Mä VIHAAN tuota 12-vuotiasta apinaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haluun pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja möhkispöhkis:
Alkuperäinen kirjoittaja haluun pois:
ÄLÄ HAUKU LASTASI :kieh: :kieh: :kieh:
tai tuun ja räksytän siun korvaan |O |O

Ja jumalauta! Jos sä oot niin täydellinen ihminen että et ikinä koskaan milloinkaan edes mielessäs hauku ketään niin hyvä sulle. Mutta mulla ei kuule ole yhtä täydellinen luonne, joten ajattelen ihan mitä haluan! Kyllä täälläkin yks päivä oli ketju jossa oikein sankoin joukoin mammat pohti sitä, miten parhaiten sais toisen ihmisen tapettua! Mulla pysyy ajatukset sentään haukkumisen tasolla.

no sehän se varmaan olikin ihan tosi-pohjainen ketju!! haloo??
en ole täydellinen, enkä edes yritä olla. mutta en kyllä ikimaailmassa haukkuisi lastani noin!!!
hakkaa ennemmin vaikkaa omaa päätäsi seinään tai huuda pihalla kaikki ärräpäät mitkä osaat!

Haloo itelles! Ihan yhtä tosipohjainen kuin tässä ketjussa mun haukkumiset!!
Ja ihanko tosissaan meinaat, että on fiksumpaa kiroilla ja mesota pihalla tai paukuttaa omaa päätäni seinään kuin kirjottaa anonyyminä nettipalstalle miltä tuntuu?!

Ihan tiedoksi vain sulle, että aikuiset ihmiset osaa purkaa raivonsa satuttamatta itteensä tai muita taikka riehumalla toisten nähden.
Älä tuu kuule neuvomaan asioissa, joista et varmasti tiedä yhtään mitään!!!

jos et halua neuvoja miksi tänne kirjoittelet? sano se?
kirjaimellisesti en tarkottanut että mene sinne pihalle riehuu vaan esimerkkinä jotain sen tilalle kun puhut lapsestasi noin. haukutko useinkin häntä noin? ei ihmekään jos ei kotitöitä tee.

Mun lapseni ei sattumoisin ole mikään virtuaalitapaus, enkä kommunikoi hänen kanssaan netinkautta. Että mitenköhän mun haukkumiset tänne sen mieltä mahtaa loukata?!

Sä et ihan oikeasti ymmärrä yhtään mitään murrosikäisistä etkä varmasti edes puolia siitä, mitä on olla vanhempi jos verrataan vaikka muhun joten säästä noi sun jeesustelut ihan jollekin toiselle.

Nyt tiedän että olen aika yksin mielipiteeni kanssa mutta sanonpa kuitenkin. Minusta lapsen ei tarvitsisi tehdä hirveästi kotitöitä, oman huoneen siisteyden ylläpito riittää ja tietenkin se että vie pyykit koppaan, tiskit koneeseen jne. mutta kyllä vanhemmat vois hoitaa imuroinnit, lattian pesut,kaupassa käynnit jne..
Koti on toki yhteinen mutta silti lapsi on lapsi. Kyllä kouluhommissa riittää vastuuta ja puuhaa.

Olen tätä mieltä vain koska koin oman lapsuuteni ihanaksi ja huolettomaksi, minua ei kyllä ole ikinä vaadittu tekemään kotitöitä oman huoneen siivouksen lisäksi. Ihan mielelläni olen kyllä autellut. Ton ikäinen harvoin tekee käskien muutenkaan...

Ja oikein vastuuntuntoinen ja ahkera ihminen minusta on tullut. Kaiken lisäksi tykkään vielä hirmuisesti kaikista kotitöistä kun niistä ei ole ikinä tehty mulle pakollista ja vastenmielistä asiaa.

Mutta joo, kyllähän noi 12veet osaa olla aika hermoja repiviä joten sympatiat sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Voi hellanlettas mikä äiti teresa täällä paapoo. Jos yks sun toinen varmasti haukkuu penskaansa joskus.

varsinainen teresa kyllä :D
ei tartte olla mikään äiti teresa jos ei vaan haukkua loksuta lastaan täällä palstalla! tyhmä pitää olla jos noin inhottavasti omasta lapsestaan puhuu! täälläkö ne ongelmat selviää?

Vm 87 teini äiti siinä paapoo aikuisia ihmisiä, oih.

eipä tuo ikä ihmisestä aikuista tee :whistle:

Pidemmässä juoksussa tekee kyllä.

esimerkkejä on nähty monta. ikä ei tee kenestäkään aikuista. ikä on vain numeroita joka ei tee kenestäkään yhtään mitään.

Voi hellanlettas mikä äiti teresa täällä paapoo. Jos yks sun toinen varmasti haukkuu penskaansa joskus.

varsinainen teresa kyllä :D
ei tartte olla mikään äiti teresa jos ei vaan haukkua loksuta lastaan täällä palstalla! tyhmä pitää olla jos noin inhottavasti omasta lapsestaan puhuu! täälläkö ne ongelmat selviää?

Vm 87 teini äiti siinä paapoo aikuisia ihmisiä, oih.

eipä tuo ikä ihmisestä aikuista tee :whistle:

Pidemmässä juoksussa tekee kyllä.

esimerkkejä on nähty monta. ikä ei tee kenestäkään aikuista. ikä on vain numeroita joka ei tee kenestäkään yhtään mitään.

Se on sun mielipitees.

Etsi jostain käsiin Raisa Cacciatoren, nimi ainakin jotain tuonne päin, teoksia. Niistä löytyy tietoa murkkuikäisen kanssa toimimiseen ja pohjaa osin sille miksi murkkuikäinen käyttäytyy kuten käyttäytyy. Se on vaikea ikä toisilla joka kysyy myös vanhempien kärsivällisyyttä, kekseliäisyyttä ja kaikke muuta siltä väliltä. Ei se taida kuitenkaan olla helppo ikä lapsellekaan kun on vähän kiikun kaakun, siinä ja siinä mikä mää oon ja minne meen. Ja varsinkin vanhemmat tuntuu niin-in typeriltä neuvoineen kaikkineen. Mutta jaksuja sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:

Ja jumalauta! Jos sä oot niin täydellinen ihminen että et ikinä koskaan milloinkaan edes mielessäs hauku ketään niin hyvä sulle. Mutta mulla ei kuule ole yhtä täydellinen luonne, joten ajattelen ihan mitä haluan! Kyllä täälläkin yks päivä oli ketju jossa oikein sankoin joukoin mammat pohti sitä, miten parhaiten sais toisen ihmisen tapettua! Mulla pysyy ajatukset sentään haukkumisen tasolla.

no sehän se varmaan olikin ihan tosi-pohjainen ketju!! haloo??
en ole täydellinen, enkä edes yritä olla. mutta en kyllä ikimaailmassa haukkuisi lastani noin!!!
hakkaa ennemmin vaikkaa omaa päätäsi seinään tai huuda pihalla kaikki ärräpäät mitkä osaat!

Haloo itelles! Ihan yhtä tosipohjainen kuin tässä ketjussa mun haukkumiset!!
Ja ihanko tosissaan meinaat, että on fiksumpaa kiroilla ja mesota pihalla tai paukuttaa omaa päätäni seinään kuin kirjottaa anonyyminä nettipalstalle miltä tuntuu?!

Ihan tiedoksi vain sulle, että aikuiset ihmiset osaa purkaa raivonsa satuttamatta itteensä tai muita taikka riehumalla toisten nähden.
Älä tuu kuule neuvomaan asioissa, joista et varmasti tiedä yhtään mitään!!!

jos et halua neuvoja miksi tänne kirjoittelet? sano se?
kirjaimellisesti en tarkottanut että mene sinne pihalle riehuu vaan esimerkkinä jotain sen tilalle kun puhut lapsestasi noin. haukutko useinkin häntä noin? ei ihmekään jos ei kotitöitä tee.

Mun lapseni ei sattumoisin ole mikään virtuaalitapaus, enkä kommunikoi hänen kanssaan netinkautta. Että mitenköhän mun haukkumiset tänne sen mieltä mahtaa loukata?!

Sä et ihan oikeasti ymmärrä yhtään mitään murrosikäisistä etkä varmasti edes puolia siitä, mitä on olla vanhempi jos verrataan vaikka muhun joten säästä noi sun jeesustelut ihan jollekin toiselle.

jos niin sanot, niin en tietenkään. rouva kaikkitietävä ;)
onnea valitsemallasi tiellä :wave:

Mä en möhkispöhkis ymmärrä, mistä sä oot repiny tuon käsitykses että mä täällä oikeasti huudan ja haukun tuota lasta? Kun just nimenomaan monessakin viestissäni oon sanonut että meillä aikuisilla on muut keinot purkaa raivoaan ja kiukkuaan. Ja että mun lapseni ei todellakaan lue näitä tekstejä täältä.

Sulle ei tunnu riittävän mikään määrä rautalankaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap..:
Mä en möhkispöhkis ymmärrä, mistä sä oot repiny tuon käsitykses että mä täällä oikeasti huudan ja haukun tuota lasta? Kun just nimenomaan monessakin viestissäni oon sanonut että meillä aikuisilla on muut keinot purkaa raivoaan ja kiukkuaan. Ja että mun lapseni ei todellakaan lue näitä tekstejä täältä.

kukapa tuollaista skitsoa äitiä uskoisikaan

Meillä neiti täyttää kesällä 11 v ja kyllä meilläkin tapellaan kotitöistä, välillä sanon että saa jotakin kun jotain tekee ja tekee se joskus oma-aloitteisestikin muttei kovin usein, ja auta varjele jos käskytät niin sanoo että entäs sitte tai muuta vastaavaa. Mä ymmärrän sua ap täysin kun itellä on samat ongelmat. Vielä olen kyllä ite imuroinut huushollin, tiskata se haluais mutta kun meillä harvoin on tiskejä altaassa kun laitan ne koneeseen. Mutta jos vaikka kokeilisi tässä joku päivä jättää pienen määrän tiskiä altaaseen ja sanoa että arvon neiti on hyvä ja tiskaa kun niin siitä tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja "fiksut" teinit keskustelee aikuisemaisesti.. jep jep.

Sanokaa mitä sanotte mutta mulla ainakin viiltäis ihan todella syvältä jos äitini olisi jossain keskustelussa viitannut muhun nimellä paskapää=(

Mä en ole IKINÄ ollut niin vihainen lapselle ja yksi murkkukin löytyy kotoa että olisin ala-arvoisia haukkamanimiä käyttänyt. Meidän kuuluu olla niitä AIKUISIA, KASVATTAJIA JA ROOLIMALLEJSA eikä itse vajota vittuleviksi teineiksi.

Meillä esikoinen on 12v(poika). Hänellä on viikottaiset hommat. Siivouslista kaapin ovessa, rasti siihen kun työ on tehty ja tehdystä työstä saa rahaa kerta viikossa. Osa töistä on sellaisia välttättömiä ilmaisia töitä joista ei makseta,( petaus, roskat, likavaatteet) mutta ne on tehtävä. Jos jää tekemättä ei saa viikkorahaa.

Tapasi puhua lapsestasi riipaisee syvältä. Puhut omasta lapsestasi todella törkeää kieltä..Häpeä. :$

muistatko yhtään itse millaista on olla murkkuikäinen?

Tytsi ja Möhkispöhkis, te tulette olemaan tuon ikä mielipiteenne kanssa hieman eri mieltä sitten kun teillekin tulee ikää mittariin :D
Huomaatte vielä, että ikä ja kokemus vaikuttaa paljon ihmiseen ja ajattelutapaan.

Ei meillä jokapäiväistä tuo imuroimaan käskytys edes ole. Tänään vaan pyysin kun en itse ehtinyt ennenkuin piti taas lähteä. Alunperin kun oli puhetta, että tulee auttamaan siivouksessa (lapsen vaatteita ja tavaroita pitkin lattiaa jne) mutta kun ehdin muuten siivota ennen kun se tuli koulusta, niin siksipä pyysin että imuroi. Vaan ei sitten viittiny tehdä sitäkään.

Eniten mua ottaa päähän se, että kokoajan ollaan kinuamassa sitä sun tätä, mutta yhtään mitään ei sen eteen sitten kyllä tehdä. Ei se raha aikuisillekaan koskaan taivaasta tipu, mun mielestä pitää oppia pikkuhiljaa jossain vaiheessa se, että jotain joutuu onnensa eteenkin tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap *:

oot olevinas niin aikuinen niin aikuinen..
ei aikuiset hauku lapsiaan noin, ei edes nettikeskustelussa

Älä ap välitä, näillä "IhkudaaMamma-89"-teinixeillä se oma murrosikä on vielä kipuiluineen niin tuoreessa muistissa, että ottavat tällaiset liian henkilökohtaisesti kun muistelevat riitoja omien äitiensä kanssa.

Itellä kanssa 12 v. ja just muutama päivä sitten meinasi pää hajota tuon mukulan kanssa. Välillä ollaan ihan helisemässä ja sitten on taas auvoisampia hetkiä. Toisaalta tää on varmaan vasta alkusoittoa siihen mitä se mahdollisesti tulee joskus vuoden parin päästä olemaan. Itse toivon vain pääseväni edes hitusen vähemmällä kuin oma äitini :whistle:
Jos jotain pyydän tekemään, niin vastaukseksi saan loukkaantuneella ja ärsyyntyneellä äänensävyllä "joo,joo!" ja siltikään mitään ei välttämättä tapahdu seuraavan parin vuorokauden aikana :headwall:
Jotenkin lohduttavaa oli lukea tämä aloitus ja huomata ettei ole ainoa joka välillä painii näiden ristiriitaisten tunteiden keskellä. Niistä kun harvemmin yleisesti puhutaan,,,

oot olevinas niin aikuinen niin aikuinen..
ei aikuiset hauku lapsiaan noin, ei edes nettikeskustelussa

Voi kuule tietäisitpä miten paljon kauheampia tekoja monet vanhemmat lapsilleen tekee. Ja ihan oikeassa elämässä, eikä vain nettipalstoilla.

Jos sun suurin ongelmas on se, että mä puran kiukkuani anonyyminä netissä, niin minkäs mä sille voin. Paheksu ihan vapaasti ja kiillota sädekehääsi. Ja mä voin vaikka lyödä vetoa, että ennenkuin sun lapses on 18, sä ihan sata varmaan kiroat sen mielessäs sitä ennen jossain vaiheessa.
Jos et oo tehny sitä jo, esim siinä vaiheessa on takana on miljoonas uneton yö ja vauva senkun huutaa sut unesta hereille sen sadannen kerran yön aikana..

Tervetuloa ihan oikeeseen maailmaan.

Tytsi ja Möhkispöhkis, te tulette olemaan tuon ikä mielipiteenne kanssa hieman eri mieltä sitten kun teillekin tulee ikää mittariin :D
Huomaatte vielä, että ikä ja kokemus vaikuttaa paljon ihmiseen ja ajattelutapaan.

voi olla. mutta kun et mitään esim minunkaan taustani tiedä tai minusta ylippäätänsä muutakuin mitä profiilissa lukee niin silloin ei pidä loksuttaa.
ja ole ihmeessä onnellinen kun on ikää niin paljon mittärissa, mie sen sijaan nautin nuoruudesta :)

Mä olenkin sitä mieltä, että ihminen viisastuu iän, kokemusten yms. kautta, MUTTA silti mielestäni joku nuori ihminen voi olla viisaampi ja kypsempi kuin joku vanhempi. Eli siis viisastun kasvaessani, mutta silti saatan jo nyt olla viisaampi kuin joku keski-ikäinen ja toisaalta joku minua nuorempi saattaa olla kypsempi ja fiksumpi kuin minä. Vai ajatteleeko joku, että oikeasti voi ihan pelkän iän perusteella arvioida ihmisen kypsyyttä, viisautta tms.? :o Se jos mikä on naiivia ajattelua.

Murrosikäiset voivat joskus käydä todella hermoille, mutta sitä en ymmärrä että haukut lastasi tuolla tavalla.Aikuisen pitäisi osata suhtautua asiaan toisella tavalla.Murrosikäiselle asiat eivät mene perille huutamalla, se vain pahentaa asiaa ja itsekin joskus menneinä vuosina siihen syyllistyin, kunnes otin toisen taktiikan käyttöön ja se tepsi.Silloin poika sanoi mulle, että tiedätkö äiti että nyt mä kuuntelen sua kun puhut mulle normaalisti, etkä huuda.Nyt pojalla ikää 17.Tytöt ovat 15,12 ja sit nuoremmat kesäkuussa 1v ja heinäkuussa 8v.

Yhteistyössä