Lapsi sai lähetteen ravitsemusterapeutille koska ei syö samaa ruokaa kuin minä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Lapsi 5 v., vuoroviikkoin minun ja isänsä luona. Minä en syö ollenkaan lihaa. Mutta oli suuri ongelma neuvolassa kun kerroin että teen lapselle aina oman ruuan, hän pitää liharuuista, minä en. Ja lähete tuli ravitsemusterapeutille, lapsen pitää kuulemma oppia syömään samaa ruokaa kuin aikuinen.

Mutta tekikö th jonkun virheen? Eihän kasvavaa lasta voi pakottaa jättämään lihansyöntiä, jos hän ei itse halua? Lapsi on täysin normaalikokoinen.

isänsä kanssa syövät samaa ruokaa, koska isä on lihansyöjä. Th siis teki ongelman siitä että minä teen lapselle oman ruuan aina.

Mitä ongelmaa tässä siis on?

Ehkä ei aina olisi tarvis tehdä lapselle omaa, vaan totuttaa hänet vähitellen syömään silloin tällöin myös kasvisruokia äidin kanssa.
Mun mielestä tuossa sinun tavassasi ei ole mitään väärää.

Miksei lapsi vois syödä sun luona kasvisruokaa? Hyvä totutella siihenkin, jos nyt ei maistu.

Lapsi oksentaa kasvisruuasta. ilmeisesti joku ruuan maussa tai rakenteessa. lapsella on dysfasia, johon liittyy aistiyliherkkyyttä, ja tämän kerroin myös neuvolassa. lapsi ei ole erityisryhmässä vaan tavallisessa kahden paikalla, dysfasia on lievä. Puheterapeutti on neuvonut päiväkotia että tyrkyttää ei saa. lapsi kyllä maistelee kasvisruokia pyydettäessä, pienen suullisen, ja minusta se riittää, kun lapsi kuitenkin syö ja kasvaa normaalisti. saa vitamiineja tarpeeksi, niistä kasviksista ja hedelmistä mitä tykkää syödä. On siis vähän nirso, mutta kasvussa ei mitään häikkää tosiaan.

En tiedä miksi syyllistyin, kyllä minä osaan ruokkia lastani.

Vähän ihmetyttää tosiaan tuo ravintoterapeuttilähete. jos lapsi saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit ja kasvaa normaalisti, miksi ravintoterapeutin luo? vähän tuntuu yhteiskunnan varojen väärinkäytöltä. Pitääkö minunkin viedä lapseni tuollaiselle, kun on monia ruokia joista hän ei pidä, esim. punaista lihaa sisältävät?

Aika omituinen ajatus, että lapsen pitäisi syödä samaa ruokaa kuin aikuisen. Kuulostaa aika vanhanaikaiselta. Yleensä lapset syövät tervellisemmin kuin aikuiset, jotka ajattelevat pärjäävänsä illan leivällä, vaikka järkevämpää olisi syödä kevyt iltaruoka yhdessä lapsen kanssa.

Minusta ei mitään ongelmaa. Hyvähän se on että lapsi maistelee kasvisruokaa eikä mitään väärää siinä että äiti tekee hänelle liharuokaakin ja antaa kasvista mikä maistuu.

Samaa mieltä, minusta terveydenhoitaja on tehnyt ongelman ihan tyhjästä. Lapsi nimenomaan maistelee minun ruokiani, mutta pääsääntöisesti syö ihan normaalia, punaista lihaakin sisältävää ruokaa. Minusta tässä tosiaan menee paikka joltain joka ikeasti tarvitsisis ravintoterapeuttia. Ja kun työajalla joutuisin sinne häntä viemään, se on palkatonta meillä. Kyllä ottaisin palkatonta vapaata jos olisi joku oikea ongelma.

No et vaan vie sitä lasta sinne, miten voitte olla noin avuttomia vässyköitä jotka hyppää neuvolan käskyjen mukaan? Ettekö osaa sitä omaa järkeä käyttää yhtään?

No et vaan vie sitä lasta sinne, miten voitte olla noin avuttomia vässyköitä jotka hyppää neuvolan käskyjen mukaan? Ettekö osaa sitä omaa järkeä käyttää yhtään?

Miten itse voit olla noin töykeä juntti että alat heti nimitellä avuttomaksi vässykäksi? Sitä saa mitä tilaa. ;-) ps. en ole viemässä lasta sinne, mutta ihmetyttää koko lähete, ja että th teki minusta huonon äidin kun teen lapselle hänen sekaruokavalionsa mukaista ruokaa.

ääh, mene käymään siellä.
Voit saada jonkin hyvä idean mukaasi.

Olemme siellä ravanneet myös..joskus on mukaan tarttunut jotakin uutta..

KUTEN kookos ei ole pähkinä , eikä muskottipähkinä ja niillä on merkitys jos on allerginen pähkinälle!

Mutta hän voi antaa muita juttuja, mitä kokeilla, varsinkin jos on ammattitaitoinen ja innostunut työstänsä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="a p";30229110]Miten se liittyy aloitukseeni? Luitko sitä edes ajatuksen kanssa?[/QUOTE]

Liittyy siten että ravitsemusterapeutin luona saat synninpäästön. Sitä on siis turha pelätä.

Yhteistyössä