Lämpöpeitto...miksi ihmeessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom harmaana

Vieras
Luin juuri lehdestä että "lämpöpeitto on tämän joulun piikkimatto". Sellainen siis, jossa on sähkölämmitys. Tuo lause tarkoitti kai että on tämän joulun hittilahja. Voisiko joku lämpöpeiton ostanut valaista että miksi ihmeessä osti sellaisen, kun en kertakaikkiaan tajua.
Ymmärrän jos vaikka sellaista käyttää jossain briteissä, joissa makuuhuoneet on oikeasti kylmiä, mutta että Suomessa.

Toki tuo lause voi tarkoittaa että lämpöpeitto on samanlainen turhake kuin piikkimatto viime vuonna että kukaan ei sitä joulun jälkeen enää käytä ; )

Vastauksia mielenkiinnolla odottelen.

[QUOTE="Vieras";22690919]Oi, tollanen olis ihana =) Sohvalla köllötellessä vilusena. On sitä varmasti paljon turhempaakin =)[/QUOTE]

Kuten? Ai niin joo shampanjavispilä.

Mä olen ihmetellyt ihan samaa. Olen keksinyt ainoastaan yhden käyttötarkoituksen. Normaalissa asunnossa sitä ei voi mun mielestä käyttää, mutta vaikka kesämökillä keskellä talvea, jos on huono lämmitys. Normaalilämpötilassa epäilen sen olevan liian lämmin verrattuna normaaliin peittoon.

[QUOTE="niinpä";22690956] Normaalissa asunnossa sitä ei voi mun mielestä käyttää, mutta vaikka kesämökillä keskellä talvea, jos on huono lämmitys. .[/QUOTE]

No sinne se kyllä sopisi, totta.

Vanhoilla ihmisillä esimerkiksi on usein huono verenkierto. Esim. mun 78-vuotias pappani pitää usein nukkuessaan jopa kolmea peittoa, ja silti saattaa palella... sopisi siis varmasti joillekin vanhuksille.

[QUOTE="Vieras";22690958]Mikä sit kunkin mielestä on turha, makuasioista ei kannata kiistellä =)
Ja btw mulla on piikkimattokin käytössä harva se päivä =)[/QUOTE]

Miten tämä on sinusta makuasia?
Vaate tai sisustus tai ruoka voi olla makuasia, mutta että lämpöpeittokin ; )

MINUSTA turha on sellainen, joka vie turhaan sähköä ja jota ilman pärjää erinomaisen hyvin. jos ei ole tajunnut tarvitsevansa jotain, se on todennäköisesti täysin turha. Mutta tämä on siis minun mielipiteeni vaan.

Hmm, miten sitä on mahdettu ennen pärjätä :)

Ok siis että hankkii jollekulle tuollaisen lahjaksi, jos se lahjan saaja vaikka sattuisi saamaan korkean kuumeen. Syy numero yksi. Onko muita?

Tarviiko edelleen hiihtää yhdellä suksella mennentullen ylämäkeen susien roikkuessa lahkeessa ihan siks kun sillai aikoinaankin tehtiin?
Varmasti on paljon sellasta tavaraa jota ilman pärjäis, mut jos ei harrasta kurjuuden maksimointia niin kai se sallitaan?

Tarviiko edelleen hiihtää yhdellä suksella mennentullen ylämäkeen susien roikkuessa lahkeessa ihan siks kun sillai aikoinaankin tehtiin?
Varmasti on paljon sellasta tavaraa jota ilman pärjäis, mut jos ei harrasta kurjuuden maksimointia niin kai se sallitaan?

Enpä usko että ennenkään on hiihdetty yhdellä suksella.
Kurjuuden maksimointia, jos ei ole sähköllä lämpiävää peittoa... Ok, turhuuksien markkinat, tosiaan.
Ei mikään ihme että kansakunnan sähkönkulutus se vaan kasvaa ja kasvaa ja kasvaa, kun jokaiseen asiaan tarvitaan sähköä kuluttava vempain. Ei vaan ymmärrä, ei.

Miten tämä on sinusta makuasia?
Vaate tai sisustus tai ruoka voi olla makuasia, mutta että lämpöpeittokin ; )

MINUSTA turha on sellainen, joka vie turhaan sähköä ja jota ilman pärjää erinomaisen hyvin. jos ei ole tajunnut tarvitsevansa jotain, se on todennäköisesti täysin turha. Mutta tämä on siis minun mielipiteeni vaan.

niinpä...munkin mielestä jokin sulle kovin tarpeellinen juttu voi olla ihan täysin turhaa :D

Meillä on mummun virkkaamat torkkupeitot (140cm*120cm) jotka lämmittää varmaan paremmin kuin mikään sähkösyöppö härveli. Lisäksi on takka, jota voi lämmittää aina tarvitessa.

Saatiin tollanen lämpöpeitto lahjaksi ja on kyllä aika ihana. Asutaan vanhassa talossa ja näin pakkasella tuntuu, että vetää joka nurkasta niin oli ihana eilen illalla kääriytyä siihen.

Mä asun kerrostalossa, ja termostaatit on säädetty niin, että täällä on kylmä sisällä. Mitään korjausta asiaan ei saada, ikkunat on teipattu, koska niistä veti, mutta partsin ovea tai tuuletusikkunoita ei oikein voi teipata. Täällä palelee. Ja silloinkin, kun nukutaan - mä tarkenen, kumppani vieressä palelee, mä olen meistä muutenkin se, joka ei helpolla palele. Uskoisin, että tuo kumppani olisi tosi iloinen lämpöpeitosta, kukaan ei halua palella kotonaan.
Ja piikkimattokin mulla on käytössä lähes joka päivä :)

Käyttäähän jotkut sähkösyöppöä hammasharjaakin, vaikka hampaat sais puhtaaksi tavallisellakin harjalla. Sähkösyöppöä uunia, vaikka leivinuunikin toimisi. Lämpöpattereita vaikka takka lämmittäisi. Autoa, vaikka on toimivat jalat. Imuria harjan ja kihvelin sijaan, sähköpostia etanapostin tilalla.

Haluatko ap lisää esimerkkejä?

Ei teillä järki päätä pakota, tai sitten ette milloinkaan poistu kämpästänne.
Lämpöpeitto on tarkoitettu pelastamaan ihminen paleltumiselta, kun hätä yllättää.
Auto sammuu 30 asteen pakkasessa, kylmä tulee.
Vaellusmatkalla tulee kylmä yö... eksyneen pelastus jne.

Yhteistyössä