Lapsettomuushoitoketjussa plussanneet

Hrr onpa inhottavan kuuloinen pahoinvointi @Mollama. Meillä on koiria ja kasvatan myös hyvin pienimuotoisesti, tämä on nyt viides pentue. Siksi pelkään vähän että esikoinen ajattelee että myös ihmispentu on vain hetken meillä ja sitten muuttaa omaan kotiin...🤣 Mielestäni koirat eivät ole reagoineet mitenkään mun raskauksiin, ehkä nämä eivät ole kovin skarppeja 😂

• Haha
Reactions: Mollama
Hrr onpa inhottavan kuuloinen pahoinvointi @Mollama. Meillä on koiria ja kasvatan myös hyvin pienimuotoisesti, tämä on nyt viides pentue. Siksi pelkään vähän että esikoinen ajattelee että myös ihmispentu on vain hetken meillä ja sitten muuttaa omaan kotiin...🤣 Mielestäni koirat eivät ole reagoineet mitenkään mun raskauksiin, ehkä nämä eivät ole kovin skarppeja 😂

Haha 😆 meillä rescuekoira niin tämä onkin kyl senkin puolesta superskarppi kaikelle.

Mä tulen nyt ahdistuneena tänne purkamaan. Just kun alkuviikosta olen hakenut pahoinvointiin reseptilääkettä. Niin nyt pahoinvointi on yllättäen helpottanut tosi paljon. Ja sekös pistää ahdistamaan. 2v sitten tapahtunut kkm meni samaan tyyliin. Just näillä viikoilla. Pahoinvointi loppui silloin, kun seinään ja sit pieni olikin menehtynyt. Nyt onneks vielä lievää pahoinvointia ollut, mutta huomattavasti helpompaa mitä viimesen viikon. Ahdistaa ja pelottaa. 😭 Ultraan vielä viikko enkä pysty aikaistamaan kun niin paljon menoja ja meijän omalääkäri ei ole alkuviikosta paikalla (haluun hänelle mennä). Vaikka kuinka oli pahaolo, niin uskallanko sen tässä sanoa että olkoon. Se tuo sitä varmuutta. Yhyy. Mä niin haluan saada tämän pienen meille. Tämä alkuraskaus on kyllä ihan pirullista aikaa. 😓

Rv 9+

• Surullinen
Reactions: Karhurouvanen
@Mollama On ihan luonnollista, että oireet aaltoilevat ja alkavat helpottamaan, vaikka se ei toki sua lohduta. Menetys kun on taustalla, niin se jättää ikuisen trauman. Uskon kuitenkin vakaasti, että kaikki on hyvin. ❤️ Mulla kanssa ollut selvä paraneminen voinnissa rv12 tienoissa. Alkuraskaus on kyllä stressaavaa. Sitten sitä alkaa seuraavaksi panikoimaan, että onko pieni terve.

Rv 13+6

• Tykkää
Mä koen niin suurta sielunsisaruutta sun kanssa @Mollama. Mun viikko on mennyt samalla tavalla. Alkuviikolla hirveä olo, pahoinvointirannekkeet käsissä yöt ja päivät. Eilen oli helpompi olo ja tänään aamulla myös. Ajatukset menee automaattisesti siihen "viimeksi kkm alkio oli kuollut näihin aikoihin, se niin tapahtuu nytkin".
Äsken sitten huomasin, että iltaa kohti olo taas huononi. Siihen on vaan pakko luottaa, että oireet aaltoilee. Keskenmenotaustalla kaikki asiat tuntuu osoittavan vaan siihen sikiön menettämiseen.

Ei siis ole lohduttavia sanoja vaan enemmänkin sitä, että yritä kestää. En olisi itse uskonut, että alkuraskaus tekee minut näin ahdistuneeksi ja jopa vainoharhaiseksi. Itse ajattelin varata ekstraultran parin viikon päähän. En vaan kestä olla tietämättömyyden tilassa ja se on ainut tapa, minkä keksin helpottamaan oloani.

• Tykkää
Tää raskaus on yks jännitysnäytelmä. Tänään tuli yllättäen veristä vuotoa. Se plus pahoinvoinnin helpottaminen niin tietty nosti ahdistus kierroksia x100. Totesin vaan miehelle, että nyt en enää kestä, pakko päästä ultraan. Meijän klinikalla ei ollut enää yhtään aikoja ja naistenpäivystys ei ottanut vastaan, joten varasin vaan jonkun yksityisen gynen (joka muuten maksoi ihan helvetisti, 350e!!). Mutta mun helpotukseksi ultrassa kaikki hyvin 😭❤ Siellä meidän pieni 2,5cm pötkö heilutteli jalkoja. Lääkäri epäili vuodon syyksi emätintulehdusta johon sain lääkekuurin. Niin helpottunut olo. 😭😭❤ Voi kumpa loppuraskaudessa ei tapahtuisi enää mitään jännittävää. Tasasen, tappavan tylsää on vissiin mun kohdalla liikaa vaadittu.

Viimeksi muokattu:
Ai kamalaa @Mollama ! Onneksi menit, sanoisin että money well spent. Meettekö siitä huolimatta myös seuraavaan ultraan vai korvasko tämä sen? Voin vain kuvitella fiiliksen kun näki että pieni liikkuu ❤️❤️❤️😭🙏

Minusta jotenkin tuntuu että meille kaikille sattuu ja tapahtuu plussan jälkeen, esim tää sun keissi, se että me jäätiin seulaan kiinni (ihan oikeasti, se tapahtuu noin 4%lle...), karhurouvasen yhtäkkinen superpaha olo... Tai sitten ollaan taustan vuoksi tuntosarvet edellä, ehkä helposti raskautuva ei ainakaan keskimäärin reagoi yhtä vahvasti vastaaviin tuntemuksiin, oireisiin ja tuloksiin. 🤷

Mä sorruin muuten ja tilasin kotidopplerin Vintedist 🙈 Ehkä mä jo sanoin.

19+4

Ymmärrän @Keltainenkukka92 täysin tuon dopplerin hankkimisen. Mulla ei ole sitä aiemmin ollut käytössä, mutta pohdin nyt vakavissani sellaista tähän raskauteen, jos saa hyviä uutisia nt-ultrassa. Jokaisessa raskaudessani olen pelännyt, mutta tällä hetkellä sen taso on aivan järjetön. Olen niin itsetietoinen kaikista kroppani toiminnoista ja en pysty tällä hetkellä keskittymään mihinkään. Luen keskenmenofoorumeja läpi ja oikein ryven itsesäälissä jos oireiden kanssa on muutosta.

Tänä aamuna pahoinvointini tuntui aiempia päiviä huomattavasti lievemmältä ja aamusta asti olen sitten vaan pyörittänyt päässäni keskenmenon mahdollisuutta. Tämä on kyllä jo tosi sietämätöntä. Vaikka siis tällä hetkellä on taas hieman etova olo, niin olen ilmiselvästi saanut sellaisen päähänpinttymän, että jos en oksenna 24/7, se tarkoittaa huonoja uutisia. Oireiden aaltoilevuus saa pahat pelot aikaan.

Siskoni kanssa saatiin juteltua nyt aamulla. Hän on sellainen hyvin rationaalinen ihminen, joka "ei turhia tunteile". Tultiin siihen lopputulokseen, että minun kannattaa varata ensi viikolle kätilön ultra. Jos siellä saa huonoja uutisia, niin ehtii sitten ennen joulua tyhjennysjutut hoitamaan. Jos sieltä saisi hyviä uutisia, niin sitten käyn niissä seulaverikokeissa kun päiviä on 9+6. Tämä sen takia, että viime vuoden raskaudessa ehdin käydä juuri tuohon aikaan verikokeissa ja näin jälkiviisaana niiden tuloksissa oli jo nähtävissä raskauden menneen kesken (vaikka itse sikiöpussi poistui silloin 11+4).

Jos sitten noista verikokeista saisin paremmat tulokset, se kantaisi (ehkä) sitten sinne nt-ultraan.

Sitten olisi aika hankkia myös se doppler, koska kuten tästä tekstistä huomaatte, en ole varmalla fiiliksellä liikenteellä ja kaipaan paljon varmistusta.

8+1

Tänään on iso päivä, 20+0 ja puolivälissä ollaan! ❤️‍🔥 Samalla sellainen olo että haluan vain tämän menevän mahd nopeasti ohi ja saada vauva turvallisesti maailmaan, toisaalta on vähän sellainen olo että pysähdynkö nyt ollenkaan ja nautin raskaudesta (varsinkin kun selvästi menossa "kultainen keskiraskaus"). Kaduttaako jotenkin myöhemmin varsinkin jos tämä on mun viimeinen raskaus?

Päivän kunniaksi Vintedist tilattu kotidoppleri tuli ja hieno syke kuului. Olisi ehkä voinut hankkia aikaisemmin tai ei ollenkaan, viimeisten päivien aikana olen mielestäni tuntenut liikkeitä vähän paremmin. Tai tähän asti ollut luokkaa "olikohan tuo vauva" niin nyt on edes kerran päivässä ollut "oli tuo varmasti vauva". Että sinänsä tosi vaimeasti vielä. Toinen "päivän kunniaksi " tapahtuma on lirut pikkareihin. 😫 Esikoisen raskauden aikana tai sen jälkeen ei ole ollut yhtään ongelmia pidätyskyvyn kanssa ja nytkin olen treenannu lantiopohjaa mutt selvästikään en tarpeeksi. Toki bronkeiitti ja jäätäviä yskänkohtauksia jolloin lirahtaa mutta silti, tätä ei ole tullut vastaan mun 33 v elämän aikana. Painoa tullut puoliväliin mennessä 4kg eli hurjin noussu onneksi pysähtyi (hetkeksi). Tulii siis 3kg neljässä viikossa heti nt-ultran jälkeen.

Rakenneultra torstaina ja ensi viikolla on tarkoitus kertoa asiakkaille samalla kun toivon hyvää joulua. Olettaen että kaikki ok siis. Nyt oon pantannut tätä uutista niin kauan että tuntuu vaikealta kertoa. 🫣

Sara älä lue km-foorumeja, tulet hulluksi ❤️ Vaikka olen paraskin puhuja, todella monta kertaa olen joutunut googleen pikimustaan aukkoon ja ahdistunut valtavasti. 🙈

Tänään on iso päivä, 20+0 ja puolivälissä ollaan! ❤️‍🔥 Samalla sellainen olo että haluan vain tämän menevän mahd nopeasti ohi ja saada vauva turvallisesti maailmaan, toisaalta on vähän sellainen olo että pysähdynkö nyt ollenkaan ja nautin raskaudesta (varsinkin kun selvästi menossa "kultainen keskiraskaus"). Kaduttaako jotenkin myöhemmin varsinkin jos tämä on mun viimeinen raskaus?

Päivän kunniaksi Vintedist tilattu kotidoppleri tuli ja hieno syke kuului. Olisi ehkä voinut hankkia aikaisemmin tai ei ollenkaan, viimeisten päivien aikana olen mielestäni tuntenut liikkeitä vähän paremmin. Tai tähän asti ollut luokkaa "olikohan tuo vauva" niin nyt on edes kerran päivässä ollut "oli tuo varmasti vauva". Että sinänsä tosi vaimeasti vielä. Toinen "päivän kunniaksi " tapahtuma on lirut pikkareihin. 😫 Esikoisen raskauden aikana tai sen jälkeen ei ole ollut yhtään ongelmia pidätyskyvyn kanssa ja nytkin olen treenannu lantiopohjaa mutt selvästikään en tarpeeksi. Toki bronkeiitti ja jäätäviä yskänkohtauksia jolloin lirahtaa mutta silti, tätä ei ole tullut vastaan mun 33 v elämän aikana. Painoa tullut puoliväliin mennessä 4kg eli hurjin noussu onneksi pysähtyi (hetkeksi). Tulii siis 3kg neljässä viikossa heti nt-ultran jälkeen.

Rakenneultra torstaina ja ensi viikolla on tarkoitus kertoa asiakkaille samalla kun toivon hyvää joulua. Olettaen että kaikki ok siis. Nyt oon pantannut tätä uutista niin kauan että tuntuu vaikealta kertoa. 🫣

Sara älä lue km-foorumeja, tulet hulluksi ❤️ Vaikka olen paraskin puhuja, todella monta kertaa olen joutunut googleen pikimustaan aukkoon ja ahdistunut valtavasti. 🙈

Oi että miten upeat viikot sulla @Keltainenkukka Onneksi olkoon! Kyllä varmaan kohta sulla alkaa liikkeet kunnolla tuntumaan, mulla on sekä esikoisessa ja myös toisessa lapsessa ollu istukka edessä ja liikkeet olleet aina sellaisia kevyitä töytäisyjä ja esikoisen kohdalla alkoi tuntumaan vasta noin rv 22.

Ou nou tuo lirahtelu😅 Mulla alko toisen lapsen synnytyksen jälkeen, tosin enpä oo oikeen lantionpohjaakaan treenaillut, että en pysty oikeen esim trampoliinilla hyppimään ja joskus kun on tosi kauhee yskä ollu niin pakko ollu yöksi ottaa ihan nuoremman lapsen vaippa🤣 Onneksi tai ehkä tässä se syy ettei ole sitä miestä🤣

Ymmärrän hyvin tuon ja itsellä ihan sama juttu mutta toivottavasti kuitenkin saisit vielä nautittua raskaudesta, onhan se niin ihanaa ja nautittavaa aikaa itsessään!

Karhurouvanen 11+6

• Tykkää
Oon ollu täällä aika hermona nää monta viikkoa ja viikko sitten doppleri alko yhtäkkiä jotenkin lämpenee enkä sit enää sitä tietty halunnu käyttää - tänään tuli uus doppleri Postissa ja nyt juuri kuuntelin ja heti kuuluu selkeet sydänäänet🤩🤩🤩🤩🤩 Siis Oi että mikä Onni - tänään juuri 12+0 ja 14 h päästä np-ultra!!!!!

Täällä nt-ultra 2,5vko päästä. 😍

Tämän päivän käynnin vaihdoin puhelinajaksi, kun viime pe oli kaikki ok niin tuntui turhalta nyt heti mennä uudelleen ultrattavaks. 💸
Terolut jatkuu rv 15 asti, jolloin vaihtuu lugesteroniin. Ja sillä sit jatketaan puolenvälin yli. Sinne asti jos päästään niin varmaan olenkin jo esh seurannassa (toivottavasti). Ainakin herkästi uskon pääseväni näytille, kun aikaisemmin juuri ennenaikaiset supistelut aiheuttaneet paikkojen kypsymistä ja ennenaikaisuuden. Terapiassakin juttelin, että saa nähdä koska mun kohdalla tulee se luotto tähän raskauteen ja uskallan edes vähän rentoutua. Kun alun km pelosta on päästy alan pelkäämään ennenaikaisuutta ja se loppuu sit vasta rv34, jolloin näen keskosuuden riskejen vähentyneen huomattavasti. 🥵
Ja nyt musta tuntuu, että tulen tänne aina latistamaan tunnelmaa omien pelkojeni kanssa. 😞 Mutta pakko sanoa, että ei tämä kyl helppoa ole tällä taustalla. Toivottavasti keskiraskaudessa tulis seesteisiä viikkoja että uskaltaisi vain oll ja nauttia olostaan. 🙏🏻

Rv10+

Tänne saa vuodattaa kaikki huolet ja negatiiviset ajatukset ♥️

Rakenneultrassa kaikki erinomaisesti, jopa istukka oli noussut. Olen niin helpottunut 😭❤️ Ja tyttönä oli pysynyt, juuri niin kuin tuleva isoveli oli toivonut. 🥲❤️

Kaikki seuranta/merkinnät potentiaalisesta riskiraskaudesta poistettu. Toki siinä rv 30 aion vaatia tsekkausta koska myös meidän esikoinen keskonen vaikka ei läheskään yhtä aikainen kuin Mollaman. Eli ehkä tässä voi vain nauttia seuraavat 10 viikkoa.

Meidän oli tarkoitus kertoa vasta nyt rakenneultran jälkeen mutta tuo hoksas jo lokakuun puolivälissä (rupes silittämään vatsaa ja kysyi onko siinä vauva jolloin vastasin rehellisesti). On jo tosi innoissaan ja viimeksi eilen mietti uiko vauva vähän niinkuin uima-altaassa? 🤔 Alkuvuodesta täyttää 3v, niin ymmärtää jo aika hyvin.

• Rakkaus
Reactions: Zelina ja Ovum93
Tänne saa vuodattaa kaikki huolet ja negatiiviset ajatukset ♥️

Rakenneultrassa kaikki erinomaisesti, jopa istukka oli noussut. Olen niin helpottunut 😭❤️ Ja tyttönä oli pysynyt, juuri niin kuin tuleva isoveli oli toivonut. 🥲❤️

Kaikki seuranta/merkinnät potentiaalisesta riskiraskaudesta poistettu. Toki siinä rv 30 aion vaatia tsekkausta koska myös meidän esikoinen keskonen vaikka ei läheskään yhtä aikainen kuin Mollaman. Eli ehkä tässä voi vain nauttia seuraavat 10 viikkoa.

Onpas ihania uutisia @Keltainenkukka 🥰🥰🥰 Onneksi olkoon! Upeaa että istukka on siirtynyt ja päässet sitten myös alakautta synnyttämään🤩

Mun ultra ei itseasiassa ollu Bulevardilla, sinne olisin kyllä halunnut mutta asutaan Länsi-Uudellamaalla 5 km Espoon rajasta ja nyt kuulemma viime vuodesta muuttunut että meiän ultrapaikka olis näppärästi 60 km päässä Lohjalla😅 2,5 h julkisten matkan päässä suuntaansa😁 Yritin jo aiemmin selvitellä että jos kuitenkin pääsisin Bulevardille kun sinne on niin näppärä mennä ja mulla lastenhoitajakin siinä vieressä (lapset kotihoidossa) mutta ei sinne pääse. Toissapäivänä sain sitten ajatuksen kysyä että pääsisinkö Hyvinkäälle kun sinne kuitenkin pääsee junalla ja siellä sitten yksi aika vapaana jonka sain tälle päivälle🤗

Oon myös todella iloinen kun tänään kävin myös kortisoli-labrassa ja se arvo on nyt hyvä ja normaali ja voin vihdoin lopettaa sen Prednisolonin! Mullahan tuli siis sillon muutama viikko sitten kun yritin sitä lopettaa niin se ihan kauhee olo (joka liittyi siis siihen kun kortisonin pidempiaikaisessa käytössä elimistön oma kortisolintuotanto loppuu ja elimistö ei sitten välttämättä herää niin nopeaan sitä taas tuottamaan, jos lääkkeeen lopetus tapahtuu kovin nopeasti) ja kävin siis silloin pari viikkoa sitten myös tässä samassa kortisolilabrassa ja silloin tulos ei ollut vielä normaali mutta nyt on korjaantunut ja on oikein hyvä!

Ihanaa ihanaa, jospa sitä uskaltais vähän raskaudesta nauttiakin! Aiemmissa raskauksissa oon melkeinpä jo alkionsiirrosta asti istuskellut Onnellisena päivät pitkät matolla lasten kanssa raskautta fiilistellen mutta nyt en todellakaan vaan ollut ihan hermona. Jospa me hermot vois nyt vähän vihdoin levähtää🤗

Mä aion noudattaa samaa linjaa kuin aiemmissakin raskauksissa että kerron lapsille ja ylipäätään ”kelleen” (muutama läheinen kaveri ja esikoisen isä tietää kun tiesivät jo hoidoistakin) sitten jos kaikki menee hyvin ja rakenneultraan pääsen. Vaikka lapset kyselisivät tai arvaisivat niin en aio kertoa myös koska tiedän että 2 v ja 5 v kertoisivat sitten asian aivan kaikille vastaantulijoille ja kaupankassoille😅

Karhurouvanen 12+0

Ihanaa että kaikki hyvin @Karhurouvanen ! 🥰❤️

Mä itseasiassa mietinkin, että miks sulla se prednisolonin annoslasku oli noin nopeeta. 🙈 Mä oon hoitoalalla töissä ja paljon hitaampia laskuja yleensä potilaille määrätään, jos yhtään pitempään syönyt, just että oma tuotanto ehtii sieltä mukaan. Mutta pääasia, että vointi nyt hyvä ja oma tuotanto startannut. 👍🏼

Me kerrotaan myös vasta rakenneultran jälkeen, jos sinne asti päästään. Mulla mahakaan ei aikaisemmin ole kasvanut juurikaan kuin sen jälkeen, joten senkin puolesta helppo pitää omana tietona. Meillä lapset jo 6&8v, mutta eivät onneks tiedä mitään raskauspahoinvoinnista tms niin saanut rauhassa yökkäilläkin menemään, kun ajattelevat vaan että äiti on vaan vähän kipeenä. Tänään just häädin nuoremman pesemästä hampaita avaamaan joulukalenteria, kun yrppä yllätti kesken aamutoimien. 🙈😅

Rv10

• Haha
Ihania uutisia Karhurouvanen!

Ja @Ovum93 milloin sulla LA ja miten olet voi? Taidat olla aivan loppusuoralla?🤩

Aivan ihanaa kun täällä on pysyviä plussia tullut ryhmään 😍🥰 vihdoin!! Onnittelut @Keltainenkukka92 ja @Karhurouvanen hienoista UÄ tuloksista. Toivottavasti pääsette nyt nauttimaan raskaana olemisesta ilman huolta, edes hetkeksi 😊

Täällä tosiaan loppusuora, äitiloma alkaa maanantaina ! Olen läpi raskauden ollut niin onnellinen, ehkä jopa onnellisempi kuin koskaan. Ja täysin rakastunut pikkuiseen, ihan uusia ulottuvuuksia saanut oma tunneskaala. Tämä kaikki huolimatta siitä että yöunet olleet kokoajan hyvin heikkoa ja selkäkin reistaillut nyt loppuraskaudessa. Muuten todella lieväoireisena olen saanut olla ja varmaan pituuteni ansiosta mahakin pysynyt sirona vaikka aivan keskikokoinen tytteli siellä asustaakin 🥰

Lapsettomuustausta kuitenkin selkeästi vaikuttanut koko raskauteen, alkuraskauden elin koko ajan voimakkaassa km pelossa, se vei yöunet melkein kokonaan ja melkein työkyvynkin, lopulta helpotti n h10. Sitten osasin jotenkin olla melko huoletta n h28 asti kunnes töissä tuli vastaan useampia todella ikäviä, selittämättömiä täysiaikaisia kohtukuolemia ja sen jälkeen olenkin pelännyt sitä. Välillä pelko helpottaa, välillä taas on hyvin voimakasta. Eikä auttanut asiaa että tyttö oli todella pitkään pääosin perätilassa ja pyöri kuin pikkuapina ympäriinsä ja vielä sai napanuoran kaulansa ympärille. Vihdoin asettui aloillensa pää alaspäin viime viikolla h34. Onneksi hän on edelleen erittäin erittäin liikkuvainen ja tökkimällä hänet saa liikkeelle milloin vain joten ei ole liikelaskentaa tarvinnut tehdä.

Saas nähdä miten lomalla omat ajatukset menee kun ei ole töitä missä saa päätä nollattua ja jotain muuta ajateltavaa. Nyt tuntuu että pyydän h39 käynnistyksen, tai viimeistään LA. Yliaikaiseksi en uskalla häntä päästää. Enkä kyllä malttaisi enää hänen tuloaan odottaakaan, koti jo täynnä vauvan vaatteita ja tavaroita 😁 on tämä niin huimaa ja mieletöntä että me naiset pystytään tämmöisiä pikkuisia maailman rakkaimpia murmeleita mahoissamme kasvattamaan ❤️

H35+4.

Vau eli sulla la tammikuun lopussa? Onneksi on kuitenkin joulu ja uusivuosi tulossa niin on vähän muuta mielessä ja ehkä aika ei mee niin hitaasti. Ja äitiysloma alkaa 😍

Mulla on jo sellainen olo että mammis alkaa tosi pian kun nyt on nää jouluviikot, oon yhden viikon lomalla helmikuun alussa ja muutenkin työviikot menevät hurjaa vauhtia kun teen 80% ja todella tykkään mun työstä. 😁

Mites Karhurouvanen sun työkuviot nyt kun dun kuopus täyttää/täytti 3v ja aikaisemmin pohdit teidän kuvioita? :)

20+5 ja ensimmäistä päivää oikein väsynyt ja vähän kipeä alaselkä. Muuten melko oireettomana:)

• Rakkaus

Yhteistyössä