Liikunta kodin ulkopuolella tärkeämpää kuin omat lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierash:
Mun mielestä on äärettömän kummallista, että joku ei voi käsittää, että lapset voi elää oikein mukavaa elämää ja samoin aikuiset, vaikka ei elettäisi juuri samalla tavalla kuin teillä tai teidän naapurissa.
Kerronpa esimerkin. Viikon sisään ollaan käyty lasten kanssa pulkkamäessä 4 kertaa (2 kertaa yhdessä toisten lapsiperheiden kanssa), hiihtämässä kaksi kertaa, luistelemassa kerran. On pelattu ja vietetty aikaa yhdessä. Lisäksi mies on liikkunut 5 kertaa, samoin minä. Isoimmat lapset ovat liikkuneet itsekseen lisäksi 3 kertaa (+ perheen yhteiset). Koemme voivamme erittäin hyvin, lisäksi lapset voivat oikein hyvin. Miksi tämä närästää joitakin äitejä?

Ei mua närästä muiden elämä mut mä en missään tapauksessa haluais että me oltais kokoajan menossa johonkin suuntaan yhdessä tai erikseen. Toiset voi tykätä hektisemmästä menosta mutta meidän perheeseen en sellaista halua.

Mun mielestä tuo esimerkki ei ole edes hektinen... Me ihmiset ollaan niin erilaisia ja lapsista voi pitää erittäin hyvää huolta, vaikka ei olisikaan heidän kanssaan 24/7.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras3:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mieluummin mä olen lapsilleni läsnäoleva lihava sohvaperuna kuin illat treenaava kropan palvoja, jos nuo nyt on ne ainoat vaihtoehdot.

Eiks oo ihanaa, voit edelleen vältellä liikuntaa ainakin siihen saakka kun nuorimmaisesi on 18 =)

Joo kun muu ei ole mahdollista kuin jompikumpi noista niin pakko se sit on uhrautua. No onneks totuus on toisenlainen kuin tän palstan tosiasiat :)

eikö olekin ihanaa, että liikkumattomuutesi ansiosta sinä kuolet ainakin 10 vuotta aikaisemmin kuin liikkuva "kolleegasi"?!:) et ehkä näe lapsenlapsiasi, toisin kuin ne äidit, jotka pitävät fyysisestä kunnostaan huolta. lapsesi varmasti arvostavat lihavan kroppasi läsnäoloa lapsuudessa..;)

No mulla on aikaa jutella mun lasten kanssa asioista ja opettaa että ihmisessä on muutakin kuin ulkokuori. Jos jumppaisin illat pitkät niin eihän mulla olis aikaa sitä opettaa mutta ei varmaan syytäkään kun mullehan se ulkokuori olis tärkeintä. Hmm... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras3:
No mieluummin mä olen lapsilleni läsnäoleva lihava sohvaperuna kuin illat treenaava kropan palvoja, jos nuo nyt on ne ainoat vaihtoehdot.

Eiks oo ihanaa, voit edelleen vältellä liikuntaa ainakin siihen saakka kun nuorimmaisesi on 18 =)

Joo kun muu ei ole mahdollista kuin jompikumpi noista niin pakko se sit on uhrautua. No onneks totuus on toisenlainen kuin tän palstan tosiasiat :)

eikö olekin ihanaa, että liikkumattomuutesi ansiosta sinä kuolet ainakin 10 vuotta aikaisemmin kuin liikkuva "kolleegasi"?!:) et ehkä näe lapsenlapsiasi, toisin kuin ne äidit, jotka pitävät fyysisestä kunnostaan huolta. lapsesi varmasti arvostavat lihavan kroppasi läsnäoloa lapsuudessa..;)

jos lasten valveillaolon uhraat kropallesi? tuskin sinun lapset sinua kovasti treffailee kun voivat sen joskus valita. Ja lihavuus ei itsessään tapa vaan huono kunto, elintavat ja sairaudet. Niitä ei suinkaan kaikille ylipainoisille tule.
Ja moni himourheilija taas kokee ennenaikaisen kuoleman. Eiköhän se ole järkevintä noudattaa kohtuus kaikessa linjaa ja sitä, että lastenkin kanssa voi harrastaa hikijumppaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierash:
Mun mielestä on äärettömän kummallista, että joku ei voi käsittää, että lapset voi elää oikein mukavaa elämää ja samoin aikuiset, vaikka ei elettäisi juuri samalla tavalla kuin teillä tai teidän naapurissa.
Kerronpa esimerkin. Viikon sisään ollaan käyty lasten kanssa pulkkamäessä 4 kertaa (2 kertaa yhdessä toisten lapsiperheiden kanssa), hiihtämässä kaksi kertaa, luistelemassa kerran. On pelattu ja vietetty aikaa yhdessä. Lisäksi mies on liikkunut 5 kertaa, samoin minä. Isoimmat lapset ovat liikkuneet itsekseen lisäksi 3 kertaa (+ perheen yhteiset). Koemme voivamme erittäin hyvin, lisäksi lapset voivat oikein hyvin. Miksi tämä närästää joitakin äitejä?

Ei mua närästä muiden elämä mut mä en missään tapauksessa haluais että me oltais kokoajan menossa johonkin suuntaan yhdessä tai erikseen. Toiset voi tykätä hektisemmästä menosta mutta meidän perheeseen en sellaista halua.

Mun mielestä tuo esimerkki ei ole edes hektinen... Me ihmiset ollaan niin erilaisia ja lapsista voi pitää erittäin hyvää huolta, vaikka ei olisikaan heidän kanssaan 24/7.

Nyt kai lähinnä onkin kyse työssä käyvistä ihmisistä joilla illan tunnit lasten kanssa on muutenkin kortilla ja sit ne vielä käytetään mieluummin muualla kuin lasten kanssa.

Nyt kai lähinnä onkin kyse työssä käyvistä ihmisistä joilla illan tunnit lasten kanssa on muutenkin kortilla ja sit ne vielä käytetään mieluummin muualla kuin lasten kanssa.

Siis APUA!?!! Onko lapseni nyt pilalla??? Olen käynyt 3-4 krt viikossa lenkillä, jumpassa tai salilla 1-1½ tuntia jonka ajan lapseni on isänsä kanssa -OLENKO PILANNUT RAKKAAN LAPSENI ELÄMÄN? :´(

edelleen mä kysyn sitä, mistä täällä kukaan tietää toistensa työajat???Kun ei ne nykypäivän työt ole 7-16. tai ainakin harvoilla on.on vapaapäiviä viikoilla, aamuvuoroja, iltavuoroja, välivuoroja, yövuoroja jne. ne sanelee aika pajon.täällä on tosiaan hyvin hyvin putkikatseisia ihmisiä joille vaan oma tapa toimia on oikea.

Siis APUA!?!! Onko lapseni nyt pilalla??? Olen käynyt 3-4 krt viikossa lenkillä, jumpassa tai salilla 1-1½ tuntia jonka ajan lapseni on isänsä kanssa -OLENKO PILANNUT RAKKAAN LAPSENI ELÄMÄN? :´(

Tämän palstan mukaan, kyllä. Mutta onneksi joillakin meistä on ihan oikea elämäkin :D.

Tarviiko tällaista oikeasti pähkäillä? Toisilla vain on erilaiset tavoitteet ja tavat kuin toisilla. En ymmärrä miten se oikeasti on joltain pois jos tekee erilain kuin esim ap. Tuskin ne lapset kuitenkaan siitä kärsii jos vanhemmat liikkuvat kodin ulkopuolella. Kateellisten panettelua.

Se on sun oma valintas olla muualla kuin lapsesi kanssa ja se sit vaikuttaa johonkin jos vaikuttaa. Mä olen mieluummin lapseni kanssa sen ajan kuin se päivässä on mahdollista koska mulle se on tärkeämpää pitkällä tähtäimellä. Ja jos haluan niin pääsen lenkille kun lapsi on mennyt nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Tarviiko tällaista oikeasti pähkäillä? Toisilla vain on erilaiset tavoitteet ja tavat kuin toisilla. En ymmärrä miten se oikeasti on joltain pois jos tekee erilain kuin esim ap. Tuskin ne lapset kuitenkaan siitä kärsii jos vanhemmat liikkuvat kodin ulkopuolella. Kateellisten panettelua.

Just, aina on kateellinen jos ei ole jonkun kanssa samaa mieltä.

Se on sun oma valintas olla muualla kuin lapsesi kanssa ja se sit vaikuttaa johonkin jos vaikuttaa. Mä olen mieluummin lapseni kanssa sen ajan kuin se päivässä on mahdollista koska mulle se on tärkeämpää pitkällä tähtäimellä. Ja jos haluan niin pääsen lenkille kun lapsi on mennyt nukkumaan.

Ja pjaskainen :laugh: tähän, tuon ironisen APUA-viestini jatkeeksi. Sä et oikeasti voi olla tosissas? Lapses tukehtuu jos et jo viimein katkaise napanuoraa edes tunniksi viikossa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
edelleen mä kysyn sitä, mistä täällä kukaan tietää toistensa työajat???Kun ei ne nykypäivän työt ole 7-16. tai ainakin harvoilla on.on vapaapäiviä viikoilla, aamuvuoroja, iltavuoroja, välivuoroja, yövuoroja jne. ne sanelee aika pajon.täällä on tosiaan hyvin hyvin putkikatseisia ihmisiä joille vaan oma tapa toimia on oikea.

Ei hajua....minäkin teen kotoa käsin töitä, että lapset voivat tulla kotiin koulusta niin, että minä olen kotona. Tosin vapaapäiviä voin pitää miten haluan. nyt pidän taas viikon paussia kun kaksi viikkoa meni työn parissa. Täällä surffailen ja välillä hitsailen :D poikakin oli Dojolla riekkumassa harjoittelemassa olemaan kuuma peruna.
Minulle on aivan sama vaikka minua pidettäisiin huonona äitinä kun muokkaan vartaloani, pidän huolta itsestäni jopa kirurgisesti. Jos jonkun mielestä lapseni ovat heitteillä tai heistä ei tasapainoisia tule niin se on heidän mielipide....

Alkuperäinen kirjoittaja Herätys:

Aloitus vaikutti enemmänkin kodin ulkopuolella liikuntaa harrastavien syyllistämiseltä kuin suoralta mielipiteen ilmaisulta. Tuli vain mieleeni kateellinen mamma joka harmissaan seuraa kun naapurin näpsäkkä äiti vetää kesällä tyköistuvan trikoomekon vartaloaan kaunistamaan. Tapoja kun on niin monenlaisia, miksi siis syyllistämään ihmisiä jotka eivät tee samoin kuin ap.

Minulla liikuntaharrastus on ihan elinehto sille, että jaksan hoitaa lastani kotona. Käymme miehen kanssa vuoroilloin urheilemassa, ja aina toinen on sillä aikaa lapsen kanssa. Jumppa/salilla käynti antaa aivan mielettömän energiaruiskeen ja sen avulla jaksan pyörittää arkea, pitää kodin siistinä, leikkiä ja peuhata yhdessä lapsen kanssa. Huonokuntoisena en taatusti jaksaisi suoriutua kaikesta yhtä hyvin. Kroppa voi hyvin, mieli on virkeä ja sitä rataa...Lapseni ei varmasti ole harrastuksistamme kärsinyt, päinvastoin. Vähitellen hän pääsee myös mukaan kokeilemaan eri lajeja ja toivoaksemme myös omaksuu terveelliset elämäntavat. En halua olla ylipainoinen, laiska vätys=huono roolimalli lapselleni.

Ja pjaskainen :laugh: tähän, tuon ironisen APUA-viestini jatkeeksi. Sä et oikeasti voi olla tosissas? Lapses tukehtuu jos et jo viimein katkaise napanuoraa edes tunniksi viikossa :headwall:

Niin no kyllä se napanuora on poikki ihan niiden työpäivien takia. Jos illassa jää max neljä tuntia lapsen kanssa niin en silloin kyllä lähde lenkille vaan mieluummin vietän sen ajan hänen kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:

Ei hajua....minäkin teen kotoa käsin töitä, että lapset voivat tulla kotiin koulusta niin, että minä olen kotona. Tosin vapaapäiviä voin pitää miten haluan. nyt pidän taas viikon paussia kun kaksi viikkoa meni työn parissa. Täällä surffailen ja välillä hitsailen :D poikakin oli Dojolla riekkumassa harjoittelemassa olemaan kuuma peruna.
Minulle on aivan sama vaikka minua pidettäisiin huonona äitinä kun muokkaan vartaloani, pidän huolta itsestäni jopa kirurgisesti. Jos jonkun mielestä lapseni ovat heitteillä tai heistä ei tasapainoisia tule niin se on heidän mielipide....

No aika harvalla on etätyö ja joustomahdollisuutta työajoissa.

Niin no kyllä se napanuora on poikki ihan niiden työpäivien takia. Jos illassa jää max neljä tuntia lapsen kanssa niin en silloin kyllä lähde lenkille vaan mieluummin vietän sen ajan hänen kanssaan.

Minä taasen olen vähintään kahdeksan tuntia päivässä lasteni kanssa vaikka menemme Casalle illalla tai lapset omiin harrastuksiinsa ja työskentelen :D eli en kanna huonoa omaa tuntoa tässä asiassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:

No aika harvalla on etätyö ja joustomahdollisuutta työajoissa.

Ei selityksiä...jos toinen ei hyväksy niitä niin ei tarvitse muidenkaan...

Ap:n kommentissa on hieman tottakin. Meillä mies on lähes joka ilta lenkillä tms. Verryttelyineen ja suihkuineen pitkät lenkit (maratoonari) vievät yli parin tuntia illasta. Siis klo 16.15 kotiin, pieni välipala, verryttelyt ja lenkki, suihku, kello onkin jo 18.30, syö aterian, löhöää sohvalla koska liikunta vei voimat, sitten iltapala ja yötoimet, nukkumaan. Lapset eivät juuri isäänsä ehdi nähdä, eivätkä koskaan ole leikkineet isänsä kanssa. Olen kuin yksinhuoltaja. Parempi tämä tietysti kuin baareissa lorviminen, mutta harmittaa vaan lasten vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Herätys:

Aloitus vaikutti enemmänkin kodin ulkopuolella liikuntaa harrastavien syyllistämiseltä kuin suoralta mielipiteen ilmaisulta. Tuli vain mieleeni kateellinen mamma joka harmissaan seuraa kun naapurin näpsäkkä äiti vetää kesällä tyköistuvan trikoomekon vartaloaan kaunistamaan. Tapoja kun on niin monenlaisia, miksi siis syyllistämään ihmisiä jotka eivät tee samoin kuin ap.

Ei tullut sitten meleeen että puhun lasten puolesta. Eihän nämä hikijumppamammat enää tajua mikä on oikein kun puolustavat valintojaan. Tehkööt aikuiset mitä vaan kunhan se ei ole lapsilta pois, mutta ikävä kyllä ne lapset kaipaavat sen huonommankin äidin seuraa.

Hyvä, että löytyy ihminen joka kykenee puhumaan kaikkien lasten puolesta ja tietää ja tuntee lasten kotiolot ja muut perheenjäsenet....eivät näin ollen ole heitteillä :D kiitos siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Ihme juttuja. Itse olen ainakin parempi äiti lapselleni, kun ymmärrän käydä pari kertaa viikossa tunnin jumpassa. Tuon ajan lapsi viettää isänsä kanssa -kuvitelkaa!

Olisi muuten mukava kuulla, että minkä ikäisen lapsen äidin on soveliasta käydä urheilemassa, kun joku sanoi, että kyllä sen muutaman vuoden voi olla harrastamattakin. Kouluikäisen? Vai saanko jo synninpäästön, kun oma poika on melkein 4-vuotias...?

Miksi lapsen kanssa ei voi harrastaa, etkö viihdy hänen kanssaan tai keksi mitään tekemistä?

Miten niin en harrasta hänen kanssaan tai tee juttuja?
Käydään yhdessä luistelemassa, pulkkamäessä, muskarissa ja uimassa -muutaman asian mainitakseni. Kaipa vuorokauteen tai viikkoon enemmän tunteja mahtuu kuin ne pari, jotka olen siellä jumpassa?

Jos olet kotiäiti niin ymmärrän kyllä täysin, mutta jos käy töissä sen 8 tuntia päivässä ja tarvitsee vielä senkin jälkeen omaa aikaa ilman lapsia niin en voi kyllä ymmärtää. Nythän on kyse siitä miksi halutaan viettää niin paljon aikaa poissa lastensa luota. Se muutama tunti illassa tai koko viikonloppu lasten kanssa tuntuu olevan monelle rangaistus. Surettaa niiden lasten puolesta joiden vanhemmille on pakkopullaa olla heidän kanssaan.

Jatkan nyt, kun olen viettänyt laatuaikaa lapsen kanssa koko päivän.

Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä vedät. Että jos äiti haluaa käydä kaksi kertaa viikossa tunnin jumpassa, niin lasten kanssa oleminen on sitten pakkopullaa. Onko sinusta ainoa sopiva tapa viettää iltoja niin, että perheen molemmat vanhemmat ovat joka minuutti läsnä. Vai oletko yhtä kova isiä kohtaan, jotka kenties tulevat kotiin töistä vaikka seitsemältä eli käytännössä viettävät siis perheen kanssa paljon vähemmän aikaa kuin äiti, joka hakee lapset hoidosta 16.30 ja on sitten vastaavasti illalla tunnin poissa...?
Kyllä, käyn siis töissä ja tuon 16.30 jälkeen jää vielä nelisen tuntia ennen kuin poikaa aletaan laittaa nukkumaan. Plus viikonloput ja lomat.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Itsestään on hyvä pitää huolta.

Mutta jos lapsilla on hoitopäivä tyyliin 7-16:30, ja lisäksi pari tuntia lapsiparkissa oloa iltaisin kun äiti harrastaa liikuntaa, niin onhan se helvetin väärin lapsia kohtaan, jotka eivät saa viettää rauhallista koti-iltaa vanhempiensa kanssa.

Ihan joka ilta ei oo pakko liikkua, oletan?

Lapsiparkissa? Kai lapsilla nyt isäkin on? MInun lapseni ei ainaakaan ole ikinä ollut missään lapsiparkissa äidin kuntoilun ajan.

Minä käyn salilla 3-4 krt viikossa. Menen arkena heti lasten kotiuduttua, kotona olen 17.30. Jos menisin vasta kun lapset menevät nukkumaan, olisin kotona vaille 22, ja kaikkihan tietävät, että rankkaa liikuntaa ei saisi harrastaa myöhään illalla. Kroppa tarvitsee aikaa rauhoittumiseen ennen yöunia, ja suihkussa on totta kai myös käytävä. Minä ainakin tartten aikaa ennen nukkumaanmenoa, tulin sitten mistä tahansa myöhään kotiin.

Kyllä lapset mulle tärkeintä on, mutta kyllä he isin kanssa pärjäävät ihan samalla lailla. Ei siellä salilla kuitenkaan asuta :)

Yhteistyössä