Linden: Yle-maksun suuruudeksi 190-195 euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen myös sen kannalla että maksat siitä mitä katsot. Eli Ylelle myös korttijärjestelmä, kuten esim. Canalilla on. Mutta sepä se, että kun Yle ei pyöri sillä, aika moni jättäisi ottamatta Ylen kanavia. Musta on huono perustelu että se on MEDIAmaksu, joka sisältää radion, netin jne. Mä en ikinä, siis oikeasti ikinä, ole käynyt Ylen nettisivuilla :D Mutta Areenaa olen käyttänyt. Jatkossa voisin maksaa aina siitä ohjelmasta jonka haluan katsoa, kuten MTV3:n Katsomossakin voit toimia. Mutta Ylen kanavia en aikoisi katsoa enkä haluaisi korttia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samantekevää:
mun mielestäni ihan ookoo maksamme nyt parisataa euroa tv-lupaa vuodessa, joten eipä tuo rahanmenoon muutosta toisi. saataisiinpa ainakin kaikki maksamaan.

Juu eikös se ole henkilökohtainen maksu, ei perhekohtainen ja sulla on vissiin mieskin että maksu heti ekana vuotena tuplaantuis??? Kivaa vai?

ei kai se ole per pää tuo ylemaksu, luulin että se olis yksi per talous :O
mites sitten lapsista, joutuukos niistäkin tuon maksamaan?

Mun mielestäni sopiva mediamaksu olisi joku tietty prosentti verona. Menisi automaattisesti kaikilta veroja maksavilta kansalaisilta, isotuloisilta isompi summa, pienituloisilta pienempi summa. Prosentti voisi olla kaikille tuloista riippumatta sentään sama, kuten kunnallisvero.

Kaikki meistä kuitenkin hyötyy ylestä ja ylen palveluista. :attn:

Toi mediamaksu on kyllä tosi epäreilu. Sotii oikeusajattelua vastaan. Suomessakin on niitä pienituloisia JOTKA EI KYTÄ TV tai NETTIÄ - esim. mun eläkkeellä oleva äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja tuulen sydän:
Toi mediamaksu on kyllä tosi epäreilu. Sotii oikeusajattelua vastaan. Suomessakin on niitä pienituloisia JOTKA EI KYTÄ TV tai NETTIÄ - esim. mun eläkkeellä oleva äiti.

mitä se sit muka tekee??

SIIS KÄYTÄ

Kuunteleeko äitisi ehkä kuitenkin radiota? YLE/media on muutakin kuin tv ja netti.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
milläs ne tällä hetkellä maksamattomat mutta telkkaria katsovat ja telkkarin omistajat saadaan maksamaan???? Kerropas sinä jos paremman keinon tiedät!!!

Niitä tuskin on olemassa.

Puhun kokemuksesta, sillä meillä ei ole telkkaria. Tv-lupa tarkastajan toimesta on tullut niin käsittämätöntä kohtelua, että meinasin maksaa sen vain, jotta välttyisi jokavuotiselta vierailulta. En usko, että kukaan normaalia elämää elävä voi välttää kiinnijäämistä. Turha sanoa, että ei tarvitse kutsua sisään. Se on penkonut asuntosi läpi sillä aikaa, kun olet suihkussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuskanuikkunen:
Ensin RKP Ehdotti Yle maksuksi 200e / vuosi, sen jälkeen Sasi komppaa 195e / vuosi, ja nyt Linden ehdottaa 190-195e. Linden ilmoitti että tuolla maksulla saataisiin pidettyä Ylen NYKYISET TOIMINNOT yllä.

Ylen budjetista n.20% menee Ruotsinkieliseen tuotantoon, ilmoitti joku lehti tässä taannoin.

Esim FST5 kanava jota ei edes Suomenruotsalaiset katso, RKP, Sasi ja Linden haluaa että kaikkien suomalaisten pitää kustantaa sekin turhuus myös jatkossa.

Ei käy sanon minä!
Kaksikielisyys on tosiaan "rikkaus" :D

Alkuperäinen kirjoittaja uuygfy:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

Jaa että mitä hyötyä?

Yleisradio on länsimaissa (siis kaikissa maissa on se oma yleisradionsa, kuten kaikki varmaan tietää ) keskeinen oman maan kulttuurin edistäjä ja riippumaton uutispalveluiden tuottaja.

Lainaus:

YLE on olemassa, jotta kansanvalta ja suomalainen kulttuuri vahvistuvat.
YLE turvaa monipuolisen suomalaisen sähköisen median tulevaisuuden.

YLE haluaa olla suomalaisille merkityksellisin sähköisen viestinnän
sisällöntuottaja sekä rohkea suunnannäyttäjä journalismissa ja kulttuurissa.

Arvot: Suomalaisuus, luotettavuus, riippumattomuus, monipuolisuus
ja ihmisen arvostaminen.

YLE tuottaa suomalaisten elämää rikastuttavia julkisen palvelun mediasisältöjä.

YLE tarjoaa luotettavasti ja riippumattomasti monipuolisen ja monikulttuurisen kuvan maailmasta.

YLE erottuu monimuotoisten sisältöjen maailmassa ohjelmilla ja palveluilla, jotka perustuvat YLEn arvoihin.

Täältä voit lukea lisää.

http://yle.fi/yleista/strategia.shtml

SIIS KÄYTÄ

Kuunteleeko äitisi ehkä kuitenkin radiota? YLE/media on muutakin kuin tv ja netti.

Minun mummo ei ainakaan kuuntele. Hän on laitoksessa, eikä kuule mitään. Valittaa vain dementiaa. Toki hänellä vielä asunto on. Tv-lupakin on tottakai. Eivät lapset viitsineet irtisanoa sitä, kun kohta sen joutuu tyhjistä seinistä maksamaan kuitenkin.

SIIS KÄYTÄ

Minun mummo ei ainakaan kuuntele. Hän on laitoksessa, eikä kuule mitään. Valittaa vain dementiaa. Toki hänellä vielä asunto on. Tv-lupakin on tottakai. Eivät lapset viitsineet irtisanoa sitä, kun kohta sen joutuu tyhjistä seinistä maksamaan kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja uuygfy:

Jaa että mitä hyötyä?

Yleisradio on länsimaissa (siis kaikissa maissa on se oma yleisradionsa, kuten kaikki varmaan tietää ) keskeinen oman maan kulttuurin edistäjä ja riippumaton uutispalveluiden tuottaja.

Lainaus:

YLE on olemassa, jotta kansanvalta ja suomalainen kulttuuri vahvistuvat.
YLE turvaa monipuolisen suomalaisen sähköisen median tulevaisuuden.

YLE haluaa olla suomalaisille merkityksellisin sähköisen viestinnän
sisällöntuottaja sekä rohkea suunnannäyttäjä journalismissa ja kulttuurissa.

Arvot: Suomalaisuus, luotettavuus, riippumattomuus, monipuolisuus
ja ihmisen arvostaminen.

YLE tuottaa suomalaisten elämää rikastuttavia julkisen palvelun mediasisältöjä.

YLE tarjoaa luotettavasti ja riippumattomasti monipuolisen ja monikulttuurisen kuvan maailmasta.

YLE erottuu monimuotoisten sisältöjen maailmassa ohjelmilla ja palveluilla, jotka perustuvat YLEn arvoihin.

Täältä voit lukea lisää.

http://yle.fi/yleista/strategia.shtml

Ai suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri? :D Eiköhän YLE ole kiinnostunut enemmän jostain muusta kulttuurista.

YLE on niin pöhöttynyt laitos että se pitäisi panna laihdutuskuurille. Tulkoon toimeen sadan euron tv-lupamaksulla.

Mua ärsyttää koko hemmetin maksu :snotty: Ihmisten pitäisi saada katsoa niitä ohjelmia/kanavia joita haluavat ja maksaa vain siitä. Ja on muuten satavarmaa että mediamaksu nousee muutaman vuoden sisään. Yle tarvitsee jatkuvasti lisää rahaa toimintaansa :snotty:

Maksulla pitäisi saada jotakin. Tyhjästä maksaa vain tyhmä.

En ymmärrä, miksi läskiperseiden tv:n tuijottamista pitää tukea meidän aktiivisten rahoilla. Maksamme näiden velliperseiden kuluja jo kohonneina sosiaali ja terveysmaksuina.

Nyt pitäisi maksaa vielä niiden töllöjen töllöttäminen. Mitä seuraavaksi? Pitääkö meidän alkaa maksamaan idioottien sipsit, kokikset ja karamellitkin sinne sohvanpohjalle?

Keskiverto paskahousu-tv:n-tuijottaja katsoo sitä laatikkoaan jo yli 4 tuntia päivässä. Pitäisi riittää, että maksamme sen idiootin hoitokulut. Miksi minun pitää maksaa vielä sen telkkari?

En ymmärrä, miksi läskiperseiden tv:n tuijottamista pitää tukea meidän aktiivisten rahoilla. Maksamme näiden velliperseiden kuluja jo kohonneina sosiaali ja terveysmaksuina.

Nyt pitäisi maksaa vielä niiden töllöjen töllöttäminen. Mitä seuraavaksi? Pitääkö meidän alkaa maksamaan idioottien sipsit, kokikset ja karamellitkin sinne sohvanpohjalle?

Keskiverto paskahousu-tv:n-tuijottaja katsoo sitä laatikkoaan jo yli 4 tuntia päivässä. Pitäisi riittää, että maksamme sen idiootin hoitokulut. Miksi minun pitää maksaa vielä sen telkkari?

Yhteistyössä