P
päivökotitäti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:Alkuperäinen kirjoittaja vhbn:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en vaikka lapsi olisi 0-6 -vuotias. Mielestäni lapsen paikka on kotona oman perheen luona silloin, kun vanhemmat eivät ole palkkatyössä. Jos äiti on äitiyslomalla niin miksi hitossa se toinen lapsi pitää raahata pois jaloista? Miksi ei anneta sisarussuhteen kehittyä?
Tekemistä ja kokemista lapsi saa riittävästi kotonakin. Piste.
Älä sitten hyväksy. (ja sädekehäsi kiiltää...!) Ketä kiinnostaa sun mielipitees? hä?
Peesin peesi. Eikö tästä oo riittävästi jauhettu? Jotkut hyväksyy sitä, toiset tätä.
Mä vedän tässä kohtaa taas tän "mun mies on tarhansetä"-kortin, ja silleen referoiden sanon, että jos perheessä on lapsi, joka jo on päivähoidossa (esim.3-6v) ja sitten perheeseen syntyy toinen lapsi, niin on todella epäreilua ottaa se vanhempi lapsi pois päivähoidosta, missä sillä on olemassa sosiaaliset kontaktit ja tietyt rutiinit, vain sen vuoksi, että ap:n kaltaiset sais tosiaan kiillottaa sitä sädekehäänsä.
Lapset katsos kasvaa ja väkisinkin lähtee äidin rinnasta irti, vaikkemme sitä haluaisikaan. Eri asia on mun mielestä, jos vanhempi sisarus on itsekin vielä pieni, eikä vielä ole kodin ulkopuolella päivähoidossa. Mutta että lapsi otettais pois hoidosta ja leikkikavereiden luota, ei oo reilua!
Peesi täysin, vain sillä erotuksella, että pitäisin lapsen joko puolipäiväisenä tai sitten 2 kertaa viikossa päivähoidossa! Ei se päivähoito ole aina lapselle pahaksi. Virikkeitä ja mukavaa toimintaa, josta lapsi saa paljon. Eri asia on sitten ne vanhemmat, jotka pitävät lapsen sen 8 tuntia hoidossa päivittäin, kun itse kotona. sitä en hyväksy muussa kuin tapauksessa, jossa äiti masentunut, sairastunut tmv!