Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, elokuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa Maikkis ja onnea vielä tälläkin puolella :)

Kvartilla sitä riittää noita säikähdyksiä! Mut onpa sullakin jo noita viikkoja kasaantunut!

Kiva, et Nanna on päässyt kanssa kotiin lepäilemään :)

Mulla alkoi eilen työt, pomo tulee vasta huomenna ja sit olis vauvakeskustelun aika... *Jännittää* Mulla on lähtenyt homma ihan hanskasta ja olen jo ostanut vaikka mitä pieniä vaatteita. Ja huuto.netinkin olen ostanut varmaan tyhjäksi.... Mies saa sätkyn, kun tulee tänään kotiin työreissusta! Mulla on viime viikosta lähtien tuntunut masussa outoja myllerryksiä ainakin iltaisin. Luulen, että se on meidän koo, mutta varma en voi olla, kun ne tuntuu niin hassulta :) Kaveri sais jumpata ja kasvaa, et vois kohta olla varma niistä liikkeistä!

Varasin parin viikon päähän rakenneultran yksityiselle. Sit saakin meidän osalta ultrat olla käytynä :) Onhan toi jo kolmas omaan piikkiin... Toki lasta ei voi mitata rahassa, mutta ei nyt viitsisi omaisuutta kantaa lääkäriin. Varsinkin kun äiti kertoi, että silloin kun hän on minua odottanut 1980/1981, oltiin sitä mieltä, että terveitä ihmisiä ei tarvitse ultrailla... Että niin ne on ajat muuttuneet!

:heart: Memmu ja koo 16+4

Onnea Maikkis! :flower:

Nanna mukava, että pääsit kotiin! Hienoa, että vauvalla on kaikki hyvin! Yritä nyt ottaa rauhallisesti, vaikka tylsää onkin. Kiitos listan päivityksestä, syntymäaika on 31.7, jos viitsit sen listaan vielä muuttaa. Kiitos! :)

Sasha, samoin mä suojelin silloin mahaa kaupoissa ihmisten törmäilyltä. Mun mies oli aivan hysteerinen välillä kaupassa, jos oli paljon ihmisiä liikkeellä. Käveli jotenkin aina muurina mun edessä, että tuskastuin jo siihen, kun en itse päässyt liikkumaan kunnolla... ;)

Kvartti, ihana että vauvalla kaikki hyvin! Uskon, että noi vuodot kyllä säikäyttää pahemman kerran. Toivottavasti enää ei mitään vuotoja tuu pelästyttämään sua!

Poika rupeaa heräilemään taas, joten täytyy kiiruhtaa täyttämään suuta ruualla ennen kuin se täyttyy hirmuisella huudolla... ;)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! :)

Huomenta!

Kopsaanpas tähän alkuun tuolta toiselta palstalta kirjotukseni laiskana....

Kävinki jo sitten eilen tarkistuksessa äippäpolilla kivuliaiden supistelujen takia. Ehkä hieman oli tuo kohdunkaula taas lyhentynyt mutta ei onneksi mitään hirveitä! Viikon päähän määrättiin vielä yksi kontrolli ja sitte saaki alkaa jo enemmän liikkumaan ja annetaan vauvan tulla jos on tullakseen. Eilen oli pikkusella painoa tasan 2000g. Sielä se toinen tyytyväisenä heiluskeli ja puristeli napanuoraa =) . Yksiasia jäi tuolla vaivaamaan kun en hoksannu kysyä mitä tarkottaa sormelle auki?? Tai voin kuvitella mitä se tarkottaa mutta mitä se käytännössä meinaa?

Onpa ihanaa Kvartti että teillä on kaikki hyvin sielä! Huh voin vain yrittää kuvitella sitä kauhun tunnetta joka tulee kun näkee veren! Tuo kakkosella käynti muuten "epäilytti" minua alkuraskaudessa ja nyt taas :D .
Liikkeitäki olitte jo Memmun kans tunteneet!

Onko muuten ollu puhetta että jos jatkettais jossain vielä kirjottelua senki jälkeen kun on vauvat saatu? Eli vaikka tuolla äideissä tai jossain? Täällä on ollu niin mukava porukka, että on kyllä harmi jos loppuu sitten kirjottelut....

Nanna + poju 33+0

Hyviä kuulumisia Nannalla :)

Ehdottomasti olen valmiina kirjoittelemaan äiteihin!

Kerroin tänään eka pomolle, sit lähimmälle työtoverille ja lopulta myös kaikille muille. Kaikki onnitteli kovasti :) Kyllä ne vähän heittivät, et kukahan kaikki mun työt tekee, mut sit ne oli taas sillai, et kyllä tää alkaa olla tavallista (meillä on siis 3 mammalomalaista tällä hetkellä). Mut siis kukaan ei ollut nyrpee! Ihan hyvä fiilis nyt, kun sai kerrottua. Sit jonkin verran jo katottiin syksyn kuvioita, et mitä teen ja miten töitä jaetaan! Jee!

Onneksi Nanna kaikki oli ok. Toivottavasti supistukset vähenevät ainakin siihen kontrolliin asti. Pian se aika menee.

Samoin mä olen ehdottomasti mukana kirjoittelemassa äiteihin, jos vain joku etevämpi sen sinne perustaa. :) Tää on kyllä ihan huippuporukka!

Hyvä MemmuLiina, että töissä ottivat kaikki asian hienosti, ja miksei ois ottanu. Vaikka töissä on aina järjestelemistä niin kyllä ne aina jotenkin hoituu. Täytyyhän uusia veronmaksajia ja työntekijöitä saada kehiin! ;) Kyllä sen työnantajakin täytyy tajuta. :)

Onnea Coke nyytistä!!! :flower: :flower: :flower:
Mä olen täällä taustalla seuraillut teitä, mutta kädet on ollut aina niin täynnä vauvaa, tuttipulloo tai muuta vastaavaa etten oo edes kirjotusta saanut aikaiseksi. Mulla on meinaan semmonen tapa, että muksua ruokkiessa avaan koneen ja samalla lukasen omat postit jne. Mutta siinä ei paljoa kirjoitella =)

Nannalle kovasti jaksamista!! Toivotaan että muksu pysyy mahdollisimman pitkään yksiössään!!

Teillä se on sitten muillakin kohta tämä samainen arki edessä. Valvomista, p**kan käryä, maitopukluja... :kieh: Se on ihanaa välillä huomata että kello on viisi iltapäivällä eikä ole vielä kerennyt edes hampaita pesemään tai aamupalaa syömään :o Ja muka vauvat nukkuu 14-17h päivässä??? Meidän vauvassa on taatusti sitten valmistusvirhe!!! Ja niin syliriippuvainen että sitä ei juurikaan siitä pois lasketa. Mutta maailman ihanin pikku diktaattori :heart: :heart: :heart:
http://kuvablogi.com/nayta/1279273/
löytyy yksi sairaalakuva. En oo saanut aikaseks laitettua enempää vielä.

Meillähän tulee lauantaina jo 6 viikkoa täyteen. Mihin se aika (TAAS) meni?

Jaksamista ja hyviä vointeja kaikille!!!

Tosi kauniin muotoiset silmät HPM:n vaavelilla! :)

Hieno juttu Nanna, että sait hyviä uutisia. Rentouttavaa varmasti ajatella, että tarvitsee "tsempata" enää niin vähän aikaa. Vaikka toivotaan silti, ettei se ihan heti sieltä pullahda vielä ensi viikollakaan.

Mä kävin tänään kaverin kanssa kaupungilla, ostettin mammavaatteita :) Löysin H&M:stä ihan kivat housut ja pari masutuubia. Saa noita paitoja pidennettyä, kun nyt jo nousee ylöspäin, ei ehkä mahan takia mutta tissien. Ihan kauheet hinkit posahtaneet tohon nyt jo, apua mä en kestä mitä sitten kun se maito nousee... En tykkää isoista tisseistä.

Huomenna on vika työpäivä tältä kesältä, aika kivaa! Sitten on viikon purjehdusloma, jonka jälkeen alkaa taas koulu. Nyt ainakin tuntuu kivalta ajatukselta mennä taas kouluun, saa nähdä mitä sitten kun oikeasti se alkaa.. ;)

Ainiin, kyllä ne liikkeitä on mitä oon tuntenut! Tai en käsitä, että mitä muuta ne voisi olla, tuskin pierukaan aina suunnilleen samassa kohdassa kuplii. Ihan hentoja ovat toki, muutaman kerran päivässä olen huomannut kun tossa vasemmalla alavatsalla "kutittelee nahan alla". Jee :D

Soon to be - lomalainen - Kvartti ja Pikku B 14+2

nanna81:
Yksiasia jäi tuolla vaivaamaan kun en hoksannu kysyä mitä tarkottaa sormelle auki?? Tai voin kuvitella mitä se tarkottaa mutta mitä se käytännössä meinaa?

Puutunpa tuolta vauvautuneiden puolelta teidän keskusteluihin piiiiitkästä aikaa... Eli nanna oot saattanu jo vastauksen saada, mutta toi "sormelle auki" tarkoittaa siis sitä, että kohdunsuu on auennut sen verran, että sinne mahtuu yksi sormi. Eli se "putkenpää" on noin sormen levyinen, kun yleensä se on täysin kiinni. Mutta älä huoli, mulla oli kans toi "sormelle auki" -tila silloin muistaakseni rv 34 alkaen jo, kun olin ollut jo rv 27 alkaen saikulla kans noiden supistusten takia. Ja silti neiti meni 5pv yliaikaiseksi, vaikka rv 36 jälkeen aloin rehkimään ihan normaalisti ja lenkillä kävin päivittäin jne. ;)

Onko muuten ollu puhetta että jos jatkettais jossain vielä kirjottelua senki jälkeen kun on vauvat saatu? Eli vaikka tuolla äideissä tai jossain? Täällä on ollu niin mukava porukka, että on kyllä harmi jos loppuu sitten kirjottelut....

Kannatetaan :D. Mä odottelen teitä siellä...

t. Piipi ja pikkuneiti kohta jo 6kk :heart:

Onnea Cokelle pikkuisesta!! :flower: :heart:
HPM Tosi ihana pikkunyytti :heart: Vaikka hän toki kovasti työtä teille teettääkin ja valvoa saa. Taidetaan olla vähän tärähtäneitä, kun niin hirmuisesti sitä kuitenkin halutaan... :D

Jeps, tää on nyt palaillut palstalle! Olen ollut NIIN veto pois koko alkuraskauden ajan, ja nyt pari viimeistä viikkoa ollaankin lomailtu Kreikassa. Mut nyt skrappaan ja osallistun enemmän :ashamed:

Kreikan reissu meni ihan mukavasti, vaikka hätäilinkin hirmuisesti ruokien kanssa. Söin käytännössä vain kypsennettyä ruokaa (myönnän kyllä et esim fetaa meni grillattuna muttei raakana sentään) ja himoitsin kuola valuen miehen kreikkalaisia salaatteja. Nyt tuntuu, et kanaa pursuaa korvistakin! Ja mitään maitotuotteitakaan ei uskaltanut syödä/juoda, paitsi lorauksen kahviin kyllä maitoa laitoin jos kahvia join. Mut ihana reissu muuten, ja lämmintä oli! Jännä juttu et mun pahoinvointi oli käytännössä poissa koko reissun ajan kun sain vaan lepäillä, mutta yökötyskohtaukset on alkaneet heti kotiin päästyäni :kieh: Onneks ei sentään ylös ole tullut pariin viikkoon, ei sitten Hki-Vantaan lentokentän :laugh: :laugh:

Nt-ultra oli juuri ennen meidän reissua, eli heinäkuun ihan lopussa. Siellä kaikki oli kunnossa ja pikkuinen vilkkaasti liikkuikin. Turvotusta 0,7. Tuossa muutama päivä sitten on kyllä alkanut hieman vatsaan sattua, ja en oikein tiedä mistä olisi kyse. Lääkäriin en ole hakeutunut, kun vuotoa ei kuitenkaan ole ollut, eli ehkä tämä kuuluu asiaan? Osaatteko viisaammat kertoa?

Sen verran muuten vielä, että mun synnäri on K-HKS, sen jos joku ystävällinen päivittäisi tuonne listaan, niin olisin kiitollinen =)

t. Niisku ja aarre 13+6

Kiva kun te nyytin jo saaneetkin olette taas ehtineet kirjotella kuulumisia.
PIIPIn pikkuneitihän on sen ikäinen, että on jo varmasti oppinut monenlaista.

HPM, suloinen pikkunyytti tosiaan! Oletko muuten ajatellut kokeilla jotain kantoliinaa tms. jos pikkuinen tykkää olla paljon sylissä? Vai onko sulla jo kenties sellainen? Vaikka ehkä sekään ei kovin paljon helpota esim. juuri tietokoneella kirjottelua, jos nyytti keikkuu edessä. Meinasin itse ottaa heti alusta alkaen jonkun liinan käyttöön. Ehkä pitäis tilata paljon kehuttu Hug-a-bub esimerkiksi.

NANNAn ehdotus uudesta pinosta mammapuolelle on oikein hyvä. Jatketaan vaan siellä.

MAIKKIKSELLE lämpimät onnittelut plussasta! Tervetuloa tälle puolelle ihmettelemään raskausoireita tai oireettomuuksia ja muuta mukavaa.

MEMMULIINA, muistan itsekin vielä kuinka helpotti kovasti, kun sai esimiehille kerrottua äitiysloma-aikeista. Samoin sekin kun sai riittävästi viikkoja täyteen ja saattoi ruveta kavereille ja tutuille puhumaan asiasta. Hienoa kun sait tuon hoidettua työpaikallakin pois alta.

KVARTILLE hyvää purjehduslomaa!

NIISKUNENÄ, taitaa olla aika yleistä, että pahoinvointi kummasti lomaillessa katoaa, mutta taas kun arki alkaa, se palaakin takaisin. Eiköhän se kohta jo helpota muutenkin. Ja monenlaiset vatsakivut on myös ihan tavallisia. Eihän se mikään ihme ole, että uusi pikkuolento, joka siellä vaatii masua kasvamaan, aiheuttaa samalla erinäisiä kasvukipuja ja tuntemuksia. Mutta jos alkaa kovin huolestuttaa, niin aina neuvolaan voi soittaa ja kysellä.

Omaa napaa: Tänään mahassa tuntuu vähän ikävältä. Ehkä asukki on jotenkin poikittain yksiössään, kun niin nahkaa kiristelee. Kumma kaveri, kun hän on viimeisellä kahdella neuvolakäynnillä oleillut nätisti pää alaspäin, mutta tuntuu sitten muuten viihtyvän enemmän pää ylöspäin - ainakin minusta potkuja tuntuu lähinnä alhaalla. Jospa siellä on nyt taas joku kääntymisvaihe menossa, kun maanantaina on taas neuvolakäynti :) Saisi kyllä jo piakkoin asettaa päänsä pysyvästi alaspäin.

Ihanaa kun tulee taas viikonloppu! Ensimmäisestä työviikosta loman jälkeen olen selvinnyt ihan kunnialla ja saanut jopa jotain aikaankin. Enää kolme viikkoa jäljellä!

Novelle 31+5

Nyt väsyttää. Toisaalta olen tällä viikolla herännyt joka aamu viimeistään 5.30, ja ihan omia aikojani, lieneekö niillä hormoneilla sitten jotain tekemistä asian kanssa. Ja mä kun kuvittelin, että raskaana vaan nukkuu koko ajan :laugh: Toinen oire on kamala nälkä, joka iskee n. 2 h välein... Vielä on onneksi sen oon saanut taltutettua jogurtilla/viilillä, hedelmällä, leivällä tai välipalakeksillä. Ja onneksi ei tee karkkia/suklaata mieli, ainakaan vielä, niiden syöminen kun tunnetusti kostautuu...

Huomenna ollaan lähdössä tyttöjen kanssa Tukholman risteilylle, joten vähän jänskättää tämän olotilan kanssa. Ei olla vielä kerrottu kenellekään, eikä ihan vielä haluaisi kavereille kertoa, mutta jos joku arvaa, niin enpä taida valehtelemaankaan ruveta. Äidille ja siskolle tekisi kamalasti mieli kertoa, mutta jotenkin on vielä vähän jarrutellut. Ja viitsiikö tuollaisia uutisia sitten edes puhelimessa kertoa...? Missä vaiheessa te olette kertoneet perheellenne iloisista uutisista?

Maikkis, me kerrottiin vanhemmille heti kun testi oli plussaa :D Samoin mä heti soittelin lähimmät ystävät läpi, mies on kertoillut myöhemmin pikkuhiljaa. Ja aina kun oon nähnyt jonkun kaverin (siis en tarkoita sentään sellaisia ohimeno-moikkaus-tuttuja) niin oon kertonut raskaudesta. Mutta mä oonkin tällänen lörpöttäjä, aina kerron kaikki asiat niin tämän myös. Ja lisäksi oon ite ollut aika loukkaantunut, kun jotkut ystäviksi luulleeni ei ole kertoneet. Musta se on osoitus siitä, ettei mulle voi kertoa mitään, enkä ymmärrä sitä että vain hyvät asiat kerrotaan. Mutta siis kukin tietenkin tyylillään :)

Taas on perjantaiolo päällä. Ihme juttu, kun tää pahoinvointi on aina perjantaisin! Jotenkin sitä on varmaan viikosta sen verran aina väsynyt, että sitten loppuviikosta etoo. No, kohta pääsee nukkumaan, kamat on päällisin puolin pakattu ja aamulla sitten viimeiset. Ja huomenna sitten veneelle, ihanaa! Toivottavasti ei ole mitään järkyttäviä myrskyjä eikä sataisi ihan koko aikaa.

Mukavaa viikkoa kaikille, palailen sitten ensi viikon lopulla!

:heart: KÖ ja Pikku B 14+3

Alkuperäinen kirjoittaja Novelle78:
HPM, suloinen pikkunyytti tosiaan! Oletko muuten ajatellut kokeilla jotain kantoliinaa tms. jos pikkuinen tykkää olla paljon sylissä? Vai onko sulla jo kenties sellainen?
Novelle 31+5

Joo, just viime la haettiin rintareppu, mutta en oo viä saanu aikaseks otettua sitä käyttöön... :ashamed:

Justiin tultiin mökkeilemästä ja aloin teidän kirjoituksianne selaamaan!Taas on tapahtunut kaikenlaista...

HPM,muistan meillä myös tuon vaiheen,kun poika halusi olla vain ja ainoastaan sylissä...olin jo helisemässä kun kädet alkoi puutumaan ja tuntui,et ne vaan roikkuu matkassa,kun sain paketin välillä nukkumaan.Rintareppu ja puuhamatto on ollu meillä pelastus =)

Kvart överillä onneksi kaikki hyvin :hug: Muistan kuinka itse tarkkailin koko raskauden kaikenlaisia vuotoja ja lopussa vielä tarkemmin.Monet vuodot kuuluvat kyllä raskauteen ja niistä ei tarvitse huolestua,ellei sitten vuoda esim.verta kamalan paljon.Liikkeitä tunsin vauvasta ensimmäisen kerran myös tolloin 12-13vk tienoilla.Ne oli sellaisia pieniä hivelyitä ja kuplintaa eli kyllä se varmastikkin sun pienokainen on,mikä siellä sua kutittelee!!!

Coke onnea pienolaisesta:flower:

Meillä 3kk neuvola to eli tulen sitten laittamaan herran mittoja tänne!
Nyt taas mentävä,kun tuo pikkumies kaipaa äipän seuraa suu hymyssä:D
On muuten maailman ihaninta nähdä oma vauveli hymyilemässä.Siinä sulaa kenen tahansa sydän,kun vauva hymyilee niin että ikenet loistaa!!!

Moi, oon taustaillut jonkin aikaa ja lomaillutkin siinä sivussa.. Masu alkanut kasvaa jo kovaa vauhtia, mitähän se on sitten loppusuoralla, huh. Ootteko muut kärsineet alaselkäkivuista..? Mulla menee pahimmillaan tosi jumiin ja ihan kuin puukolla iskettäis tonne ristiselän tienoolle. tosi kivan tuntuista! Neuvolatäti onneks antoi hyviä venytysohjeita, jotka tuntuu vähän auttavan. Sanoi, että yleinen vaiva ja varsinkin pitkillä naisilla, joilla taipumusta notkoselkään. Johtuu painopisteen muuttumisesta jne. masun kasvun takii. '

Millon te muut (ensikertalaiset) ootte alkaneet muuten tuntea liikkeitä? Mä oon tuntenut jo yli viikon ajan, ja koko ajan vahvistuu. Tuntuu jo mahan päältäkin kokeillessa kun tarpeeksi kauan jaksaa odottaa! ihan hurja tunne, ihmeellistä. Ollaan ukon kanssa mietittykin, et taitaa tulla melkoinen karateka, mutta tulisi vaan iskäänsä sit..:) Voiko sit potkujen määrästä/laadusta päätellä mitään sukupuolesta? (Tahtoo tietää jo, rakenne uä vasta 8.9!!!)

Nyt tuli vähän omaa juttua, mutta kerrankos sitä :laugh:

Hyviä vointeja kaikille. Violet rv 17+6

Tervehdys Violet-78 :wave: Odotan esikoistani ja aloin tuntea vauvan liikkeitä noin rv 18+. Nyt rv 23 ja liikkeet voimistuneet ja terhakkailta tuntuvat. Meille rakenneultrassa veikattiin poikaa, mutta en osaa sanoa voiko sitä päätellä mitenkään vauvan liikkeistä.

Minä tunsin tänään ekaa kertaa selvästi masun läpi toukan. Katosi sitten kyllä liukkaasti käden alta pois. Oon tällä viikolla alkanut sitten varmaan tuntea liikkeitä. Hankala sanoa, mutta sitä se varmaan on. Tälläkin hetkellä on tapahtumaa. Varmaan johtuu siitä, kun mussutin äsken karkkeja :ashamed: Tiistaina on neuvola ja rakenneultra on 8.9. Niin ja nyt ollaan 17+1 =)

Neuvolakuulumisia täältä. Käytiin tällä kertaa läpi aika pitkään imetysasioita, mieskin oli mukana ja kai sekin niitä sitten ihan mielenkiinnolla kuunteli, niin tuo ainakin väitti. Painoa oli tullut nyt +817g/vko.!!!!!! Mitä ihmettä olen suuhuni työntänyt sitten viime käynnin. Voi apua! Täytyy kai miettiä pari kertaa, ennen kuin nappaa mitään karkkihyllyltä tai pullatiskiltä. TH totesi sentään maha-asukin tuntuvan sopusuhtaiselta, sf-mitan kehitys menee ihan normaalikäyrällä ja syke oli hyvä siinä 146-151. Vähän lohdutti nuo muut jutut.

MAIKKIS, me kerrottiin tuleville isovanhemmille vasta kun oli jotain rv13 täynnä. Haluttiin tosiaan hoitaa tuo muuten kuin puhelimessa ja niin se sitten meni vähän ehkä jo myöhäseenkin. Näytettiin ultrasta saatua kuvaa ja kokeiltiin, kuka hoksaa, mikä se on. Taisi olla mun äiti ainoa, joka heti keksi, mitä yritetään kertoa, hihhii. Muille piti vähän avittaa. Yhdelle kaverille kerroin jo tuota ennen, mutta muille sitten vähitellen, niin kuin Kvarttikin, sitä mukaa kun satuin kavereita naamatusten tapaamaan.

Novelle 32+1

Novelle: Mäkin olen tullut siihen tulokseen, et nää vatsakivut vaan kuuluu asiaan. Neuvolassa täytyy ens viikolla asiasta mainita, mutta yritän nyt kuitenkin olla stressaamatta asiaa. Sulla tosiaan alkaa olla jo pitkällä tuo raskaus :heart: Joko alkaa tuntua jo siltä, et tulis jo?
Maikkis: onnea plussasta :flower: :flower: Alkuaika tuntuu olevan kaikilla vähän erilainen, mulla alkoi aivan järjetön väsymys jo viikko ennen kuin menkat jäävät pois eli ihan heti. Nyt mennään rv 15 ja väsymys on edelleen aivan järkyttävää :o Toivotaan, että saat nauttia alkuraskaudesta ilman suurempia pahoinvointeja tai väsymyksiä!!
Violet: Mulla on kanssa ollut jo jonkinlaisia selkäkipuja, varsinkin jos olen pitkän aikaa jaloillani. Mulla ei ole selän kanssa ollut mitään ongelmia ennen raskautta, joten nyt vähän pelottaa, kun jo tässä vaiheessa selässä tuntuu ajoittain tosi ilkeitäkin kipuja. Noista sikiön liikkeistä, eli mulla on tuntunut jotain sellaisia kummallisia kuplimisia vatsassa kun makailen selälläni ja olenkin miettinyt et voisiko jo olla. Mutta kun en varmaksi tiedä, niin täytyy vielä odotella :)
Sasha: Me ollaan varmaankin samasta kaupungista sun aiemman kommentin perusteella :)

t. Niisku ja aarre 14+2

Onpas tänne tullut paljon turinoita, kun olin muutaman päivän nettipimennossa!

Siirryin tänään virallisesti mammavaatteisiin. Perjantaina ei mahtunut työvaatteet päälle, mutta onneksi tuli postissa tilaamiani mammavaatteita. Yhdet farkut niistä oli kelvolliset, ja pitää sitten katsella lisää sellasia, joita voisi pitää myös töissä :)

Mahassa tuntuu tosiaan nyt jo melkein päivittäin sellaisia hassuja liikkeitä. Erityisesti makuuasennossa, mutta tänään on kyllä tuntunut ihan tässä istuessa työpöydän ääressäkin. Kai se sieltä alkaa ilmoitella itsestään sitten entistä tiuhempaan :)

Niisku ja violet: Mulla on kans ollut alaselässä vihlontaa. Erityisesti kun oltiin lauantaina märässä sienimetsässä kykkimässä, niin teki kipeää. Mut löyty kyl sieniäkin :)

Huh, nyt ei selkä ole enää niin kipeä. Lepäämällä olen sen saanut taas rauhoittumaan, nyt pitää vaan ottaa rauhallisesti jatkossakin :) Tajusin muuten äskön, että meillä on häät jo ensi viikolla! Huhhuh... Huomenna pitäis mennä sovittamaan mekkoa. Pitäkää peukkuja pystyssä, että se sopisi =)

Hei, kivaa Niisku, että ollaan samasta kylästä :D Olen muuttanut vasta tämän vuoden puolella tänne, että heikosti vielä kaupunkia tunnen tai ihmisiäkään sen puoleen. Harmittaa, kun täällä ei ole mammajoogaa. Käytkö sinä jossain jumpassa? Hydrobiciä ajattelin, kun tuli kansalaisopiston esite postiluukusta...

Sasha: Heh, voin lohduttaa sua, et itse muutin kaupunkiin vajaa 10 vuotta sitten, mutta eipä sitä ole juuri kehenkään tutustunut kun töissä tulee käytyä Hesassa ja vapaa-aikaa jää siten aika vähän. Mut kiva tosiaan, että löytyy kohtalotovereita samasta kylästä :D Mä itse joskus muutama vuosi sitten kävin kansalaisopiston kuntojumpassa, mutta mulle ei oikein sovi tuollanen tietty ajankohta viikosta just näiden epäsäännöllisten työaikojen vuoksi. Oikeastaan olenkin (ennen raskautta) lenkkeillyt ja käynyt kuntosalilla. Peltosaaressa on kiva sali, jossa on oma osio pelkästään naisille. Nyt alkuraskauden olen ollut niin väsynyt ettei mistään liikunnasta ole oikein tullut mitään, mutta tarkoitus olisi kävelylenkkiä taas aloitella sekä mahdollisesti kevyttä saliharjoittelua. Varmaan sitten äitiyslomalla osallistun jonnekin äiti-vauva -jumppaan kun niitä muistaakseni oli opiston ohjelmassa. Noi vesijumpat on kuulemma tosi suosittuja, joten kannattaa olla tosi nopea siinä ilmoittautumisvaiheessa ;)
MemmuLiina: Aah, sanoit taikasanan = sieniä! :laugh: Nyt tuli tarve lähteä sienimetsälle... Pakko yrittää saada mies houkuteltua mukaan viikonloppuna että saa tehdä tuoreista sienistä keittoa, nam :p Selkäkipujen uhallakin!

Kiitti vinkistä Niisku, yritän toimia nopeasti ilmoittautumisessa. Jätin kuntosalijäsenyyden tauolle, jatkan sitten synnytyksen jälkeen uudestaan.

Huomenna olisi neuvola. Uskoisin, että kaikki on hyvin. Oli karmea yö, kun mahanahkaa kiristi tosissaan ja kylkiin sattui. Kaiketi muksu kasvaa ja paikat paukkuu. Nyt päivällä kaikki on ihan ok, mutta mahanahkaa kiristää. Odottelen ensimmäisiä raskausarpia :o

Yhteistyössä