Lapset hoitoon vaikka äiti vauvan kanssa kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hoitotäti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23132994]Ne on jo vähän painavampia syitä jos on niin loppuunpalanut ettei jaksa lapsiaan hoitaa ollenkaan vaan tarvitaan apua miltei 24/7. Tän kikikiikiniii tapauksessa äiti on vaan mukavuushaluisen-laiska, eikä tod.näk. ymmärrä mitä on todellinen loppuunpalaminen. Se kun on vähän eri kuin "laiskuus".[/QUOTE]

Miksi ihminen ei voisi olla mukavuudenhaluinen ja sopivasti laiska? Duunareiden ajatusmalli tosin tuntuu olevan muutoinkin sellainen, että otsasi hiessä leipäsi tulee ansaita.

[QUOTE="vieras";23133030]et tosiaan ole osannut mitoittaa jos sun tarvii viedä ne päiväkotiin ettet "väsy" ja ettei tartte "räyhätä"-[/QUOTE]

Olen mitoittanut tälläisen mahdollisuuden huomioonottaen, että voin viedä päiväkotiin. Ei se ole mikään vääryys eikä pahe, vaikka sinä tunnut niin ajattelevankin.

Olen mitoittanut tälläisen mahdollisuuden huomioonottaen, että voin viedä päiväkotiin. Ei se ole mikään vääryys eikä pahe, vaikka sinä tunnut niin ajattelevankin.

En ole ainoa. Virikelapset on näiden päivien kuumimpia puheenaiheita, voipi olla että joutuu laiskimuksetkin jatkossa hoitamaan lapsiaan ihan itse, sen oloneuvoksena oleilun sijaan! taikka sitten maksaa itse ihan oikean aidosti kokonaan sen virikehoitonsa.

[QUOTE="vieras";23133094]En ole ainoa. Virikelapset on näiden päivien kuumimpia puheenaiheita, voipi olla että joutuu laiskimuksetkin jatkossa hoitamaan lapsiaan ihan itse, sen oloneuvoksena oleilun sijaan! taikka sitten maksaa itse ihan oikean aidosti kokonaan sen virikehoitonsa.[/QUOTE]

Meille ei ole ongelma maksaa enemmänkin. Maksetaan se mitä pyydetään.

[QUOTE="vieras";23133094]En ole ainoa. Virikelapset on näiden päivien kuumimpia puheenaiheita, voipi olla että joutuu laiskimuksetkin jatkossa hoitamaan lapsiaan ihan itse, sen oloneuvoksena oleilun sijaan! taikka sitten maksaa itse ihan oikean aidosti kokonaan sen virikehoitonsa.[/QUOTE]

Ainakin esim Vantaalla on tähän reagoitu jo niin, että perheen kaikki alle kouluikäiset lapset tulee hoitaa kotona, mikäli mielii saada kotihoidontuen kuntalisää. Mielstäni aivan oikein.

Miksi niin moni vähän kouluttautunut ihminen näkee maailman hurjan yksinkertaisena ja yksisilmäisesti. Korkeakoulutus näyttäsi tuovan mukanaan kyvyn nähdä asioita laajemmin, ymmärtää kokonaisuuksia ja syy-seuraus-suhteita.

Osataan kyllä syyllistää ja tuomita muita, ilman että aidosti edes yrittäisi ymmärtää asioihin liittyviä eri puolia.

Tiedän mä joitakin duunareita, joiden en ole koskaan kuullut syyllistävän muita, että ei kaikki kouluttautumattomat kuitenkaan ole sellaisia tuomion enkeleitä niin kuin täällä vaikka näkee.

Alkuperäinen kirjoittaja ei päivähoitoa laiskoille;23133125:
Ainakin esim Vantaalla on tähän reagoitu jo niin, että perheen kaikki alle kouluikäiset lapset tulee hoitaa kotona, mikäli mielii saada kotihoidontuen kuntalisää. Mielstäni aivan oikein.

Muata tää on hyvä juttu sikäli, että ei varakkaammat tarvii kuntalisää.

Miksi ihminen ei voisi olla mukavuudenhaluinen ja sopivasti laiska? Duunareiden ajatusmalli tosin tuntuu olevan muutoinkin sellainen, että otsasi hiessä leipäsi tulee ansaita.

Tuo on täysin kiellettyä tällä palstalla, ainakin äiti-ihmisiltä. Kunnon marttyyriäiti paiskii töitä kellon ympäri lapsensa hyväksi, eikä valita, vaan nauttii siitä, kun saa uhrata koko elämänsä muiden hyväksi työtä tehden.

Tuo on täysin kiellettyä tällä palstalla, ainakin äiti-ihmisiltä. Kunnon marttyyriäiti paiskii töitä kellon ympäri lapsensa hyväksi, eikä valita, vaan nauttii siitä, kun saa uhrata koko elämänsä muiden hyväksi työtä tehden.

Hihii :-) ja seuraavaan hengenvetoon tietty ihmetellään miksi huoltajuuskiistoissa isät on aina niin heikoilla. Kun ei ymmärretä niitä syy-seuraussuhteita ja kokonaisuuksia...

Sopiiko kysyä, miksi ei? Jos se on kaikille helpompaa, mukavempaa ja yksinkertaisempaa?

Mulla ei ole vielä hoitoikäsiä lapsia, mutta ihmettelen sitä faaattisuutta, miksi omaa elämää ei saisi yhtään yrittää helpottaa vaikka siitä ei kenellekkään ole haittaakaan.

Tämä oli oma syyni. Itse sain rauhassa keskittyä vauvan hoitoon, vauva sai tarpeeksi huomiota ja taapero sai viettää päivät mukavassa hoitopaikassa. Kaikki olivat tyytyväisiä. Jos isompi lapsi olisi jäänyt kotiin, olisi vauva jäänyt vähemmälle huomiolle, taapero olisi joutunut viettämään päivät tylsistyneenä äidin ja vauvan kanssa, ja itse olisin varmasti ollut huomattavasti väsyneempi.
Ei siis mitään järkeä.

Miksi niin moni vähän kouluttautunut ihminen näkee maailman hurjan yksinkertaisena ja yksisilmäisesti. Korkeakoulutus näyttäsi tuovan mukanaan kyvyn nähdä asioita laajemmin, ymmärtää kokonaisuuksia ja syy-seuraus-suhteita.

Osataan kyllä syyllistää ja tuomita muita, ilman että aidosti edes yrittäisi ymmärtää asioihin liittyviä eri puolia.

Tiedän mä joitakin duunareita, joiden en ole koskaan kuullut syyllistävän muita, että ei kaikki kouluttautumattomat kuitenkaan ole sellaisia tuomion enkeleitä niin kuin täällä vaikka näkee.

Miten niin? oletko tehnyt asiasta tutkimusta? olisi kiva nähdä! Vaikka joku tässä asiassa omaisi vahvan mielipiteen niin ei se tarkoita että olisi joka asiassa kuin "tuomion enkeli". Mutta kyllähän se sua tietty harmittaa jos joku saa suunsa auki ja tulevaisuudessa sellainenkin turhuus kuin virikehoito kunnan maksamana poistettaisiin.

Miksi ihmeessä pitää olla marttyyri, jos haluaa hoitaa lapsensa itse? Mä ymmärrän hyvin, jos väsyy tai masentuu, että tarvitaan apua, kaikki äidit eivät kuitenkaan niin tee. Nyt on kuitenkin kyse äidistä, joka jo lähtökohtaisesti haluaa sysätä lapsensa toisten kontoille vain mukavuudenhlaun ja laiskuuden verukkeella... siksi en ymmärrä miksi ihmeessä hankkia lapsia yhtään, jos lähtökohta on sellainen ettei halua niitä itse hoitaa.

Tämä oli oma syyni. Itse sain rauhassa keskittyä vauvan hoitoon, vauva sai tarpeeksi huomiota ja taapero sai viettää päivät mukavassa hoitopaikassa. Kaikki olivat tyytyväisiä. Jos isompi lapsi olisi jäänyt kotiin, olisi vauva jäänyt vähemmälle huomiolle, taapero olisi joutunut viettämään päivät tylsistyneenä äidin ja vauvan kanssa, ja itse olisin varmasti ollut huomattavasti väsyneempi.
Ei siis mitään järkeä.

Musta toi on tosi tärkee huomio, että vauva saa riittävästi huomiota. Meilläkään vauva ei millään saisi sitä määrää huomiota minkä nyt saa, kun isommat on kolmena päivänä viikossa hoidossa. Isommat tarvii jo muutakin kuin äidin hoivaa, mutta vauva ei tarvii mitään muuta kuin äidin hoivaa.

Miksi ihmeessä pitää olla marttyyri, jos haluaa hoitaa lapsensa itse? Mä ymmärrän hyvin, jos väsyy tai masentuu, että tarvitaan apua, kaikki äidit eivät kuitenkaan niin tee. Nyt on kuitenkin kyse äidistä, joka jo lähtökohtaisesti haluaa sysätä lapsensa toisten kontoille vain mukavuudenhlaun ja laiskuuden verukkeella... siksi en ymmärrä miksi ihmeessä hankkia lapsia yhtään, jos lähtökohta on sellainen ettei halua niitä itse hoitaa.

Mä ainakin haluan itse hoitaa lapsiani ja laittamalla isommat osittain hoitoon, jää multa enemmän aikaa hoitaa sitä, joka sitä eniten tarvitsee.

Hihii :-) ja seuraavaan hengenvetoon tietty ihmetellään miksi huoltajuuskiistoissa isät on aina niin heikoilla. Kun ei ymmärretä niitä syy-seuraussuhteita ja kokonaisuuksia...

Tietenkin lapsi jää äidille! Vain äidillä on erityinen suhde vauvaan. Tämä erityinen suhde ei johdu siitä, että äiti hysteerisenä sitoo lapsen itseensä eikä anna muiden sitä hoitaa, vaan tämä erityinen suhde on täysin synnynnäistä ja kumpuaa jostain yliluonnollisesta ikiaikaisesta äitiyden ilmentymästä.

[QUOTE="vieras";23133237]Miten niin? oletko tehnyt asiasta tutkimusta? olisi kiva nähdä! Vaikka joku tässä asiassa omaisi vahvan mielipiteen niin ei se tarkoita että olisi joka asiassa kuin "tuomion enkeli". Mutta kyllähän se sua tietty harmittaa jos joku saa suunsa auki ja tulevaisuudessa sellainenkin turhuus kuin virikehoito kunnan maksamana poistettaisiin.[/QUOTE]

Ei mua haittaa, jos se poistuu kunnan maksamana. Tietenkin köyhemmille se on tosi tympeää.

Mä oon joutunut ihan tarpeeksi olee omien töiden puolesta teidänkaltaisten kanssa tekemisissä, että kyllä mulla on kertynyt empiiristä tutkimusaineistoa sen verran, jotta voin sanoa ääneen tommosta.

Miksi ei saisi hankkia lapsia ja samaan aikaan nauttia elämästä? Mikä siinä on niin pahaa, että haluaa välttää kärsimystä ja väsymystä ja tekee asiat sillä tavalla, että asiat luistavat helposti ja mukavasti, jolloin elämä maistuu? En tajua, miksi näin ei saisi tehdä. Eikö elämästä saa nauttia, jos haluaa lapsia?

Yhteistyössä