[QUOTE="Neilikka";30096949]Mä luin nyt ketjun oikein ajatuksella läpi. Aluksi sulla oli ongelma, sitten ei ollut. Aluksi mies hoiti kaiken lasten lääkärikäynneistä alkaen, sitten lapset eivät olleet ikinä lääkärissä käyneetkään. Ja niin edelleen. Edelleen tämä vaikuttaa huonosti pohjustetulta provolta, tai sitten tässä jätetään kertomatta todella isoja asioita perheen dynamiikasta/mielenterveyspuolesta.
Me tehdään miehen kanssa kumpikin pitkiä päiviä vaativissa töissä, ja ollaan kumpikin oltu vuorollamme hoitovapaalla. Näin ollen kokemusta on molemmista. Voin kertoa, että vaikka olen kotona ollessani ihan suvereeni organisaattori, en todellakaan pidä lankoja käsissäni työpaikalta käsin. Eikä kyllä mieskään. Millaisesta työstä käsin käydään välillä hoitamassa neuvola-asioita? Ja minkä ikäisiä ovat nämä lapset, jotka eivät ole vielä ikinä käyneet lääkärillä?[/QUOTE]
Meillä lapset ei ole käynyt lääkärillä, piti kirjoittaa neuvola.
Mä olen aina ollut se touhottaja, mä teen kaiken, organisoin kaiken, ja hoidan hommat. Olen kova tekemään töitä ja opiskelemaan.. No mies on rakastava isä. Haluaa osallistua KAIKKEEN mikä liittyy lapsiin, ja jopa haluaisi olla kotona hoitovapaalla, mutta se ei ole mahdollista, tietää sen itsekin.
Hommat on vain mennyt siihen, että haluaisi osallistua kaikkeen, tekee kaiken kotona, herää aamuisin, tulee neuvolaan, hammaslääkäriin jne. Jotenkin alkanut... Ylisuorittamaan isyyttään ja kuvittelee että kaikessa pitää olla mukana.
Alussa se oli kivaa. Mä ajattelin että ihanan osallistuva mies, ja aloin antamaan vielä enemmän vastuuta. Loppujen lopuksi tää on mennyt siihen että mies ompelee verhot ja sukan reiät.. Omi multa ompelukoneenkin. Jotenkin on sellainen pilkunviilaaja, ja kun vaikka mä olen suorittaja, teen asiat ei-niin-täydellisesti, VAIKKA mä teen kaiken hyvin. Alussa se lähti imuroinnista.. Koska mä en nosta mattoja pois, mies halusi sen tehdä, koska nostaa. joten mä en ole 4 vuoteen imuroinut. Astianpesukone... Täyttää sen aina uudelleen mun jälkeen, koska saa ne paremmin mahtumaan, jne..
Mä teen asiat hyvin, mies vain tekee ne paremmin. En tiedä. Oon tavallaan luovuttanut ja annan tehtävät miehelle. Ja tätä tapahtuu juuri yleensä NAISEN toimesta. Hoidetaan hommat, kun tekee paremmin kuin mies. Loppujen lopuksi se mies ei tee oikeastaan mitään.
Ja ei, mä en laiska. Teen paljon, siivoan, kokkaan, olen lasten kanssa, mutta tuntuu etten mä ole tarpeellinen, kun tuo kaksilahkeinen tekisi nekin 100 kertaa paremmin kuin minä. Saa mulle sen tunteen. Ja tätä mä vain haen tässä, että moni nainen tekee miehille sen olon. "okei, no mä en tee mitään, kun tuo tekee ne kuitenkin paremmin".