NIISKU, kiitos kysymästä, jonkinlaista levottomuutta alkaa olla mielessä. Ennenkaikkea haluaisin päästä jo äitiyslomalle, pois täältä työpaikalta. Alkaa vähitellen ärsyttää, kun ihan tuntemattomat (nais)ihmiset tulee nykyään käytävällä juttelemaan kaikkea, että "onpa sun maha kasvanut..." tai "ai sulla onkin näköjään perheenlisäystä tulossa ja onkos se ensimmäinen" plaa plaa... Ihan ystävällisyyttään tietysti tulevat jutskaamaan, lähinnä sellaiset keski-ikäiset naiset, jotka taitavat odottaa, millon pääsisi mummoksi
tai ovat jo sellaisia. Sitten alkavat kertoa juttua tyyliin "meilläkin pojan vaimo synnytti tuossa muutama kuukausi sitten pojan...ihan hyvä kokemus oli hänellä ollut...". Niin, kun minä nyt vaan en tykkää kovasti minkäänlaisena huomion keskipisteenä olla ylipäänsä, niin nyt sitten täytyy kaikille tuntemattomille utelijoille olla lähes päivittäin selvittämässä, millon on laskettu aika, miten on mennyt ja onko eka jne. Voi kun pääsis sinne kotiin jo rauhassa mahaa kasvattamaan, ja tekemään loput tarpeelliset hankinnat!!
Tässä vaiheessa alkaa myös paniikki iskeä, että mitä kaikkea tavaraa sitä oikeasti tarvitsee ihan heti, kun vauva tulee kotiin. Ei mulla varmaan ole läheskään kaikkea vielä, mutta ei viitsisi paljon turhuuksiakaan ostella. Onneksi on kavereita, joilla on kokemusta vauvoista. Tätyisi ehtiä kyläillä heidän luona kyselemässä vinkkejä.
Tässä vaiheessa alkaa myös paniikki iskeä, että mitä kaikkea tavaraa sitä oikeasti tarvitsee ihan heti, kun vauva tulee kotiin. Ei mulla varmaan ole läheskään kaikkea vielä, mutta ei viitsisi paljon turhuuksiakaan ostella. Onneksi on kavereita, joilla on kokemusta vauvoista. Tätyisi ehtiä kyläillä heidän luona kyselemässä vinkkejä.