lasten kanssa reissussa, mies kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toivoton tapaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toivoton tapaus"

Vieras
Onko täällä muita, jotka ovat kotoisin jostain muualta kuin missä nyt asutaan?
Itse olen tullut kauempaa nykyiselle paikkakunnalle ja lapsia on siunaantunut täällä olon aikana kaksi.
Käyn lasten kanssa kotiseudullani ehkä 3 kertaa vuodessa, jolloin olemme siellä vähintään viikon kerrallaan.
Mieheni jää yleensä kotiin ja nauttii täysin siemauksin yksin olostaan ja omasta rauhasta.
Ja sekös kismittää minua! Hän ei koskaan käy missään lasten kanssa, nyt kun meillä on kesälomat niin menen lasten kanssa kotideudulleni ja mies jää TAAS kotiin lomailemaan.
Hän saa vuodessa parhaimmillaan 6 viikkoa lomaa ja minä en yhtään.
Siis lomaa lapsista.

Elkää käsittäkö väärin, haluan olla lasteni kanssa mutta meillä ei ole minkaanlaista tukiverkostoa joten hoidamme lapsia aina itse.
(Päiväkotia lukuunottamatta, ja silloinkin olen töissä).
En saa vuodessa yhtään omaa aikaa ja sekös rasittaa ja uuvuttaa :/ Mutta en voi mitään sille, että ärsyttää ja kismittää se, että mies saa jäädä yksin kotiin siksi ajaksi ja lomailla ihan rauhassa sillä aikaa, kun minä hoidan lapsiamme kaukana. Olen varmaan vaan liian katkera. Onko täällä muita joilla olisi samanlaisia ajatuksia?

Ihan samasta asiasta olen kade miehelle . Mutta en ole vielä keksinyt paikkaa, johon voisin miehen ja lapset "passittaa". toisaalta en ole varma miten kävisi, voi olla että menisin mukaan lomareissuille vaikka ei olisi pakkokaan.

Ja sä siis oot varmaankin jutellut tästä miehesi kanssa, ja ehdottanut että mieskin katsoisi joskus lapsia niin että sinäkin pääsisit lomailemaan yksin? Miksi miehesi ei lähde sun mukaan sukulaisiin? Ja miksei mies voisi ottaa lapsia mukaansa kun lähtee omille sukulaisilleen käymään, vai eikö pidä yhteyttä?

Mies ei käy ikinä missään ja sanoo, ettei halua lähtee mun mukaan reissuun, kun ei tule niin hyvin toimeen mun perheen kans. Se voi kyllä ihan tottakin. Mutta silti, rasittavaa! Nyt lähden lasten kans reissuun ja ollaan siellä ainakin 2 viikkoa. Yks makaa kotona vai mitä lie tekeekään. No, omapahan on tietenkin häpeänsä kun käyttää lomansa kotona oloon. Tuollaiset viikot vaan tekis muillekin hyvää kuin hänelle...ehkä joskus vielä jätän lapset vähäksi aikaa ja vaan lähen. Suostuiskohan tuo hoitamaan niitä sen ajan, en tiedä...

[QUOTE="toivoton tapaus";24105751]Mies ei käy ikinä missään ja sanoo, ettei halua lähtee mun mukaan reissuun, kun ei tule niin hyvin toimeen mun perheen kans. Se voi kyllä ihan tottakin. Mutta silti, rasittavaa! Nyt lähden lasten kans reissuun ja ollaan siellä ainakin 2 viikkoa. Yks makaa kotona vai mitä lie tekeekään. No, omapahan on tietenkin häpeänsä kun käyttää lomansa kotona oloon. Tuollaiset viikot vaan tekis muillekin hyvää kuin hänelle...ehkä joskus vielä jätän lapset vähäksi aikaa ja vaan lähen. Suostuiskohan tuo hoitamaan niitä sen ajan, en tiedä...[/QUOTE]Eli et ole edes tästä mahdollisuudesta hänen kanssaan keskustellut ja silti mollaat täällä omaa miestäsi ja valitat? En kyllä ymmärrä tätä palstaämmien logiikkaa ja tapaa käsitellä asioita.

mene tosiaan reissuun yksinään, jos kerran mies ei tykkää reissata. Ja eihän sen miehen tarvi lapsia "hoitaa2, sehän on isä; touhuavat sit kotona mitä touhuavat niikuin äitikin touhuaa.

Ei harmita, kun meillä se toimii molemmin puolin. Ollaan molemmat kotoisin eri paikkakunnilta ja nyt asutaan toisessa maassa. Lomaillaan sukulaisissa joskus koko perheellä ja toisinaan toinen vanhempi ottaa lapset tai osan lapsista mukaansa mennessään omien sukulaistensa luo.

Itse olen pian lähdössä Tanskaan siskoni perheen luo vauvan kanssa, mies jää kotiin kahden isomman lapsen (5v ja 6v) kanssa. Mies puolestaan joskus syksymmällä/syksystä lähtee jollekin lomareissulle ja ottaa silloin toisen isommista lapsita mukaansa.

Meillä on siinä mielessä samalla tavalla, että itse olen kotoisin naapurimaasta ja käyn yleensä yksin lasten (3) kanssa sukuloimassa siellä. Mies on aina silloin-tällöin mukana, mutta usemmiten jättäytyy niistä reissuista suosiolla. Ja kun minä olen reissussa (yleensä kanssa ainakin sen viikon), niin mies on kotosalla. Tosin ei se mua silleen kismittää, välillä ehkä vaan vähän kateellinen :D Meillä miehen suku asuu taas ihan täällä samoilla seutuilla, joten mies ei ole yön yli reissuja sukuloimassa. Mutta hän on kyllä menee muuten lasten kanssa, ensi viikonloppuna on menossa isompien kanssa (5 ja 4v) telttailemaan, nuorin on vasta 9kk ja imetän, joten hän jää vielä mun kanssa kotiin. Ja minä kyllä pääsen ilman lapsia viikonloppureissuun (pidempäänkin jos haluan), esim. tyttökavereiten kanssa kylpylään tai mökille.

Että siitä vaan, mies lasten kanssa kotiin ja äiti minilomalle :)

Yhteistyössä