+6

Kylläpä eilen satoi taas lunta vaihteeksi.. Meillä on tapetointiurakka vielä vähän kesken makuuhuoneessa, eilen saikin kyykkiä ja olla miehen apuna. Tuleekin aika siistiä jälkeä vaikka itse kehunkin, kun tuo mies on niin kätevä käsistään. :)

Hapsiainen: meillä on kans aika pieni makkari, ostetaankin nyt sinne 140 cm sänky että pinnis ja yöpöydät mahtuu sitten paremmin! hoitopöytää ei saada mitenkään mahtumaan, täytyy sitten pesukoneen päälle tehdä sellainen siirreltävä, kun se on edestä täytettävä ja sellanen 60 cm leveä.

Valeska: Toivotaan edelleen että kaikki menee hyvin. Mullakin itse asiassa tuli vuotoa ovulaatioaikana, ei kuukautisten aikana. En itse käynyt varhaisultrassa mutta sehän on mahdollista siinäkin käydä. jälkeen päin mietin että oisko mielenrauhan takia kannattunut, mutta onneksi raskausoireet ei missään vaihessa kadonneet kuin hetkeksi.

Muitakin on mietittyänyt työkuviot äityisloman jälkeen. mullakin kai on tavallaan työpaikka mihin palata, mutta työt on aika epävarmoja jatkuvuudeltaan jne kun teen vaan sijaisuuksia.

Hankinnoista voisin jotain laittaa. Olen nyt hakenut kaverilta vaunut ja suunnilleen kaikki vaatteet olen pessyt. Turvakaukalo saadaan varman parin viikon kuluttua kaverilta. Pinnikseen on myös ostettuna toinen pussilakana ja vaunuihin Pupujussikat fleecepeitto :) Tällä tai ensi viikolla haetaan pinnasänky. Tutteja on ja yksi tuttipullo myös. Olen myös katsonut valmiiksi millaisen kylvetysammeen ostan. Monenlaista pientä ja mm. imetysliivit on vielä hankkimatta.

Nanna: onnea tosiaan lasketun ajan saavuttamisesta! nyt sitten vain odotellaan!

Omena ja Möykkyliini 30 + 3

Pikaseen tulin ilmoittamaan, että vieläkin kotona ollaan :wave: . Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Loppu viikosta laitetaan lähete äitipolille yliaikaisuuskontrolliin. Aika hassulta kyllä tuntuu vieläki koko homma. Mites se nyt tuonne jäi :laugh: ??

Kiva kuulla ettei Valeskalla ainaskaan pahemmaksi ole tuhruttelut menneet! Ja kun niitä oireitakin vielä on niin jospa tosiaan olisi harmitonta!

Nanna 40+1

piip On se hyvä että on kohtalotoveri. :D Tää päivä on jotenkin ollu niin vetämätön. Pitäis laittaa pyykit koneeseen mutta en saa sitäkään tehtyä, makaan vaan sohvalla. Jos nyt nousis ja tekis oikeesti jotain ennenkuin mies tulee töistä.

nanna Onko nyt edes mitään merkkejä että pieni vois sieltä tulla?

Odessa Meillä on sellainen hoitopöytä jossa on kolme vetolaatikkoa, takana, sivussa avohyllyt (mahtuu kätevästi esim. vaippapaketit) ja sitten laatikostojen ja tason välissä vielä yksi avohyllykkö. Ihan perusvalkoinen hoitopöytä.
Tuon ostin kaverilta käytettynä, piti pistää olkkarin nurkkaan kun ei tässä pienessä kämpässä muutakaan vaihtoehtoa ole. Pesukoneen päälle tulee kyllä toinen hoitoalusta ettei aina tartte pyllypesulta kantaa eteisen lävitse olohuoneeseen.

Omena Mekin eilen puhuttiin jo kapeamman sängyn hankkimisesta, lähinnä just tuota 140 senttistä, mutta kun tuo meidän 160 senttinen sänky ei ole mikään vanha ja on tosi hyvä nukkua niin ei ensimmäisenä haluais sitä pistää pois. Ehkä me joku ratkaisu keksitään vielä. Yksi idea olis pistää seinälle seinähylly johon mä pystysin pistään aina silmälasit ja mitä nyt muuta tarttis sängyn vieressä säilytellä.

Nyt tää laiskiainen yrittää nousta ja saada tehtyä jotain. Illalla on melkein käytävä pienellä kävelyllä että saan raikasta ilmaa. Aamukävelykin jäi tänään väliin.

- Hapsiainen

Jaahas, nyt on raskausdementia iskenyt :laugh: Koko päivän mietin, että neljän jälkeen on kulmavärjäys kosmetologilla. Joo, varttia vaille viisi huomasin, että hetkinen... Ja kun koko päivän vielä miettinyt, että muista sitten neljältä mennä sinne.. Voihan venäjä :laugh: Tarvii varmaan nyt maksaa käynnistä kuitenkin, että kehtaa uudestaankin sinne mennä.

Nanna: on varmaan olo, että mitenkäs se vieläkin on masussa.. Mutta pian saat pienen syliin, se on ihan tunneista muutamista päivistä kiinni. =)

Hapsiainen: meillä helpottaa päätöstä se, että on viety meiän 160 cm sänky vinttihuoneeseen kun siirryttiin sinne nukkumaan noin 2 viikkoa ennen kuin sain tietää olevani raskaana. Sänky on jo aika vanha ja patjatkin, 8 vuotta. Siellä vinttihuoneessa olisi enemmän tilaa nukkua mutta sinne on niin jyrkät portaat. Jätetään kuitenkin sänky sinne vieraita varten..

Päpsy: noin juuri voi käydä! :)

Valeska hyvä kulla ettei vuoto ole ollut lisääntymään päin, toivotaan että se ois ihan harmitonta! Onneks sulla on oireet tallella, on varmaan helpompi ootella. Toivotaan että kaikki menis hyvin!

Nanna ois jo varman kiva et jotain tapahtus, mut onneks sä oot jo niin lähellä tai lähellä yli ;) et kohta saat pikkusen syliin! :)

Meilläkään ei oo mikään suurensuuri makkari, et saa nähdä miten me sinne mahdutaan jos sinne tarvii pinnasänkyy alkaa sovittelee, mut en ees uskalla miettiin moista vielä ollenkaan :)

Omena mua ei mies huolinut tapetointiavuksi, kun pari kuukautta sitten remppaa tehtiin tähän uuteen asuntoon. Mut ehkä oli parempi et miehen kaveri oli jeesaa, kun mä oon vähän liiankin tarkka, et ei siit tapetoinnist ois varmaan tullut mitään ;)

Huominen hiukan jännittää, kun tulee tuomio et onks siel massus nyt mitään mistä iloita. Etovaa oloa on tänään pukannut ajoittain jo aamusta lähtien ja rinnat kipeet, mut myös niit inhoja menkkakipuja, onneks ei kauheen pitkäkestosii, täytyy muistaa huomenna sanoo niist gynelle. Tuun sit huomen kertoo joko ikävät tai iloset uutiset, toivon niin et ois hyviin uutisii, niinku kyl toivon kaikille muillekkin! :heart:

Nopeat kuulumiset taas, tää väsymys on ihan tajutonta!

Danulille onnea huomiselle!

Meillä oli eilen yksivuotisbileet ja hyvin menivät, mutta niiden jälkeen mulle iski mahakipu. (ällövaroitus!) Heräsin sitten yölläkin siihen että vatsaa kiertää ja särkee, tänään piti tulla kavereita lapsineet synttäreiden rääppijäisiin, mutta jouduin perumaan kun alkoi vatsa tyhjentyä... Jouduin miehenkin soittamaan kotiin kun pelkäsin että alkaa tulla yläkauttakin ja siinä en olisi kyllä voinut sitten tyttöä hoitaa, mutta onneksi ei vielä ainakaan oo tarvinnut alkaa laatoittamaan. Alakautta sitten sitäkin enemmän...

Että piti nyt sit joku mahatautikin saada tän väsymyksen päälle tähän. Ja senhän te myös tiedätte miten käy kun ei voi syödä mitään, eli huono olo on! No, ehkä huomenna jo parempi, menen äkkiä sänkyyn, eivät riittäneet ne kolmen ja puolen tunnin päiväunetkaan, tähän ei varmaan auta kyllä mikään tähän väsymykseen. Paitsi aika...

Ai niin ja mulla on ihan tajuton raskausmaha jo! Toivon että se olisi vaan jotain turvotusta mahataudin takia, ei nyt ihan vielä jaksaisi paisua... Viimeksi maha alkoi näkyä vasta joskus 15+ ja nyt on jo ihan iso...

Krooh, pyyh...
Kvartti 8+5

höh mun aamullinen viesti on kadonnut. No tuun jatkamaan huomenna ja ajattelen asiaa uudelleen. Nyt särkee sen verran ettei jaksa istua kauempaa, luin teidän kuulumiset.
Ja valitettavasti nyt taidan tietää miltä ne supstukset tuntuu :(

Oltiin eilen ylimääräisessä ultrassa, jossa tarkastettiin istukan sijainti. Samalla mittailtiin myös vauvaa, kerroin että sf-mitta oli viimeksi alakäyrillä. Vauva on hieman pieni ja joudutaan nyt seurantaan kahden viikon välein. Kätilö painotti mulle ettei yhdestä mittauksesta tule huolestua, kasvaminen on kovin yksilöllistä ja vasta tulevat mittaukset näyttävät miten paino kehittyy. Silti on vähän apea olo. Sain mukaan liikelaskentapäiväkirjan ja nuo liikkeet oikeastaan enemmän huolettaa. Kerroin että vauvalla on välillä pari päivää kun liikkuu selvästi vähemmän, että pitäisikö sellaisesta olla huolissaan, kun itse väkisinkin aina silloin olen. Käski laskea liikkeitä sellaisena päivänä ja lähteä vaikka keskellä yötä Tyksiin sydänääniä kuunteluttamaan, jos liikkeitä ei tule tarpeeksi. No eilen illalla vauva taas liikkui vähemmän ja vaisummin kuin useimpina päivinä, laskeskelin liikkeitä ja kyllä niitä silti tuli yli 10. Ovat vaan vaisumpia. Paperissa tosin lukee myös että jos liikkeet muuttuvat veltoiksi, liikkeitä pitää laskea. Millaisia mahtavat olla veltot liikkeet? Olettaisin kyllä että vauva on nyt kääntynyt eri asentoon, koska potkut suuntautuvat eri kohtaan kuin tavallisesti. Niin ja siis raivotarjonnassa siellä köllöttelee.

Sori taas (.), on vähän huolestunut olo, vaikka ei kai pitäisi olla. :ashamed:

kevätesikko 28+1

kevätesikko, Peukkuja sinne! Ja jaksamisia. Niin onko sulla ultra vai neuvola 2viikonvälein?

Kvartti, jaksuja mahataudin kanssa.

danuli, miten meni?

Täällä meni yö vähän lyhyeksi jälleen, noi kivut piti hereillä ensin aloitti mahakipu ja sitten jatkoi selkä ja lonkka kun maha hiukan rauhoittui. Toukka nukkui alkuun mut onneksi heräs ja mylläs sen mahakivun jälkeen et sain rauhan siitä et se liikkuu siellä vielä. Jokseenkin ärsyttävää kun saa arpoa miten se liikkuminen onnistuu tai istuminen. No näyttää et hetken kykenee oleen tässä koneella.

Unico ja Toukka 30+4

Voi kurja, Kevätesikko! :hug: Voimia sinulle huoliesi keskelle. Jos se nyt mitään auttaa, niin uskon, että kuka tahansa saa itsensä huolestuneeksi liikkeistä / niiden puutteista, jos niitä käsketään alkaa seurata. Minun pienelläni on ainakin koko raskauden ajan ollut ihan erilaisia päiviä liikkeiden suhteen. Nytkin, kun sillä on jo ihan selvä päivärytmi, eli odotan suurempaa mellastusta vasta illemmalla, päivät eroavat selvästi vilkkaudellaan. Neuvolassa aina kysytään, ovatko liikkeet tuntuneet hyvin, ja vastaan, että kyllä, eri päivinä erilailla. Terkkari on siihen vastannut, että sikiöillä on erilaisia energiatasoja eri päivinä aivan kuten vauvoilla, lapsilla ja aikuisilla ihmisilläkin.

Ainahan voi käydä tarkistuttamassa tilanteen vaikka vaan oman mielenrauhansa tähden. Siihen kannattaa kyllä kiinnittää huomiota, jos liikkeet ovat pitkään selvästi vähemmän napakoita kuin yleensä. Siskollani kävi juuri niin, että hän huolestui vauvasta, kun liikkeet vaimenivat, ja se oli ihan aiheellistakin. Olen saanut sellaisen kuvan, että sitä ei voi olla huomaamatta, jos liikkeet ovatkin yhtäkkiä kovin velttoja. Mutta en kyllä itse vielä yhdestä illasta olisi kovin huolissani. Onneksi sinun ja vauvan tilannetta nyt tarkkaillaan noin hyvin.

Toivottavasti danuli tulee pian kertomaan hyviä uutisia ultrasta!

piip 40+0

Jaahas, voikohan näillä viikoilla sitten tulla limatulppaa?? :o :o :o

Tää on nyt vähän ällöilyä, mutta hypätkää yli jos tuntuu pahalle. ;)
Täällä nimittäin eilen illalla humpsahti veskikäynnin yhteydessä klöntti eka ihan kirkasta limaa ja sitten pyyhkiessä paperiin jäi sellaista vähän niinkuin vanhan veren sekaista limaa. No sitä sitten tuli yölläkin aina pyyhkiessä, mutta ei muuten.

Mietin että viisastuisinkohan yhtään jos soittaisin terkkarille. Soittoaika alkoi nimittäin ihan just. :D Tuon liman lisäksi on edelleen kivuttomia supistuksia että sitten myös menkkakipuja. Alkaa pikkuhiljaa jännittään että ei kai vaan herne meinaa jo tulla pois tuolta. :o :o :o
Meillä on kyllä suvussa oltu malttamattomia ja sisarukset, minä ja sisarusten lapset ollaan kaikki tultu etukäteen, minä vain 2 viikkoa etuajassa, noi muut 4-6 viikkoa...

Äh, ehkä mä soitan neuvolaan. Tuun kohta kirjottaan lisää ja kommentoimaan muiden juttujakin. :)

Piipille toivotan vaan nyt onnea tuosta julmetun suuren raskausviikon saavuttamisesta! :heart:

- Hapsiainen ja Herne 34+6

hui Hapsiainen! Siis limatulppahan ei välttämättä vielä kerro synnytyksestä, kun siinä voi mennä vielä kuukausikin. Mutta toivottavasti olet silti jo soittamassa, kun on noita menkkakipujakin! Olisi varmaan ihan hyvä tarkistaa kohdunsuun tilanne.

Mulla ei ole limatulppaa näkynyt eikä ole enää mitään menkkakipujakaan...

Hapsiainen: Hui! Tsemppiä matkaan täältäkin, tulehan kertomaan uutiset lääkäristä! =)

Piipille onnittelut mahtavista viikkolukemista! :flower:

Me tosiaan käydään lääkärillä ultrassa kahden viikon välein. Hienoa että ovat näin tarkkoja. Vauva on taas koko aamupäivän liikkunut ahkerasti ja sen myötä oma olo on rauhoittunut jo aika paljon.

Tuli noista Unicon kivuista mieleen että mulla maha tuntuu yöllä sängyssä kääntyessä jotenkin inhottavalta, tai jotenkin se kääntyminen on sellaista vaivalloista. Oisko vatsalihakset sitten jo sen verran pelistä poissa että tosissaan saa pungertaa itseään uuteen asentoon. Tai varooko sitä vain mahaa niin. Lonkat on mulla alkaneet kanssa joinakin öinä särkeä, välillä ihan valvottaa ja tuntuu että olen uponnut patjassa johonkin jättikuoppaan. Oikeasti meillä on aika kovat patjat ja ehdottomasti hyvät patjat, välillä vaan tuntuu öisin että olen siellä syvällä kuopassa särkevine lonkkineni.

:wave:

Mulla on onneks nukkuminen viel onnistunut, tosi nukun aika hyvin, joten ei sitä nukkuessa tiedä, ahdistaako vai ei :D Joskus kun herää yöllä, tekis niin mieli kääntyä mahalleen, mut se ei jotenki onnistu :laugh:
Yhtenä aamuna heräsin silleen toooosi vaikeasti ja kankeasti ja sitte tajusin, että olin nähnyt unta, että oon tosi isossa kunnossa jo, ja se oli vain unen aiheuttamaa, hoksasin, että enhän mä niin kankea vielä olekaan!
Mulla on lonkat kipeytyny lähinnä töissä istuessa, ei vielä oikeastaan muuten.

Mutta tsemppiä kevätesikolle, että saat vielä pitkään nukuttua edes jotenkuten!!
Ja hyvä homma, että pikkukaveri on pitänyt siellä elämää, varmasti helpottaa omaa oloa :)

piip, onnea lasketusta ajasta!

hapsiainen, tsemppiä lääkäriin. Toivottavasti herne nyt vielä tovin viihtyisi mahassa

kevätesikko, kiva et se vauva siellä myllertää. Jaksuja kipujen kanssa.

odessa,
nautihan nukkumisesta niin kauan kun sitä riemua riittää :D

Tää ilmeisesti rauhattoman yön vaikutuksista meni oikasemaan siis ihan kivun takia ei pystynyt oleen pystyssä, nii uni oli vienyt ja tuli pikku parintunnin aamupäikkärit otettua, heräsin sopivast kun mies lähti töihin. No ne teki hyvää, kipu on pienempää ja hetken jaksaa taas jopa istuskella.

:flower: Onnea Piipille mahtavasta viikkolukemasta!!!

:hug: Voi harmi Kevätesikko, että tuli tuollaista ylimääräistä huolta! Ja voi hurja, miten sitä nyt sitten tietää, mitkä on liian vaimeita liikkeitä? Meidän poika ei ollut mikään kovin vilkas mahassa ja synnyttyäänkin on ollut aika lungi kaveri. Niinpä uskon itse myös siihen, että vauvojen temperamenttityyppi vaikuttaa jo masuvaiheessa mm. liikkumiseen.

Jännittävää nähdä, onko Hapsiaisen vauva jo pyrkimässä maailmaan! Onnea myös paljon Danulille tähän jännittävään päivään!!! Niin ja hauskaa, että Kvartin maha jo pyöristyy!

Voi hurja tuota lumentuloa!!! Muistan kun katsoin kätilöopiston ikkunasta pojan ekana yönä, silloin lunta oli juuri alkanut sataa. Nyt sitä on satanut siitä lähtien. Ja tuntuu että ihan yhtä jaksoisesti. 2,5 kk :headwall: . Jos joku miettii vaunuhankintoja, niin musta tärkeimmiltä tuntuvat kunnon renkaat ja sadesuoja :xmas: . :wave:

Noniin. Lekurissa ja neuvolassa käyty. :)

Elikkäs limatulppa se oli mikä tuli ja paikat ovat alkaneet nyt aueta. Lääkäri pisti sitten vielä neuvolaan, että sain käydä kuuntelemassa sydänäänet ja katsottiin vielä vähän vauvan kokoa päältäpäin.
Kaikki on kuitenkin hyvin. Lääkäri epäili että syntyis 1-7 vuorokauden sisällä, pää on kuulemma jo niin alhaalla. Ei ole mitään hätää koon tai viikkojen puolesta vaan annetaan sen sitten syntyä jos on tullakseen. Ihan hullua. :o

Terkkari vähän epäili että josko kuitenkin tää raskaus oiskin jo pidemmällä, vaikuttais vauvan koko kuulemma sellaiselle päältäpäin. Mullahan on ollut niin epäsäännölliset menkat, että hedelmöitys ois voinut tapahtua aiemminkin...
No tässä nyt sitten jännitellään. :D Piti käydä sit kotiin tullessa ostamassa paketti vaippoja herneelle ja itelle vielä yhdet imetysliivit sekä luumuja sairaalakassiin. Ei sitä nyt sitten tiedä milloin tulee. :o

Kyselin vielä sitä että mitä jos syntyy nyt näillä viikoilla niin joutuuko olemaan sairaalassa pidempään, ei kuulemma ole mikään tarvis jos muuten kaikki sujuu hyvin.

Että tällaista tänne. Nyt on mun uinnit kuitenkin uitu ja tässä vaan odotellaan milloin tulee lähtö keskussairaalaan...

Jää taas aika omanapaiseksi tää viesti, mutta mun on pakko syödä nyt jotain ja sitten heittäytyä pitkäkseen. Meni tuo koko päivä tuolla reissulla niin en ole syönyt kuin aamupalan.

- Hapsiainen ja Herne, jolla lienee kova kiire maailmaan.

Unico, joo nautin kyllä, et vielä nukkuminen onnistuu! Yks tuttu valvoi niin kamalan kauan ennen vauvan syntymää, että huh :(

Hapsiaiselle peukkuja, et Herne viel malttais olla ees jonku aikaa massussa! Mutta hieno homma, ettei mitään haittaakaan pitäisi olla, vaikka syntyisi jo! Mahtaa olla aika jännittävää, kun on vielä suunnitellut sen kestävän hetken aikaa pidempään ;)
Menetköhän synnyttämään aiemmin kuin nämä meidän täysaikaiset :D

Yhteistyössä