LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN TURINAT VKO 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pepisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei mites teitin lapsukaiset ko kääntyvät niin menevätkö selältä massulleen molempien kylkien kautta vai vaan toisen? Meillä toi mimmi ku nyt oppi 3pv sit kääntymään nii meneekin molempien kylkien kautta ympäri! Noi isommat ei oo menny tässä vaiheessa ku toisen kylen kautta! Mutta tuo menee kumman kautta vaan! :laugh: Ja tosi ketterästi menee vaik noin vähä aikaa on kääntyny ja ei mikään laiheliini oo, hyvät on neidin makkarat... :laugh: :heart:

Milli on se hyvä, kun Lohjalla on ammattitaitoista lääkäriä :o
Toivottavasti ukkos on pistäny siellä kunnon rähinän päälle! Onneksi joku päteväkin sieltä löytyi. Ihme toimintaa tuolla Lohjalla! Toi koko homma meni ihan persiilleen kun tuli toi MedOne hoitamaan näitä juttuja. Ei ole päteviä lekureita jne.

No onneksi toi homma on nyt selvä ja saatte apua :hug:

hemuli Mäkin kyselin tuota samaa tässä jokin pvä..kun meidän typy ei tosiaan vieläkään käänny kun vasemman kyljen kautta,vaikka kohta kaks kuukautta jo kääntyny :o
mistäköhän johtuu? Ollaan nyt kyl yritetty reenata ja pienen avustuksen kanssa oikean kyljenkin kautta onnistuu,mut muuten ei oo ees innostusta eikä yritystä kääntyä.

LS: Se lekuri oli medonen kautta, tiesi mun sisko kertoa..Enempää en viitsi tänne yleisesti kirjoitella vaikka tekis mieli haukkua alinpaan hel_vettiin! :headwall:
Mun mies pisti just viestiä...verikokeet otettu, pissakokeet otettu, seuraavaksi keuhkokuviin...
Nesteytys sitten vissiin verikokeiden tulosten jälkeen...?
Nyt päätin, meiltä ei mene enää yksikään lapsi Lohjalle! Kyllä on maineensa arvoinen..

Krisu, meillä noi isommat ei kääntyny aluks ku toisen kyljen kautta. Sitten ko kasvoivat nii menivät kumman kautta vaan. Et sit ku taitoo ja ikää tulee lisää nii uskon että teilläkin mennään ihan kuin päin vaan. =) Kohta täällä aletaan kertoileen jo että liikutaan jo etiäpäin...MISSÄ ne vauvat on...???Miten tää aika menee näin nopeeta...

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
LS: Se lekuri oli medonen kautta, tiesi mun sisko kertoa..Enempää en viitsi tänne yleisesti kirjoitella vaikka tekis mieli haukkua alinpaan hel_vettiin! :headwall:
Mun mies pisti just viestiä...verikokeet otettu, pissakokeet otettu, seuraavaksi keuhkokuviin...
Nesteytys sitten vissiin verikokeiden tulosten jälkeen...?
Nyt päätin, meiltä ei mene enää yksikään lapsi Lohjalle! Kyllä on maineensa arvoinen..

Valitettavasti niin on nykyään. Mä mielummin maksan mehiläiseen. Meinaan tehdä meidän neuvolastakin sinne valituksen nyt oikeasti... ja jos se ämmä yhtään aloittaa mitään suurempaa keskustelua ensi neuvolassa, niin valitan vielä enemmän.

meillä käännyttiin aluksi vasemman kyljen kautta,mut sit alettiin avustamaan oikean kautta kääntymistä niin kääntyy jo ite sitäkin kautta..
harvoin toi mahalleen haluu olla (iso masu) kyljellään on melkein aina kun on lattialla..nukkuukin kyljellään..

Meillä tuo ei nuku kyljellään enää vaik kuin yrittäis. Ei pysy yhtään vaan kääntyy selälleen ihan samantien. No ei se mitään ku nukkuu sit sillei. =)
Mä oon päättäny jo esikon kohdalla et arvauskeskuslääkärille en vie! Meil on kaikille vakuutukset ja esikolla on vielä omavastuuton sellainen. Nykyisin ei sellasta enää saakaan, tälle kuopukselle tuli omavastuuksi 50?. Mut kalliitahan noi vakuutukset on! On tää menny kummaksi tää maailma et maksaa tarvii että saa kunnollista hoitoa jos kipee on! :(

hemuli,mikä vakuutus teillä on ja mistä vakuutus yhtiöstä? meillä on tapiolan joku lapsen tapaturma vakuutus,muita ei ollu..
ja antton on tosiaan ihana kun se aina kyljelleen nukkuu äippään päin,ja tykkää hirveesti ku selkää "hieroo"..

Meil on kaikki vakuutukset pohjantähdessä. Se vissiin on ihan jollain sairasvakuutus-nimikkeellä tai jotain...En kyl muista tarkemmin. Meil toi mies on hoitanu ain nää vakuutukset nii ei oo mun tarvinnu miettiä niitä. Niissäkin on ihan hirveesti kaikkia eri juttuja. Mut esikko täyttää kohta 8v niin sille sai sen omavastuuttoman! Kakkosella on sellanen 20? per sairaus eli jos on ollu esim korvatulehdus ja käyty kontrollissa nii se kontrolli on tavallaan "ilmanen" et siitä ei mee tota omavastuuta. Tälle kuopukselle saatiin 50? per sairaus. Noista vakuutuksista alko tulee niin yleisiä niin johan ne keksi kovasti hintaa korottaa. Mut en ees harkinnu ettenkö ottais kuopukselle tota, kun minen yhtään tykkää noista terveyskeskuslääkäreistä!

no niih,minä kirjauduin huutikseen :D jospa oppis viel käyttämään sitä niin alan ettii sieltä sitä ensiaskel härveliä ja jos jotain vaatepakettia 90cm- löytyis..meil on jo 74 bodyt pieniä :'(

Huomenta ja hyvää pääsiäistä kaikille :wave:

Sairastajille isot halit ja paranemisia :hug: Useammassa perheessä tautia taisikin olla. Millille superhalit :hug: Mikäs on Mean tilanne nyt? Kyllä teitä koetellaan koko ajan :/

YOodottajalla on mielenkiintoinen ens viikko :D Toivotaan ettei jänishousu taas jänistäisi vaan saisitte asiat vihdoinkin kuntoon :)

Siirille onnea uudesta taidosta :flower: :) Mun pitää laittaa Kiiukka lukemaan näitä juttuja hällä kun ei edelleen ole kiire edes kääntyä :D Mutta niin nuo pojatkin on myöhään alkaneet tekemään yhtään mitään.

Miä eilen mineilin koko päivän. Teen ns. kahvilaa ja toiseen kohtaa kukkakauppaa (lipaston kaappiin, kaks hyllyä viel tyhjinä). Ukko se totes et nythän siä sait sen sun haluaman kukkakaupan :D Mun ihan oikea haave on oma kukkakauppa tai edes työpaikaksi sellainen. Niihin tyhjiin ajattelin tehdä ompelimon(?) ja... verstas tms. kun sain synttäriswapissa veneen ja pakko kai se on jonnekin sijoittaa..

Mun pitikin kysyy pääsiäisperinteistä? Muniiko kukko vai tuoko pupu munat? Meillä kukko munii/tuo sängyn alla olevaan hattuun. Kiialla oli oma hattu ja äsken kun kurkkasin, oli kukko sinne tuonut ison kilpparipehmolelun :D Mut mulle ei tuonnu mitään :'(

nyt muistin etten ole vastannut mistä tuutilulla tulee... Empä enää edes muista mistä sen tempasin :ashamed: Monessa paikassa tuo sama on käytössä. Sen kyllä tiedän ettei kuvaa mitenkään mun luonnetta, ainakaa omasta mielestä :laugh: Eilen muuten kuului olkkarista pariin otteeseen kun isäntä totesi Kiialle :Onko sulla äitin luonne taitaa olla, eiks niin... (Kiia vaan kitis ja vitis vähän väliä )

Meillä nukuttiin eka kertaa koko yö =) =) 20.15 - 06.15 :D Aatu kääntyy vain vasemman kyljen kautta. Ei ryömi, eikä muutenkaan liiku. Takapuoli kyllä töröttää pystyssä, mutta kädet ei vielä osaa lähteä mukaan :D Mun oli eilen pakko saada Aatulle tuollainen paita missä lukee: yliherkkä. On ollut nyt niin herkillä ja kitisevä että huh, huh. Kuvaa tuo paita poikaa paremmin kuin hyvin.

Eilen hermostuin tuohon itkuhälyttimen piipitykseen ettei saa yhteyttä :headwall: Tuohtuneena lähdin sitten ostamaan uutta ja mukaan tarttui 100? hintainen hälytin |O Yritin huuto.netistä huutaa, mutta joku muukin halusi sellaisen ja päätti alkaa kilpailemaan, joten meikäläisellä paloi pinna ja ajelin babystyleen ostamaan uuden ja "edullisen". :whistle: :kieh:

Millille :hug: ja voimia. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Tuutis - kyllä ne ikävät piirteet on KAIKKI peritty isiltä ! Ja hyvät sitten äiteeltä - monet piirteethän voi kuvata hyviksi tai huonoiksi - niinkus nyt määrätietoinen, eloisa ja selkeästi itseään ilmaiseva ( =muka kitisevä...) ;)

Niimpä niin. :D Minustakin tuo vaan kertoo Kiiukan luonteen vahvuudesta ettei tyydy ihan vähään :whistle: :laugh:

Huomenta!
Meillä eilen ilta tai jo päivä meni lyhyillä päiväunilla. Nukku vajaa 2h neljän tunnin sijasta.
Ilta meni ok, laitoin maate ysin aikaan ja menin ite pian perässä. Kymmenen aikaan Eero alkoi huutaan ihan kurkku suorana. Ei auttanu tutti, ei syli, ei mikään. Muakin alko itkettään, kun ei tiennt, mikä toisella on. Ihan kuin ois sattunut johonkin... Annoin sitten 3ml Panadolia. Aikansa vielä jatkoi huutoa, kunnes sippas mun syliin. Onneksi sitten jatkoi uniaan sängyssä ja heräs viiden pintaan syömään ja jatkoi vielä pari tuntia unia. Nyt taas ollut oma ittensä.
Vaipan kun vaihdoin aamulla, niin kivesten seutu oli ihan punanen.. Lieneekö johtunut syöttötuolissa istumisesta vaiko mistä? Suunkin tarkastin, ei hampaita vielä.
Jospa oli vaan niiiin väsy kun heräs kesken uniaan...

Meillä Eero kääntyy pääasiassa oikeelta kyljeltä, mut väliin vasemmalta. Nyt kun kääntyy takas selällleen, niin pää vaan kolisee. Onneks alla yleensä pehmee matto.

Pidättekö muuten lattialla ollessa matolla vaiko ihan paljaalla lattialla?? Meillä puuhamatto (ihan onneton) mutta ei se vielä kiinnosta. Paljaalla kun pääsis vissii helpommin liikkumaan, mut siinä sitten lyö päänsä..

Tänään olis mummolapäivä. Sit voitas taas leipoo, eilen leivottiin sämpylöitä illalla.
Mikähän pullatuoksunen kotiäiti musta onkaan tulossa :whistle:

ensinnäkin millille super :hug: ja pikasia paranemisia sinne.

meillä on sitten taas viime yönä satanut lunta varmaan 10cm..no sisko lähti lumitöihin :D
pitää kaikki ottaa irti sen vierailusta :laugh:

meillä venla rupes ekana kääntymään vasemman kylen kautta,eilen se sit hokas et toisinkin kylen kautta voi kääntyä..aivan mahoton makkara on mylläämään tuolla lattialla.
meillä on tollanen tilkkualusta neitillä ja jos se on pesussa niin olen äippäpakkauksen makuupussin ja yhen toisen ohuen peiton laittanut sille tonne lattialle jonka päällä se sitten on..mutta useimmiten vauhti on sellanen et löytyy nopeesti paljaalta lattialta :D

en miekää ole kertonut et mistä nimimerkkini tulee..no miun nimestä..ja sitten aikoinaan yks miespuolinen henkilö niinukaksi kutsui.. :ashamed:

isäntä aamuvuorossa töissä,huominen olis vielä töitä,sit sillä alkaakin talviloma =) ihan kiva..mitähän myö vaan keksittäs..

mutta pitää nyt lähtee valmiiksi kuorimaan potut..kun mummo ja pappa tulee hakemaan tuon siskon ja sen tytyn täältä..jotakin ruokaakin olis väsättävä..no hirvenliha on unissa jo :D

Siiri kiittää onnitteluista.
Siiri ei käänny ku oikeen kautta mahalleen ja ryömii. Siis ei käänny takas selälleen eikä vasemman kautta ees yritä.... vissiin vähän kiire tol meijän neitillä? :D

Hyvää pääsiäistä kaikille :wave: (vai onko se jo ohi...)

Meillä ei ole minkäänlaisia pääsiäisperinteitä, ei tykätä lampaasta eikä mämmistä, joten tämä on vaan pidennetty viikonloppu meillä.

Joo, meilä kun on se yskä ollut...torstaina haettiin se lääkekuuri, mitä ei pitäny aloittaa ennenku tilanne menee pahaksi :o Aloitettiinpa kuitenkin ja se on jo loppunukkin. Tauti eikun vaan pahenee, nyt on poika jo niin räkäinenkin kaikenlisäksi että näyttää että tukehtuu, kun alkaa yskimään. Ei auta höyryhengitykset eikä muut, vinkuu ja rohisee. Joten eiköhän tästä lähetä kuitenkin tuonne päivystykseen naapurikaupunkiin, täällä ei oo mitään elämää viikonloppuna tk.ssa, eikä pahemmin yksityisiä minne mennä... Nythän tuo nukkuu lopulta ulkona, ja siellähän se henki kulkee paremmin. Viime yö meni puolen tunnin pätkissä, koko yö... että täällä on väsyny yks jos toinenkin ja tiuskitaan vaan kaikki toisilleen. Mutta joo, toivottavasti tämä tästä alkas pian helpottaa, se on niin surkeata kattoo pientä sairasta...

:hug: Muille sairastelijoille ja onnea uusista taidoista oppineille =)

Tänne kuuluu ihan hyvää. Mea pääsi yöllä kotiin. Verikokeiden tulokset oli sen verran ok, että koitetaan nyt vielä suun kautta juotavia. Lusikalla koitan nyt saada mehua menemään, aika heikoin tuloksin tosin. Oikeassa korvassa on todella levinnyt tulehdus ja kurkussa. Sai eilen jonkun todella tuhdin antibioottipistoksen peppuun joka vaikuttaa monta päivää ja Pronaxenia täytyy antaa 3-4päivää aamuin illoin kipuun, jotta syöminen ja juominen lähtisi käyntiin. Paino oli tippunut jo kilon ja se on todella suuri määrä Mean huikeasta 12,5kg painosta eli nyt paino siis 11,5kg :'( Ongelmia on siis kasvun kanssa ollut aina, kun syö yleensä määrällisesti tosi hyvin mutta mitään ei tapahdu painon/pituuden suhteen. :'( Vähän olen kyllä vielä huolissani ja hermoilen tuon juomisen ja syömisen suhteen :'( Väriä on kyllä tullut kasvoille eilisestä ja kyllä hän tuolla yläkerrassa touhuilee nyt koiriensa kanssa. :heart:
Syötin hänelle Saran lihasoseen ja siihen laitoin vielä tl rasvaa. Koitan syöttää noita sileitä soseita, että edes jotain menisi, niin heikoilla eväillä on mennyt nyt kolmatta päivää :|
Jotain positiivista.. nyt oli vastassa sellainen lääkäri joka haluaa selvittää miksi tytön paino ei nouse?! Ja laittoi lähetteen nyt jollekin suolisto/allergia lääkärille. olen siis monille Meaa hoitaneille lääkäreille sanonut että tuo asia pitäisi selvittää, mutta kukaan ei ole ottanut kantaa :headwall: Välillä tuntuu että sillä ei ole ollut väliä, kun Mea on kehitysvammainen?
No mutta joo, nyt menee jo ihan muuksi tämä kirjoittelu kuin lokakuisten asioiksi.

Sara on ihan ok. Tainnu nyt sitten jäädä päälle yösyöminen eli siis tauti hävinnyt,mutta palvelun tarve jäi. =)

Yhteistyössä