P
Psyko
Vieras
ap :hug: Tää on taas niin tätä palstaläppää.
Kyse voi tosiaan hyvinkin olla siitä, että lapsi protestoi vanhemmilleen, joille "uskaltaa" näyttää tunteensa. Tämä myös tiedoksi sille hoitotädille, joka kuvittelee olevansa vanhemia tärkeämpi.
Miten käyttäydyt itse kun lähdet tai menet hakemaan lasta? Iloinen posilähtö "hei hei, mukavaa päivää teille!" ja iloinen jälleennäkeminen "mitä se äidin kulta on puuhaillut?" reippaasti. Eli älä näytä lapselle omaa pahaa oloasi. Voit tietenkin kertoa, että sinullakin oli ikävä.
Äitinä tiedän, että sitä ottaa itseensä kaikki lapsen reaktiot, mutta luota itseesi äitinä! Nappaat lapsen syliin ja otat pahaa oloa vastaan, älä jää avuttomaksi.
Kyse voi tosiaan hyvinkin olla siitä, että lapsi protestoi vanhemmilleen, joille "uskaltaa" näyttää tunteensa. Tämä myös tiedoksi sille hoitotädille, joka kuvittelee olevansa vanhemia tärkeämpi.
Miten käyttäydyt itse kun lähdet tai menet hakemaan lasta? Iloinen posilähtö "hei hei, mukavaa päivää teille!" ja iloinen jälleennäkeminen "mitä se äidin kulta on puuhaillut?" reippaasti. Eli älä näytä lapselle omaa pahaa oloasi. Voit tietenkin kertoa, että sinullakin oli ikävä.
Äitinä tiedän, että sitä ottaa itseensä kaikki lapsen reaktiot, mutta luota itseesi äitinä! Nappaat lapsen syliin ja otat pahaa oloa vastaan, älä jää avuttomaksi.