Lapsi vierastaa omaa äitiään !!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Leena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ap :hug: Tää on taas niin tätä palstaläppää.

Kyse voi tosiaan hyvinkin olla siitä, että lapsi protestoi vanhemmilleen, joille "uskaltaa" näyttää tunteensa. Tämä myös tiedoksi sille hoitotädille, joka kuvittelee olevansa vanhemia tärkeämpi.

Miten käyttäydyt itse kun lähdet tai menet hakemaan lasta? Iloinen posilähtö "hei hei, mukavaa päivää teille!" ja iloinen jälleennäkeminen "mitä se äidin kulta on puuhaillut?" reippaasti. Eli älä näytä lapselle omaa pahaa oloasi. Voit tietenkin kertoa, että sinullakin oli ikävä.

Äitinä tiedän, että sitä ottaa itseensä kaikki lapsen reaktiot, mutta luota itseesi äitinä! Nappaat lapsen syliin ja otat pahaa oloa vastaan, älä jää avuttomaksi.
 
[QUOTE="vieras";22031881]Arvot tärkeys järjestykseen.Kyllä sillä kodinhoidon tuella pärjää jos osaa fiksusti käyttää rahansa tietysti jos on ottanu helvetisti velkaa mikä on muuten ihan oma tyhmyyttä.[/QUOTE]

Me oltiin niin tyhmiä että otettiin velkaa niin että itse pärjättiin hyvin pienessä asunnossa, ja hups tulin raskaaksi vahingossa. Ajattelin että parempi se hoitoon meno alle vuoden tai vuoden iässä on kuin abortti..
 
[QUOTE="laalaa";22032121]Me oltiin niin tyhmiä että otettiin velkaa niin että itse pärjättiin hyvin pienessä asunnossa, ja hups tulin raskaaksi vahingossa. Ajattelin että parempi se hoitoon meno alle vuoden tai vuoden iässä on kuin abortti..[/QUOTE]

Parempi kenelle?
 
[QUOTE="laalaa";22032121]Me oltiin niin tyhmiä että otettiin velkaa niin että itse pärjättiin hyvin pienessä asunnossa, ja hups tulin raskaaksi vahingossa. Ajattelin että parempi se hoitoon meno alle vuoden tai vuoden iässä on kuin abortti..[/QUOTE]

Niin meki,mut silti on ollut varaa olla se kolme vuotta kotona.
 
Eiköhän toi kiukuttelu ole ihan normaalia. Meidän viisi vuotiaskin saa joskus itkupotkuraivarit kun isä käy hakemas tämän hoidosta, toisinaan kiukuttelee muuten vaan toisinaan sitä kun leikit jää kesken.
 
ap :hug: Tää on taas niin tätä palstaläppää.

Kyse voi tosiaan hyvinkin olla siitä, että lapsi protestoi vanhemmilleen, joille "uskaltaa" näyttää tunteensa. Tämä myös tiedoksi sille hoitotädille, joka kuvittelee olevansa vanhemia tärkeämpi.

Miten käyttäydyt itse kun lähdet tai menet hakemaan lasta? Iloinen posilähtö "hei hei, mukavaa päivää teille!" ja iloinen jälleennäkeminen "mitä se äidin kulta on puuhaillut?" reippaasti. Eli älä näytä lapselle omaa pahaa oloasi. Voit tietenkin kertoa, että sinullakin oli ikävä.

Äitinä tiedän, että sitä ottaa itseensä kaikki lapsen reaktiot, mutta luota itseesi äitinä! Nappaat lapsen syliin ja otat pahaa oloa vastaan, älä jää avuttomaksi.

En usko että tuo kyseinen hoitotäti on oikeasti tuossa ammatissa,sillä jos ois niin tajuais kyllä ettei asia todellakaan ole niin että joku päikkytäti on tärkeämpi:D kaikkea sitä kuulee:D :D
 
[QUOTE="vieras";22031881]Arvot tärkeys järjestykseen.Kyllä sillä kodinhoidon tuella pärjää jos osaa fiksusti käyttää rahansa tietysti jos on ottanu helvetisti velkaa mikä on muuten ihan oma tyhmyyttä.[/QUOTE]

Jos asut pk-seudulla niin missä ihme mörskässä mahdat majailla? Kaupungin vuokra-asuntoja ei riitä kaikille. Täällä pk-seudun kupeessa vuokrat on niin kovia, että samalla rahalla maksaa jo lainaa.
 
[QUOTE="vieras";22031843]No sitä varten se kodinhoidon tuki maksetaan.[/QUOTE]

Totatota? Kaikilla meillä ei ole rikasta miestä/vanhempia tai perintörahoja ja ei sillä kodinhoidontuella muuta välttämättä saada maksettua kuin asuminen. Minulla se, etten aio vielä viedä vauvaa hoitoon on mahdollista ainoastaan sen takia, että voin tehdä ilta/viikonlopputöitä silloin kun mies on kotona ja tienata vähän taskurahaa. Ai niin, kaikilla ei ole edes sitä miestä.
 
[QUOTE="vieras";22032139]Niin meki,mut silti on ollut varaa olla se kolme vuotta kotona.[/QUOTE]

Se on loistavaa että teillä onnistui mutta meillä ei, ellei meinattu luottotietoja menettää yms.
 
Ymärrän jos on taloudellisesti tiukkaa ja on pakko viedä lapsi hoitoon,mutta se ei mee mun järkeeni,että niitä kakaroita tarvii tehdä lisää jos talous heilahtaa jo yhdestä,kannattaisko ensin pistää raha asiat kuntoon ja sitten tehdä lisää lapsia.Ei nyt liittyny aiheeseen mut esim.kaveri piirissä on tälläisiä tapauksia ja sit käydään sossun luukulla vinkumassa rahaa,että saa lapset elätettyä.Ehkäisy on keksitty.
 
[QUOTE="vieras";22032174]Uskallan väittää,että meidän lapset on tasapainoisempia kun esim.kaverini lapset jotka on laitettu hoitoon 9 kk iässä.[/QUOTE]

9kk on ihan eri juttu kuin 11kk. Valtava kehitysero. Ja MUMMO 11kk hoitajana on eri asia kuin päiväkoti. Ja 9 kuisena hoitoon viety voi olla tasapainoinen. Riippuu hoitajasta.

Se, että MINÄ en vienyt vuoden vanhaa hoitoon ei tarkoita sitä, etteikö se joissai muissa perheissä olisi ollut hyvä ratkaisu. Maailmassa on muitakin hyviä toimintatapoja kuin meidän perheen valitsemat.
 
[QUOTE="vieras";22031611]Tosi pienen olet kyllä hoitoon vienyt... Sitten pitää vaan "kärsiä" seuraukset.[/QUOTE]

Siirtävät vaan ääliöasenteensa jälkipolville.
 
[QUOTE="vieras";22032201]Ymärrän jos on taloudellisesti tiukkaa ja on pakko viedä lapsi hoitoon,mutta se ei mee mun järkeeni,että niitä kakaroita tarvii tehdä lisää jos talous heilahtaa jo yhdestä,kannattaisko ensin pistää raha asiat kuntoon ja sitten tehdä lisää lapsia.Ei nyt liittyny aiheeseen mut esim.kaveri piirissä on tälläisiä tapauksia ja sit käydään sossun luukulla vinkumassa rahaa,että saa lapset elätettyä.Ehkäisy on keksitty.[/QUOTE]

Juu ja kaikilla eri isä
 
[QUOTE="vieras";22032174]Uskallan väittää,että meidän lapset on tasapainoisempia kun esim.kaverini lapset jotka on laitettu hoitoon 9 kk iässä.[/QUOTE]

No ainaki sinusta kertoo paljon että arvostelet muita äitejä ja lasten mielenterveyttä mutu-tiedolla..
Eli en sinuna kehuskelisi loistavuuttasi kun oikeasti sinun kaverisi ei ole sen huonompi äiti kuin sinä tuon perusteella,tai sinun lapsesi tasapainoisempia.
 
Kiitos paljon rohkaisevista(kin) viesteistä ! Helpotti oloa hiukan :) Kyllä minusta on ihan normaalia äitiysloman päätyttyä viedä lapsi hoitoon. Eihän siitä mitään tulisi jos kaikki jäisivät lapsiensa kanssa kolmeksi vuodeksi kotiin :D
 
[QUOTE="vieras";22031843]No sitä varten se kodinhoidon tuki maksetaan.[/QUOTE]

Niinkö!? Silläpä sitä maksetaankin 3 h + k rivarin vastike (HUOM! Ei asuntolainaa), sähkö, vesi, vakuutukset ja ruoka. Ai niin, onhan sen lisäksi vielä lapsilisä!
Kas, kun kaikilla meillä ei ole tulonlähteenä sossu tai rikas mies.
 
ap :hug: Tää on taas niin tätä palstaläppää.

Kyse voi tosiaan hyvinkin olla siitä, että lapsi protestoi vanhemmilleen, joille "uskaltaa" näyttää tunteensa. Tämä myös tiedoksi sille hoitotädille, joka kuvittelee olevansa vanhemia tärkeämpi.

Miten käyttäydyt itse kun lähdet tai menet hakemaan lasta? Iloinen posilähtö "hei hei, mukavaa päivää teille!" ja iloinen jälleennäkeminen "mitä se äidin kulta on puuhaillut?" reippaasti. Eli älä näytä lapselle omaa pahaa oloasi. Voit tietenkin kertoa, että sinullakin oli ikävä.

Äitinä tiedän, että sitä ottaa itseensä kaikki lapsen reaktiot, mutta luota itseesi äitinä! Nappaat lapsen syliin ja otat pahaa oloa vastaan, älä jää avuttomaksi.



Just näin. Ei lapsi sua vierasta, hänellä vain on ollut ikävä ja purkaa ikävänsä sinulle.
 
Ihan normaalia käytöstä lapseltasi.

Suomessa lasta voi hoitaa kotona, jos on hyvätuloinen puoliso, perintöä tai muuta varallisuutta. Toinen vaihtoehto on olla niin köyhä, että sossu kustantaa elämisen suurelta osalta. Nämä viimeksi maintut rellestää täällä palstalla ja kiillottavat sädekehäänsä, kuinka HE hoitavat lapsensa kotona! [ja me työssäkäyvät maksetaan se verorahoillamme] Paska koulutus-ei töitä-ei kiirettä "töihin"(lue kortistoon) äitiysloman jälkeen.
 
[QUOTE="Jee-jee";22032455]Ihan normaalia käytöstä lapseltasi.

Suomessa lasta voi hoitaa kotona, jos on hyvätuloinen puoliso, perintöä tai muuta varallisuutta. Toinen vaihtoehto on olla niin köyhä, että sossu kustantaa elämisen suurelta osalta. Nämä viimeksi maintut rellestää täällä palstalla ja kiillottavat sädekehäänsä, kuinka HE hoitavat lapsensa kotona! [ja me työssäkäyvät maksetaan se verorahoillamme] Paska koulutus-ei töitä-ei kiirettä "töihin"(lue kortistoon) äitiysloman jälkeen.[/QUOTE]

Näin minäkin ajattelen sen olevan...
 
Samaa mieltä olen kun jotkut muutkin, että ei se lapsi mitään vierasta äitiään vaan nimenomaan protestoi ja näyttää pahan mielensä äidille, jolle uskaltaa kiukutella.
Meillä on kanssa ollut isomman lapsen kanssa tuota, että mummulassa ollaan kiltisti, mutta vanhemmille sitten aina kiukutellaa viimeistään, kun kotiin päästään. Lapsi tuntuu menevän jotenkin sekasin siitä kun mummulassa saa kaiken tahtonsa läpi, eikä anneta näyttää pahaa tuulta.
 

Yhteistyössä