Lokakuiset 2007 (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ultsulle pahoittelut ja jaksamista. =(

Täällä mennään vaihtelevalla menestyksellä. Välillä olo ja mieliala aivan loistava, välillä taas niin matalalentoa ja väsymystä, huonovointisuutta, jne.. Mieskin on oppinut jo nauramaan näille ailahteluille. Itkettää mitä kummallisimmat asiat..

Kerrottiin sunnuntaina miehen siskolle (jolla 2 lasta) ja tämä oli aivan innoissaan. Antoi minulle kassillisen äitiysvaatteita, vielä aivan ihania. Kesää ajatellen oli hame, caprit, t-paita ja housuja oli erilaisia viidet. Kahdet farkut, kahdet mustat suorat housut ja vielä yhdet kevyemmät beiget. Eipä tarvitse minun ostella itselleni mitään muuta kuin isompia rintaliivejä ja jossain vaiheessa varmaan alushousuja.. =))

Jaksamista ja odotuksen iloa kaikille! =)

Lissu rv 9+1

Ultsulle jaksamista ja pahoittelut minunkin puolestani. Elämä on välillä kovaa, mutta onneksi kuitenkin aurinko nousee aina pahankin päivän jälkeen!

Ja tervetuloa myös kaikille uusille ja onnittelut plussista ja hyvistä sydänäänistä!

Mä olen joutunut ottamaan töihin eväskeksejä, joita voin mutustella päivän mittaan sopivin väliajoin kuvotuksen jälttämiseksi. Housujen vetoketju on jo näin iltapäivällä auki, että en sit tie pitäiskö muka jo nyt alkaa niitä äitiyshousuja ruveta kattelee, vaikka ollaan vasta näin alussa. ..väljimmät housutkin on jo pitkään olleet käytössä, kun noi hoidot jo turvotti mahaa niin hirveesti.

Ultra on onneksi jo ylihuomenna, joka jännittää jo kovasti. Keksittiin vihdoin miehen kanssa masuasukille nimityskin eli toivottavasti pikkunen on siellä hengissä, että päästään sit viikonloppuna esittelemään "Nasun" kuva vanhemmille!

Masunpyöristysiloa!

Iikka ja Nasu rv 6+6

Ultsulle halaus ja paljon voimia selvitä eteenpäin. Olen todella pahoillani puolestanne…

Täälläkin oltiin aika kauhunsekaisissa tunnelmissa sunnuntaina, kun seksin jälkeen vuodin hiukan verta. Olin jo aivan varma, että kesken menee… Mutta taisi onneksi sittenkin olla väärä hälytys! Kovasti silti odotan ultraan pääsyä ja sitä että saisi jonkinlaista varmuutta siitä, mikä on tilanne!

Kiva, kun Jazz ja pikku2 ovat myös listautuneet! Olen joskus käynyt teitä tuolla Kermiteissä taustailemassa (Tehiksen kuulumisia taisin sieltä alun perin tulla vakoilemaan…;-)), niin että olette jo vähän niin kuin vanhoja tuttuja :-)

Autokeskusteluun sen verran, että eipä vielä ole tullut tarkemmin suunniteltua. Tosin mies ehdotti jo toisena päivänä plussan jälkeen, että vaihdettaisiin päikseen autoja. Mun olisi kuulemma parempi alkaa ajaa tuolla uudehkolla farmarilla. Se kun on turvallisempi kuin tuo mun käytössä ollut pikku rimpula… Aika liikuttavaa mun mielestäni. Varsinkin kun tiedän kuinka tärkeä tuo auto miehelle on… :-)

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään raskaudesta. Tosin muutamalla kaverilla taisi viikonloppuna epäilykset herätä, kun en suostunut mitään alkoholipitoista juomaan (oltiin siis kaverin kolmekymppisillä käymässä) enkä baariin lähtemään. No, epäilkööt rauhassa. Vahvistetaan tieto sitten joskus, jos kaikki menee hyvin…

Ilona 6+2

Äskeinen kirjoitukseni taisi hävitä bittiavaruuteen. Tulin siis minäkin kertomaan huonoja uutisia ja poistamaan itseni listasta. Tapahtumien kulku suunnilleen samanlainen kuin Ultsulla, paitsi että viikolle 8 oli se pieni ihmisen alku jaksanut sinnitellä. Toivottavasti teillä muilla menee paremmin...

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen 24v LA 3.10 Toinen pikku Toukka, KAKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen

Uusin lista

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen 24v LA 3.10 Toinen pikku Toukka, KAKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen

Tietoni olivat jostain kumman syystä hävinneet listalta, joten yritän nyt vielä saada "päivitettyä.."

Huomenta!

Susannalle suuren suuri lohtuhalaus! Todella ikävä juttu.
Tuolla haaveilijoiden puolella on aivan ihana Kermit-ketju, jossa itse olen kirjoitellut pitkään. Ketjussa on todella empaattisia ja ihania ihmisiä, jotka auttavat ja tukevat mielellään. Tämä vinkkinä keskenmenon kokeneille, jos tuntuu siltä että haluatte purkaa tuntojanne ja ajatuksianne.

Hui, itseänikin alkoi nyt pelottaa oma tilanne. Vaikka siis kaksi kertaa olen ultrassa käynyt ja kaikki sen mukaan on hyvin eikä mitään vuotoa, kipua tai oireiden katoamista ole havaittavissa. Pitää varmaan käydä vielä kerran ennen np-ultraa, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Tuo ultra kun on vasta neljän viikon päästä...

Ilonalla tuli vuotoa seksin jälkeen. Pelottava tilanne, mutta johtuu ihan varmasti vain herkistyneistä limakalvoista. Mutta kyllä siinä sydän hyppää aivan ensimmäisenä kurkkuun.
Olit käynyt taustailemassa meitä. =) Tosi hellyttävä mies sulla, on valmis autoa vaihtamaan! Miehet on kyllä jotenkin tosi söpöjä kun ne rupee tuolla tavalla huolehtimaan.

Lissu oli saanut paljon äippävaatteita lainaan. Kiva juttu! Niihinkin uppoaa kivasti rahaa, vaikka minä harrastan lähinnä Henkan ja maukan äippäosastoa.

Likalle tsemppiä ultraan! Eiköhän Nasulla ole siellä masussa kaikki ok.
Mulla on myös kaapissa pikapuuroa, eväskeksejä ja hapankorppuja. Tuntuu että koko ajan on syötävä ettei se ällöolo iske.

Maxiina väsyttää ja mielialat vaihtelee. Täällä sama juttu. Eilen tuntui ettei meinannut silmät pysyä auki kun AJOIN kotiin... pikkasen pelotti että nukahdan rattiin. Kotona sama homma jatku, sohvalla löhösin ja yritin siinä sivussa viihdyttää esikoista joka onneksi leikki aika hyvin itsekseen. Mies oli pitkään töissä ja kun hän tuli kotiin sai hän osakseen vaan kiukuttelua... Toivottavasti tämä helpottaa pian.

Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista!

Aurinkoista kevätpäivää kaikille lokakuisille!

Jazz rv 9+2

Susanne, olen todella pahoillani! Kamalaa tämä listan lyheneminen.
En tiedä henkilökohtaisesti, millä tavalla elämä jatkuisi, jos tulisi keskenmeno. Varsinkin, kun tämän raskauden alkuunsaattaminenkin oli niin vaikeaa.

Tänään helpompi aamu, ei varsinaisesti noussut oksa suuhun, kuten kahtena ed. aamuna. Mistä lie johtuu,vaikka nälkäkin oli ihan samalla tavalla. Onneksi viisi päivää enää ultraan!

hauskaa päivää kaikille!

Jelli ja Enttinen rv 7

Huomenta!

Ensinnäkin pahoittelut Susanne :-( Voimia tuleviin päiviin! Onneksi sinullakin on esikoinen, josta saa paljon voimaa noina raskaina hetkinä.

Ja tervetuloa UUDET eli vanhat tutut ;-)

Tänään pikkupojalle tuleekin hoitsuksi mun sisko tänne kotiin. Mulla ohjelmassa kotiopiskelua, neuvolaa ja työpalaveri. Apua, mitenköhän sitä lataa itsensä työvireeseen näin yhtäkkiä :-) Samalla pitäisi katsoa ensi vuoden oppimateriaalitilauksia. Kiinnostaa kiveäkin :-D
Tosiaan eka neuvola olis tänään. Eipä siellä paljon muuta ole kuin maailmanparantelua ja paperin täyttämistä. Jo viimeksi kolmatta odottaessa tuntui, että ne neuvolakäynnit oli sitä p****npuhumista :-)

On kyllä tosi hienoa, jos noita äippävaatteita saa lainaksi! Ovat kuitenkin niin lyhytaikaisia, että ei niihin viitsisi kauheasti laittaa rahaa. Viimeksi ostin kyllä paljon sellasia ihan venyviä trikoopaitoja, joita olen käyttänyt paljon raskauden jälkeenkin. Housut tietty on vähän pakko olla äippähousuja. Odottelen kesää, kun mulla yhdet ihanat valkoiset pellavahousut odottamassa :-)

Ilona, tosi hienoa jos selvisit säikähdyksellä! Jos kerran vuotoa ei sen jälkeen ole ollut, niin oli varmaan just ihan limakalvoista tms. Mulla km-vuoto alkoi seksin jälkeen, mutta ei jäänyt ollenkaan epäselväksi, mistä oli kyse. Aivan kuin menkat olis alkanu. Seksin aikana tuntui tosi kova supistus. Sulla ei tosiaankaan ollut kyse mistään tuollasesta, jos tuli vain vähän verta.

Nyt pitää mennä laittamaan naamavärkkiä, että kehtaa ihmisten ilmoillekin tänään lähteä. Mukavat päivänjatkot!

Tehis rv 8+3

Voi itku noi keskenmenot! Voimia! Samaa ajatusta kuin Jellillä, kun kauhealla yrityksellä saanut tämän vihdoin toteutumaan ja tosiaan ikäkin alkaa painaa, en tiedä mitä tekisin, jos kesken menis ;-((
Mulla on normikuteet vielä, vk 10 loppuu täs. Mut maha on pömppö jo valmiiksi, joten en tiedä "auttaako" se;-)

mulle tuli kanssa tosi paha olo kun luin susannen tilanteen... jaksamisia ja haleja sinne!! tuskin tällä hetkellä vielä lohduttaa mutta joku viisas on sanonut että aika parantaa haavat, kuten varmasti myös tällä kertaa...
tulee itsellekin tosi epävarma olo, eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu, parasta vaan yrittää toivoa...

ehkä pientä turvotusta mullakin on havaittavissa vatsan seudulla, tai sitten se on vaan mun toiveajattelua.. kun tuota mahaa löytyy kyllä hieman entuudestakin ;) mut samat vaatteet vielä menee, onneksi. kiloja ei saisi tulla kauheasti kun niitä on jo kertynyt liikaa muutenkin, tarkoitus oli pudottaa kesäksi jokunen kilo mutta nyt tais jäädä se homma myöhemmäksi =) ne kunhan ei mitään kauhean epäterveellisiä mielitekoja vaan ala tulemaan niin eiköhän se siitä =)
mut nyt tää täti menee ottamaan imuri kätöseen ja vetäisee isommat pölyt pois...

maxiina rv 7+5

Mä olen hirveän pahoillani Susannen puolesta ja myös itsellä alkaa tää ilo raskaudesta murentua, kun kuulee näin paljon näitä suru-uutisia ja pelkää itselle samaa. Eli vaikka jos huomisessa ultrassa kaikki näyttäisi hyvältä, ei todellakaan ole vielä mitään varmuutta, että sen jälkeen oltais "turvallisilla vesillä". Kävin katsomassa noita keskenmenoprosentteja ja hyvä lista näytti löytyvän sivulta:
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Jos olen pysynyt laskuissa mukana, meidän listalta on pudonnut jo 3 ja 20 on vielä jäljellä eli nyt jo keskenmenoprosentti on 13 %. ...eli toivotaan todellakin, että nämä saisi riittää, koska niissäkin on jo kolme liikaa!

Onnea ja stemppiä meille kaikille!

Iikka rv 7

Kyllä ne aina tosiaan pysäyttää nuo keskenmenot :-(
Riski pienenee noista Tekaynkin prosenteista, jos se syke nähdään.
Jos siis syke nähty 7+ viikoilla, sanoi mun gyne riskiksi 3%. Lumin lääkärihän oli sanonut sen olevan vain 1%. Mutta ainahan se riski on silti olemassa.
Ei voi kuin toivoa parasta meille kaikille vielä listalla keikkuville!

Nyt pitää siirtyä äkkiä takaisin alareunan tiedostoihin... :-)

Täällä taidettiin heittäytyä vallan vaisuksi noiden keskenmenojen takia.
Nostelen ketjua siis...

Kävin tänään tosiaan siellä neuvolassa. Eipä siellä mitään ihmeempiä. Sydänääniäkin ihan huvikseen kokeiltiin kuunnella, mutta eipä ne vielä tietenkään kuuluneet. Hemppa oli ihan hyvä, 128. Verenpaine alhainen, 100/54. Onkin tuo huimaaminen tullut lisäoireeksi. Lääkärineuvolaan menen jo kahden viikon kuluttua, kun ei ollut töihin menevälle tarjota mitään järkeviä aikoja. Uskomatonta, että kaikki ajat aivan täynnä. Tuonkin ajan terkka jotenkin tekaisi, varmaan lääkärin ruokatunnista tai jotain :-)

Keskiviikkoillan jatkoja kaikille!

Tehis rv 8+3

Susanne oon tosi pahoillani, voimia teidän koko perheelle. Oon kyllä aika herkällä oon itkenyt silmät päästäni, kun luin tuon teidän ikävän tapahtuman. Itselläkin aina kun porukkaa tippuu tulee sellainen vähän pelonsekainen olo, mutta onneksi tosiaan syke on nähty ja raskausviikkoja on nyt tasan 10.

Kohta tulee ystäväni tyttärensä kanssa leikkimään meille =), että tältä erää en muuta kirjoittele.

Pahoittelut minunkin puolestani Sofiannalle, Ultsulle ja Susannelle! *halauksia.* Surkeä mieli tuli täälläkin ja pieni pelko. Voimia Teille!
Mäkin tosiaan yritän ajatella sillai et syke on nähty kahdeksannella viikolla ja keskenmenon mahdollisuus se 1-3% ja nyt on viikkoja 9+5 ja oireita on vielä niin eiköhän kaikki oo kunnossa. Toivottavasti. Oon kertonu mun miehellekki tästä ketjusta. Se vaan naureskelee et onhan se ihan hyvä että täällä hössöttää ja löytää kavereita. Kerroin sillekki näistä keskenmenoista ja hänkin vähän säikähti. Kai se jotenki tajus et ei tää niin itsestäänselvää ole. Yhtäkkiä kaikki voi olla ohi.

Meillä on eka neuvola maanantaina. Jännää! Toivotavasti sydänäänet kuuluu, sillon viikkoja on 10+2. Oon tämmönen tosi pikkunen ihminen niin se kuulemma auttaa et ne sydänäänet kuuluu paremmin. Toivottavasti ne nyt sit kuuluu, muuten alan hermoileen et ei oo kaikki hyvin. Np-ultraan varasin ajan. olikohan se 26.3. Viikkoja sillon 12+3. Viimestään sen ultran jälkeen voi huokaista helpotuksesta!
Meillä on tosi mukava se (mies)lääkäri siellä yksityisellä. Siltä saa aina ultrista tavallisen ultrakuvan lisäksi 3D-kuvan mukaan. Mahtaa olla aika vekkulin näköinen se pikkunen ku sehän on jo ihan oikeen ihmisen näköinen noilla viikoilla! :D

Meillä oli tolla esikoistytöllä kauhee oksennustauti toissapäivänä. Ei mikään pysyny sisällä! Teelusikallisen yritin antaa sitä Osmosal-ripulijuomaa niin seki tuli aina vaan pihalle. Onneks sit pikkuhiljaa alko neste pysymään sisällä. On se aivan hirveetä ku oma lapsi sairastaa! Varsinki joku oksennustauti jos tulee. Ihan säälittää lapsen puolesta. Yritin nyt sit itseäni varjella tuolta taudilta ja oksennussankon tyhjensin kumihanskat kädessä ja nappailin naamaan hiilitabletteja ja maitohappobakteereja. :D Sillon toissailtana mulla meni maha ripulille ja ajattelin et voi saatana nyt se tauti iski...no, ei kummiskaan. Eilen illalla sit oksetti aika hyvin ja taas ajattelin et no nyt se alko, mut ei. Tais mennä ihan raskauden piikkiin se paha olo. :) Kuinkahan monta päivää tossa oksutaudissa on se itämnisaika?? Eikö noro-viruksessa oo 18-24h? Oisko tavallisessa oksutaudissa joku pari päivää?

Ylihuomenna juhlitaan tytön 5-v synttäreitä. Kakkuun on tilattu semmonen Bratz-kuva leipomosta ja vieraat on kutsuttu. Jännää! Pitäs ehtiä vielä siivota kunnolla ennen juhlia.

Oliko täällä kukaan muu oulusta?? Ajattelin vaan ku eilen lehdestä huomasin et on avattu uus lastentarvike-kauppa Taikapilvi isollekadulle. Siellä on kantoliinoja ja -reppuja ja kestovaippajuttuja yms..pitäs käydä kattelee. Niihin kestovaippajuttuihin en varmaan lähe mukaan mut se kantoliina vois olla tosi kätevä!

---> Töihin! Oikein mukavaa päivää kaikille!!

Lumi & Aape rv 9+5

Voi itku, kun näitä keskenmenoja sattuu. Syvät osanotot Ultsu, Sofianna ja Susanne.
On tainnut itsekin pitää vähän liian itsestäänselvyytenä tätä raskautta.

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja täti jutteli/tenttasi kaiken maan ja taivaan väliltä. Mukava ja jalat maassa tyyppi oli sekä vastaili kysymyksiin asiallisesti. Totesi, että usein raskaana olevat syövät turhaan näitä vitamiineja, koska usein äidit pyrkii syömään terveellisesti ja saavat ruoasta jo tarpeeksi vitamiineja yms. Kalkkia ja d-vitamiinia käski syömään sekä rautaa, jos hemoglobiini kovin laskee. Nyt oli 137, joten ei hätää.
Nyt on ollut vähän tällaista matalalentoa ja negatiiviset asiat pyörinyt päässä. Pelottaa myös paljon, että miten selviän äitinä ja onko minusta sittenkään tähän. Tämäkin on kuulemma ihan normaalia ja kuuluu tähän raskausvaiheeseen.
Mulla on painoa tullut n. 3 kiloa, vaikken ole mitään älyttömiä edes syönyt. Hirvittää, että kuinka tässä alkaa paisumaan. =I Täytyy tosissaan jättää nyt kaikki herkut ja siirtyä vähärasvaisiin tuotteisiin, ettei tässä muutu norsuksi. Olen myös aika pienikokoinen ja varmasti pelkkä vatsa on raskas kantaa loppuvaiheessa, saati jos kovin lihoaa...

Täytyy palata sorvin ääreen... =)

Vaihteeksi hyviäkin uutisia tähän ketjuun, eli tulin juuri ultrasta ja masusta löytyi 11 mm sikiö, jolla selvä sydämen syke. Tippa oli linssissä sitä pientä toukkaa ruudulta katsoessa ja vieläkin aivan herkistynyt, helpottunut ja mielettömän onnellinen olo. Koon perustella ollaan siis rv 7+2 eli LA on just se sama 23.10., jonka nettilaskuristakin alunperin sain. Meidän lääkärin mukaan tässä vaiheessa olis vielä n. 5 % mahdollisuus keskenmenoon, mutta en sitten tiedä, onko se meillä lapsettomuushoitojen kautta raskaaksi tulevilla suurempi, kuin normaalisti?! Vatsa oli myös vielä turvoksissa hoitojen jäljiltä, niin että tän pömppömahan pitäis tästä vielä laskea, ennen kuin alkaa varsinainen kasvu. Soitin sit samantien neuvolaankin ja varasin ensimmäisen ajan 19.3. Np-ultra tehdään rv 10, joten sitten voi taas varmistaa, onko masussa kaikki hyvin. Meinattiin jo eilen miehen kanssa, että mentäis vaikka yksityiseen ultraan tarvittaessa just rv 10, jotta ei tarttis niin paljon murehtia. Mutta kyllä siis nyt on selvästi varmempi olo ja ihanaa kertoa ilouutinen vanhemmillemme viikonloppuna. ...he kun ovat tätä toivoneet meille niin kovasti jo vuosia, että menevät varmasti itsekin aivan sekaisin! :)

Stemppiä ja masunkasvatusonnea kaikille!

IIkka + Nasu rv 7+2

Iikka76; onpa ihana kun saitte nähdä pienen toukan sydämen sykkeen, itselläni eka ultra muuttaa aina odotusta paljon konkreettisemmaksi (eniten ehkä miehelle), kun saa nähdä, että siellä se tosiaan kehittyy ja kasvaa. =)

Mummo haki tytön yökylään, kun on itse nyt talvilomalla. Mukava välillä olla ihan kaikessa hiljaisuudessa, lukea rauhassa lehti ja hörppiä kahveeta. Mutta kyllä se ikävä varmaan illalla tulee etenkin mulle.

Meinasiko kaikki ottaa äitiyspakkauksen? Itse meinasin ottaa mielummin rahana, kun esikoisen kaikki vaatteet ja vauvatavarat ovat vielä tallella.

Onnea likka ihanista ultrauutisista! Varmasti mieletön tunne! MInulla odotusta vielä maanantaihin,silloin on ultra. Toivottavasti sydänäänet kuuluu,muuten jatkuu piina! Meillä ultra ja samalla neuvola on ihan TK:ssa,ei tarvinnutyksityiselle.Mutta mennään ainakin rakenneultraan klinikalle ja välissä haluan käydä ultrassa jos kunnasta tulisi pitkä väli. En tiedä vielä tarkemmin, miten meidän kunnassa ultria tehdään.

Lissu oli sitä mieltä, että raskautta on tullut pidettyä itsestäänselvyytenä. Minulla (eikä varmaan muillakaan hoidoista tulleilla) ole ainakaan sitä ongelmaa! Joka hetki ajattelee, kuinka onnekas on ja miten kaikki voi olla hetkessä ohi. Välillä, kun lugeja lorahtaa ulos, tulee kammottava pelko ja on pakko käydä vessassa tarkistamassa, että olihan lorahdus pelkkiä lugeja, eikä verta.

Lähdemme viikonlopuksi keskelle ei mitään rentoutumaan minu koko perheeni kanssa. Olisi ollut kiva kertoa jo raskaudesta,kun kaikki ovat koolla, mutta en halua ennen maanantain ultraa! Olen siis viiikonlopun poissa linjoilta, joten jos en palaa ennen sitä astialle, niin hyvät viikonloput!

Jelli ja Enttinen 7+2

Tuli vaan mieleen tosta raskauden alulle panon yrittämisestä. Joskus aikoinaan seurustelin 6 vuotta miehen kanssa ja 2 vuotta niistä yritettiin lasta ilman tuloksia, sitten hakeuduimme hoitoon, jossa ilmeni minulla PCO, mut erosimme tämän miehen kanssa ja sitten kaikki hoidot jäikin siihen. Olin 20 kun tapasin nykyisen mieheni. Puolen vuoden seurustelun jälkeen jätimme ehkäisyn pois ja päätimme että lapsia saa tulla jos on tullakseen, olin jo siinä uskossa, että lapsia ei tule ilman hoitoja ja puolvuotta meni ja kaverit tuli raskaaksi yksi toisensa jälkeen kehua repostellen, että yksi laaki riitti ehkäisyn jätön jälkeen. Aloitin opiskelut ja kappas kummaa raskaus sai alkunsa aivan luomusti, melkein heti kun sain koulun rullaamaan ja ajatukset muualle lapsenteosta. Olen ikionnellinen, että näin tapahtui ja nyt kotona on 1,6 vuoden ikäinen muksu ja toinen sai alkunsa mielestäni aika nopeaan, ehkäisyä ei ole ollut esikoisen syntymän jälkeen laisinkaan. =). Hoidot olisi kyllä aloitelteltu, jos ensimmäistä ei olisi alkanut kuulua opiskelun jälkeen tai jos tätä toista ei olisi saatu, kun esikoinen täyttää kaksi. Hyvä kun nykyää on tälläisiä lapsettomuushoitoja, sillä monet pariskunnat kärsii lapsettomuudesta syystä tai toisesta.

Neuvolasta juuri tulin. Seuraava on 20.3. ja siinä on lääkäri mukana. Neuvolantäti jutteli mahdollisista mielialan vaihteluista ja sanoin, että kovin vähällä olen päässyt. Seuraavassa hetkessä jo purskahdin itkuun kun selvisi, että lääkärin vastaanottopäivä on sellainen mille mies ei millään pääse mukaan kun on silloin ihan toisella puolen Suomea. Piina siis jatkuu vielä ainakin 20.3. saakka, kun silloin on ensimmäinen ultra.

Osanottoni Susannelle ja Ultsulle :(

Minä olen aikamoisessa alavireessä ollut tässä viime päivät. Hyvä ystäväni kärsi äskettäin keskenmenon ja sitä olen nyt minäkin itkeskellyt pitkin viikkoa. Me oltaisiin nyt jo toiset lapsemme saatu aikalailla lähekkäin, jos kaikki olisi mennyt niin kuin piti. Olen nyt ollut suorastaan kauhuissani viime päivät. Tuntuu, että minä hetkenä tahansa jokin menee pieleen ja pieni tulee ulos tai ettei siellä mitään elävää vauvaa enää olekaan. Esikoisen uniajat kuluvat itkiessä ja murehtiessa. Samalla tuntuu niin typerältä ja itsekkäältä murehtia omaa napaa, kun toisella on niin aito suru. En uskalla tehdäkään oikein mitään normaalisti puran tällaiset tunteet liikuntaan, mutta nyt en uskalla, koska ystäväni keskenmeno alkoi jumpan jälkeen. Tiedän ettei liikunnalla pitäisi olla mitään tekemistä varhaisraskauden keskenmenon kanssa, mutta ei tässä nyt järjellä pysty mitään ajattelemaan......... Nytkin vaan hulluna itken ja tunnen itseni typeräksi ja itsekkääksi......... Anteeksi tämä valitus, mutta pakko on jonnekin purkaa mieskin tekee pitkää päivää töissä.........

Entu joka yrittää ryhdistäytyä

Eikä,kamalia nää keskenmenouutiset! Ei enää yhtään tarvitsisi tulla,näissä kolmessakin on jo kolme liikaa =0( Voimia teille Ultsu ja Susanne! Uskotaan, että vielä jonain päivänä onni hymyilee!

Mulla oli myös tänään ensimmäinen neuvola. Papereita täyteltiin ja juteltiin kaikkenlaista. Kaikki arvot oli ok painoa lukuunottamatta! Sitä oli jo nyt kertynyt muhkeat 6kg!! Terkkari epäilikin heti alkavaa turvotusta, jota mulla oli esikoisestakin todella paljon... eli painoa taitaa tulla taas lisää 30kg vaikka kuinka liikkuisin ja söisin terveellisesti,sniif. Esikoisen synnyttyä sain kilot pois noin vuodessa, mutta sitä sanotaan, että toisesta se ei enää onnistukkaan... no,murehditaan niitä sitten joskus. Yritän jatkaa kävelyä ja uintia niin pitkälle nyt, kun vain kroppa kestää, että edes jonkunlainen kunto säilyisi.

Onnittelut sykkeistä likka! Itsekkin varasin np-ultran yksityiseltä ja ajan sain kolmen viikon päähän. Ei millään jaksaisi odottaa sinne asti, kun kokoajan on epävarma olo. Esikoisesta kävin vasta rakenneultrassa ja ihmettelen nyt, että miten jaksoinkin odottaa sinne asti??

Itseäni joskus tavallaan nolottaa/hävettää, kun on tullut raskaaksi helpolla. Meilläkin on kolme tuttavaparia jotka joutuvat turvautumaan hoitoihin ja eivät siltikkään ole saaneet lasta vaikka on mennyt jo monta vuotta yrittäessä. Myös yksi sukulaispari joutui synnyttämään kuolleen lapsen, kun lapsi oli kuollut kohtuun seitsemännellä kuulla,HIRVEÄÄ! Itse en varmaan selviäisi koskaan kuolleen lapsen synnyttämisestä...

Vähän valoisampaan aiheeseen: Äitiysvaatteet. Itselläni on kaapissa esikoisen odotusajan äitiysvaatteita, mutta harmi, kun ne on kaikki aika paksuja ja talvisia. Eli tulevaksi kesäksi täytyy hankkia t-paitoja,hameita, kesähousuja yms. Kyllä niihinkin rahaa saa uppoamaan aika paljon vaikka ne hommaisikin H&M:stä. Toivottavasti saisi ne vaikka joskus sitten kirpparilla myytyä pois.

Niiskulainen kyseli äitiyspakkauksen ottamisesta. Me aijotaan ottaa vaikka esikoisen pieniä vaatteita on monta laatikollista. Jotenkin tuntuu, että sillä 140eurolla ei paljoa saa ja, että mihin sen sitten loppujen lopuksi käyttäisi!?

Mutta ei muuta, kuin Hyvää naistenpäivää teille kaikille! =0)

Juulia rv 9+4