Mä VIHAAN tuota 12-vuotiasta apinaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haluun pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Kyllä nyt on varmasti rautakaupasta loppunut kullanpuhdistusaine kun oikein urakalla on alettu sädekehiä putsaamaan... On se vaan kumma, että kysytään neuvoa, niin jotkut tietyt tarttuu nalkuttamaan pikkuasioista jotka ei varsinaisesti edes kuulu aiheeseen.

Ja oon mie lukenut täältä paljon pahempaakin tekstiä, mutta on se parempi niin kuin se, että laukoisi näitä asioita päin lapsen naamaa - kaikki vaan ei tajua virtuaali- ja todellisen elämän eroa.

Minulle on kyllä ihan selkeätä mikä on virtuaalia ja mikä todellista.
Mainittakoon myös että sädekehää ei ole pääni päällä, eikä tule koskaan sellaista olemaan.En vain ymmärrä, että vaikka miten suututtaisi ja olisi vihainen, niin miksi haukkua lastaan tuolla tavalla.
Meillä on eletty hyvin vaikeita aikoja murrosikäisen kanssa...eteen tuli ikäviäkin asioita.Välillä tuntui että kauanko tätä jaksaa, mutta en luovuttanut ja pahimmassakaan vaiheessa en haukkunut lastani.Yritin tukea, olla avuksi ja osaltani myös ymmärtää...siinä muistui hyvin mieleen oma murrosikäni.Murrosikäisen kanssa voi joskus olla todella raskasta, mutta kaikesta voi myös selvitä
=)

84556886886798554999564542/33//////74455645'jhd fge4eek4ty3y7u5457898788yke8y5tryretteur7uy26ty12qw3aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauyirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhffuryeyue6y2w6y2wyu3er

Mun esikoinen täyttääpian 10, ja murkku oireita on jo näkyvissä. Sit ku taloudessa on vielä uhmaikäinen, voitte kuvitella miten helppoa meillä välillä on :headwall: Tänään ollaan tapeltu siivoamisesta ja pakkaamisesta, eikä mene perille. Loppujen lopuksi istuttiin kaikki kolme alas, ja KESKUSTELTIIN asiasta, miksi äit suuttui ja mikä poikia pännii. Vaikka mäkin olin tänään taas ihan hermoromahduksen rajalla noiden inttämisien kanssa, niin ikinä, ei ikinä mulle tulis mieleenkään puhua mun lapsista tolla tavalla. Ei oikeassa elämässä, eikä netissä. Ne on herranjestas silti lapsia, vaikka kuinka veemäisiä välillä olisivat. Miten te itse käyttäydytte jos joku tulee teille huutamaan ja komentamaan? Ja joo, on eri asia, mut ei sellainen ainakaan mua saa yhtään yhteistyökykyisemmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turha syyllistää ap.tä:
Toivon todella, että teidän sädekehäisten pienet kullanmurut käyttäytyvät hyvin myös murkkuina. Monta unetonta yötä ja itsesyytöksiä on mullakin ollut, vaikka olen kaiken yrittänyt lasten eteen tehdä. Oma murrosikä? Sen verran oli kunnioitusta vanhempia kohtaan, että eipä tullut pahemmin kiukuteltua. Paljon voimia ap:lle, 12-v murroiän tuiskeet on vasta alkusoittoa.

taitaapa ap itse täällä puolustella itseään. kun ei ole vähään aikana näkynyt ja puolusteluja satelee HARMAANA..

Enpä ole ap. ja mun murkku on vanhempi, joten tasan tarkkaan tiedän, että joskus tekis mieli tilata itselle lentolippu mahdollisimman KAUAS! Ja uskaltaako täällä mustana sanoa, että äiti voi olla väsynyt?!

Alkuperäinen kirjoittaja Turha syyllistää ap:tä:
Toivon todella, että teidän sädekehäisten pienet kullanmurut käyttäytyvät hyvin myös murkkuina. Monta unetonta yötä ja itsesyytöksiä on mullakin ollut, vaikka olen kaiken yrittänyt lasten eteen tehdä. Oma murrosikä? Sen verran oli kunnioitusta vanhempia kohtaan, että eipä tullut pahemmin kiukuteltua. Paljon voimia ap:lle, 12-v murroiän tuiskeet on vasta alkusoittoa.

taitaapa ap itse täällä puolustella itseään. kun ei ole vähään aikana näkynyt ja puolusteluja satelee HARMAANA..

Enpä ole ap. ja mun murkku on vanhempi, joten tasan tarkkaan tiedän, että joskus tekis mieli tilata itselle lentolippu mahdollisimman KAUAS! Ja uskaltaako täällä mustana sanoa, että äiti voi olla väsynyt?!

ap:pa hyvinkin. kirjoitustyylisi paljastaa sinut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja möhkispöhkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
ÄLÄ HAUKU LASTASI :kieh: :kieh: :kieh:
tai tuun ja räksytän siun korvaan |O |O

Voi hellanlettas mikä äiti teresa täällä paapoo. Jos yks sun toinen varmasti haukkuu penskaansa joskus.

varsinainen teresa kyllä :D
ei tartte olla mikään äiti teresa jos ei vaan haukkua loksuta lastaan täällä palstalla! tyhmä pitää olla jos noin inhottavasti omasta lapsestaan puhuu! täälläkö ne ongelmat selviää?

Vm 87 teini äiti siinä paapoo aikuisia ihmisiä, oih.

mistä lähtien 21-vuotias on ollut teini??

Alkuperäinen kirjoittaja Haluun pois:
Sitä ei saa tekemään kotitöitä millään!! Monta kertaa ollut asiasta puhetta, mikään ei muutu. Äsken sanoin että imuroi sillä välin kun käyn hakemassa pienemmän tarhasta ja vie omat vaatteet sohvalta kaappiin.

Mitään ei ollut tapahtunut, kun palasin kotiin. No, sitten komensin sen imuroimaan. Viisi minuuttia oli imuri päällä ja jätti sen sitten keskelle lattiaa. Väitti imuroineensa olkkarin, eteisen ja keittiön. Ja paskanmarjat, ei tasan ollut tehny yhtään mitään!!!!

Ja sitten kun siitä sanoo ja heittelee sille rangaistuksia, niin sanoo vaan että "voi voi"

Siis AARRGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!

Mulla ei riitä hermo tuon paskapää penikan kanssa!!!!! Mitään ei viitsis tehdä, ei siis yhtään mitään ja silti pitäis aina saada rahaa ja tavaraa ja päästä joka paikkaan! Ja kun siihen ei edes uhkailu, kiristys eikä lahjonta toimi, ei millään.

Omasta huoneesta en viitsi edes mainita..

Raivostuttaa niin että itkettää!!

Eikös riitä vielä 12 kun raivaa aamiaistiat, pitää itsensä puhtaana ja tekee läksynsä hyvin.
Mun kuopus 13v ja en ole juuri vielä mitään pyytänyt kuten en aikoinaan isommiltakaan. Tuossa 15-16 vee alkoivat jotain tehdä ja siivoilla, omia kaappejaan, huoneitaan ja hoisivat tätä kuopusta mielellään.
Nuorilla on kaverit tärkeitä ja täytyy keretä olemaan niiden kanssa, ei voi vielä 12v paljon kiinnostaa joku imurointi.
Minä opetin 17v pojan raivaaamaan pyykkikoriin vaatteensa, jätin raivaamatta huoneesta ja pesemättä.
Olipa perjantai-iltana paniikki kun ei ollut discoon vaatteite. Alkoivat sen jälkeen oleen pyykkikorissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turha syyllistää ap:tä:

Mulla oli todella raskasta murrosikäisen tytön kanssa ja todella poikki koko hommaan.
Olisin varmaan lähtenyt vaikka Indokiinaan jos olisi ollut mahdollista.
Ystävien kanssa tuli usein keskusteltua siitä miten typerä on käytökseltään jne.

Tiedoksi että en ole tähän ketjuun kirjoittanut minään muuna kuin ap:nä. Mulla vaan on täällä muutakin elämää kuin roikkua netissä 24/7.
Ja itseasiassa keskustelu lähti harvaa poikkeusta lukuunottamatta siihen suuntaan, että en jaksa enää vaivautua kommentoimaan yhtään mitään.

Jatkakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Tytsi ja Möhkispöhkis, te tulette olemaan tuon ikä mielipiteenne kanssa hieman eri mieltä sitten kun teillekin tulee ikää mittariin :D
Huomaatte vielä, että ikä ja kokemus vaikuttaa paljon ihmiseen ja ajattelutapaan.

Mä olenkin sitä mieltä, että ihminen viisastuu iän, kokemusten yms. kautta, MUTTA silti mielestäni joku nuori ihminen voi olla viisaampi ja kypsempi kuin joku vanhempi. Eli siis viisastun kasvaessani, mutta silti saatan jo nyt olla viisaampi kuin joku keski-ikäinen ja toisaalta joku minua nuorempi saattaa olla kypsempi ja fiksumpi kuin minä. Vai ajatteleeko joku, että oikeasti voi ihan pelkän iän perusteella arvioida ihmisen kypsyyttä, viisautta tms.? :o Se jos mikä on naiivia ajattelua.
Tytsi, pakko olla samaa mieltä tuosta sanomisestasi. Ja ikää on pian 53:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Murrosikäiset voivat joskus käydä todella hermoille, mutta sitä en ymmärrä että haukut lastasi tuolla tavalla.Aikuisen pitäisi osata suhtautua asiaan toisella tavalla.Murrosikäiselle asiat eivät mene perille huutamalla, se vain pahentaa asiaa ja itsekin joskus menneinä vuosina siihen syyllistyin, kunnes otin toisen taktiikan käyttöön ja se tepsi.Silloin poika sanoi mulle, että tiedätkö äiti että nyt mä kuuntelen sua kun puhut mulle normaalisti, etkä huuda.Nyt pojalla ikää 17.Tytöt ovat 15,12 ja sit nuoremmat kesäkuussa 1v ja heinäkuussa 8v.

Juuri noin, murrosikäiset ovat jo jotain mutta kaipaavat paljon tukea ja kannustusta. Ihanaa kun on fiksuja vanhempia, vielä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap ilmoittautuu:
Tiedoksi että en ole tähän ketjuun kirjoittanut minään muuna kuin ap:nä. Mulla vaan on täällä muutakin elämää kuin roikkua netissä 24/7.
Ja itseasiassa keskustelu lähti harvaa poikkeusta lukuunottamatta siihen suuntaan, että en jaksa enää vaivautua kommentoimaan yhtään mitään.

Jatkakaa.

eli toisin sanoen huomasit tehneesi todella väärin ja sinua hävettää. siksi annat muiden vaan jatkaa. noh, eikös se aikuinen osakaan keskustella?

Alkuperäinen kirjoittaja vielä Irjalta:
Lapsi (niinkuin aikuinenkin) tarvitsee ja kaipaa ennenkaikkea rakkautta ja hyväksyntää, ja jos vanhempi ei uskalla/kykene sitä osoittamaan vaan esim haukkuu ja moittii niin yleensä lapsikin puolustautuu samalla tavalla.
Muistan omasta lapsuudestani kun oikein pelkäsin äidin töistä kotiintuloa, koska hänelle tuntui olevan tärkeintä että kaikki on siistiä ja paikoillaan. Niin kovasti olisin kaivannut yhteistä aikaa, halausta, kokemusta siitä että minä olen tärkeä ja rakas.
Muistakaa että se pieni ihminen tarvitsee ja rakastaa teitä ja tavallaan on myös teidän armoillanne.
Olen sitä mieltä että lapsikin on viisas ja ymmärtää monesti enemmän kuin ajattelemme. Hänen kanssaan voi keskustella ja kertoa omista ajatuksista ja tunteista rehellisesti. Tuntuu joskus että aikuiset aliarvioivat lapsia ja puhuvatkin heille huutaen tai muuten väheksyvästi.

Pakko vielä sanoa että Irja puhuu viisaita, onnea sulle, lapses ovat onnellisia.
Taas olem kirjoittanut niin paljon että hävettää.

en ikinä voisi sanoa vihaavani omaa lastani.
12 vuotias on lapsi,eikä mikään kotiorja.
oman huoneen siivoaminen,roskien vieminen,astianpesukoneen tyhjennys ym pikkutyöt riittävät hänelle kotityöksi

Alkuperäinen kirjoittaja Haluun pois:
Sitä ei saa tekemään kotitöitä millään!! Monta kertaa ollut asiasta puhetta, mikään ei muutu. Äsken sanoin että imuroi sillä välin kun käyn hakemassa pienemmän tarhasta ja vie omat vaatteet sohvalta kaappiin.

Mitään ei ollut tapahtunut, kun palasin kotiin. No, sitten komensin sen imuroimaan. Viisi minuuttia oli imuri päällä ja jätti sen sitten keskelle lattiaa. Väitti imuroineensa olkkarin, eteisen ja keittiön. Ja paskanmarjat, ei tasan ollut tehny yhtään mitään!!!!

Ja sitten kun siitä sanoo ja heittelee sille rangaistuksia, niin sanoo vaan että "voi voi"

Siis AARRGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!

Älä välitä. Mulla kans 12v murkku ja tänään ajattelin IHAN samoin. Ei tee mitään, ennenkun sanoo, eikä hyvin sittenkään. Tänään haistatteli päin naamaa. Tsemppiä, tiedän miltä tuntuu. Eiköhän se sitten helpota, kun on AIKUINEN :) ja itsellään on samanlainen 12-vuotias!

Mulla ei riitä hermo tuon paskapää penikan kanssa!!!!! Mitään ei viitsis tehdä, ei siis yhtään mitään ja silti pitäis aina saada rahaa ja tavaraa ja päästä joka paikkaan! Ja kun siihen ei edes uhkailu, kiristys eikä lahjonta toimi, ei millään.

Omasta huoneesta en viitsi edes mainita..

Raivostuttaa niin että itkettää!!

Alkuperäinen kirjoittaja 12 vuotiaan äiti:
oman huoneen siivoaminen,roskien vieminen,astianpesukoneen tyhjennys ym pikkutyöt riittävät hänelle kotityöksi

Voi luoja mikä meininki taas.
Ei ihmekun kasvaa tätä pullamössö huligaani nuorisoa, kun nuorilta ei enää vaadita yhtään mitään!
Ei pitäisi 12-vuotiaalle olla imuroiminen ylivoimainen tehtävä, jokaikinen minun tuntemani 12-vuotias joutuu imuroimaan kotonaan ja osallistumaan kotihommiin. :headwall:

Mutta onhan sen pikku NicoPetterin elämä pilalla jos ei persettäkin pyyhitä valmiiksi 20-vuotiaaksi asti.

Tiedättekö, että kun mun 2v jo nyt tykkää imuroida ja pyyhkiä pölyjä, innokkaasti auttaa tiskaamisessa ja pyykinlaitossa. Kun se sitten täyttää 12v niin hänhän tekee ne automaattisesti, kun pienestä pitäen on siihen oppinut.

Juu ja hän osaa kauniisti sanoa vieraille päivää ja kiittää aina kohteliaasti sekä muistaa pyytää anteeksi, jos vahingossa tönäisee. Ja kun mä en koskaan hänelle hermostu, niin mun hyvästä mallista johtuen, ei hän tule koskaan kiroilemaan eikä kiusaamaan muita.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
ÄLÄ HAUKU LASTASI :kieh: :kieh: :kieh:
tai tuun ja räksytän siun korvaan |O |O

Onks tää sun mielestä neuvo?

etkö peppari osaa lukea vai mikä mättää?
siinähän se lukee selvällä suomenkielellä: älä hauku lastasi

Ohos että se oli oikein neuvo, katos kun mun mielestä neuvo on sellainen joka auttaa tilanteessa ja tuo ei nyt auta ketään. Typerä tokaisu joka olisi voinut jäädä kirjoittamattakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja 12 vuotiaan äiti:

Voi luoja mikä meininki taas.
Ei ihmekun kasvaa tätä pullamössö huligaani nuorisoa, kun nuorilta ei enää vaadita yhtään mitään!
Ei pitäisi 12-vuotiaalle olla imuroiminen ylivoimainen tehtävä, jokaikinen minun tuntemani 12-vuotias joutuu imuroimaan kotonaan ja osallistumaan kotihommiin. :headwall:

Mutta onhan sen pikku NicoPetterin elämä pilalla jos ei persettäkin pyyhitä valmiiksi 20-vuotiaaksi asti.

ja sinustako lapsen haukkuminen on ihan ok ja normaalia? ei ole ihmekään kun saa lukea pimahtaneista lapsista lehdestä kun vanhemmat haukkuvat noin.

Meillä on 11 ja 13 vuotiaat lapset noi kaksi isointa ja voin sanoa että sen ikäinen voi siivota omat huoneet,hoitaa tiskit,imuroida,vaihtaa omat lakanat,laittaa omatpuhtaat vaatteet kappiin kuivausnarulta jne.Kyllä ehtii oleen kavereiden kanssa ja tekeen läksyt ja harrastaa siltikin,eihän nyt joka päivä tarvitse lasten siivota vaan esim.kerran viikossa tekee pyydetyt tehtävät,meillä tehdään kyllä jupisematta,ihmeellisiä kommentteja ettei tuon ikäiseltä voi vaatia sitä eikä tätä,siis miksei voi?Kyllä jokainen perheenjäsen kantaa kortensa kekoon tässä huushollissa ja kun kasvavat voivat auttaa ikkunoiden pesussa ja muissa isommissa hommissa.Jotenkin nykyään tuntuu ettei lasten tarttis mihin kään osallistua tai mitään tehdä jos ei huvita,ei se lapsi siitä vahingoitu.Ja ap.lle,että ymmärrän kyllä kuinka ärsyttävää tollanan on kun lasta ei huvita yhtään auttaa,jos sanot vain topakasti että tv,pelit ja kaverit on pannassa niin kauan kuin hommat on tehty.

Kotitöitä vaan kauheasti pienestä pitäen. Läksyjä sitten sen verran kun aikaa riittää. Niin tytöstä kasvaa hyvä kotiäiti. Ja pojasta tyypillinen mies. Ei suostu tekemään kotitöitä kun on tehnyt jo lapsena oman osuutensa. Aikuisena pakottaa omat lapsensa tekemään tylsät kotityöt.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Tiedättekö, että kun mun 2v jo nyt tykkää imuroida ja pyyhkiä pölyjä, innokkaasti auttaa tiskaamisessa ja pyykinlaitossa. Kun se sitten täyttää 12v niin hänhän tekee ne automaattisesti, kun pienestä pitäen on siihen oppinut.

Juu ja hän osaa kauniisti sanoa vieraille päivää ja kiittää aina kohteliaasti sekä muistaa pyytää anteeksi, jos vahingossa tönäisee. Ja kun mä en koskaan hänelle hermostu, niin mun hyvästä mallista johtuen, ei hän tule koskaan kiroilemaan eikä kiusaamaan muita.

Siis ootko tosissas vai onks tää jotain piikittelyä? Etenki toi hyvästä mallista johtuen ei tule kiroilemaan jne.... Ei hyvää päivää...

Sinä äiti mitä oikein tarkoitat,kyllä meillä kaikki tekee kaikkea eikä siitä ole mitään haittaa eikä lapset kiukuttele kotitöistä.Ehtivät tehdä yllinkyllin kaikkea muutakin,ajallisestihan noihin hommiin ei paljoa aikaa mene!!

Yhteistyössä