Lokakuiset 2007 (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumi81

Vieras
Lokakuiset 2007 (4)

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen LA 4.10 Toinen pikku Toukka, Kajaani
Sofianna 23v. LA 4.10. Toinen, TAYS
Susanne LA 4.10 Toinen, TYKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Tehotyttö 35v, LA 9.10., neljäs, TYKS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ultsu 35 v, LA 12.10, toinen, Jorvi
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen

Lokakuiset 2007

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Tehotyttö 35v, LA 15.10., neljäs, TYKS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen

Sorkke tuli tohon toi vanha. :) Täällä kotona tämän päivän poden kuumetta pois.
Ootkos Niiskulainen saanu apua niistä inkivääri-tableteista?

Lumi & Aape rv 9+2

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS

Päivitin, kun oli vähän järjestys sekaisin ja mulla se laskettu aikakin VIELÄ muuttui:-)
Höh, unohtui vaan otsikko. Jos joku vielä päivitteleen, niin voisi laittaa otsikonkin UUSI LISTA.

Kävin muuten tuolla Kaksplussan sivuilla luuraamassa lokakuisia ja siellä oli puhetta, ettei tuo inkivääri olisikaan suositeltavaa, kun ei tiedetä onko haittaa. Mutta onko tuossa sitten jotain perää, niin enpä tiedä. Itse ostin ennaltaehkäiseväksi kaappiin ihan tuoretta inkivääriä. Jos oikein pahaksi heittäytyy, niin kokeilen.

Nyt täytyy hyökätä opintojen kimppuun. Ensin kyllä pitää käydä vaihtamassa löysät pökät jalkaa, ei näissä farkuissa voi kukaan olla, MUR ;-) Puristaakos muilla housut??? Aikas järkky turvotus on vatsalla ja taitaa muutenkin vatsa taas alkaa näin alussa kasvaa nopsaan. Kohtaa alkaa peittelykausi :-)

Tehis rv 8+1

Täällä on peittelykausi jo alkanut! On tuo turvotus niin kova, että yksi tuttava jo kysyi että "ootko raskaana"!! No enhän minä sillä tavalla yllätettynä voinut kuin myöntää. Onneksi kyseessä oleva henkilö osaa pitää tiedon omanaan, sillä en kyllä halua tätä julkistaa ennen utraa. Siispä peittävissä vaatteissa kuljetaan, onneksi on talvi, on aika paljon helpompaa peitellä. Muutenkin nyt on alkanut ihanaisesti oireita tulla, väsyttää, kuvottaa, itkettää, suututtaa, närästää ja paleltaa, oi autuutta ;D.

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen 24v LA 3.10 Toinen pikku Toukka, KAKS

Vaihoin tuon oman la:n päivällä ja samalla laitoin ikänikin näkyviin tosin vasta huhtikuussa on 24 vuotis synttärit =). Tosi ihana kun alkaa kevät tulla ja lämmetä ilmat, viitti pihallakin olla ja touhuta esikoisen kans, käytiin tänään potkuriajelulla ja parissa leikkipuistossa moikkaamassa tuttuja.

Lumi: Kyllä ne inkivääritabletit mielestäni auttoi, enää ei ole ollut läheskään yhtä pahaa oloa kertaakaan kun aloin niitä popsimaan. Tosin kyllähän pientä etomista saattaa silloin tällöin tulla hajuista.

Tänään lapsi, isä -kerho ja saa illan aivan itselle vapaaksi ajattelin ottaa pitkän kylvyn ja tehdä kasvonaamion ja nauttia hiljaisuudesta.

Ootteko muuten joutuneet käyttää jotain lääkkeitä? Itseä toi kesä pelottaa kun allergiaa. Päänsärkyä siedin tossa päivän, mutta sitten otin Panadolin. Muuten ei oo tarvinnut onneksi lääkitä.

On kyllä tosi kivaa, että pitkästä aikaa on näin hyvät ilmat. Ihan tässä virkistyy ruumis ja mieli. Vaikka väsymyksen hellittämisessä osansa voi olla kyllä niillä vitamiinitableteillakin (oon syönyt sitä multitabsia ilman inkivääriä, kun ei oo pahoinvointia juurikaan ollut.) Ja sillä, että mies on vähän enemmän huolehtinut huushollista ja esikoisesta kuin yleensä.
Lääkkeitä en oo joutunut ottamaan. Viime raskaudessa muistaakseni jouduin kaksikin lääkekuuria syömään, mutta luotan kyllä siihen että ne on tutkittuja, joiden sanotaan sopivan raskaana oleville. Onhan se tietty mahdollista, että niissä ois joku harvinainen haittavaikutus, joka ei olis tullut tutkimuksissa esiin (vrt. talidomidi), mutta toisaalta ihan missä vaan voi olla haittavaikutuksia joita ei ole löydetty, vaikkapa jossain ruuissa. Ja Panadol nyt varmaan on kyllä turvallista, kun se on ollut jo tosi kauan käytössä ja sitä saa kai suunnilleen vastasyntyneellekin antaa... Kyllähän sitä yrittää vältellä lääkkeiden ottamista, mutta eipä sekään varmaan tee sikiölle hyvää jos äiti on kipeä, esim. tulehdukset pitää kyllä hoitaa antibioteilla, flunssat sun muut menee tietty itsestään ohi. Oon tästä paljon keskustellut mummojen kanssa, kun meillä mummot aina varoittelee ottamasta mitään lääkkeitä, tai antamasta lapsellekaan, mutta ehkä se on joskus ennenvanhaan ollut eri asia, kun niitä ei ole vielä niin paljon testattu. Mun mielestä paljon vaarallisempia on kaikenlaiset luontaistuotteet, joita ei ole tutkittu läheskään niin paljon kuin varsinaisia lääkkeitä. Mutta tää on vaan mun mielipiteeni, toivottavasti kukaan luontaishoitojen kannattaja ei nyt loukkaannu:-)

Ihanaa tosiaan, kun on näin hienot ilmat, mutta harmi kun ei olla yli viikkoon päästy esikoisen kanssa ulos vesirokon takia... aattelin keskiviikkona yrittää päästä hänen kanssaan leikkipuistoon, jos silloin on vielä ilmat tälläisiä. Täällä sisällä rupeaa välillä tuntumaan, että seinät kaatuu päälle, mutta onneksi iltaisin olen voinut käydä kävelyllä tai uimassa, kun mies tulee kotiin ja ottaa vahtivuoron.

Huimausta ei ole viime viikon keskiviikon jälkeeen ollut ja tänään taas menen uimaan ja yritän uida hieman rauhallisemmin... Toivottavasti ei sama kuvio toistu, koska en haluaisi lopettaa uimista, kun jotenkin tässä on yritettävä hurjaa lihomista välttää! =0)

Kiitos Niiskulainen pottailuvinkistä! Muutaman kerran ollaan potta tuotu neidille nokan eteen ennen kakkaa, mutta tuloksetta... onneksi syksyyn on vielä aikaa! Jos vaikka kesällä sitten pihalla juoksentelisi alushoususillaan ja niin sitten oppisi, kun pari kertaa tulee pissat ja kakkat housuun... Toivossa on hyvä elää ja tässä asiassa täytyy vaan olla kärsivällinen.

Vaunuasiaa on täälläkin jo pohdittu ja aateltiin, että jos pärjättäisiin sellaisella seisomatelineellä sitten syksyllä. Esikoinen on silloin 2,5 vuotias,että tiedä sitten jaksaako seisoskella sellaisessa silloin vielä!?? Kaksostenrattaat täytyy sitten ostaa, jollei siitä tule mitään... matkarattaat ollaan ajateltu ostaa ainakin sitten, kun tämä toinenkin syntyy, kun hyvä se on saada molempia lykkiä sitten, kun ollaan koko perhe liikkeellä. Nää on vaikeita...

Panadolia olen itse syönyt odotusaikana päänsärkyyn. Sitähän saa käyttää imetysaikanakin... laitoksella jo jouduin niitä esikoisen syntymän jälkeen syömään runsaasti, eli ei ne kovin vaarallisia voi olla sikiölle eikä vastasyntyneelle.

Mutta nyt tirsoille! =0)

Juulia rv9+1

Iltaa. Tulin vain ilmoittelemaan, että poistun seurastanne ja poistan itseni tuosta listastakin. Eli tilanne on se, että lääkäri on laittanut musta lähetteen sairaalaan ja menen lähipäivinä sinne poistattamaan sen, mitä kohdussa on jäljellä. Raskauteni on siis tältä erää loppu.

Mutta hyvät jatkot teille, kiitos seurasta ja lykkyä tykö raskauksillenne!!!

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen[/quote]

uusi lista!
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä

Lisäsin itseni listaan. ..

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10

Olen todella pahoillani puolestasi Ultsu! Toivottavasti kaikki menee jatkossa paremmi, jaksamista!

Itsellä on vieläkin epäuskoinen olo raskaudesta vaikka onhan täsä jo 9 viikko meneillään. Mitään suurempia oireita ei ole ollut. Pientä öllötystä silloin tällöin ja tietyt ruuuat ei maistu+rinnat olleet arat alusta asti. Suurin oire on varmaan väsymys, 9 tunnin yöunet ei meinaa riittää... Ei m itään mielialanvaihteluja jne... pitäisi varmaan olla onnellinen että oireet niin lieviä. Olen yrittänyt soitella neuvolaan mutta viimeviikola olikin kiinni ja tänään oli kokoajan varattu (vain tunnin soittoaika päivässä). Toiv huomenna saan jonkun langan päähän. Milloinkohan mahtaa olla seuraava ultra? Kävin varhaisraskauden ultrassa muutama viikko sitten (koska raskaus hoitojen tulosta).

Pahoittelut ja halit Ultsu!
Toivotaan, että kaikki menee hyvin kaavinnassa. Ja lykkyä uuteen yritykseen, kun sen aika taas tulee!
Itselläni tärppäsi kolmannesta kierrosta km:n jälkeen.
Tämä on niin surullista, että aina niitä nimiä tipahtelee pois listalta :-(

Lähden tästä seminaariin ja vien tuon pikkupoitsun ekaa kertaa koko päiväksi tulevalle hoitajalla, joka on siis hyvä ystäväni :-)
Hänellä itsellään 10kk ikäinen tyttö ja ottaa tuon meidän pojan siis yksityisenä hoitajana huhti-toukokuuksi. Itse olen hoitanut "muinoin" heidän lapsiaan. Heillä samanikäiset nuo "isot lapset".

Mukavat päivänjatkot kaikille!

Tehis rv 8+2

Lista

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. toinen, EKKS

Uskaltaudun siis porukkaanne..

Meillä esikoinen 4v. ja pikkukakkosen yritystä kolmisen vuotta.. Lopulta piti turvautua Fermedi-klinikan apuun.. Neljä inseminaatiota tuloksetta. Kaksi punktiota, kaksi tuoresiirtoa ja yksi pakastesiirto.. Pakastesiirrosta saatiin raskaus alkamaan, mutta päättyi jouluviikolla keskenmenoon.. Nyt siis + ystävänpäivälahjaksi tuosta toisesta tuoresiirrosta..

Eilen käytiin isännän kanssa ultrassa ja siellä näkyi pienen pieni "möykky", jonka sydän näkyi selvästi sykkivän.. joten toistaiseksi kaikki OK!

Tervetuloa uusille!
Ja Ultsu, voimahali sinulle,ehkä se oli tällä kertaa tarkoitettu näin. Toivottavasti saat perheestäsi voimia!

Meitähän on täälläkin monta, joilla takana hoitoja! Olo on kyllä auvoinen, eikö? Tai auvoinen ja auvoinen, oli aamulla taas tuskaa. Minulla on nyt ollut alavatsassa taas tuntemuksia, jos jonkinlaisia...nipistelee, polttelee ja välillä kouristelee menkkamaisesti. Ihanaa!

Ei enää viikkoakaan ultraan, jee! Mekin (ainakin minä :)) aiotaan kertoa vanhemmilel ja sisaruksille ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. Aion askarrella kortit, joihin tulee runo ja ultrakuvasta skannaus. Töissä kerron vasta viikon 12 jälkeen, jos kaikki on hyvin ja jos pystyn piilottelemaan sinne asti. Ei meinaa mahtua nytkään farkut jalkaan, kun on niin pirun turvoksissa maha! Ensi viikolla on kyllä työmatka ja ilmaisen viinan bileet, joten täytyy yhdelle työkaverille kertoa, että hän voi tyhjentää minunkin viinilasin. Muuten arvaa ihan jokaikinen.

Ultsulle pahoittelut, voimia teidän koko perheelle!

Mulla on np-ultra 2 viikon päästä, jotenkin kauheana jännittää mennä. Mulla ei oikeastaan ole enää mitään kummempia raskausoireita ollut viikkoon ja pikkasen huolettaa. Tänään kyllä aloin itkemään, kun esikoinen sai telkkarin päälle ja siellä oli kirkonmenot ja joku tosi koskettava lauluesitys, oli pakko jäädä kuuntelemaan ja herkistelemään...onkohan musta tulossa tosi uskovainen =).

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS

Listaudunpa minäkin pitkän taustailun jälkeen kun täällä on tuttujakin. Vilkutukset Tehikselle ja Pikku2:lle.

Suuren suuri lohtuhalaus Ultsulle myös minultakin!

Ensin hieman esittelyä: olen 29 v, kesällä tulee 30 mittariin, mies 32v. Meillä on elokuussa -05 syntynyt esikoistytär ja asumme pääkaupunkiseudulla. Takana on useita keskenmenoja, joten tähän odotukseen suhtaudun varovaisen positiivisesti. Ultrassa olen käynyt jo kaksi kertaa ja syke on nähty kummallakin kertaa, eli siinä mielessä voin olla luottavaisin mielin.

Pahaa oloa on ilmassa, pönttöä en ole kuitenkaan vielä joutunut halaamaan. Onneksi. Voimia kaikille oksuolon kourissa painiville!

Väsyttää myös aivan vietävästi. Tälläkin hetkellä silmiä kirvelee ja päätä särkee. Kunpa voisikin heittäytyä sohvalle nukkumaan.

Neuvola on ensi viikolla ja np-ultra heti huhtikuun alussa. Niitä etappeja odotellessa. Vielä ei olla kenellekään kerrottu, mutta saapi nähdä kauan pysyy salassa kun masua turvottaa niin maan perusteellisesti. Äippähousuja olen käyttänyt jo muutaman viikon kun kaikki normihousut kiristivät ja puristivat kovasti.

Ihanaista päivää kaikille lokakuisille!

Jazz rv 9+1

Moikkelis!

Ensiksi pahoitteluni Ultsulle ja paljon voimia ja jaksamisia jos vaan täällä vielä haluat käydä kurkkailemassa.. Mulle tuli ihan suru silmään kun mä luin sun tilantees =(

Toiseksi tervetuloa uudet!! =)

Mulle ei ole tällä hetkellä oikein muuta oireita kuin noi mielialavaihtelut (ei niin pahoja ollut muutamaan päivään, onneksi) ja se että väsyttää niin vietävästi jo kahdeksan aikaan illalla. Ei ole miehellä oikein seuraa kun lapset nukahtaa kun tää äippä nukahtaa samaan syssyyn...

Mä kyllä säikähdin tänään kun neuvolantäti otti ja yhtäkkiä soitti meille kotiin... mut onneksi oli vaan ajan siirrosta kyse. mulla on lääkärineuvola ens viikolla ja ekaan ultraankin tuli aika =) on kyllä vasta ens kuussa joten aikaan on vielä sinne.. pakko jaksaa odottaa =)

Onko teille muille tarjottu niitä multi-tabseja? Ilmeisesti kuitenkin aika monelle...
onko niistä ollut apua? mä kävin eilen niitä vasta hakemassa kun tuo väsy alkoi niin kovasti painamaan, toivotaan että ainakin auttaa siihen.. ja onhan niissä rautaakin, mulla ainakin arvot on edellisistä tippunut niin että rautaa on pakko syödä, senkin uhalla että sitten on vatsa aivan sekaisin =(

toivotaan parasta ettei tuosta listasta enään kukaan lähde ja lisää saataisiin "lokakuisia" vaikka onhan meitä kyllä jo kiitettävästi =))

maxiina ja pikku-I rv 7+4