"Mä elätän meidät, joten mun ei tarvi tehdä MITÄÄN kotitöitä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24130953]No peesi. Samaa olen sanonut. Mutta edelleen jankataan ihan muusta asiasta. Kiillottelee kruunuaan että itse tekee kaiken ja samaan hengenvetoon tokaisee että mies auttaa kyllä tarvittaessa. Ei hitto, jos ei tajua niin ei tajua.[/QUOTE]

Peesi täältäkin. Pari tampiota täällä puhuu aidan seipäistä omaa kruunuaan kiillotellen, kun muut yrittävät puhua aidasta.

[QUOTE="vieras";24130961]Ai,eiks täällä enää ollakaan sitä mieltä että miehellä ois oikeus rankan työpäivän jälkeen lähtee harrastamaan tai kavereiden luo?[/QUOTE]

Jos viittit lukea ennenkuin kommentoit, niin ap:n mies kyllä hoitaa lapsia illalla, että väsynyt emäntä saa levätä rankan päivän jälkeen, nyt on kyse siitä että mies haluaisi puhtaita kalsareita kun kaikki on likasena, ilman että hänen tarvii itse niitä toimittaa pesukoneeseen ja että paikat eivät tursuilisi tiskejä.

[QUOTE="vieras";24131028]Niin,sama taitaa koskea myös miehiä. Ehkä ei kannata perustaa perhettä ja omaa huushollia jos kokee ainoaksi velvollisuudekseen työssäkäynnin.[/QUOTE]

Näinpä. Onhan se mukavaa jatkaa huoletonta poikamieselämää vielä perheellisenäkin. Äidin tilalle on otettu vaimo passaajaksi.

Kannattaa myös muistaa,että ei kaikkien miehet ole mitään muuttomiehiä tai tehdasduunareita joiden työ on fyysisesti raskasta. Jossain vanhusten palvelutalossa työskentelevä nainen nostelee päivän aikaan ensin kakskyt mummoa ja vaaria sängystä ylös ja myöhemmin takaisin ja kotona on edelleen ne kotityöt odottamassa päivän jälkeen. Kenellä sit on oikeus ruikuttaa kun molemmat on töissä?

[QUOTE="vieras";24130774]Eiköhän niitä koneita ole joka lähtöön, ei siihen munia tarvita että osaa napista painaa. Jos ei sen vertaa ämmä viitti että ylläpitosiivouksen tekee imurilla päivittäin, kun on kotona lasten kanssa, voi hankkia vaikka ropotti-imurin, ei tarvi tapella kun mies tulee töistä. Astiat hoituu nappia painamalla, vaatteet hoituu nappia painamalla, ruoka hoituu nappia painamalla, ei tarvi ensin ottaa kanaa kiinni ja kyniä sitä, kyllä on avutonta sakkia kun noihinkin tarvii miehen tekemään, kun lastenhoidolta ei ehditä!!!![/QUOTE]

Jotkut munalliset ilmeisesti ei osaa nappeja sit painella, onhan se toooosi rankkaa painaa sitä nappia jos on tehnyt 8 tunnin työpäivän! :O miten me naiset mahdetaan jaksaa normielämässä töiden jälkeen, suurin osa kun kotiäideistä on tehnyt jo vuosia töitäkin vaikka se joskus unohtuu.....

Ei vaan ihan tosissaan, kiva jos teillä kaikki käy ihan nappia painamalla. Kyllä meillä täytyy ihan se imuri kaapista kaivaa käteen ja koko kämpän imurointiin menee helposti se tunti kun käy sohvat ja matot läpi (meillä on koiria niin karvaa tulee). Ei tarttee kanaa ottaa kiinni ja kyniä, mutta kyllä se täytyy vähintään sieltä kaupasta hakea 4 kakaran kera, enkä mä ainakaan saa ruokaa syntymään niin että laitan ainekset kattilaan ja painan nappia. Tietysti jos nyt vinkataan johonkin mikroaterioihin niin ymmärrän miten se teiltä onnistuu, mä en sellasia paskoja viitti syödä tai syöttää lapsille. Astiatkaan ei ihan itsestään tiskaannu, kyllä ne tarvii huuhdella ja laittaa koneeseen, osa tiskataan käsin. Pyykitkään ei kävele itekseen pyykkikoriin, täytyy ne lajitellakkin ja kääntää ja pistää koneeseen. Puhumattakaan että ne ripustaisi itsensä pyykkinarulle ja lopuksi silittäisi itsensä kaappiin.

Ja jos joku siis ei vielä tajunnut niin suurin osa meistä naisista ihan pystyy nämä tekemään ja tekee ilman että siitä täytyy täällä ottaa kunniaa "mä teen kaiken!!1". Suurimmalla osalla onneksi ei ole niin avuttomia ja patalaiskoja miehiä etteikö nekin voisi jotakin näistä asioista tehdä joskus työpäivän jälkeen. Kyllä musta on lähinnä naurettavaa jos mies ei saisi omia sukkia pyykkikoriin tai korjattua lapsen palapeliä lapsen kanssa ilman kiukuttelua. Johan mun mieskin täällä höröttää teidän jutuille.

[QUOTE="vieras";24131040]Jos viittit lukea ennenkuin kommentoit, niin ap:n mies kyllä hoitaa lapsia illalla, että väsynyt emäntä saa levätä rankan päivän jälkeen, nyt on kyse siitä että mies haluaisi puhtaita kalsareita kun kaikki on likasena, ilman että hänen tarvii itse niitä toimittaa pesukoneeseen ja että paikat eivät tursuilisi tiskejä.[/QUOTE]

Ai niinkä siinä aloitusviestissä lukikin? Mun mielestä siinä luki vaan että miehen mielestä sen ei tarvitse tehdä kotitöitä kun käy töissä.

[QUOTE="vieras";24131050]Jotkut munalliset ilmeisesti ei osaa nappeja sit painella, onhan se toooosi rankkaa painaa sitä nappia jos on tehnyt 8 tunnin työpäivän! :O miten me naiset mahdetaan jaksaa normielämässä töiden jälkeen, suurin osa kun kotiäideistä on tehnyt jo vuosia töitäkin vaikka se joskus unohtuu.....

Ei vaan ihan tosissaan, kiva jos teillä kaikki käy ihan nappia painamalla. Kyllä meillä täytyy ihan se imuri kaapista kaivaa käteen ja koko kämpän imurointiin menee helposti se tunti kun käy sohvat ja matot läpi (meillä on koiria niin karvaa tulee). Ei tarttee kanaa ottaa kiinni ja kyniä, mutta kyllä se täytyy vähintään sieltä kaupasta hakea 4 kakaran kera, enkä mä ainakaan saa ruokaa syntymään niin että laitan ainekset kattilaan ja painan nappia. Tietysti jos nyt vinkataan johonkin mikroaterioihin niin ymmärrän miten se teiltä onnistuu, mä en sellasia paskoja viitti syödä tai syöttää lapsille. Astiatkaan ei ihan itsestään tiskaannu, kyllä ne tarvii huuhdella ja laittaa koneeseen, osa tiskataan käsin. Pyykitkään ei kävele itekseen pyykkikoriin, täytyy ne lajitellakkin ja kääntää ja pistää koneeseen. Puhumattakaan että ne ripustaisi itsensä pyykkinarulle ja lopuksi silittäisi itsensä kaappiin.

Ja jos joku siis ei vielä tajunnut niin suurin osa meistä naisista ihan pystyy nämä tekemään ja tekee ilman että siitä täytyy täällä ottaa kunniaa "mä teen kaiken!!1". Suurimmalla osalla onneksi ei ole niin avuttomia ja patalaiskoja miehiä etteikö nekin voisi jotakin näistä asioista tehdä joskus työpäivän jälkeen. Kyllä musta on lähinnä naurettavaa jos mies ei saisi omia sukkia pyykkikoriin tai korjattua lapsen palapeliä lapsen kanssa ilman kiukuttelua. Johan mun mieskin täällä höröttää teidän jutuille.[/QUOTE]

No kysyppä siltä höröttävältä mieheltä mitä se tuumaisi jos sitä kotiin tullessaan odottaisi tiskivuori selvittäjäänsä ja jalassaan olisi viimeiset puhtaat kalsarit? Ottaisi rennosti essun eteensä ja alkaisi tiskata/laittaa koneeseen päivän tiskit ja alkaisi lajittelemaan pyykkejä koneeseen ja hoitelisi sitten lapset samalla, kun sinä lähtisit rankan työpäivän jälkeen viettämään omaa aikaa?

Meillä menee just noin, että mies painaa raksalla duunia 45 tuntia viikossa ja minä teen kaikki hommat kotona ja hoidan koiran. :) Tuleehan mullekin tukia vajaa 500€ kuukaudessa, mutta ei syy vaikuta mun kodinhoitokykyyn mitenkään.
Ollaan molemmat tyytyväisiä tähän järjestelyyn. :)

[QUOTE="vieras";24131088]Ai niinkä siinä aloitusviestissä lukikin? Mun mielestä siinä luki vaan että miehen mielestä sen ei tarvitse tehdä kotitöitä kun käy töissä.[/QUOTE]

No kun luet ketjua eteenpäin, niin ap selvittää sitten miehen kiukun syitä. Ap kun ei ole koko juttua laittanut ensimmäiseen lauseeseensa, mutta kun vähän lukee ja kommentoi vasta sen jälkeen, ei tee itsestään niin tyhmän oloista.

[QUOTE="vieras";24131108]No kun luet ketjua eteenpäin, niin ap selvittää sitten miehen kiukun syitä. Ap kun ei ole koko juttua laittanut ensimmäiseen lauseeseensa, mutta kun vähän lukee ja kommentoi vasta sen jälkeen, ei tee itsestään niin tyhmän oloista.[/QUOTE]

Ok,anteeksi tyhmyyteni :) Mä jotenkin aattelin että ei se itse pointti ole hirveästi muuttunut. Mut eli onko kyse siis siitä,että ap ei halua tehdä MITÄÄN kotona? Siis ei haluais tehdä muuta kuin hoitaa lasta?

Joku tasa-arvo pitää kai olla jos toinen ei persetään töihin raijaa. Silloin kotona olijan työ on yhtäkuin ne kotihommat ja niistä "saa palkaa" mieheltä. Jos odotetaan tasavertaisuutta niin molemmat osallistuu kotitöihin - mutta myös rahantuomiseen.

Eikä niitä lapsia tartte kokoajan jonnekin kiikuttaa vaikka kuinka fiiniä se onkin. Lapset voi pitää mukana kotihommissa. Hidastaa toki äidin työtä, mutta menee lapselle yhteisestä leikistä ja on meinaan kasvattavaa hommaa. Ja lapsi oppii arvostamaan niitä kotihommia ja ymmärtämään että äiti ei ole palvelija.

Nyt kun vaan kotiäitiys on sitä että aamulla pitää juosta muskariin - välillä käydään kotona nukkumassa ja sitten onkin mammakahvilaa ja vauvabioa... Noin kärjistäen. Mitä työtä se on muka?

[QUOTE="vieras";24131100]No kysyppä siltä höröttävältä mieheltä mitä se tuumaisi jos sitä kotiin tullessaan odottaisi tiskivuori selvittäjäänsä ja jalassaan olisi viimeiset puhtaat kalsarit? Ottaisi rennosti essun eteensä ja alkaisi tiskata/laittaa koneeseen päivän tiskit ja alkaisi lajittelemaan pyykkejä koneeseen ja hoitelisi sitten lapset samalla, kun sinä lähtisit rankan työpäivän jälkeen viettämään omaa aikaa?[/QUOTE]

Ap:n tapauksessa ei ollut kyse tästä että ap:n miehen täytyisi tehdä kaikki!!!

Mutta jos nyt edelleen haluatte jauhaa aitaan seipäästä niin lyhykäisyydessään: jos se olisi jokapäiväistä että kaikki kotityöt olisi tekemättä, ottaisi asian toki puheeksi. Jos satunnaista (esim. vauva itkenyt koko päivän ja minä hoitanut ripulista kärsivää esikoista) niin ei se ainakaan persettään ensimmäisenä sohvalle parkkeerais.

[QUOTE="vieras";24131127]Ok,anteeksi tyhmyyteni :) Mä jotenkin aattelin että ei se itse pointti ole hirveästi muuttunut. Mut eli onko kyse siis siitä,että ap ei halua tehdä MITÄÄN kotona? Siis ei haluais tehdä muuta kuin hoitaa lasta?[/QUOTE]

No mun mielestä edes perusjutut tulee tehdä lapsenhoidon lomassa, kuten tiskit ja pyykit ja mielellään myös vähän ylläpitosiivousta yms.

[QUOTE="vieras";24131100]No kysyppä siltä höröttävältä mieheltä mitä se tuumaisi jos sitä kotiin tullessaan odottaisi tiskivuori selvittäjäänsä ja jalassaan olisi viimeiset puhtaat kalsarit? Ottaisi rennosti essun eteensä ja alkaisi tiskata/laittaa koneeseen päivän tiskit ja alkaisi lajittelemaan pyykkejä koneeseen ja hoitelisi sitten lapset samalla, kun sinä lähtisit rankan työpäivän jälkeen viettämään omaa aikaa?[/QUOTE]

Näin meillä mies tekee useinkin, kun minulla menee töissä pidempään tai olen harrastamassa. Jonain toisena päivänä taas osat ovat toisinpäin.

Ap:n ukko kuuluu siihen kastiin, että hän saa vain haaveilla miehensä toimivan samalla tavalla.

[QUOTE="vieras";24131139]No mun mielestä edes perusjutut tulee tehdä lapsenhoidon lomassa, kuten tiskit ja pyykit ja mielellään myös vähän ylläpitosiivousta yms.[/QUOTE]

Sanoiko ap ettei tee?

[QUOTE="vieras";24131137]Ap:n tapauksessa ei ollut kyse tästä että ap:n miehen täytyisi tehdä kaikki!!!

Mutta jos nyt edelleen haluatte jauhaa aitaan seipäästä niin lyhykäisyydessään: jos se olisi jokapäiväistä että kaikki kotityöt olisi tekemättä, ottaisi asian toki puheeksi. Jos satunnaista (esim. vauva itkenyt koko päivän ja minä hoitanut ripulista kärsivää esikoista) niin ei se ainakaan persettään ensimmäisenä sohvalle parkkeerais.[/QUOTE]

No mitähän se ap sitten on päivän aikana tehnyt, omien sanojensa mukaan tiskit on pitkin pöytiä ja pyykit pesemättä, jos miehellä kerran on viimeset puhtaat kalsarit jaloissaan?

[QUOTE="vieras";24131139]No mun mielestä edes perusjutut tulee tehdä lapsenhoidon lomassa, kuten tiskit ja pyykit ja mielellään myös vähän ylläpitosiivousta yms.[/QUOTE]

Jos nyt uskomme ap:n sanaa niin ap:han sanoi, että koti kiiltää! Eli kaikki hoidettavissa oleva on suurin piirtein hoidettu. Paitsi tietenkään etukäteen ei voi tehdä illan ylläpitosiivouksia eihän.

Se viesti missä AP puhui miehen valituksista sotkuista ja likaisista kalsareista oli vastaus toiseen viestiin, jossa ehdotettiin ettei AP tekisi kotitöitä. AP sanoi siihen, että sitten mies valittaisi ja niin ees päin.

[QUOTE="vieras";24131127]Ok,anteeksi tyhmyyteni :) Mä jotenkin aattelin että ei se itse pointti ole hirveästi muuttunut. Mut eli onko kyse siis siitä,että ap ei halua tehdä MITÄÄN kotona? Siis ei haluais tehdä muuta kuin hoitaa lasta?[/QUOTE]

No ei ole kyse siitä. Kyse on ihan samasta, lue ketju ettei sua viilata linssiin.

Ap tekee heillä kaikki kotityöt, koti kiiltää kun mies tulee kotiin. Mutta jos joku homma on jäänyt tekemättä (esim. lasten leikkejä lattialle) niin mies ei voi niitä siivota KOSKA KÄY TÖISSÄ, ja akan pitäisi ne kuulemma siivota. Päälle raivotaan jos ei kaikki ole tip top- mies hoitaa lasta, mutta kotitöitä ei tee, tai jos tekee jonkun pienen homman niin vinkunan kera. (omat tiskit koneeseen, OMAT)

Hahhah :laugh: "Joo,siis mikä vaimo sä kuvittelet olevas kun yrität kyykyttää miesparkaa,sehän sentään käy töissä! Mut siis kyllä tietysti MUN mies osallistuu ilman pyytämättäkin.." :D

Juupa juu.

[QUOTE="vieras";24131165]Hahhah :laugh: "Joo,siis mikä vaimo sä kuvittelet olevas kun yrität kyykyttää miesparkaa,sehän sentään käy töissä! Mut siis kyllä tietysti MUN mies osallistuu ilman pyytämättäkin.." :D

Juupa juu.[/QUOTE]

kenelle puhut?

[QUOTE="vieras";24130941]Ap ei ole sanallakaan moittinut lasten hoitoa, että nuo ovat ihan sinun omia kokemuksiasi ja havaintojasi.[/QUOTE]

Ap kertoi, että mies istuu tietokoneella tai TV:n ääressä.

AJATUSLEIKKI:

Mies jää lasten kanssa kotiin, kotihoidontuella. Sinä lähdet joka aamu töihin. Kun palaat kotiin, kotihommat on enempi vähempi kesken. Ruokakipot makaa tiskialtaassa ja astianpesukone on täynä puhtaita, pyykkikorit vyöryää jne jne.

Kysyt mieheltä miten päivä on mennyt. Hän kertoo että lapset oli päivällä kerhossa ja sen ajan hän istuskeli Joken autotallissa kun ei viitsinyt edes takas ajaa... Iltapäivällä sitten mentiin Maken ja Peran kanssa kalaan, muksujen kanssa...joten ei tässä nyt joutanut mitään tekeen.

Olet väsynyt työpäivän jälkeen ja haluaisit vaan olla lasten kanssa. Silloin alkaa motkotus siitä kuinka mies joutuu kaiken kotona tekeen...

Alkuperäinen kirjoittaja mietikkää;24131198:
AJATUSLEIKKI:

Mies jää lasten kanssa kotiin, kotihoidontuella. Sinä lähdet joka aamu töihin. Kun palaat kotiin, kotihommat on enempi vähempi kesken. Ruokakipot makaa tiskialtaassa ja astianpesukone on täynä puhtaita, pyykkikorit vyöryää jne jne.

Kysyt mieheltä miten päivä on mennyt. Hän kertoo että lapset oli päivällä kerhossa ja sen ajan hän istuskeli Joken autotallissa kun ei viitsinyt edes takas ajaa... Iltapäivällä sitten mentiin Maken ja Peran kanssa kalaan, muksujen kanssa...joten ei tässä nyt joutanut mitään tekeen.

Olet väsynyt työpäivän jälkeen ja haluaisit vaan olla lasten kanssa. Silloin alkaa motkotus siitä kuinka mies joutuu kaiken kotona tekeen...

Tiäkkö mitä minä tuossa vaiheessa tekisin, laittaisin oven hiljaa kiinni ja häipyisin vähin äänin ja ilmoittaisin että tuli yllättävä työreissu, nähdään huomenna töiden jälkeen.

Yhteistyössä