M
Mitä teen?
Vieras
Minulla on lapsipuoli, joka on kohta kahdeksanvuotias. Tällä lapsella on mielestäni jonkin verran ongelmia keskittymiskyvyssä ja ympäristön huomioimisessa, mutta ehkä häiritsevin ongelma on tämä vessa-asia.
Tätä ei tapahdu enää mitenkään kovin usein, mutta nyt viime viikonloppuna taas, ihmettelin missä lapsi on kun ei tule aamupalalle, huutelin ja menin sitten etsimään kun ei vastannut mitään. Lapsi löytyi vessasta seisomasta kakkakasan vierestä. Oli myös pissannut housuunsa, mutta kakkaa ei housuissa ollut, että on kakannut ilmeisesti ihan kyykyssä eikä edes yrittänyt mennä pöntölle? Syyksi sanoo ettei pystynyt pidättämään. Lapsi myös piereskelee ihan missä sattuu eikä ilmeisesti edes yritä pidättää(tai ei pysty?).
Olen yrittänyt puhua lapsen isälle että minusta tämä asia pitäisi tutkia, siis viedä lapsi lääkäriin, kun eihän voi olla normaalia että vielä tämän ikäinen käyttäytyy näin? Mies loukkaantuu eikä suostu puhumaan asiasta, hänen selityksensä on, että lapsi vaan haaveilee liikaa eikä sitten muista mennä vessaan ajoissa. Ei kai tämän ikäiselle enää pitäisi käydä noin?
Lapsi ei siis tosiaan edes itse yritäkkään siivota jälkiään tai piilotella, jää vaan seisomaan ja odottaa että joku tulee siivoamaan. Lisäksi tuo piereskely yleensä tullaan tekemään ihan toisten viereen, josta syystä mietin, voiko tämä olla kuitenkin tahallista?
Lapsen äiti väittää että ei ole hänen luonaan koskaan näin käynyt, vaikka tiedän että on. Voinko minä tehdä tässä nyt jotain? Kun en ole lapsen vanhempi, eikä kumpikaan lapsen vanhemmista tunnu olevan sitä mieltä että asialle pitäisi tehdä mitään. Olenko nyt ihan hakoteillä, onko tällainen käytös sitten normaalia?
Tätä ei tapahdu enää mitenkään kovin usein, mutta nyt viime viikonloppuna taas, ihmettelin missä lapsi on kun ei tule aamupalalle, huutelin ja menin sitten etsimään kun ei vastannut mitään. Lapsi löytyi vessasta seisomasta kakkakasan vierestä. Oli myös pissannut housuunsa, mutta kakkaa ei housuissa ollut, että on kakannut ilmeisesti ihan kyykyssä eikä edes yrittänyt mennä pöntölle? Syyksi sanoo ettei pystynyt pidättämään. Lapsi myös piereskelee ihan missä sattuu eikä ilmeisesti edes yritä pidättää(tai ei pysty?).
Olen yrittänyt puhua lapsen isälle että minusta tämä asia pitäisi tutkia, siis viedä lapsi lääkäriin, kun eihän voi olla normaalia että vielä tämän ikäinen käyttäytyy näin? Mies loukkaantuu eikä suostu puhumaan asiasta, hänen selityksensä on, että lapsi vaan haaveilee liikaa eikä sitten muista mennä vessaan ajoissa. Ei kai tämän ikäiselle enää pitäisi käydä noin?
Lapsi ei siis tosiaan edes itse yritäkkään siivota jälkiään tai piilotella, jää vaan seisomaan ja odottaa että joku tulee siivoamaan. Lisäksi tuo piereskely yleensä tullaan tekemään ihan toisten viereen, josta syystä mietin, voiko tämä olla kuitenkin tahallista?
Lapsen äiti väittää että ei ole hänen luonaan koskaan näin käynyt, vaikka tiedän että on. Voinko minä tehdä tässä nyt jotain? Kun en ole lapsen vanhempi, eikä kumpikaan lapsen vanhemmista tunnu olevan sitä mieltä että asialle pitäisi tehdä mitään. Olenko nyt ihan hakoteillä, onko tällainen käytös sitten normaalia?