Lokavauvat 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lidia79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Taitaa olla kevät vienyt lokamammat koneen äärestä. Tai sitten muksut pitävät kiireisinä. Tai molemmat. :)

Meillä tuli sunnuntaina täyteen 7kk ja sen kunniaksi tänään ryömittiin rehellisesti eteenpäin ensimmäisen kerran!
Keinuttu ollaan ja tutkiskeltu ympäristöä kovan uteliaisuuden vallassa. Kaikkeen pitäisi koskea ja tietenkin kaikkea pitäisi maistaa. Ruoista uppoaa parhaiten puuro ja heikoiten vihannesmössöt. Sitkeästi niitä kuitenkin tarjoan, kaipa joskus niihinkin oppii. Juominen on vähän huonoa, kun ei vielä oikein osaa nokkamukista ja tuttipulloon en aio edes opettaa, kun ei tähänkään asti ole sujunut. Tissistä saa sitten vielä välillä tankata ettei jano yllätä.

Yöt on edelleen heräilyä. Kerran on nukkunut niin, että heräsi vain kerran ja sitten klo 7. Muuten herää aina useammin. Nykyään kääntyy yöllä vatsalleen ja siinä sitten käsiensä varassa keikkuu japarkaisee, kun ei reppana oikein meinaa unenpöpperössä osata kääntyä takaisin kyljelleen/selälleen.

Meillä ei ole tässä kuussa neuvolaa, onko muilla? Seuraavan kerran vasta 8kk neuvola+lääkäri.
Joo, mutta tässä nopsasti kuulumiset. Nyt täytyy mennä maate. Toivottavasti kaikilla kaikki hyvin!

Leppis ja ikiliikkuja 7kk 1pvä

Heipat täältäkin!

Leppis: samaa yökääntyiliä meilläkin... ärsyttävää...

Meillä muuten kans seuraavaksi 8kuis neuvola+lääkärintark.

Nuuskis: Joo! meillä on se peräkärry... Ilmat kun on olleet nyt niin ihanat niin ollaan melkein joka päivä käyty jonkinlainen lenkki ajamassa, kaikki tykkää! Ihan mainio keksintö kertakaikkiaan!!!!!!

Kiirettä pitelee tosiaan! ajan kuluttaa tehokkasti lapset, kodinhoito ja VIHDOINKIN puutarha!!! Ihanaa !se se on terapiaa meikäläiset hermoille! Kasvimaan lisäksi tehtiin kasvihuone. Sinne tomaattia ja kurkkua kasvamaan kunhan yöpakkasten vaara on ohitettu.
Lisäksi kattoremontti lähestyy... valmisteluja pitää tehdä vielä jonkun verran.

Meillä on kans ikiliikunta alkanut! Pari pvää alle 7kk alkoi ryömimään ja hammas puhkesi tasan 7kk. Muutamia öitä huus niin että oksat pois... Nyt on muutamana yönä nukkunu ilman yö-tissittelyä.

Keittiön alalaatikolla on jatkuvasti ropaamassa ja yläkerran rappuset kiinnostaa älyttömästi. Ulkona poika ryömii ja tutkii nurmikkoa (onneksi meillä on suuri nurmialue) ja hiekkalaatikolla ollaan käyty istuskelemassa.

Ruoka maittaa, syö kaikkea mitä suuhun laitetaan. Nokkamukista annan vettä pieninä hörppyinä, se vaatii vielä pitkään harjoittelua ennenkuin sujuu ilman yskinöitä. Rintamaitoa joko heti ruuan jälkeen tai siinä puolen tunnin päästä.

3 päikkärit yleensä ottaa, n. tunnin mittaisa tai joskus pidempiä. Vähän riippuu tilanteesta.
Yöunet n.21.00-6.30-7.00 ihan tositosi harvoin nukkuu tuon pidempään. Joskus nukkuu koko yön, useinmiten kuitenkin syö kerran.

Voikaahan hyvin kaikki! Muistelkaas muuten mitkä fiilikset oli vuosi sitten, voih niitä aikoja... =,)

Terkuin ÄssÄ + A 7,5KK

Heippa pihakeinusta, pieni nukkuu ja isompi lepää...
vielä kun ohjaisvat noi lentokoneet jostain muualta kun meidän yli niin ah mikä rauha!

Meidän kirppu alkoi eilen ryömiä. Toosi huvittavan näköstä touhua vielä, pylly nousee taivaaseen kun kurottaa kädellä, kun ei yllä ottaa muutaman ryömimisliikkeen ja sama kurotus toistuu. Täytyy yrittää saada nauhalle vielä ennenkun oppii perinteisemmän tyylin ;) Päpätystä ja tätätystä riittää, juttelevat kuulema siskonsa kanssa vauvakielellä.

Ruuat menee meillä vaihtelevasti, oli (taas) kipeenä ja kauheessa yskässä nii syöminen aika heikkoa, sitten välillä vetäsee helposti kokonaisen sosepurkillisen. Aika varovasti ollaan nyt laajennettu ruokia, mutta toivottavasti atopia ei kuitenkaan johdu allergioista. Mutta kyllä huuteli muutamaan otteeseen ja paukutteli yöllä kun olin kaurapuuroa antanu... Mites muilla mahat reagoi uusiin aineksiin? Juomana on edelleen tissimaito, päivisin ei vaan meinaa malttaa ottaa, yöllä sitte tankkaa kunnolla. Oon miettiny että mistä voi tietää saako se tarpeeks sitä maitoa???

Mä oon kanssa saanu puutarhaterapiaa, rakennetaan pientä leikkipaikkaa ettei aina tarttis lähtee puistoon kun se ei ole ihan lähellä. Jos sitte ens kesänä leikkisivät siinä välillä niin ehtis uudistaa niitä kukkapenkkejäkin... Lisäks on jännät paikat kun tarttee lyödä laajennusosan pohjapiirros lukkoon. Arkkitehti ehdotti että lastenhuoneet tulis muutaman portaan alemmas kun muut asuintilat mutta taidan päätyä kumminkin siihen että olis käytännöllisemmät samassa tasossa vaikka maksaa vähän lisää. Näitä on kiva pohdiskella öisin tissimaakari sylissä...

No nii, rauha loppui...
Kirjoitelkaas lisää kuulumisia kun jaksatte ja ehditte!

Pikaisesti pyykkishown lomassa, kun poika vielä nukkuu...

Meillä yöt välillä yhtä hulinaa, välillä vähän parempia. Ei ryömi mutta kova on yritys. Kovasti yrittää nousta jalkaa ja hyllyä vasten, saa nähdä koska onnistuu. Edelleen vain kaksi hammasta.
Soseet uppoaa hyvin ja nyt maitokin. Viime viikolla meni tosi vähän.

Mä jätän tänä kesänä puutarhahommat vähemmälle, kun ei kerta kaikkiaan ole mahdollista tuon pojan kanssa. Jonkun amppelikukan ostan ovenpieleen mutta muuten saa kasvit olla. Miten te ehditte pörrätä puutarhassa? Onko lapsukaiset touhussa mukana vai esim. jonkun muun vahdittavana? Meillä kokeiltu jo nurmikkoa mutta makaamaan en ole laittanut, kun kaikkihan menee suuhun. Tässä nykyisin miehen työtilanteesta johtuen melkein yh:na mennään.

Muutenkin kateellisena luen kun ehditte tehdä yhtä ja toista mutta missä välissä?! Ja välillä ainakin täällä on tuon jaksamisen kanssa vähän niin ja näin.

Jaahas ja herran puolituntiset on taas otettu... palataan.

Puuuuh...

Jaksaminen riippuu mulla suoraan unien määrästä ja tänään ei kaiketi tuu kauheesti mitään tehtyä! Voi hitsi vie, valvoin ite yli yhteen taloasioita pohtien, kirppu rupes vinkumaan kahdelta ja ähinää, käännähdyksiä ja tissittelyjä jatku melkeen seittemään yhtäsoittoa, ja sit esikoinen tuli kaheksalta ITSE pukeutuneena ilmottamaan haluavansa aamupalaa... VÄSYTTÄÄ!!!!!

Mä puutarhailen sillon kun pienempi nukkuu tai on miehellä ja esikoinen auttaa kaikessa, välillä vähän liikaakin ;) Mutta kyllä tälläsinä aamuina käy mielessä että uskaltaako sitä kolmatta lasta ikinä harkitakaan... Syksyllä meinaan hommata isommalle kerhon pariks aamupäiväks viikossa, aletaan molemmat olla sen tarpeessa :=D

Mulla on kans fiilis, ettei oikein mitään ehdi tehdä, kun ipana ei pahemmin päikkäreitä nuku. Aamulla kyllä vetäsee ehkä 1,5h, mutta sen ajan yritän itsekin nukkua, muuten ei jaksa, kun yöt heräillään kuitenkin aika tiheesti. Koirien kanssa heitän yleensä n. tunnin lenkin ja poika nukkuu siitä n. 40min ja herää kun ollaan pihassa tai pian sen jälkeen kun vaunut on pyssänny. sit saattaa nukkua parin tunnin päästä 30min. itsekseen leikkii hetken aikaa, mutta yleensä menee johonkin pian hermo ja tulee karmee huuto. En ihan eka inahduksesta lähde hätiin, mutta yleensä voimistuu karjunnaksi. Toisinaan vaan tahtoo syliin, toisinaan harmittaa kun ei saa lelua ja mistä sitä aina noita syitä tietää. Temperamenttinen tapaus on joka tapauksessa ja tahtoa piisaa jo nyt.

Keinumisesta tykkää kovasti ja tänään oltiin ulkona viltillä, kun on niin lämmin. Välillä ryömii viltin reunoille ja yrittää tunkea ruohoa suuhun, mutta jonkin aikaa viihtyy lelujensa parissa.
Kuten sanoinkin aiemmin, hampaita ei vielä ole. Ihan hirvittävästi kyllä kuolaa, että ans kattoo koska eka putkahtaa. Itsellenikin tuli ensimmäiset aika myöhään, taisin olla 9kk tai jotain en muista tarkkaan. On kuulemma perinnöllistä. tiedä sitten.

Joo, mut meen syömään kun ukko vielä nukkuu. Voimia ja nauttikaa kesästä vaikka kuumuus välillä on tuskaisaakin lämpöpatterin jauhaessa sylissä..
:)

moi! ihana, ihana, ihana ilma on vihdoin täälläkin :) tultiin tällä viikolla reissusta kotia, oltiin islannissa ja new yorkissa. kaikki meni tosi hyvin, nyt vaan aikaero vaikuttaa poikaan, ei meinaa illalla millään nukahtaa ja kitisee päivät.

yöt.. no, nehän on ihan peestä suoraan sanottuna. syödään sata kertaa rintaa, ei meinata nukahtaa, heilutaan, potkitaan ja pyörimään. aika väsy alan olla, soitan huomenna neuvolaan, et mitäs tehdään. ollaan yritetty tassuttelua, ei todellakaan auta, huuto vaan yltyy. omassa sängyssään omassa huoneessaanhan poika nukkui, mutta nyt oon ottanut viereen, koska en jaksa muuten millään.

teistähän useampi on puutarha/pihaihmisiä! meillä olisi uusi piha täällä mitä laittaa, mutta ei ainakaan tänä kesänä jaksa tehdä mitään, ruoho vaan kylvetään. omenapuita ja marjapensaita oon ajatellut. mökistä on siis kyse, ei jatkuvasta asunnosta.

ruuasta, tällä viikolla aloittelin lihat, huonosti on poika syönytkin. vettä jois vaikka kuinka paljon, ei osaa juoda nokkamukista (kun siinä on se estomekanisti ettei vuoda, ei osaa imeä riittävän voimakkaasta/puristaa suuosaa), vaan mukin reunalta. oon antanut pelkästään soseita, mikähän ois seuraava askel? hampaita ei oo yhtään, voiko silti antaa esim. kurkun palasen? pelkään et toinen tukehtuu, jos jätän ruokaan kiinteitä palasia.

ollaan mietitty vielä kesäkuuks jotain äkkilähtöä esim. kreikkaan, mietityttää vaan se kuumuus.. tosin onhan meillä kotonakin älyttömän kuuma kun mennään sinne takaisin, eikä oo ees ilmastointia sisällä. toisaalta ootan jo ihan innolla töihin paluuta, toisaalta ois kiva jatkaa tätä "lomailua" kotona. mielettömän ihana ollut nukkua aamulla nyt aikaeron kourissa pitkään ja vaan hengailla väsyneenä, kun yöt on mitä on.

meillä harjoitellaan konttausasentoa, hytkytellään edestakaisin, eteenpäin ei edelleenkään päästä. nyt se on alkanut harmittamaan, kun lelut jää eteen, kun toinen vaan peruuttaa. hirveesti yrittää kurkotella leluja ja samalla työntää käsillään taaksepäin. miehen logiikka pienestä pitäen :)

nyt jatkan nauttimista pienestä hiljaisesta hetkestä, lueskelen loman aikana tulleita lehtiä ja syön suffelisuklaata, nam!

ihanaa kesäpäivän jatkoa!

lidia ja ukkeli 7 kk

Moikka!!

Ihanat helteet oli viime viikolla, nyt sitten on satanut vettä. Ei se nyt haittaa vaikka välillä sataa, mutta toivottavasti hellekelit vielä takaisin tulevat. Ihana kun on kesä :)

Meillä kasvetaan ja kehitytään kovaa vauhtia. Tyttöhän nousi ensi kerran istumaan vapun jälkeen, eli melko tarkalleen 7kk oli ikää. Nyt reilun viikon on tehnyt sitä sitten päivittäin monta kertaa, ryömii ja sitten istahtaa välillä. Konttaaki välillä, mut vielä ryömiminen on in. Nyt nousee tukea vasten seisomaan, polvilleen nousi 2 viikkoa sitten ensi kerran ja nyt viikonloppuna alkoi nousemaan pystyyn. Kolhuilta ei ole vältytty, mut onneksi ei ole pahoin kompuroinut.

Yöllä tissitellään 2-3 kertaa. Kiinteitä ei vieläkään syö juuri minkään vertaa, hedelmäsoseet ei maistu ollenkaan. Aamulla tarjoan banaania tai jotakin muuta hedelmää purkista, puolen päivän aikaan syödään perunaa ja lihaa, sitten päikkyjen jälkeen hedelmäsosetta, sitten nukutaan taas ja sitten perunaa ja lihaa ja illalla puuroa. Määrällisesti täällä ei mene vielä pientä pilttipurkkia päivässä :( n. 8 kertaa vuorokaudessa syödään vielä tissiä. Ensi viikolla on neuvola niin tietää sitten onko kasvettu. Neiti oli vappuna sairaana muutaman päivän ja kuukaudessa oli sitten paino vähän tippunut. Nyt paino on kuitenkin noussut niin sehän on pääasia. Pieni ja pippurinen neiti täällä <3

Nyt täytyy alkaa ruoanlaittoon.

Oikein ihanaa kesää kaikille :)

T M ja S kohta 8kk

Heippa kaikille?

Mites elo vauvojen kanssa sujuu? Meillä entiseen malliin. Kovasti jokellellaan ja ryömitään. Konttausasennossa keikutaan, muttei vielä etene. Mielellään tutkii joka paikkaa ja koirat kiinnostaa. Sanoo aina lamppua katsoessaan pu! Ihan säännönmukaisesti. Liekö jo siis oikeasti osaa "puhua" !! Muihin esineisiin ei tavua käytä. Ihanaa kun lapsi kehittyy ja oppii uusia asioita. Ihan mahtavaa. Neuvola on 17.6 sitten taas tuoreet mitat.

Nyt ruoanlaittoon!

Aurinkoa kaikille mammoille ja vauvoille!

Pikaiset kuulumiset ennen nukkumaanmenoa...

nukutin justiinsa ähisevää, kitisevää ja jatkuvasti mahalleen pyrkivää melkeen tunnin... ja lopulta turvauduin taas tujaukseen tissimaitoa ja sinne kellahti! Muutamana yönä on syöny neljä kertaa eli useammin kun ikinä, edes ihan pienenä. No, toi muutos tuli sen jälkeen kun lähti ryömimään ympäri kämppää et kai tarvii enemmän tankkausta. Pistää vähän miettimään että tarttisko sitä korviketta ja tuttipulloa kumminkin miettiä... millään vaan ei viitsis kun ollaan jo näinki pitkälle menty, olis kiva päästä siirtymään suoraan normimaitoon. Täytyy vähän jutella neuvolassa ens ma.

Että vähän on väsynyttä tässä huushollissa ja esikoisella on ihan älytön uhma, julisti mulle yks päivä olevansa "tämän talon emäntä, ettäs tiedätte"! Yritin olla nauramatta...

Toivottavast tulis se kesä takas jo!!

Tervehdys

Kuulumisia päivittelen. Tänään oli 8 kk neuvola. Pituutta pojalla on 70,5 cm ja painoa tasan 8 kg.
Neuvolakorttiin tuli merkintä, että hoikkana kasvaa. Oli eri lääkäri kuin normaalisti ja todella omituinen mut meitähän on kaikenlaisia.

Meillä otetaan konttausasentoa ja jotenkin ryömimisen ja konttauksen välimaastosta vaihdetaan paikkaa, välillä nopeammin ja välillä hitaammin. Nousee äidin kauhuksi sitteriä vasten ylös kontilleen. Suullaan naksuttaa, pärisyttää ja jokeltaa mahdottomasti. Syö aamulla ja illalla puuroa. Puolisen litraa menee päivässä korviketta, joskus vähän vähemmänkin. Päivisin menee kaksi purkillista liha/kala/kanasosetta ja vielä päälle vähän hedelmää tai marjaa. Iltapäivällä joko lihaa/kalaa/kanaa tai kasvissosetta purkista kahteen. Olen karkeampaakin sosetta yrittänyt tarjota mutta ei kelpaa vaan kakoo ja yökkii. Esim. kananmunan tuntee vaikka tekisin mitä ja ei kelpaa.

Iltaisin nukahtaa 21-22.30 välillä ja nukkuu 6-8.30 asti. Joskus syödään noin 4 aikoihin, ehkä pari kertaa viikossa. Pientä itkua välillä öisin kerran pari.

Mitäpä muuta?! Tässä ne kai tärkeimmät kuulumiset, ja poikakin kutsuu

Heippatirallaa!! :)

Elossa ollaan :D Meidän kone hajosi ja tovi tuli oltua koneeton....
Nopsaan kirjoitan kuulumisia...

Meillä oli eilen 8kk neuvola (8kk tulee täyteen ensi viikolla).
Mitat: 9620g ja 71,4cm. Meillä ryömitään, noustaan tukea vasten seisomaan ja kävellään tukea vasten! Äiti on aivan kauhuissaan :) Istuminen ei kiinnosta kun ylös- ja eteenpäin on päästävä. Seisomaan on noustu jo kolmisen viikkoa, eli kiire on pojalla. 6kk iässä hädin tuskin kääntyi ympäri.

Meillä syödään hyvin, kaikkea paitsi kalaa. Puurot ja soseet menee hyvin. En anna vauvapuuroja vaan keittelen ihan normi kaura- ja 4viljan puuroa.

Yöt on viime aikoina olleet ihan kamalia. Pahimmillaan puolen tunnin välein käyn rauhoittelemassa.
Meillä on tähän asti nukutettu syliin (en tiedä miksi...) vaan nyt on alkanut tassuttelu.
Eilen kokeilin ekan kerran päikkäreille, huusi vartin suoraa huutoa ja nukahti. Yöunille nukahti alle 10 minuutissa ja vielä nopeammin tänään päikkäreille. Yöllä kävin tyynnyttelemässä vain 2 kertaa ja jätkä veti melkein 12 tunnin unet!

Siihen taannoiseen sähköpostiin... Kiitos osaaottaneille... :) Tilannne on tällä hetkellä hyvä, kirjoittelen lisää meiliä lähipäivinä.

En kommentoi kenenkään juttuja, luen ensin huolella kirjoitukset läpi, paitsi lidia: Olen umpikade sun matkasta!! :) New York on mun unelmakohde (1 niistä).

Palataan myöhemmin, ihania kesäpäiviä kaikille!!

Hupsis

Moikka!

Mä oon ihan ulalla sähköposteista, kun oon unohtanut salasanani enkä pääse kirjautuun. Voisko joku jolla on sellanen s-postiosote, josta ei tunnista henkilöä, laittaa sen tähän niin lähetän sitten toisen s-postiosoitteen johon uudet postit vois sitte laittaa.

Leppis jolla aivot jäässä 8kk jatkuneen jatkuvan heräilyn vuoksi... ;)

Moikka!

Mä oon ihan ulalla sähköposteista, kun oon unohtanut salasanani enkä pääse kirjautuun. Voisko joku jolla on sellanen s-postiosote, josta ei tunnista henkilöä, laittaa sen tähän niin lähetän sitten toisen s-postiosoitteen johon uudet postit vois sitte laittaa.

Leppis jolla aivot jäässä 8kk jatkuneen jatkuvan heräilyn vuoksi... ;)

Leppis, tässä mun meili: mhs76 @ luukku.com.
Laitoin välit ettei tulis enempää roskapostia.... Mutta kirjoittelehan siihen :)

Nopeesti tässä aamukavit hörppäsen ja lähden töihin. Mukavaa päivää kaikille!! :)

Hupsis

Viimeksi muokattu:
Huomenta

Poika nukkuu niin käytän tilaisuutta hyväksi. Viime yö olikin yhtä hulinaa. Poika itki ja möyhi taas unissaan kaiken yötä, mahtoiko olla pahoja unia vai vaikuttaako tuo oppiminen. Aika silmät ristissä ollaan mut eiköhän se tästä.

Täällä on tällä viikolla menty taas eteenpäin kehityksessä. Poika konttaa jo huimaa vauhtia ja joka paikkaan nousee ylös polvilleen. Monta kertaa on jo muksahdettu kumoon, kun yritetään taiteilla milloin mitenkin, esim. yhdellä kädellä jne.

Mä täällä laskeskelen kauhuissani, että mulla olis reilu kuukausi enää vanhempainvapaata ja sitten alkais loma. Syyskuun alkupäivinä pitäis sitten aloitella työnteko. Pojan hoitopaikka on vielä epäselvä. Ketään halukkaita läheisiä ei ole ilmoittautunut, mun vanhempienkin tilanne isäni takia muuttunut. Kaupungin hoitopaikka päätös tuskin tulee ennen elokuuta.

Millaisia kesänvietto suunnitelmia teillä on? Meillä ei tällä hetkellä ainakaan ole tiedossa mitään. Tuskin ainakaan minnekään reissuun lähdetään, jos ei päiväkäynnillä käydä vaikka kyläilemässä jossain. Taloakin pitäis rempata, että päästäis joskus muuttamaankin sinne. Tällä hetkellä siellä vielä niin paljon tekemistä, että ei voi ajatellakaan muuttamista.

Jospas sitä lähtis aamukahville, sais ehkä kerrankin juoda rauhassa. On tosi kiva lukea kuulumisianne, harvemmin vaan tulee kommentoitua, josta isot pahoittelut.

Annukka ja poika 8kk ja 8 pv :)

Moi!

Mullakin jää valitettavasti teidän muiden kirjoitusten kommentointi aina aika vähille, kun on noi päikkärit niin lyhyitä, että aina aikas kiireellä kirjoitan. Annukalle sen verran, että kylläpä teillä syödään ja nukutaan kadehdittavan hyvin! Siis jos nyt ei näitä möyhentämisiä oteta lukuun. Meillä herätään edelleen ainakin kolme kertaa yössä. Viime yönä sisuunnuin kun heräsi varmaan noin tunnin päästä edellisestä syötöstä ja en antanut tissiä. Nukahti silittelyyn tutin kanssa. onneksi. Kohta koittaa yötissistä vieroituksen aika, ei tätä enää jaksa.
Toivottavasti teillä myös hoitopaikka-asia järjestyy hyvin, on paljon helpompi palata töihin, kun olisi sopiva hoitopaikka. Aika on mennyt kyllä ihan älyttömän nopeasti ja tuntuu uskomattomalta että äitiysloma loppuu ihan pian. Itse aion olla kotona loppuvuoden. Siihen asti on miehellä töitä tiedossa. Sit täytyy kattoo tilanne uudestaan. Riippuu myös tuleeko tässä ostettua taloa vai ei. Täytyy kattoo miten rahat riittää. Pitää laittaa suu säkkiä myöten.

Kävästiin tänään neuvolassa. Pituutta 74cm ja painoa 9,1kg. Vähän on kasvuhidastunut, mutta käyrillä mennään, ei siis mitään normaalista poikkeavaa. Lääkärintarkastuskin oli ja kaikki onn kunnossa. seuraavan kerran mennään 10kk mittauksiin, koska paino pikkaisen laskussa, niin sanoivat, että voidaan tulla jos haluan. Ihan mielelläni käyn tsekkaamassa, ettei tule mitään notkahduksia. Kun on tämän ensimmäisen kanssa jotenkin vaikeaa arvioida syökö tarpeeksi ym.
Neuolatäti oli vaihtunut. Asiallinen oli, hoiti perusjutut mutta muuten ei paljon kuulumisia kysellyt. Jotain koitin sitten itse kysellä. Ei kysellyt syömisistä eikä liikkumisestakaan mitään. Eikä miten nukkuu. No, onneks on lapsekkaita konkareita ystävinä, joilta voi aina kysyä, kun tulee jotain. :D!

Meillä on tuon juomisen kanssa vähän ongelmaa, kun ei ole pullosta syönyt enkä aio siihen opettaakaan. Nokkamukit, joista pitää imeä, on kokeiltu, ei osaa juoda niistä. Tavallisesta nokkamukista valuu kaikki pitkin rinnuksia. Mukista olen hörpyttänyt, menee ehkä kaikkein parhaiten. Ei oikein tahdo jotenkin ymmärtää, että vesi pitäisi niellä, vaan valuttaa sen ulos. Miten teillä muilla? Vinkkejä miten sujuisi paremmin?

Jaahas, nyt muihin puuhiin. Kaatuu hommat päälle.

Leppis ja pojankoltiainen 8kk 1pvä

8kk mitat oli 69cm ja n.8700. Pituus menee käyrällä ja paino vähän alakanttiin mutta ei kai ole ihmekään kun kiitää ympäri kämppää... mun mielestä esikoinen ei kyllä ikinä ryöminy noin nopeesti! On varmaan hankittava turvaportti terassioveenkin jos meinaa olla sellasia ilmoja että vois pitää auki. Alkaa vaan olemaan jo porttiviidakko tässä huushollissa! Eilen opittuna uutuutena on toi tavaroiden päälle kiipeäminen, huh huh vaan!

Leppis, kerro jos keksit keinon juottamiseen, meillä on ihan samat kujeet. Irvistelee vedelle komeesti, tosin nyt en oo vähään aikaan kokeillu.

Tossa toisessa ketjussa kyselinkin vinkkejä kun lähdetään lomalle Kreikkaan. Mulle tuli nii kauhee matkakuume että näin se sitte päätty... Ei sitte rempata paikkoja kotona vaan syödään tsatsikia! Täytyy varmaan mennä kirpparille myymään jotain että saa rahaa ;)

Huhuu, kaikki nauttimassa lämmöstä?!

Päivittelen kuulumisia, että meillä yöt senkus pahenee. Eilen illalla nukkumaan mentiin 22 aikoihin ja siitä tunnin päästä alkoi taas itkut noin 10-15 min välein. Poika on kontillaan ja itkee. Tätä riitti puoli yhteen asti ja sitten noin 1-2 tunnin välein herättiin itkemään. Puoli 6 aikaan noustiin jo ylös. Kai elämässä tapahtuu nyt yhtä ja toista. Olen yrittänyt muuttaa meidän päiviä, josko ne olis muka liian vauhdikkaita mutta eipä siitä apua ole. No ehkä tämä jossain vaiheessa helpottaa... Onko teillä muilla samoja oireita?

Jaksamista kaikille.

Nyt vasta ensimmäisen kerran olen huomannut tämmöisenkin ketjun olemassaolon...parempi myöhään kun ei milloinkaan =)

Tytöntyllerömme täyttää parin viikon sisään 9kk, hurjaa kyytiä on kyllä aika vierähtänyt.
8kk mitat olivat 69,7cm ja 8,2kg. Seuraava käynti onkin sitten vasta vuoden iässä.
Todella hyvin on meillä kaikki mennyt tähän asti, onneksi vältettiin koliikit ja muut masuvaivat. Aiheesta toki huudellaan jos niikseen on, mutta muutoin ollaan päästy ilman kummempia ongelmia.
Ruoka maistuu nykyisin hienosti ja purkkitolkulla sitä meneekin. Tuttipullon hän heitti itse nurkkaan pari kuukautta sitten ja siinä samalla jäi maitokin kokonaan pois. Ei kelpaa sitten millään vaikka taikatemppuja tekisi...vesi vain kelpaa juotavaksi, sekin nokkamukista ja nyt harjoittelee myös ilman nokkaa. Heti kun huomaa juotavan maidoksi alkaa sylkeä suusta pois.... Onkohan täällä muita maidonhylkijöitä ??
Aika huolissani olin alkuun tästä mutta onneksi maidon olen saanut huijattua sentäs puuron seassa ja vauvajugurteissa, näissä muodoissa on kyllä kelvannut. Ja niille päiville kun näyttää ettei tule tarvittavaa määrää täyteen, on sitten varuilta kalkkitabletteja ruuan sekaan murskattavaksi. Ensimmäinen hammas meillä ilmaantui 4 kk iässä ja nyt niitä on kaikkiaan 6. Valloittavan ihana hymy =)

Aika aikainen liikkuja on myös meillä täällä käsissä, kuten jo tuolla aiemminkin joku mainitsi. Melkeinpä kertarytinällä mennään kun jotain jännää opitaan. Ryömiä ei ole malttanut lainkaan vaan 6,5kk iässä lähti hetken huojumisen jälkeen konttaamaan ja saman viikonlopun aikana nousi myös äidin kauhuksi tukea vasten seisomaan. Sen jälkeen ei ole kovin rauhallista hetkeä tässä talossa juurikaan nähty....Kuhmuilta ja mustelmilta ei olla vältytty vaikka on ollut kypäräkin menossa mukana.
Tällä hetkellä typy kävelee ympäriinsä työntövaunuihin tukien, mutta pari viikkoa sitten alkoi seisoskella ilman tukea, joten tuskin kauan menee kun kävelykin luonnistuu itsenäisesti.

Kesää kovasti ollaan odoteltu, ihana kun pääsee yhdessä rannalle ja pihalle pyöräilemään. Töihin paluu on edessä sitten loppusyksystä, joten yhteisestä vauva-ajasta otetaan kyllä kaikki irti ja nautitaan kesästäkin täysin sydämin =)
Oikein hyvää juhannusta kaikille !!

Nopeesti taas, myös väsyneenä...

Annukka meillä on ihan samaa, sillä erotuksella että nukkumaan menee ihan jees tänäänkin jo ennen kahdeksaa mutta melkeen minuutilleen 00.00 alkaa itkut ja n. tunnin välein saa olla hyssyttämässä, pidempään on rauhallinen jos imetän. Kieriskelee ja kääntyy mahalleen väkisin vaikka ei mahallaan "osaa" nukkua, paukuttelee myös välillä mutta se väheni vähän kun vaihdoin maitohappobakteerit takaisin Rela-tipoiks.

Joo, eka hammas on tulllu justiinsa läpi ja tänään KIIPES vaippalaatikon päälle vaikka ei osaa edes sulavasti kääntyä mahalta selälle! Että täytyy toivoa et helpottaa pikkuhiljaa kun jutut alkaa oleen hanskassa...

Hyvät juhannukset kaikille!

Huomenta

Mitenkäs teidän juhannukset meni? Meillä ihan kivasti. Aattona grillailtiin kaverilla muuten kotosalla.
Yöt on nyt rauhoittuneet, tai ainakin pari viimeistä yötä on olleet nyt rauhallisia, yhdellä herätyksellä. Ottaa pienen tilkan maitoa ja nukkuu taas.
Eilis ilta oli kyllä hulinaa. Ei nukkunut klo 15 jälkeen yhtään ja kun vihdoin klo 22 nukahti oli kyllä tosi väsynyt pieni mies ja äidin hermot jo riekaleina. Jatkuvasti puntissa kiinni tai kolhimassa itseään johonkin. Nousee nyt itse tukea vasten seisomaan.
Viiden aikaan heräili ja otti pienet maitohörpyt ja nukahti. Kovalla huudolla ylös kuuden aikoihin. Ei jaksanut reppana edes kontata kunnolla niin väsynyt oli mut huutaa piti. Annoin lääkettä ja nukuteltiin uudestaan, nyt nukkuu. Meillä tehdään ylähampaita. Edestä katsottuna oikealla ylhäällä pilkottaa jo valkoista, että se tässä nyt varmaan vähän harmittaa pientä... Alahampaat tulikin silloin niin kivuttomasti.

Meillä on nyt talossa uudet ikkunatkin ja ulko-ovi. Pitäis käydä joku päivä hakemassa litratolkulla maalia ja maalata vähän seiniä ja varastotilojen lattioita. Tänään ajattelin surauttaa anoppilaan pesemään mattoja, kun on luvannut torstaihin asti poutaa niin ehtivät kuivaa ennen sadetta.

Jospa sitä lähtis suihkuun ja sitten aamupalalle, kun poika nukkuu.

Oikein aurinkoista päivää kaikille!

moi!

jussit on juhlittu, vielä ois kk ennen kuin työt alkaa. lähtö kun alkaa lähestyä, niin KAIKKI haluaa tulla nyt viime metreillä meille kylään. alkaa olla jo rasittavaa.. kaverit on ihan jees, mut kaiken maailman sukulaiset.

yöt on ruvennut menemään ihan hyvin, herää kyllä pari kertaa, mun nukahtaa itsekseen. nukkuu noin 21-7/8. just eilen päätin etten anna enää aamuyö maitoakaan (yleensä on syönyt 5-7), ekan kerran vasta sitten kun oikeasti herätään kasin maissa. yritän vähän valmistella töihin lähtöä varten. 8 kk neuvola jouduttiin siirtämään, kun oltiin reissussa, seuraava neuvola on nyt heinäkuun puolessa välissä.

mutta sitten.. meillä oli tarkoitus aloittaa kakkosen yritys nyt heinäkuussa, mutta sekstailtiinkin jo ilman ehkäisyä tässä kierrossa, kp 14 ja 15. voi olla et oli pari päivää liian myöhään, mut toivoahan saa :)

nautitaan kaikki vihdoinkin lämpimistä ilmoista!

lidia ja ukko 8 kk

Juhannus meni, huh huh...
Meilllä otti vähän koville kun meillä tolla esikoisella oli lupa valvoa ja siitähän seuraa sitte aikamoiset kiukkuilut kun rytmi menee muutamaks päiväks sekasin. No, ittepähän on lupa annettu, helppo vedota arkisin siihen että jouluna ja juhannuksena saa valvoa ;)

Mutta pikkuneidin unet parani kertaheitolla kun äiti tajus antaa tarpeeks ruokaa!!! Olis voinu kuvitella et toisen kanssa olis jo tajunnu aikasemmin mutta kun on tää vaalee tukka... Mutta annoin sitte toissailtana korvikkeeseen tehtyä vauvakaurapuuroa kun ajattelin et täytyy käyttää korvikkeet pois ennenkun menee vanhaks niin neitihän nukku sitte toissayön yhdellä syömisellä plus yhdellä kitinällä ja viimeyönä nukku 20-5.30 kahdella pienellä kitinällä. Vielä kun äiti oppis taas nukkumaan putkeen!

Toivottavast Lidialla tärppää, ootte kyllä reippaita, mulla on vähä sellanen tunne et näinköhän enää jaksan uuden vauva-ajan... vaikka melkeenhän se on jo ohi, eihän toi jokapuolella kiipevä pikkuriiviö enää ihan vauva ole!

Puolentoista viikon kuluttua lähetään sinne Kreikkaan, jännittää mitenkähän saan pidettyä pienemmän tarpeeks varjossa, vielä kun on tota punapigmenttiä. Fiksu olis valinnu jonku toisen ajankohdan lomailuun mutta minkäs teet kun miehen vapaa on heinäkuussa.

Leppisaa kesää kaikille, tuun sitte raportoimaan loman iloista (tai kauhuista ;)

Moi täältäkin :)

Juhannus meni kivasti, grillailtiin ja kyläiltiin, kotona jo 21 aikaan ja hyvissä ajoin nukkumassa :)

Neiti kasvaa ja kehittyy, nyt kävelään tukea vasten ja seistään ilman tukea lyhyitä aikoja. 9kk mitat on 8360g ja 69,5 cm, pieni ja pipprinen neiti täällä. Ruokaa menee jo vähän paremmin, mutta heikkoa se on vieläkin, hyvö jos sellainen pieni pilttipurkki päivän aikana perunaa ja liharuokaa, hedelmäsoseista ei tykkää lainkaan!! Yöt menee miten menee, välillä paremmin ja välillä heikommin, mut yöllä ei enää syödä, 6 aikaan aamulla imetän eka kerran.

Nyt täytyy lähteä syöttään lapset ja mennä ulos, näyttää että aurinko alkaa paistaa. Onnea Lidialle, toivottavasti tärppää heti :) Terkkuja kaikille ja oikein ihanaa kesää :)

T:Maikkuli ja S huomenna jo 9kk!!

Hip!

Kiva lueskella kuulumisianne!
Meillä poika on saanut ensimmäisen hampaa jo komeasti näkyviin. Samana päivänä noin viikko sitten opittiin istumaan ja konttaamaan. Menee tosin vielä ryömimällä nopeammin. Samalla viikolla sitten nousikin jo tukea vasten seisomaan. Hurjaa vauhtia kehittyy. Yöt on yhtä heräilyä edelleen. Monta kertaa herää ja ei tuppaa rauhoittumaan kuin tissillä. aivan järjetöntä karjuntaa. Vieläkään ei olla saatu aikaseks pitää unikoulua.
Täällä syödään vaihtelevasti. Liharuokia ihoaa. Puuroa menee ja hedelmäsoseita ja perunakukkakaalia, Muut sitten huonommin. toisinaan vetää kokonaisen pikku purkillisen kerralla, mutta harvoin. Työstä käy syöttäminen. Täytys päästä tuosta tissin syömisestä eroon, koska tankkaa yöllä niin, ettei sitten muut pöperöt maistu. Illalla kyllä syö jonkin verran puuroa, muttei ilmeisesti riittävästi. Toisaalta en usko että herää nälkään, kun joskus herää tunninkin päästä nukahtamisesta ja vaatii tissiä. Joskus rauhoittuu pelkällä tutilla. Joskus herää kesken unien ja istuu sängyssään ja itkee. Oon kyllä jo tosi väsynyt tähän heräilyyn. Ei tulis mieleenkään lähteä vielä yrittämään toista. Ajatuskin hirvittää. Olisihan se mukavaa saada poitsulle sisarus, mutta ei nyt ihan heti kiitos. Tosin ei oo kyllä menkatkaan alkanu, että tuskin ihan heti tulisinkaan raskaaks. Vaikka mistä sitä tietää. Lidialle kuitenkin oikein paljon onnea yritykseen, toivottavasti teillä tärppää pian :)!

Se on sitten taas viikonloppu vaikka itsellä menee kyllä päivät ihan sekasi, kun ei oo töissä. Hellettä on luvannut ja mökille maalle pitäis lähtee. Siellä oltiin juhannuksenakin.
Jaaha iltatorkut on otettu, täytyy mennä!

Yhteistyössä