laihuus ja kaikki se paska

mun-toinen-nikki

Uusi jäsen
14.08.2007
3
0
1
minä lihoin odotusaikana melkein 30 kiloa ja siitä alkoi melkein heti hillitön laihdutus. lapsen syntymästä on nyt n.1.4kk ja taas tuntuu aivan kamalalta. olen aivan hirveä ja vaikka jotenkin "tiedänkin" että en ole sikapossu mutta en osaa järjellä ajatella... en ole syönyt tänään mitään ja koko päiväkin saattaa mennä leivällä tai omenalla. lapselleni teen ruoan mutta en itse koske siihen ja sekin on vaikeaa.. sitten illalla saatan ratketa ja vetää koko pannullisen ruokaa... en haluasi tyttärelleni samoja paineita mutta miten voin olla tekemättä sitä kun yksinkertaisesti halveksin lihavia ihmisiä ja läski ON RUMAA!!! ja laihuus on kaunista toivoisin vaan että tyttäreni pitäisi itseään kauniina ja hyvänä. jos hänestä tulee lihava niin ei helvetti mitä mä sille sanon? sori, mutta minusta olet ruma? tuskin hänestä tulee lihavaa kun ei meillä suvussa ole lihavia... ennen raskautta minäkin olin 175cm/57kg... enkä edes silloin tajunnut olevani laiha. nyt onkin hirveän työn ja tuskan takana päästä samoihin... en tiedä mitä tämä on mutta voin ajatella vain ruokaa, kaikkea sitä ruokaa mitä en syö ja sitten kaikkea sitä ruokaa minkä menin syömään ja sitten oksentaa niitä pois ja hävetä itseään ettei kehtaa edes ulos mennä... helvetti kiitos jos jaksoit lukea

Suosittelen puhumista jollekin ammattiauttajalle noista asioista, koska käytöksessäsi on syömishäiriöisiä piirteitä, ja ne vaativat aina hoitoa. Älä ainakaan siirrä ajattelumaailmaasi lapsillesi, se on todella vahingollista.

mä voin sanoa että liika laihuuskaan ei ole nättiä, itse olen ihan liian laiha ja kesällä en viitsi topeissakaan olla vaan pidän aina vähän paksumpaa paitaa päällä että näyttäisin vähän normaalimmalta.

tuoo ulkonäkö on yhdentekevää niin sen on keksineet rumat ja läskit... en itsekään pidä itseäni kaunottarena vaan jonakin oliona erittäin kaukana semmoisesta niin en siltikään usko että ulkonäkö on yhdentekevää... tottakai minä pyrin siihen että olisin edes jotenkin siedettävä

tänään on ollut todellä huono päivä asian tiimoilta

tiän tismalleen miltä susta tuntuu! painin jokapäivä samojen mietteidenkanssa. oon saanu hyvin pudotettua painoo,mutta vielä ois edessä 14 kg. en halua että mua kuvataan (eilen pojan nimijuhlat ni piti vaan kestää) en siedä mitään puhumista painosta. mulla on syömishäiriö,sairastuin bulimiaan joskus 16vuotiaana.enää en oksenna,mutta ei se sairaus tualta oo mihkää kadonnu. vaikka kuinka pitäis hyväksyä itseni tälläisenä,en pysty siihen. en halua olla ylipainoinen siis laihdutan.

Alkuperäinen kirjoittaja mun-toinen-nikki:
tuoo ulkonäkö on yhdentekevää niin sen on keksineet rumat ja läskit... en itsekään pidä itseäni kaunottarena vaan jonakin oliona erittäin kaukana semmoisesta niin en siltikään usko että ulkonäkö on yhdentekevää... tottakai minä pyrin siihen että olisin edes jotenkin siedettävä

tänään on ollut todellä huono päivä asian tiimoilta

Sinäkö valitset ystäväsi ja ne joiden kanssa asioit ulkonäön perusteella? :o

Oikeasti?

Yritin siis julkituoda, että toisten ulkonäkö on yhdentekevä.

Sitten onkin vain oma pää pohdittavana, eikös?

en syö hiilihydraatteja,pudonnu 8kg 1,5kk:ssa. nyt oon ottanu liikunnankin mukaan laihdutukseen. tää toimii mulle,en syömättä voi olla,muuten tulee ahmimiskohtauksia.

Jos ei kauheasti huvita syödä, niin kokeile kevyitä salaatteja, hedelmiä, täysjyvä leipää tai vaikka jugurttia. Turha sitä on itseään kiduttaa ja nähdä päivällä nälkää kun sitten illalla kuitenkin tulee ahmittua. Syö kevyesti vähän kerrallaan ettei tule raskas olo.

ihan sama antaa olla ei olisi ikinä edes pitänyt kirjoittaa tänne.. anteeksi töllin ruusa jos jotenkin ärsytin mulle on ihan sama miltä muut näyttää ja muille on varmasti ihan sama miltä mä näytän mutta oman mielenrauhani takia minulle ei ole missään määrin ihan sama miltä MINÄ näytän

Suosittelen ammattiavun hakemista. Ihan todella. Kun laihdutus menee tuollaseksi sairaanloiseksi (oksentaminen, koko aikanen ruuan ajattelu, jne.) niin siinä on mukana paljon muutakin probleemaa...Puhu esim. neuvolassa niin ohjaavat eteenpäin.

Voin lohduttaa, että minä joka aina olen ollut hoikka ja ehkä jopa liiankin laiha lihoin raskausaikana juuri tuon 30 kg. Ja ihan vaan siitä syystä, etten enää vahtinut syömisiäni ja ruoka, siis oikea ruoka oli tosi hyvää. Synnytyksen jälkeen kannettavaksi jäi vielä 25 kg ylimääräistä enkä siis todellakaan ollut lapsen ristiäisissä mitenkään hehkeän näköinen. Kevyellä ruokavaliolla ja pienellä liikunnalla paino putosi. Tosin aikaa siihen meni puolitoista vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja mun-toinen-nikki:
ihan sama antaa olla ei olisi ikinä edes pitänyt kirjoittaa tänne.. anteeksi töllin ruusa jos jotenkin ärsytin mulle on ihan sama miltä muut näyttää ja muille on varmasti ihan sama miltä mä näytän mutta oman mielenrauhani takia minulle ei ole missään määrin ihan sama miltä MINÄ näytän

Et sä ärsyttänyt!

Hei, oikeasti, ajattele, ajattele, ajattele niin kauan, kunnes tajuat ettei sillä ole niin merkitystä.

Hae vaikka apua, ellet itse pääse tarpeen syvälle.

Hei mun-toinen-nikki!

Kiva kun avauduit täällä palstalla. Itseinholla ei pääse mihinkään- kaveri sai painoa saman 30kg odotus aikana, ja tiputti painonsa hyvinki pikasesti! Joka päivä vaan kävelylenkille vaikka hammasta purren, ja jos ei halunnut nähdä tuttuja meni aamulla aikaisin. Syömisestä. Hän jätti kaiken makean ja rasvaisen pois, mutta söi todella paljon salaattia, kasviksia (esim. höyrytettynä) täysjyväriisiä. Kasvikset ja salaatit ei lihota. Proteiinin tarpeeseen esim. tofua tai vähärasvaisia lihoja. Laihtua ei voi jos ei syö. Elimistösi menee ketoosi tilaan, ja ei anna yhtään rasvavarastojaan vähemmäksi koska energian tulo kehoon on vähentynyt. Eli täytyy antaa keholle energiaa jotta se luovuttaa rasvaa pois! Kannattaa myös tarkkailla vitamiinien ja kivennäisaineiden saantia.
Jotkut kokevat hyvänä hakea "alku-eväät" ravintoterapeutin juttusilta, jossa katsotaan terveelliset syömiset ja laihdutus hommat.
Vihreä tee on tunnettu "aineenvaihduntateenä", ja vogelin kultapiisku-koivunlehti tee poistaa mukavasti ylimääräsen turvotuksen.

Tsemppiä nyt matkaan ja ota se rautainen tahtosi käyttöön!!! Jos niin monet muutkin ovat laihduttaneet, niin mikset sinäkin!

Terveisin: kohta sama urakka edessä

Ap:lla on ainakin jonkunasteinen syömishäiriö joka ei todellakaan parane laihtumalla. Siinä vaiheessa kun on jo koukussa, se on täysin yhdentekevää kuinka paljon laihtuu tai on laihtumatta, sillä silti on ruma ja läski olo.

Ja kyllä, laihtua todellakin voi jos ei syö tai syö hyvin vähän. Vaikka elimistö olisi säästöliekillä, ihminen laihtuu kun saa liian vähän ravintoa. Säästöliekillä olemisen huono puoli taas on se että se hidastaa perusaineenvaihduntaa jolloin laihtumisen jälkeen normaali syöminenkin saattaa lihottaa joten lihomis-laihtumiskierre on valmis. Eikä siitä kierteestä pääse pois kuin aloittamalla normaalin syömisen tai kuolemalla :/

Ihan antaisin sellaisen neuvon, että syö tasapainoista kotiruokaa, ja täysimetä. Käy rattaiden kanssa lenkillä. Kilot häviävät luonnollisesti ja melko nopeasti. Jos nyt alat näännyttämään iteäsi laihdutusmielessä, sairastut varmasti pian. Kuka vauvaa sitten hoitaa?

Mielestäni tuo 175 cm/57 kg ei ole laiha, olen itse saman mittainen ja ainakin minun siroilla luillani en todellakaan näytä laihalta vaan terveeltä ja hyvinvoivalta, joka olenkin. Raskausaikoina en saanut ylimääräisiä, kaksosista, täysaikaisista ja 3 kgx2 painoa tuli 12 kg. Ei ollut erityisempiä mielihaluja sen enempää kuin normaalistikaan, eli syötyä tuli "normaalisti". Ja vaivojakaan ei ollt vaan jaksoin liikkua lähes normaalisti loppuun saakka.

Mutta, koeta syödä vähärasvaisesti ja esim. leivän päälle ei voita, niin eiköhän siitä hiljalleen ala tippua ja pysyvämmin kuin itsensä nälkään näännyttämällä. Syö monipuolisesti myös.

Ajan kanssa pudotat painos -se kyllä putoaa itsestäänkin kunhan syöt terveellisesti ja jätät makiat vähemmälle :)

Mä lihoin odotusaikana 25kg (kiitos iiihanien viinereiden). Ajan kanssa nuo lähti. Mä ymmärrän sua sillä mäkään en viihtynyt ylimääräisten kilojeni kanssa yhtään.

Ja itse en ymmärrä tätä laiha vs lihava keskustelua. Jos on sinut itsensä kanssa, niin ei tarvi halveksua sitä itsensä vastakohtaa.

Mielestäni siisti ulkonäkö on tärkeä. Se ei liene kenestäkään sairaaloista?

Sen mitä mä oon laihduttamisesta oppinut niin pahin virhe on se, että päivällä syö vain leivän. Illalla verensokeri on niin alhaalla, että sitä sortuu ja söis jääkaapista valotkin. Parin tunnin välein kun syö jotain ihan pientäkin niin välttää suurimmilta repsahduksilta.

Yhteistyössä