Mä nyt en vaan halua sitä ikivanhaa televisiota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee hermot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menee hermot

Vieras
Millähän ihmeellä mä saisin äidilleni menemään päähän, että minä en nyt vain kerta kaikkiaan halua itselleni heidän (vanhempien siis) monta vuotta vanhaa televisiotaan, joka on kaiken lisäksi vielä analoginen.

"Mutta sehän on vielä ihan kunnossa, ostat vaan digiboxin". joo, kiitos vaan, olen selvinnyt kohta 4 vuotta ilman televisiota, ja jos joskus uuden hankin, niin kyllä mä ihan uuden ostan, enkä mitään vanhaa romua, mikä ei edes toimi kunnolla.

Se on se vanhemman sukupolven asenne, ettei hyvää ja toimivaa kannata heittää pois, hyvin toimii vielä. Hyvää vain tarkoittavat. Ottaahan se päähän joo, kun tuputetaan ties mitä vanhoja räsymattoja ja kuorimaveitsiä, mutta ekologisesti ajateltuna tuo asenne tuo ihan tervettä vastapainoa kerskakulutukselle.

No miks he telkkuaan tyrkyttävät?
Meillä edelleen vanha kuvaputkitöllö, saa olla kunnes hajoaa..ihan järkyttävää tuhlausta ostaa uusi kun vanha toimii vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvähyvä;29376085:
Meillä edelleen vanha kuvaputkitöllö, saa olla kunnes hajoaa..ihan järkyttävää tuhlausta ostaa uusi kun vanha toimii vielä.

Millä perustelet järkyttävän tuhlauksen? Enemmän sinä tuhlaat tuolla vanhalla virtasyöpöllä.

Tässä vaan ihmetyttää, että jos se vanha televisio nyt on niin kerrassaan niin upea ja erinomainen ja kaikin tavoin moitteettomassa kunnossa, niin miksiköhän ihmeessä porukat ei sitä kuitenkaan itse halua jostain kumman syystä käyttää, vaan ostivat uuden television.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvähyvä;29376085:

Teidän kuvaputkitöllö vie sata kertaa enemmän sähköä mitä meidän 55" kokoinen taulutelkkari. Vaikka on luultavasti paljon pienempikin...

[QUOTE="ville";29376093]Millä perustelet järkyttävän tuhlauksen? Enemmän sinä tuhlaat tuolla vanhalla virtasyöpöllä.[/QUOTE]

Joku laskelma tähän, niin olisi hiukan kompetenssia ;)

Teidän kuvaputkitöllö vie sata kertaa enemmän sähköä mitä meidän 55" kokoinen taulutelkkari. Vaikka on luultavasti paljon pienempikin...

No sopii jonku teidän viisastelijan ostaa meille uus taulutelkkari koska mulla ei oo ny varaa sellaasta ostaa putkitelkkarin tilalle. Kummallista, että ei tajuta ettei kaikki voi tai halua ostaa telkkareita joka hemmetin välis.

[QUOTE="ville";29378558]Ei muuta kuin Vattenfallin sivuille. Sieltä löytyy.[/QUOTE]

Jotain ruotsalaista hopsansaata, josssa ei ole tuotteen elinkaarta otettu ollenkaan huomioon, ei vakuuta. Plasmatv:t kuluttavat enemmän kuin perinteiset kuvaputkimallit.

[QUOTE="hopsansaa";29378647]Jotain ruotsalaista hopsansaata, josssa ei ole tuotteen elinkaarta otettu ollenkaan huomioon, ei vakuuta. Plasmatv:t kuluttavat enemmän kuin perinteiset kuvaputkimallit.[/QUOTE]

Älykäs ihminen ei osta plasmaa. Keskimääräisesti uusi samankokoinen lcd vie kolmanneksen vähemmän sähköä. Siinä sinulle hopsansaata.

Yhteistyössä