Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, elokuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
NIISKU, kiitos kysymästä, jonkinlaista levottomuutta alkaa olla mielessä. Ennenkaikkea haluaisin päästä jo äitiyslomalle, pois täältä työpaikalta. Alkaa vähitellen ärsyttää, kun ihan tuntemattomat (nais)ihmiset tulee nykyään käytävällä juttelemaan kaikkea, että "onpa sun maha kasvanut..." tai "ai sulla onkin näköjään perheenlisäystä tulossa ja onkos se ensimmäinen" plaa plaa... Ihan ystävällisyyttään tietysti tulevat jutskaamaan, lähinnä sellaiset keski-ikäiset naiset, jotka taitavat odottaa, millon pääsisi mummoksi :) tai ovat jo sellaisia. Sitten alkavat kertoa juttua tyyliin "meilläkin pojan vaimo synnytti tuossa muutama kuukausi sitten pojan...ihan hyvä kokemus oli hänellä ollut...". Niin, kun minä nyt vaan en tykkää kovasti minkäänlaisena huomion keskipisteenä olla ylipäänsä, niin nyt sitten täytyy kaikille tuntemattomille utelijoille olla lähes päivittäin selvittämässä, millon on laskettu aika, miten on mennyt ja onko eka jne. Voi kun pääsis sinne kotiin jo rauhassa mahaa kasvattamaan, ja tekemään loput tarpeelliset hankinnat!!

Tässä vaiheessa alkaa myös paniikki iskeä, että mitä kaikkea tavaraa sitä oikeasti tarvitsee ihan heti, kun vauva tulee kotiin. Ei mulla varmaan ole läheskään kaikkea vielä, mutta ei viitsisi paljon turhuuksiakaan ostella. Onneksi on kavereita, joilla on kokemusta vauvoista. Tätyisi ehtiä kyläillä heidän luona kyselemässä vinkkejä.

Huomenia!

Eilen aamupäivällä tuli kummallinen kuumuuskohtaus, johon liittyi huono olo ja pökerryttäminen. Lähdin sitten työterveyden kautta lepuuttelemaan kotiin loppupäiväksi. Veriarvot olivat laskeneet edellisestä mittauksesta, mutta verenpaine ja pulssi olivat ok. Sairaanhoitaja, jonka vastaanotolla olin, totesi, että näitä voi vaan tulla. Mutta kyllä pelästyin... Vauveli kyllä on ollut kovin aktiivinen, liikehdintä tuntuu jo ihan varmoina potkuina / koputteluina. Liikkeiden tunteminen helpottaa, vaikka muuten on vähän outo olo.

Nyt pitäs sit vaan ottaa rauhallisesti...

Oltiin tyttöjen kanssa risteilyllä, ja tuliaiseksi sain vatsataudin, tai sitten se liittyi tähän tilaan. Kuitenkin maanantai-iltana rupesi tulemaan tosi paha olo, joka päättyi pytyn halailuun pariinkin otteeseen. Eilen oli vielä huono olo ja vähän oli lämpöäkin, joten olen vielä tänäänkin kotona, mutta onneksi olo alkaa olla ihan normaali. Joko se oli tosiaan joku vatsapöpö tai sitten väsymys & vähän köykäiseksi jäänyt syöminen teki tepposet...

Aika väsynyt sitä oli kyllä tuon reissun ja taudin(?) jäljiltä, heräsin aamulla vasta kymmenen aikaan, vaikka tuossa meidän makuuhuoneen ikkunan alla tehdään jotain katutöitä :D

Pitkästä aikaa voisin minäkin kuulumisia kirjoitella. Olen kyllä käynyt silloin tällöin lukaisemassa juttujanne, mutten ole saanut aikaiseksi osallistua keskusteluun... :ashamed:

Täällä voidaan paksusti ja h-hetki lähenee. Olo on kohtalaisen hyvä, myöntää täytyy kuitenkin, että masu hidastaa menoa jo aika tavalla. Ennakoivia supistuksia ei ole ollut, saapa nähdä kuinka kauan tässä vielä saa odotella... Kyllä sitä olisi ihanaa jo saada nyytti syliin! :heart:

Vauvan tarvikkeet alkaa olla jo kasassa ja sairaalakassikin melkein kokonaan pakattuna.
Mieskin jännää jo synnytystä. Hänelle tuntui olevan suuri herätys, kun kävimme synnytysvalmennuksessa. Siellä annettu suorasukainen info oli ihan selvästi hyödyllistä hänelle. Itse olen sen verran netistä asioita selvitellyt, ettei kovasti uutta asiaa tullut, mutta oli hyvä päästä paikan päälle etukäteen käymään.

Toivottavasti maikkiksella ja MemmuLiinalla on jo parempi vointi!

Matarena ja Aarre 37+6

Huomenia!

Jokos Maikkis ja MemmuLiina olette taas voimissanne? Parempia vointeja teille!

Matarena, oletkin jo päässyt hyville viikoille, vauva saa sitten tulla kun on valmis. Tsemppiä loppuajalle!

Jotkut miehet taitavat tosiaan tarvita välillä vähän "ärsykettä", että heräävät paremmin vauvan odotukseen. Meilläkin taisi tehdä hyvää, kun otin miehen viimeksi mukaan neuvolaan. Jotenkin se imetyksestä keskustelu ja sydänäänten kuuntelu yms. tuntuivat herättäneen miehenkin taas huomaamaan, että tosiaan aika pian se vauva jo sieltä onkin tulossa. Olen saanut taas enemmän apua tiskauksessa ja enemmän masutaputteluja kuin normaalisti. Kiva huomata näitä pieniä eroja, kun tosiaan vähän ensin herättelee ukkoa omista ajatuksistaan vauva-asioihin.

Sain ostettua eilen hoitopöydän alehintaan. Nyt vielä kun saataisiin vanha pinnasänky kunnostettua uuteen uskoon ja siihen vielä patjat, lakanat jne. Ehkä aluksi voisi hyödyntää myös äitiyspakkausta pikkusänkynä. Siihenkin näin jossain nettikaupassa valmiita pehmusteita ja petivatteita myytävän.

Novelle 32+5

vatsataudista selvittiin, ja nyt on olo taas sen puoleen normaali. näin vaan viime yönä aivan kamalaa unta, sain siinä keskenmenon. nyt on vähän sekavat fiilikset, kun on eilen illalla ja tänään tullut vähän rusehtavaa vuotoa... googlen perusteella (heh) siitä ei ole aihetta huoleen, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa...

Huomenia ja kiitos huolehdinnoista kaikille :)

Torstaina oksensin ensimmäisen kerran koko aikana... ja töissä. Ne ovat kaikki nyt ihan varpaillaan siellä, jopa miehet käy kyselemässä ja juttelemassa. Mutta soittelin neuvolaan ja sain tiistaille ajan neuvolalääkärille. Neuvolan täti meinasi, että sokerit ja kilpirauhasarvot pitäisi ainakin katsoa, kun en ole aiemmin ollut näin huononvointinen. Toinen oire on jatkuva väsymys. Kesäloman aikana luulin päässeeni siitä eroon, mutta nyt se on palannut taas. Nykun reilut 9 tuntia yössä ja olen huippuväsynyt... Toivottavasti lääkärissä käynti ja testit selvittävät tilannetta. Mulla on tiistaiaamuna myös se rakenneultra, joten silloin näkee taas vauvelin. Sen jälkeen sitten seuraavan kerran otus näkyykin, kun herra/neiti pääsee ulkoilmaan. Ei olla menossa sen enempää ultrailemaan.

Matarenalla on kyl tosi vähän enää jäljellä :) Hassua ajatella, miten äkkiä loppupeleissä sitä onkin se h-hetki edessä, kun eka saa jännitellä vaikka kuinka pitkään, että kuinka käy. Ja sitten kohta jo odotellaankin synnytystä... Novellen hankinnat kuulostaa ihanilta :) Minä olen jatkanut tuota huuto.net -ostelua. Ja tänään pääsen serkun vauvanvaateaarteiden kimppuun :) Maikkis, ilmoittele, miten tilanne etenee. Uskon, että olet hermokimppuna tuon asian kanssa. Olen oman huonon oloni takia ollut myös huolestunut vauvan voinnista...

Mutta tänään päästiin uudelle viikolle!

Memmu ja koo 18+0

Novelle: Ihmiset on välillä niin ajattelemattomia, et eivät ymmärrä sitä, ettei kaikki välttämättä halua jutella noin henkilökohtaisesta asiasta aivan vieraiden kanssa. Koska sulla nyt alkaakaan se äitiysloma? Ensikertalaisena sitä varmaan kovasti mietityttää nuo hankinnat ja se, että on varmasti kunnossa kun vihdoin vauvan kanssa pääsee kotiin. Mutta kun ne kaikkein tärkeimmät on kasassa, niin ehtii sitä sitten ostelemaan lisää. Kaikki menee varmasti hyvin :hug:
Matarena: tsemppiä loppuajalle!! Pian se odotus palkitaan :heart:
maikkis: Onneksi se oli vain unta :hug: Oletko ajatellut muuten käydä varhaisraskauden ultrassa? Itse kävin yksityisellä rv 7+3 ja vaikka se maksoi hunajaa, niin oli se kaiken sen arvoista.
MemmuLiina: Ihanaa et teillä neuvolassa suhtaudutaan noin jämäkästi uusiin oireisiin! Hyvä et pääset lääkäriin ja vielä samana päivänä sinne ultraan. Kaikki on varmasti hyvin, mutta mun mielestä on hyvä tsekata tilanne perusteellisesti. Itse kun olin viikolla 10 neuvolaan yhteydessä hieman rusehtavan vuodon takia, niin sanoivat vaan että ylemmän käsissä tämä on ja jos sitten kunnolla alkaa vuotamaan niin mene päivystykseen. Musta tuntui niin kurjalta et nyt ei sitten tee mieli ottaa sinne neuvolaan yhteyttä jos vähänkin askarruttaa joku :(

Itsellä pahoinvointi vaan jatkuu, ei tosin ulos asti tule. Sellaisia öllötyskohtauksia tulee n. 15 päivässä, että oksu meenaa tulla muttei tule. Enää ei jaksa niiden takia vessaan juosta. Väsymys ei ole helpottanut yhtään. Tekis mieli nukkua koko ajan tai muuten vain lepäillä. Vähän huolestuttavaa olen huomannut taas uuttakin, eli tässä viikon ajan on alkanut tulla vatsa kipeäksi (ei pistävä kipu vaan tasainen lievä paineen tunne) liikkumisen yhteydessä. Juttelin siitä parhaalle kaverilleni ja hän sitten sanoi, että kuulostaa ihan siltä, että olisi supistuksia :o :o Tuo mun liikkuminen on ollut ihan normaalia kaupassa käyntiä, en siis ole missään lenkillä tai jumpassa ollut. Neuvola mulla on tiistaina joten täytyy siellä jutella asiasta. Pelottaa nyt vain, että onkohan vauvalla kaikki hyvin...

Niisku ja aarre 15+1

Huomenta kaikille ja terveisiä tosi kauniilta Saaristomereltä! B)

Kiva purjehdusloma oli, vaikka kovina kallistuspäivinä vatsalihakset olivatkin tosi kovilla! Ekan kovemman kelin päivän jälkeen luulin jo, että jotain on mahassa vialla kun tuntui, että lihakset oli koko ajan ihan kireinä enkä saanut niitä rennoiksi. Selällään makaaminen kuitenkin auttoi ja tajusinkin, että ei se mikään jättisupistus ollut, vaan ihan lihaskramppi vain.

Vointi oli koko reissun oikein hyvä. Pelkäsin etukäteen merisairautta, kun tulee kuulemma raskaana oleville helpommin, vaikka en ole ikinä purjeveneessä huonosti voinutkaan. Onneksi ei tullut! Yhtenä kovatuulisena päivänä, kun oltiin jo aika ulkona merellä ja maininki oli 1,5 metrin paikkeilla, jouduin pyytämään että tehdään lyhyempää käännöstä kun vatsalihakset kramppasi ja tuli siitä huono olo. Muuten sain vain nauttia raikkaasta ja hapekkaasta ilmasta. Vauvakin sai varmaan jonkun raitisilmamyrkytyksen, kun ei ole raukka tollaseen tottunut :)

Vuotoja ei ole näkynyt (huh) ja maha tuntuu aloittaneen nyt kasvamisen kunnolla. Napakin jo iltaisin töröttää ihan kunnolla. Eilen oltiin häissä ja housut, jotka kaksi viikkoa sitten vielä menivät joten kuten, eivät menneet enää mitenkään kiinni. Onneksi oli masutuubi, sillä sai hyvin peitettyä avonaisen vetskarin ja napinläpeen pujotetun hiuslenkin. Tunikamuodille myös kiitosta :D

Niisku, toi kuvailemasi vatsakipu kuulostaa taas ihan samalta kun mulla. Oon ajatellut sen olevan joko jotain harjoitussupistusta (kuulemma ihan normaalia tässäkin vaiheessa jo, kunhan eivät ole kovin kivuliaita) tai sitten sitä, kun vatsalihakset ja -kalvot venyvät. Kyllä siinä kaikenlasta kipua varmaan tulee, kun pikkukaverit raivaa itelleen tilaa oikein urakalla. :D Kannattaa varmaan kuitenkin asiasta neuvolassa kysäistä vielä.

Matarena on tosiaan jo pitkällä! Onnea loppupuristukseen!

Maikkis, hyvä että oot selvinnyt mahataudista! Tuo vuoto varmasti askarruttaa. Toivotaan, että on kuitenkin ihan vaaratonta tiputteluvuotoa vaan! Mäkin suosittelen tota alkuraskauden ultraa, ainakin mulla se on vähentänyt monelta mietinnältä.

Ai vitsi kun pääsisi itekin jo nopeasti tekemään noita Noven tekemiä hankintoja! En oo uskaltanut yhtään vaatetta ostaa vauvalle kun pelkään niin kovasti pahaa karmaa :whistle: Ehkä sitten rakenneultran jälkeen... :p

Kvartti ja Pikku B 15+5

Näin viime yönä saman unen taas uudestaan. Onneksi tuhruilu on ollut hyvin lievää, vähän jää rusehtavaa paperiin kun käy vessassa, ja nyt ei enää edes joka kerralla. Tuolta netistä kun yrittää etsiä "oikeita sivuja", joissa ei pelkästään pelotella :laugh: , niin niiden mukaan se on ihan normaalia, ja sen mukaan yritän nyt elää.

Mä olen sen alkuraskauden ultran jo varannut, mutta se on vasta kahden viikon päästä, kun eivät sitä aiemmin halunneet antaa. Samalla viikolla on myös eka neuvola. Silloin viikkoja on mun laskujen mukaan 8+... Oon käynyt samassa paikassa gynellä, joten paikka on tuttu ja sen takia kiva mennä sinne, mutta olen kyllä tässä vähän mietiskellyt että pitäisikö yrittää jonnekin muualle jos vaikka saisi ajan vähän lähemmäksi... No, täytyy varmaan katsella, jos tilanne tästä jotenkin muuttuu, muuten ehkä kannattaa yrittää sinnitellä sinne parin viikon päähän kun sitten kai pitäisi varmempia tuloksia saada...

Nyt alkaa jo vähän väsyttää enemmän, vielä ei päikkäreitä tarvitse nukkua, mutta välillä tulee kamalia väsykohtauksia, ja yöunet on selvästi pidentyneet. Ja vatsa on iltaisin niin turvoksissa, että millään ei meinaa housuihin mahtua. Apua! :D

Me ostettiin tänään käytetty pinnasänky ja hoitopöytä (kidsetin vihreä pilvi -malli). Jotenkin nyt uskaltaa hankkia, kun tuntee muksun liikkeet. Tuntuu paljon konkreettisemmalta, kun tuolla lastenhuoneessa on jo jotain vauvaa varten :)

Nostellaanpa meitä taas vähän ylemmäs.

NIISKU, kiitos myötätunnosta. Nyt ne kyselijät onkin jo harventuneet. Siinä tuli joku buumi mun kesälomalta palaamisen jälkeen, kun tottakai maha oli muutamassa viikossa aika paljon pyöristynyt. Tämän viikon jälkeen on enää yksi viikko töitä, ei siis kauaa enää mamilomaan! Ja hankintojen kanssakin olen päässyt jo hyvään vaiheeseen. Pikkujuttuja enää puuttuu, ja ne ehtii varmasti hyvin loman alettua ostella.

KVARTIn purjehdusloma kuulostaa kovaltakin fyysiseltä suoritukselta. Kiva kun jaksoit vielä ihan hyvin siellä, vaikka vatsalihakset saikin kyytiä.
Ja tunikat on tosiaan ihania, onneksi niitä löytyy kaupoista nyt. Tavallisten paitojen kanssa joutuu aika pian pulaan. Monta kertaa olen yrittänyt vetää päälle jotain paitaa, jonka muistelin olevan pidempää mallia, mutta ei...tosi äkkiä ne käy lyhyeksi.

MAIKKIS, toivottavasti pahat unet menee pian ohi. Taitaa sinne uniin raskausaikana hiipiä ymmärrettävästi monenlaisia pelkoja.

Mulla on nyt viime aikoina alkanut olla levottomia unia vauvan asennosta. Johtuu kai viime neuvolakäynnistä, jolloin masuasukas oli istuvassa asennossa. Ja pääosin niin päin tuolla tunnutaan viihtyvän edelleen. Neuvolatäti vaan puhui viimeksi jo kaikkea, että jos ei sitten rv 35 käynnillä ole kääntynyt pää alaspäin, aletaan jo miettiä äityspolilla käyntiä ja siellä kääntöyritystä. Nyt mua on sitten selkeästi alkanut jännittää tuo vauvan asettuminen oikeaan asentoon. Vaikka yritän itselleni sanoa, että paha sitä on ajatuksen voimalla saada toista kääntymään pää alaspäin ja pysymään niin, kuitenkin stressaan asiasta selkeästi, koska se tuntuu nyt tulevan uniin lähes joka yö. Eilen potkuja satelikin vaihteeksi koko päivän ylävatsaan, joten ehkä siellä ainakin kokeillaan välillä myös pääalaspäin oleilua.

Novelle 33+2

:wave: kaikille!

Novelle: Itellä kans ahdisti se kysely yms kun vielä ihmisten ilmoilla liikuin. Lisäksi minulle tuli hiukan epämukava olo kun tuntui, että kaikki halus kertoa omat kauhukokemuksensa synnytyksistä! En ole koskaan ennenkään omia henk.koht asioita esim. työpaikalla puinu niin tuntui tosi oudolta kun nyt olis pitäny pystyä.
Toivottavasti sielä pieni nyt päättäis pysyä pää alas päin ettei tarvis niihin kääntöyrityksiin ryhtyä.
Tervetuloa takas Kvartti! Tosi ihanalle kuulosti teidän reissu. Itse kun on meren rannalta kotoste ja nyt asuu sisämaassa niin sai isot huokaukset aikaseksi lukea tuo juttu :D ... Ihan ikävä tuli sitä meren tuoksua ja tuulta!
Maikkis: Toivottavasti sielä kaikki on hyvin! Nuo tuhruiluthan tosiaan näyttää olevan aika yleisiä...

Matarenalle tsemppiä viimesille päiville! Vai oletkohan jo tositoimissa ;) ?

(.) Huomenna alkaa virallisesti äitiysloma! Eipä siinä sinänsä kovin suurta eroa tule kun on jo kotona maannu sen kolme kuukautta, mutta onhan se jonkinmoinen saavutus seki :D . Lisäksi huomenna saapi alkaa liikkumaan taas enemmän ja vauvalle annettiin lupa tulla jos on tullakseen. Sain sillon rv32 ne keuhkoja kypsyttävät piikit ja nyt alkaa painokin olla kohdillaan. Eli juhlaa kerrakseen tiedossa...

Nanna +poju 34+6

Nanna: Tuohan on rohkaisevaa tuo syntymislupa, ei tarvitse niin paljon enää panikoida!

Oma napa: aamun rakenneultrassa kaikki ok. Meidän otus se ei pysynyt hetkeäkään paikallaan, mutta kaikki oli hyvin ja tärkeät elimet löytyi :) Kahdelta menen vielä sinne neuvolalääkärille väsymyksen ja heikotuksen takia. Toivottavasti löytyy syy.

Nanna: Ei osattu etukäteen päättää, et halutaanko tietää ja sit huomasin vasta vastaanoton jälkeen, että olishan sitä voinut kysyä. Mutta tilaisuus oli ja meni ja ehkä sitä malttaa tammikuuhun saakka :)

Neuvolalääkäri passitti mut loppuviikoks kotiin. Sanoi, että kunnes saadaan tulokset, niin voisin ainakin lepäillä. Aamulla käyn labrassa. Ja ajattelin kyllä hakee samalla koneen töistä, niin pystyy edes vähän kattoon posteja ja tekeen hommia kunnon mukaan. Olis yks raportti, jota pitäis väsätä. Mutta oman kunnon mukaan teen, ei jaksa urakoidakaan...

Päivitys labratuloksiin: kaikki tulokset ok eli mistään sellaisesta ei löydy syytä. Olen siis vaan muuten mielettömän väsynyt. Voisi taas mennä päikkäreille, vaikka vasta vähän ennen yhdeksää heräsin. On vähän tylsää, kun ei jaksa oikein tehdä mitään...*huoh* onko muilla samoilla viikoilla olevilla ollut jo supistuksia? Mulla on nyt muutamana päivänä ollut. Eilen oltiin kävelyllä, niin jännitty maha ihan kunnolla. Kuulemma on ihan normaalia, mutta on se silti hurjan tuntusta!

Memmu: Mullahan noi supistukset alko kans aikaseen. On kuulemma ihan normaalia jos ei ole kivuliaita tai tule säännöllisesti. Mutta jos alkaa vähäänkään tuntuun kipua niin kannattaa sitte kyllä jo vaatia lääkärin tarkastusta. Minähän jouduin sairaslomalle noiden kanssa aika aikaste jo. Jos niitä alkaa tulemaan enemmän niin koita ottaa hiukan levon kannalta vähän aikaa ja välttää kovaa rasitusta.

MILKYSTERN Tervetuloa porukkaan! Ei täällä niin tarkkoja olla. On itselläkin jo kolmekymppiä täynnä.

HAZEL, kiva kun jätit kuitenkin pikaisesti jälkiä tänne!

NANNA, onhan sekin saavutus, että ihan virallisesti nyt äitiysloma alkoi. Nyt sitten jänskäilllään vielä, kuinka kauan teidän poju malttaa masussa pysyä.

MEMMULIINA, onneksi ei mitään huonoja tuloksia tullut verikokeista. Väsymys on kurjaa, mutta kuuluu asiaan. Raskaana oleminen onkin siitä jännää, ettei voi koskaan tietää, miten se itse kuhunkin vaikuttaa. Pitää vaan sen mukaan sitten elää kuin oma vointi sallii.

Huh, tuli käytyä työmatkalla Helsingissä asti (kolmen tunnin junamatka suuntaansa), kahden päivän reissu. On ne vaan aina raskaita matkoja, eikä tässä tilassa tietenkään yhtään helpompia kuin normaalisti. Näin siellä sitten pitkästä aikaa monia kollegoita (meillä on hajautettuna porukkaa pitkin Suomea), ja monet oli sitä mieltä, että näytän viikkoihin nähden oikein hyvinvoivalta ja aika pieneltä (mahasta siis). Yksi työkaveri uskalsi veikata, että meille tulee poika "kun se on noin pieni". Mehän ei siis tiedetä, kumpi on tulossa. Tuo oli muuten eka ääneen sanottu veikkaus ulkopuolisilta. Yksi taas totesti, että näyttäisin jopa kutistuneen käsivarsista. Voi apua! Taitaa olla kaikki lihakset kadonneet, kun ei ole päässyt enää kuntoilemaan!! Pitää kai äkkiä jotkut puntit hommata kotiin ja alkaa kotitreeneihin. Jaksaa sitten vauvaa nostella :) :)

Onneksi on perjantai. Voin tehdä vähän lyhyemmän päivän ja sitten koittaakin ihana viikonloppu!

Novelle 33+5

Nopea kysymys, johon toivottavasti pidemmällä olevilla on joku mielipide :) Olen ensi viikolla menossa kampaajalle, ja tarkoitus oli alunperin samalla myös laittaa vähän väriä päähän, mutta nyt sitten tulikin mieleen, että voiko niin tehdä. Netistä näyttäisi löytyvän ohjetta molempiin suuntiin, mutta HUSin sivuilla sanotaan, että hiuksia saa värjätä kohtuudella. Toisaalta jossain sitä kehotettiin ekan kolmanneksen aikana välttämään... Ja sitä kestää vielä 6 viikkoa... Onneksi juurikasvu ei mitenkään ihan järkyttävä ole, kun tummahkoa värjää vähän tummemmaksi, mutta mielenkiinnolla kuuntelen miten te muut olette tehneet asian suhteen :D

Maikkis: olen värjännyt hiuksia nyt kahdesti raskausaikana, viimeksi toissapäivänä. Kampaaja tietää raskaudesta ja hän on pitkän linjan ammattilainen - luotan myös hänen arvostelukykyynsä. Pohdin itsekin asiaa aluksi, mutta totesin, että eiköhän niitä myrkkyjä tule joka paikasta muutenkin... Tämä siis minun mielipiteeni :)

Mäkin kävin juuri tänään kampaajalla. Tosin ekaa kertaa koko raskauden aikana, mutta käymättömyys ei oo johtunut siitä että olisin ajatellut sen olevan jotenkin haitallista vaan ihan vaan yleisestä saamattomuudesta. Väriä laitettiin päähän ja hieno tuli :D Oon samalla linjalla Memmun kanssa, että kaikenlaisia haitallisia aineita on ja jos nyt ei ihan joka viikko tukkaa värjää niin tuntuisi aika turvalliselta touhulta. Mietin myös, että kampaajat ovat kuitenkin ihan normaalisti töissä myös raskausaikanaan, eli ei luulisi kerrasta-parista niin paljon niitä höyryjä hengittelevän itse. Näin mä oon ainakin järkeillyt.

Mulle kävi eilen vähän ärsyttävä juttu noitten syömisten kanssa. Oltiin pitsalla ja tilasin sellasen pitsan, jossa on ilmakuivattua kinkkua. Ajattelin että kun se kerran kuitekin käy siellä uunissa niin sitä saisi syödä. No kun olin syönyt vähän niin tajusin, että ne kinkut oli lätkäisty siihen päälle pitsan uunista tulon jälkeen. Höh. Annoin sit miehelle ne hyvät kinkut, mutta pitsan kyllä vedin. Ei tuo nyt niin kamalaa varmasti ole, mutta ärsyttää kun vaikka kuinka yrittää olla tarkkana noiden syömisten kanssa niin silti syö vahingossa "vääriä" sapuskoja.

Aika nopeasti tää aika menee! Seuraavaksi alkaa jo 18. viikko, tsiisus.
KÖ ja PikkuB 16+4

Yhteistyössä