Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Novelle78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oikein paljon onnea Siilura!! :flower: Ja kiva, kun laitoit samantien vähän synnytystarinaa. Luin tänään neuvolassa odotellessani erilaisia synnytystarinoita jostain pikkukirjasesta. Piti lopettaa, kun aloin vääntämään itkua :ashamed:

:flower: :flower: SIILURA!!!! :flower: :flower:

Kauheitä jötköjä!! Saatte olla ylpeitä että ootte Nannan kanssa saaneet pihalle noin kunnioitettavan kokoset jössikät!! Musta tuntu että tuo 2,8kg oli jo semmonen että isompi ei ois tullut pihalle... :ashamed:

Ihanaa vauva-aikaa sullekin ja muut tulevat kanssa saamaan oman osansa kun sen aika on =)

Niisku ja salmari : tuota lahopäisyyttä on havaittavissa. samoin ymmärryskykyni on kadonnut ihan täysin, töissä oli vaikeaa tajuta enää mitään...

kävin neuvolassa ja neuvolalääkärissä. Raskaus etenee, kuten pitääkin. Vähän liikaa on tullut noita kiloja eli pitää alkaa katsomaan tarkemmin. Sain 2,5 vkoa lisää sairauslomaa... Viime viikko meni tosi mukavasti ja sain nukuttua, tämän viikon olen taas ollut melko apaattinen ja turhautunut, kun sairauslomaa oli vain tähän päivään asti. Neuvolassa oli kyllä empaattinen ilmapiiri, hoitajan mukaan henkinen puoli on nyt niin tärkeä, ettei kannata suotta kuormittaa itseään / vauvaa.

MemmuLiina: hyvä että nyt sairaslomalla on ollut parempi olla :hug: Ja hienoa et sait lisää sitä sairaslomaakin ja tosiaan jos tuntuu ettei enää pysty töitä tekemään niin jatkat aina vaan sitä saikkua. Mulla jotenkin itsellä on niin suuret sympatiat sun tilannetta kohtaan, kun itsekin olen megastressaantunut töistä. Ilman äitiyden tuomaa breikkiä töistä olisinkin varmaan joutunut jollekin burn out-lomalle :ashamed: Eilen illalla itkin ihan hysteerisesti kun ajattelinkin tätä työpäivää. Ja sitten ku tietää vielä sen, ettei tuo turha murehtiminen ja stressaaminen tee vauvallekaan hyvää. Mä vaan tunnen ympäristön paineet niin kovina (mun mies ei oikein ymmärrä tätä paineen määrää ja töissäkin katsovat kuin mitäkin lusmua) , etten vielä ainakaan ole tuon asian takia saikulle jäänyt , mutta toki varmaan tuo pitkittynyt pahoinvointikin osittain oli tuota stressin kertymistä... Ja nyt täällä töissä en oikein jaksa keskittyä mihinkään, paitsi tietysti näihin vauvajuttuihin :snotty:

Memmu :hug: Hyvä että mahassa kuitenkin kaikki mallillaan, eiköhän se päänuppikin piakkoin tokene! Tee just niitä juttuja nyt mistä tulee hyvä mieli!

Tulin vasta kotiin, olin taas peittoa ompelemassa. Hieno tulee! =) (ehkä...) Nyt meen iltapalalle ja sit töllön ääreen, ihan puhkipoikki oon.

Kohtahan se on jo taas perjantai ja viikonloppu, jee!

KÖ ja Taotao 25+1

Kiva, että Memmu sai lisää saikkua :) Nyt pitää pitää itsestä ja vauvasta huoli. Onneksi mulla ei ole enää koulua, nyt meinaan olisin tarvinnut saikkua. Olen ollut ihan sekaisin ja kipeä. Varmaan siksi, kun stressi loppui. Itkin eilen silmäni pihalle, kun piti vaihtaa vanha puhelin uuteen. Huhhuh...

Kiitos taas sympatioista :) Meillä mies kyllä tajuaa tilanteen... Hän on lähinnä minua patistanut sekä silloin työterveyteen että nyt puhumaan neuvolalääkärille asiasta. Töissä ei tajuttu ennakolta asiaa, mutta nyt ovat ilmeisesti ryhtyneet toimenpiteisiin, koska ei multa kesken jääneitä töitä voida tekemättäkään jättää. Olen ollut tuossa työpaikassa vasta reilun vuoden ja olen tosiaan ihan valmis jäämään äitiyslomalle. Ei se ylitöiden määrä ja reissuhommien teko ilmeisesti oikein sovellu mun vastuuntuntoiselle luonteelle...

Kävin tänään viemään labraan pissanäytteen, kun eilen neuvolassa näytti, että olisi tulehdus... Ja ilmeisesti tulehdus onkin, huomenna pitää soitella antibioottireseptin perään. Olen kuvitellut, että jatkuva pissahätätunne on johtunut ihan normaalisti raskaudesta, mutta se onkin sit tulehdus... No, hyvä, et saa kuurin siihen.

Kävin eilen miehen siskon kans lastentarvikeliikeessä katsomassa heidän 3 vee tytölle turvaistuinta. Eksyin sitten siihen kestovaippaosastolle ja mukaan tarttui yksi Myllymuksujen all in one -vaippa. Miehen sisko kehui niitä kovin, samoin yksi kaverini on kehunut myllymuksujen vaippoja. Tuo maksoi 23,90 eli pikkasen suolainen hinta, mutta lueskelin Luontokaupan mainospostin, jossa luki, että yksikään kertakäyttövaippa ei ole vielä maatunut, ja himpun verran huono omatunto tuli. Kyllä kestoja voi sitten käyttää mahdollisella seuraavalla muksullakin ja luultavasti ne saa myytyä eteenpäin sitten, kun ei ole itsellä enää tarvetta. Jos nyt ostaisi muutaman aina silloin tällöin, niin ei ahdistaisi hinta sitten niin paljoa...

Oli muuten jossain kohtaa juttua niistä pesupähkinöistä. Nyt olen pessyt useamman koneellisen pesupähkinöillä ja voin kyllä suositella! Pyykeistä tulee puhtaita, niihin ei jää hajua/tuoksua ja kuoripaketti tosiaan riittää varmaan vaikka kuinka pitkälle...

Meidän vauvavarustautuminen alkaa olla hyvällä mallilla. Mies haki alkuviikosta kylppäriin yläkaapin vauvan tavaroille. Pesukoneen päälle hän askarteli jo joku viikko takaperin sellaisen kiinteän tason, jonka päälle tulee sitten hoitotaso ja pehmuste. Anoppi lupasi ommella sellaisen kivan värikkään pussukkajutun siihen hoitopöydän viereen. Siihen saa sitten pikkutavaroita ja vauva tykkää katsella kivoja värejä :)

Sellaista tänään :)

-Memmu ja koo (27+6)

Katsoin tuon Memmun kestovaipan Myllymuksujen sivuilta ja tajusin, että minähän teen sellaisia kestovaippakurssilla. Ovat muuten tosi hellpoja tehdä itse, oikeasti. Minä olen ihan käsi ompeluissa, mutta tosi helppoa on. Saumuri tietty helpottaa asiaa...

Olen tuolta SLL:n sivuilta tiiraillut joululahjoja ja sieltä ajattelin ostaa noita pesupähkinöitä. Taitavat kaikki olla ihan samaa tavaraa, ettei ole väliä mistä ostaa. Kivalta muuten kuulostaa tuo Memmun hoitopöytä :) On niin kiva, kun moni haluaa osallistua.

jaksaa pakertaa peittoa... Aloitin sellaista lammaspeittoa neulomaan, mutta puhti loppui kesken. Odotan inspiraatiota =) Onko Niiskunenän työstressi helpottanut? Oletko hakenut sairauslomaa? Kuulostaa ihan uupumiselta...

MemmuLiina, kiitos kestovaippavinkistä! Ja mukava kuulla että pesupähkinöillä saa raikasta pyykkiä. Olen kauan miettinyt niiden ostamista mutta aina se on jotenkin jäänyt.

Ihan sydäntä lämmittää kun muutkin äidit arvostavat ekojuttuja. :heart:

np-ultran jälkeen aion hankkia vauvalle parit kestovaipat ja vähän vaatetta :) Sitä odotellessa, odotan sitä ultraa kyllä ihan kieli pitkällä, on se niin mielenkiintoista! :p

Mukavaa viikonloppua naiset!

-salmis ja massu 10+0- :wave:

Ha ha, taas on silmissä jotain vikaa. Luin Kvartin tekstin et "tulin just kotiin, olin taas peittoja heiluttelemassa. Hyvä tulee" ... :laugh: Kun siis kyse oli peiton tekemisestä :D Tää on just tällaista tää elo mulla tällä hetkellä.

Sasha, Töissä olen rimpuillut tämän viikon, mutta olin kyllä kesälomalla tiistaina ja ensi viikolla myös yksi ylimääräinen vapaa kun menen fysioterapiaan keskellä päivää. Ei se stressi ole yhtään helpottanut, mutta olen vain koittanut tehdä vähän kevyempää päivää (eli ei ylitöitä ) ja ens viikon kun vielä jaksaa, niin sitten onkin viikon talviloma :) Eli seuraavat pari viikkoa tässä toivottavasti selviää hyvin ja jos sitten viel jatkuu nämä kaikki oireet ja ahdistus, niin aion ottaa puheeksi neuvolalääkärissä joka siis miltei tuon loman jälkeen. Ja tietty näin perjantaina tuntuu vähän paremmalta :D Kuulostaa kyllä tosiaan siltä, että sinullakin se stressi purkautui nyt kun kouluhommat alkaa olla voiton puolella, eli ihan hyvään aikaan tuli sinnekin vapaat!

Onpa ihanaa, että on viikonloppu edessä! Huomenna onkin sitten pyhäpäivä eli täytyy tänään ehtiä kauppaan hakemaan ruuat ja muut. Kävin muuten eilen Ikeassa ja ostin sieltä hoitoalustan ja siihen pari muovitettua froteeta olevaa suojaliinaa. Lisäksi tarttui matkaan sellainen pinnasängyn suloinen liinavaatesetti :) Ja tietty sitten itsellekin jotain ihanaa kynttilää jne. Mutta, nauttikaa viikonlopusta ja voikaa paksusti :D

Niisku ja mötkis 25+0

Onneksi Niiskunenä saat vähän sentään lomailla :)

Tein listan kaikista asioista, joita pitää vauvaa varten hankkia. Eipä enää ole kuin pikkusälää ostettavana ja tietty sitten rintapumppu, joka on hieman arvokkaampi. Kiva, että rupeaa olemaan valmista pikkuista varten.

Huomenta,
Ajattelin myös ilmoittautua :wave: Laskettu aika on 22.3.2009 ja paikkana NKL.

Ennen synnytystä ehdin vielä täyttää 28, ja perheeseen kuuluu lisäksi lapsen isä.
Rakenneultrassa ollaan käyty tällä viikolla ja kaikki näyttää olevan hyvin, eli nyt voin rauhassa keskittyä odottamaan helmikuuta ja loman alkua.

Myrna ja Möyriäinen 19+5

Tervetuloa Myrna! Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Mä ihan pikaisesti vain tulin nostamaan meitä ylöspäin, aika alas oltiin vajottu. Mutta meen nyt päikkäreille niin jaksan sitten illalla mennä leffaan ja syömään. :)

Mukavaa pyhäpäivää!

KÖ&Taotao 25+4

Tervetuloa Myrna! Ja hyvää odotusaikaa. Saatiinpa joku maaliskuullekin jännäilemään.

Olen käynyt täällä vain sen verran, että pinoa olen saanut päivitettyä. Päivät sujuu, toisinaan paremmin ja toisinaan huonommin, riippuen ihan siitä, miten yöllä on nukuttu. Pikkuherran unirytmi on vielä hieman hakusessa, kun tahtoo päivällä nukkua kovin hyvin, mutta yöllä varsinkin aamuyön puolella sitten huonommin. Onneksi mies on ollut kotona ja on vielä ensi viikonkin. Saa aina jompi kumpi ruuan laitettua ja kaupassa käytyä. Mutta eiköhän tämä tästä, kun jaksetaan opetella.

Novelle+pikkumies 13 vrk

Yhteistyössä