Linden: Yle-maksun suuruudeksi 190-195 euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Huhhuh..

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/linden_yleisradiomaksuksi_190-195_euroa_1513898.html

Kyllä Yle tienaa huomattavasti paremmin tuolla maksulla kuin tv-luvalla. No, onneksi en enää siinä vaiheessa asu Suomessa :)

"Televisiomaksun uusi vuosimaksu 1.1.2010 alkaen on 231,05 euroa."

Että kyllä minä pikkuisen mieluummin ottaisin tuon Lindenin maksun... Periaatteessa kyllä maksun pitäisi olla rutkasti pienempi, kun se jaetaan useamman ihmisen kesken, eikä enää mennä niin, että lainkuuliaiset kansalaiset maksavat joka aina vuosi vuodelta enemmän telkkarin katsomisesta ja vapaamatkustajat 0 ?.

Kaikista reiluinta tietysti olisi, että vain ne ketkä katsovat telkkaria, maksaisivat siitä eli otettaisiin jokin maksukanavien tapainen systeemi voimaan myös näihin nykyisin ei-maksullisiin kanaviin.

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
"Televisiomaksun uusi vuosimaksu 1.1.2010 alkaen on 231,05 euroa."

Että kyllä minä pikkuisen mieluummin ottaisin tuon Lindenin maksun... Periaatteessa kyllä maksun pitäisi olla rutkasti pienempi, kun se jaetaan useamman ihmisen kesken, eikä enää mennä niin, että lainkuuliaiset kansalaiset maksavat joka aina vuosi vuodelta enemmän telkkarin katsomisesta ja vapaamatkustajat 0 ?.

Kaikista reiluinta tietysti olisi, että vain ne ketkä katsovat telkkaria, maksaisivat siitä eli otettaisiin jokin maksukanavien tapainen systeemi voimaan myös näihin nykyisin ei-maksullisiin kanaviin.

Juu, samalla kannalla. Eli kaikki kanavat maksullisiksi. Niitä joita katsot, maksat. Yksinkertaista.

Minulla ja kämppisellä ei ollut opiskeluaikana tv-maksu maksettu me jouduimme suoranaisen uhkailun kohteeksi ja siitä pelästyneenä olen maksanut maksun joka vuosi, vaikka se on tosi epäireilua, kun joutuu maksamaan monien muiden puolesta. Lupatarkastaja kävi oven takana, mutta emme päästäneet sisään, mistä sisuuntuneena hän yritti tunkea jalkaa oven väliin ja kurkkia sisälle. Saimme ängettyä hänet ulos, minkä jälkeen hän rimputteli ovikelloa ja lonksutti postiluukkua. Hän myös soitti perään ja huusi puhelimeen, että tunnustakaa vaan, että teillä on telkkari. Että semmoinen tarkastaja meillä, ei ihan asiallista toimintaa minusta, mutta ymmärrän kyllä hänenkin turhautumisensa...

Minulla ja kämppisellä ei ollut opiskeluaikana tv-maksu maksettu me jouduimme suoranaisen uhkailun kohteeksi ja siitä pelästyneenä olen maksanut maksun joka vuosi, vaikka se on tosi epäireilua, kun joutuu maksamaan monien muiden puolesta. Lupatarkastaja kävi oven takana, mutta emme päästäneet sisään, mistä sisuuntuneena hän yritti tunkea jalkaa oven väliin ja kurkkia sisälle. Saimme ängettyä hänet ulos, minkä jälkeen hän rimputteli ovikelloa ja lonksutti postiluukkua. Hän myös soitti perään ja huusi puhelimeen, että tunnustakaa vaan, että teillä on telkkari. Että semmoinen tarkastaja meillä, ei ihan asiallista toimintaa minusta, mutta ymmärrän kyllä hänenkin turhautumisensa...

Tuohan on laitonta.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:

Tuohan on laitonta.

laitonta tai ei niin minusta on älytöntä että on tarkastaja joka ei saa tarkastaa! olisi aikaan pitänyt laatia se laki niin että telkkarilupatarkastaja pitää aina päästää sisälle!

onko ratkaisu lopettaa yle ja tunkea mainoksia joka kanavalle joka viiden minutin välein nykyisen 10 min sijaan. mieluummin minä muutaman kymmenen senttiä per päivä maksan siitä että edes pari kanavaa on ilman mainoksia ja voi oikeasti keskittyä johonkin ohjelmaan ilman että digiboksin tallenteesta saa jatkuvasti pikakelata mainosta yli.
Eihän se kuitenkaan ole euroakaan per päivä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
onko ratkaisu lopettaa yle ja tunkea mainoksia joka kanavalle joka viiden minutin välein nykyisen 10 min sijaan. mieluummin minä muutaman kymmenen senttiä per päivä maksan siitä että edes pari kanavaa on ilman mainoksia ja voi oikeasti keskittyä johonkin ohjelmaan ilman että digiboksin tallenteesta saa jatkuvasti pikakelata mainosta yli. Eihän se kuitenkaan ole euroakaan per päivä

Se maksaa joka käyttää olisi paras ratkaisu, mutta sehän ei YLE:lle käy koska katsojamäärät romahtaisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Se joka katsoo maksakoon:
onko ratkaisu lopettaa yle ja tunkea mainoksia joka kanavalle joka viiden minutin välein nykyisen 10 min sijaan. mieluummin minä muutaman kymmenen senttiä per päivä maksan siitä että edes pari kanavaa on ilman mainoksia ja voi oikeasti keskittyä johonkin ohjelmaan ilman että digiboksin tallenteesta saa jatkuvasti pikakelata mainosta yli. Eihän se kuitenkaan ole euroakaan per päivä

Se maksaa joka käyttää olisi paras ratkaisu, mutta sehän ei YLE:lle käy koska katsojamäärät romahtaisivat.

milläs ne tällä hetkellä maksamattomat mutta telkkaria katsovat ja telkkarin omistajat saadaan maksamaan???? Kerropas sinä jos paremman keinon tiedät!!!

Alkuperäinen kirjoittaja en:
en maksa muutoinkaan.Ihan sama.

no mutta tuolla uudella systeemillä sinunkin on ihan pakko maksaa se, jos suomessa asut..

itse en ole ikinä maksanut kun en koskaan ylen kanavia katsokkaan, nyt kyllä ketuttaa maksaa

Kyllä niin turha maksu, meillä ei telkkaria ole kohta 3 vuoteen ollut ja yhtään ei sitä edes kaivata, vituttaa maksaa tyhjästä kun muutenkin tekee tiukkaa talous. Varsinkin jos itse lähden opiskelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Se joka katsoo maksakoon:

milläs ne tällä hetkellä maksamattomat mutta telkkaria katsovat ja telkkarin omistajat saadaan maksamaan???? Kerropas sinä jos paremman keinon tiedät!!!

No niinkuin joku tuossa jo mainitsi, että kaikki kanavat maksullisiksi, sieltä voi sitten valita mitä haluaa ja maksu tulee sen mukaan. Tätä itsekin kannatan.

Samalla tavalla kuin muitakin maksullisia kanavia eli maksukortti käyttöön. Ruutu on pimeänä tasan niin kauan kuin maksettu kortti tungetaan lukijaan. Silloin ne maksaa, jotka katsovat.

Ensin RKP Ehdotti Yle maksuksi 200e / vuosi, sen jälkeen Sasi komppaa 195e / vuosi, ja nyt Linden ehdottaa 190-195e. Linden ilmoitti että tuolla maksulla saataisiin pidettyä Ylen NYKYISET TOIMINNOT yllä.

Ylen budjetista n.20% menee Ruotsinkieliseen tuotantoon, ilmoitti joku lehti tässä taannoin.

Esim FST5 kanava jota ei edes Suomenruotsalaiset katso, RKP, Sasi ja Linden haluaa että kaikkien suomalaisten pitää kustantaa sekin turhuus myös jatkossa.

Ei käy sanon minä!

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Samalla tavalla kuin muitakin maksullisia kanavia eli maksukortti käyttöön. Ruutu on pimeänä tasan niin kauan kuin maksettu kortti tungetaan lukijaan. Silloin ne maksaa, jotka katsovat.

Tämä on kaikkein yksinkertaisin, reiluin ja varmasti toimivin ratkaisu.
Miksi sitä ei edes harkita?

Koska Yle tietää että se olisi niiden tarun loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:

Näin sen pitäisi toimia.. samalla tavalla voisi sitten maksukortin maksaneille laittaa käyttöön nettitunnukset esimerkiksi Yle Areenalle. Tämähän ei Ylelle sovi, koska yleisellä mediamaksulla saa huomattavasti enemmän rahaa.. Laskekaapa huviksenne kuinka moni sen joutuisi maksamaan verrattuna nykytilanteeseen. Maksu tulee nousemaan vielä tuosta 195eurosta ylöspäin, sehän on selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja samantekevää:
mun mielestäni ihan ookoo maksamme nyt parisataa euroa tv-lupaa vuodessa, joten eipä tuo rahanmenoon muutosta toisi. saataisiinpa ainakin kaikki maksamaan.

Juu eikös se ole henkilökohtainen maksu, ei perhekohtainen ja sulla on vissiin mieskin että maksu heti ekana vuotena tuplaantuis??? Kivaa vai?

Kyseessä on n. puolen miljardin lisävero poliittista ohjelmaa generoivalle, onneksi tehottomalle organisaatiolle. Verojen erityispiirre on, että ne eivät koskaan poistu ja maailman tappiin vastaavan summan voivat poliitikot tästedes vuosittain törsätä mieleisellään tavalla..

Oikeuden mukaista on vain pay-per-view periaatteella hoidettu katsojakohtainen katseluun sidottu rahastus. Kuten yllämainittu korttitunnistuspohjainen järjestelmä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuskanuikkunen:
Ensin RKP Ehdotti Yle maksuksi 200e / vuosi, sen jälkeen Sasi komppaa 195e / vuosi, ja nyt Linden ehdottaa 190-195e. Linden ilmoitti että tuolla maksulla saataisiin pidettyä Ylen NYKYISET TOIMINNOT yllä.

Ylen budjetista n.20% menee Ruotsinkieliseen tuotantoon, ilmoitti joku lehti tässä taannoin.

Esim FST5 kanava jota ei edes Suomenruotsalaiset katso, RKP, Sasi ja Linden haluaa että kaikkien suomalaisten pitää kustantaa sekin turhuus myös jatkossa.

Ei käy sanon minä!

Ihan asiaa muuten kommentoimatta totean että FST5 on tosi aliarvostettu kanava. Sieltä tulee hyviä sarjoja (esim. nyt tauolla oleva Kyllä nolottaa on ihan mahtava) ja elokuvia (esim. Wallandereja) ihan suomeksikin tekstitettynä =)

Se on yle-maksu eli mediamaksu ei tv-lupa. Ylellä on toimintaa muissakin medioissa kuin tv:ssä ja siksi on ihan kohtuullista että jos niitä pitää tällaisen maksun muodossa maksaa niin muutkin kuin tv:n katsojat maksaa. Vai pitäiskö radioon ja nettiin tulla samanlaiset maksukortit kaikille Ylen palveluita käyttäville?

Alkuperäinen kirjoittaja Pointti:
Se on yle-maksu eli mediamaksu ei tv-lupa. Ylellä on toimintaa muissakin medioissa kuin tv:ssä ja siksi on ihan kohtuullista että jos niitä pitää tällaisen maksun muodossa maksaa niin muutkin kuin tv:n katsojat maksaa. Vai pitäiskö radioon ja nettiin tulla samanlaiset maksukortit kaikille Ylen palveluita käyttäville?

No jospa ne olisi siellä pakettina, jos käytät yhtä niin saat koko paketin, tarvit tai et. Eikä niinkuin nyt, saat koko paketin halusit tai et.

Yhteistyössä