V
vieras
Vieras
Laitoin 3-vuotiaan päiväkotiin ja olen itse vauvan kanssa kotona, syy: asutaan ihan korvessa, ei ole naapurissa lapselle leikkikavereita, tarhassa on paljon ja on tullut sosiaalisemmaksi siellä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en vaikka lapsi olisi 0-6 -vuotias. Mielestäni lapsen paikka on kotona oman perheen luona silloin, kun vanhemmat eivät ole palkkatyössä. Jos äiti on äitiyslomalla niin miksi hitossa se toinen lapsi pitää raahata pois jaloista? Miksi ei anneta sisarussuhteen kehittyä?
Tekemistä ja kokemista lapsi saa riittävästi kotonakin. Piste.
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mutta normiperhe ei tarvitse lapsilleen päivähoitoa mikäli äiti ja/tai isä ovat kotona.
Me ei olla normiperhe, jee![]()
Sillähän sun toisella lapsella oli jotain kehitysongelmia vai mitä olikaan eli ei normilapsi ollutkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Muistatha, et lapset on kuitenkin erilaisia, ja toiselle se hoitopaikka voi olla elinehto. Ja et tuo sun kirjoitus on vaan sun mielipide, ja toisilla on oikeus omaan mielipiteeseen aiheesta.
Tottakai muistan. Sosiaalitapaukset ovat sitten asia erikseen. Heidän kohdallaan hoito on lähestulkoon pakko. Mutta normiperhe ei tarvitse lapsilleen päivähoitoa mikäli äiti ja/tai isä ovat kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja soiliina:Oma viisivuotias poikani käy kaksi kertaa viikossa päiväkodissa. Itse olen hoitovapaalla puolitoistavuotiaan sisaren kanssa. Kotona eletään normi elämää, lapset osallistuvat kodin askareisiin, askarrellaan, leikitään, lauletaan, ulkoillaan.... Sisarussuhde on kehittynyt normaalisti, ovat toisilleen tärkeitä, mutta myös riidellä osataan. Pihalta ja seurakunnan kerhosta löytyy vain 0-2vuotiaita kavereita. 5 vuotiaalle kaverit ovat tärkeitä. Sanot mitä sanot. Tämä ratkaisu ei ole ilmaista, maksamme täyden maksun ja samalla menetämme kotihoidon tuesta sisarusosan.
Jotkut lapset ovat päiväkodissa myös lastensuojelullisesta syistä. Et voi yleistää asiaa, koska tiedät vain oman tilanteesi.
Mutta kiva, että sinulla on asiasta mielipide ja hoidat lapsesi kotona ennen koulun alkamista
=) Piste.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en vaikka lapsi olisi 0-6 -vuotias. Mielestäni lapsen paikka on kotona oman perheen luona silloin, kun vanhemmat eivät ole palkkatyössä. Jos äiti on äitiyslomalla niin miksi hitossa se toinen lapsi pitää raahata pois jaloista? Miksi ei anneta sisarussuhteen kehittyä?
Alkuperäinen kirjoittaja ok:No, sitten sä et hyväksySo simple is that. Kenenkään elämään/ratkaisuihin se ei millään tavalla vaikuta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tottakai muistan. Sosiaalitapaukset ovat sitten asia erikseen. Heidän kohdallaan hoito on lähestulkoon pakko. Mutta normiperhe ei tarvitse lapsilleen päivähoitoa mikäli äiti ja/tai isä ovat kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja vhbn:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en vaikka lapsi olisi 0-6 -vuotias. Mielestäni lapsen paikka on kotona oman perheen luona silloin, kun vanhemmat eivät ole palkkatyössä. Jos äiti on äitiyslomalla niin miksi hitossa se toinen lapsi pitää raahata pois jaloista? Miksi ei anneta sisarussuhteen kehittyä?
Älä sitten hyväksy. (ja sädekehäsi kiiltää...!) Ketä kiinnostaa sun mielipitees? hä?
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:Mä vedän tässä kohtaa taas tän "mun mies on tarhansetä"-kortin, ja silleen referoiden sanon, että jos perheessä on lapsi, joka jo on päivähoidossa (esim.3-6v) ja sitten perheeseen syntyy toinen lapsi, niin on todella epäreilua ottaa se vanhempi lapsi pois päivähoidosta, missä sillä on olemassa sosiaaliset kontaktit ja tietyt rutiinit, vain sen vuoksi, että ap:n kaltaiset sais tosiaan kiillottaa sitä sädekehäänsä.
Lapset katsos kasvaa ja väkisinkin lähtee äidin rinnasta irti, vaikkemme sitä haluaisikaan. Eri asia on mun mielestä, jos vanhempi sisarus on itsekin vielä pieni, eikä vielä ole kodin ulkopuolella päivähoidossa. Mutta että lapsi otettais pois hoidosta ja leikkikavereiden luota, ei oo reilua!