MAALISMAMMAT 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hena ja papunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vastasinkin sinulle jo tuolla aloittamassasi ketjussa, mutta älä murehdi suurta sf-mittaa! Ei suuri mitta tarkoita isoa vauvaa eikä mitään muuta kuin sitä, että vatsasi tulee olemaan varsin iso! Täällä viikkoja 20+1 ja mittaa 22 cm. Yli yli käyrien mennään tässäkin raskaudessa. Tuo mitta kun johtuu ihan kohdun asennosta ja kasvusuunnasta. Välillä kadehdin pienivatsaisia raskaana olevia naisia, kun tämä oma maha tuntuu jo nyt puolivälissä niin isolta ja raskaalta. Ja ne raskausarvet. Jos sf-mitan kasvu pysähtyy jossain vaiheessa niin silloin jotain on pielessä! Mitan pitäisi nimenomaan kasvaa tasaisesti käyrän suuntaisesti. Ihan loppuvaiheessa kasvu tasaantuu, kun vauva laskeutuu. Itse sain kyllä ekassa raskaudessa kuulla riittämiin neuvolantädin taivastelua isosta sf-mitasta. Huolehti, että vauva on varmasti tosi iso ja saa liikaa sokeria (lähettikin minut sokerirasitustestiin) ja syön muutenkin liikaa, vaikka paino nousi yhteensä 11 kg raskauden aikana. Lähetti sitten äitipolille lääkärintutkimukseenkin, jossa lääkäri taas taivasteli neuvolan tietämyksen tasoa. Totesi heti kohdun olevan hieman eteenpäin kallistunut ja vauvan kasvavan kokonaan ulospäin, jolloin mahakin oli suuri.

Noista supistuksista olisin enemmän huolissani. Jos kunnon lepo ei auta niin kannattaa ottaa yhteyttä suoraan äitipolille tai lääkärille. Kipeät supistukset saattavat aiheuttaa kohdunsuun avautumista ja se täytyy huomata ajoissa. Yleensä tiheiden supistusten hoitona on sairasloma, usein täydellinen vuodelepo. Itselläni oli vähän samanlainen ongelma ekassa raskaudessa. Supistuksia alkoi tulla usein ja maha oli todella kipeä. Kävin neuvolassa, jossa vain totesi minun kuvittelevan turhia. Parin päivän päästä jouduinkin sitten sairaalaan, kun supistukset muuttuivat kipeiksi ja synnytys meinasi käynnistyä (rv 30). Sain supistuksenestolääkettä pari kertaa ja olin 2 päivää tarkkailussa. Sitten kotiin viikoksi vuodelepoon ja loppuraskaus piti ottaa mahdollisimman rauhallisesti. Syynä supistuksiin oli täysin oireeton virtsatientulehdus (elämäni ensimmäinen). Kyllä säikäytti ja koko loppuraskaus olikin hyvin supistusherkkää aikaa ja tarkkailussa olin sairaalassa pariin otteeseen uudelleenkin.

minni rv 20+1

Heippa!
Mukavaa että niin moni hiljaiseloa viettänyt onkin ollut vain kiireinen tms ja että kaikki hyvin. Nyt kaikki sitten vaan ahkerasti kirjoittelemaan!
Tänään oli itselläni rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Ultraajalla oli vain hieman vaikeuksia saada kuvia ja mittoja, kun pikkuinen kiemurteli ja heitteli voltteja koko ajan. Ei siis ollut hetkeäkään paikallaan. Ei sitten kovin hyviä kuvia saatu, mutta hyvä merkkihän tuollainen myllääminen on.
Istukka on edessä, jonka vuoksi varmaankin liikkeet tuntuu kovin hentoisina vielä. Mennään sitten vielä rv28 ultraan istukan vuoksi, toivottavasti kohoaa pois kohdun suulta.
Sf-mittaa ei ole vielä otettu joten en osaa siihen sanoa mitään.
Tällä kertaa ei muuta, täytyy lähteä ruuanlaittoon.
Iines 20+1

Moi,

Näistä "kauhujutuista" ja varoitteluista: odottelin tänään neuvolassa ja selailin vauvalehtiä, yhdessä juttu keskenmenoista, kätkytkuolemista yms., joten eihän sitä mitään voisi lukea, jos haluaisi ikäviltä jutuilta välttyä. Surulliset uutiset kyllä hieman lannistavat omaa kirjoittelua, tuntuu hoopolta ilmoitella omista pienistä asioista kun jollekin toiselle on tapahtunut jotain todella traagista. Mutta toivotaan, että tästä lähtien ei mitään kamalia enää sattuisi...

Pikaisesti kuulumisiakin: sf nyt viikolla 22 20cm, joten yli keskikäyrän sekin, painoa tullut yht´äkkiä nelisen kiloa ja matalasta verenpaineesta (98/58) hieman ongelmia. Työnteko ei huvita yhtään, olisi NIIN ihanaa vain olla kotosalla... ( =

Hyviä vointeja kaikille!

Rv 22 +

Täälläkin on kaikki hyvin, en vaan ole jaksanut kirjotella mitään. Lukemassa käyn kyllä melkein päivittäin.

Eilen varasin ultran, ja se on muutaman viikon päästä. Samalla soittelin neuvolaan, kun on pari viikkoo töissä supistellut. Varsinkin loppuviikosta alkaa oleen vatsa tosi piukeena vähän väliä. Täti kysyi heti että mitä työtä teen, ja kun kerroin että keittiöllä oon töissä niin määräs saikulle. Lääkäriajan varasi huomiselle. Tuntuu vaan olo hiukan turhauttavalta, kun nyt jo alkaa supisteleen ja puolivälissä vasta mennään. Työkavereille puhuin supisteluista viime viikolla, niin ne vaan sano et kuuluu asiaan ei mitään hätää. Kyllä vähän kuullosti nihkeeltä pomo puhelimessa kun soitin et jään saikulle. Ei voi mitään, kyllä tää pikkunen on tärkeempi kun työ tällä hetkellä. Ja sitten kun meillä on pakko nostella raskaitakin tavaroita, ei kukaan auta, vaikka se vois meikäläisen taakkaa helpottaakin.

No, se niistä työasioista nyt lepäilen enkä aattele moisia. Ihanaa kuitenkin kun liikkeitä tuntuu jo tosi paljon. Yks ilta just söin aivan ihanaa Mövenpickin jädee, ja rupes sitten sellanen möyrintä käymään masussa. Totesin ääneen et taitaa vaavilla olla sama jätskimaku kun äipällä;)) Tai sit ei tykänny yhtään?! Otapa siitä sit selvää.
Masu on muuten täälläkin kasvanut hurjasti, ei toivookaan enää saada muita kuin äitiyshousuja jalkaan! sf mittaa en tiedä, kun oon neuvolassa viimeks käyny syyskuun alussa.
Kiloja on tullut 3-4, olo alkaa oleen aika raskas. Turvotusta esiintynyt myös jonkin verran, ja siitä aion kysästä myös lekurilta, et onko ok.
Mutta nyt täytyy lähtee kauppaan, joten hyviä vointeja ja hauskaa syksyn jatkoa kaikille mameille ja masuille!

Moppi77 20+2

On tämä ketju mennyt hiljaiseksi.. Tosin se on ihan ymmärrettävää, kun on niin paljon ikäviä uutisia tullut. Elättelen kuitenkin toiveita että tästä suosta noustaisiin ja saatais kunnolla keskustelua vireille..

Miten kaikilla menee? Joko olette saavuttaneet sen kuuluisan keskiraskauden virkeyden? Potkiiko kaikilla jo vauvat? Oletteko tehneet hankintoja vauvalle?

Mulla on edelleen väsy töistä tultua, mutta ei lainkaan niin paha kuin alkuraskaudessa. Supistukset on laantunu stressin myötä, mutta välillä on edelleen maha ihan kova.
Mulle on iskenyt ihan mieletön remontti-into! Vauvanhuonetta haluaisin kunnostaa seuraavaksi ... Tapettia ja huonekaluja vaihtamalla, ei sen kummempaa..

Ei tälläkertaa kummempia

Vanilla 17+5

Hiljasta tosiaan on.
Eilen kävin supistelujen takia tosiaan lääkärissä. Lääkäri määräs täks ja ens viikoks saikulle, ja pissanäyte täytyy tänään viedä labraan. Epäili et voi olla myös oireeton virtsatietulehdus. No, enää ei oo supistellut, kun levossa on ollut.

Vauva todellakin potkii, ja välillä tuntuu et kääntyy koko vatsa nurinpäin kun ilmeisesti heittelee jotain voltteja;)
Vauvalle oon ostanut muutamat bodyt, kun halvalla sain. Itse olen yhden neuletakin kutonut, ja nyt on sellaset villahousut kohta valmiina. Noita pikkusia vaatteita on ihana kutoa, kun ne valmistuu niin äkkiä.

Ja niinkuin Vanillallakin, olis kauhee tarve laittaa vauvanhuonetta. Meillä ei tarvi tapetteja muuten vaihtaa, mutta jo talvella löysin ihanan nalleboordin, joka oli ihan oikeen värinen meidän vauvanhuoneeseen. Eilen kävin sen ostamassa, ja aattelin sen sinne vaihtaa ehkä jo tänään.

Nyt aamupalaa, ja katseleen LOSTia kun tuli just viime alkuviikosta postissa toi toinen tuotantokausi! Jännää!

Moppi77 20+risat

Huomenta vaan kaikille!
Vein juuri pojan hoitoon ja kyllä on kunnon myräkkä ja myrskyn alku ulkosalla. Itse menen vähän myöhemmin töihin tänään joten ehdin muutaman rivin kirjoittelemaan tänne.

Mullakin rakenneultra takana ja kaikki oli niin kuin pitää. Eipä vaan asukki suosunut näyttämään kumpaa sukupuolta on, eiköhän se viimeistään maaliskuussa selviä.
Mulla on istukka etuseinämässä kiinni joten potkuja tuntuu enemmänkin sivulle ja alas. Oli näin esikoisenkin kanssa. Muutamana aamuna vieläkin pahoinvointi aalto hyökkää, mutta onneksi vain aamuisin. Onko teillä erityisiä mielitekoja tai inhotuksia? Mun intohimo on viinirypäleet, niitä on saatava päivitäin. Kahvin ja kalan tuoksukin saa voimaan pahoin.
Mukavaa perjantai päivää kaikille toivottavasti myrsky ei tee pahojaan.

Riitukka 21+6

Heipat vaan tännekin!
Olen siirtynyt kirjoittelemaan aktiivisemmin tuonne Wab ketjuun, mutta kuulumisia tulin kutenkin kertomaan:
Eilen illalla alkoi potkut todella tuntua, aivan uskomaton fiilis! Nyt ymmärrän miksi noita potkuja on niin vaikea kuvailla, tunne on nimittäin aivan ainutlaatuinen.
Eilen kävin neuvolalääkärissä, ja kaikki kunnossa. Hemoglobiini oli laskenut 145:stä 127:n, joten se selittänee osan heikotuksesta ja päänsäryistä. Verenpaineen suhteen lääkäri ei nähnyt jatkotutkimuksia tarpeellisiksi, niin kuin en minäkään. Seuraillaan kuitenkin. Seuraava neuvola vasta marraskuun lopussa, ja silloin täytetään kuulemma kelan paperit. Jee! Kuinkahan nopeasti sen äitiyspakkauksen saa.. Kyllä minä sen pakkauksen kuitenkin otan, vaikka sitä tuossa alkuraskaudessa pähkäilin. Ei sillä 140 EUR kuitenkaan saa hankittua samaa määrää tavaroita.
Ja ensi viikolla sitten rakenne ultra. Taidan olla niitä viimeisiä tässä ketjussa, jotka eivät vielä siinä ole käyneet.

Eipä tässä muuta, onnellista odotusta kaikille!

Hena ja papunen rv 18+2

Anoppilassa lomaillaan juuri, Pohjois-Suomessa, ja ulkona näyttää olevan tosiaan aivan kamala ilma! Vettä sataa vaaka suoraan ja tuuli on valtava. Talon isäntä ja emäntä on töissä, joten me saadaan leikkiä ja pelata täällä sisällä lämpimässä pari viikkoisen koiranpennun kanssa :o) Aika kuluu siis sateesta huolimatta kuin siivillä.

Ilmeisesti meidän vaavilla on suht säännöllinen rytmi nukkumisen jne kanssa, koska aamuöisin klo 4-5 tuntuu kuplia ym masussa, ja sillon yleensä herään ja valvon. Tämähän selittäis myös sen alkuraskauden joka öisen valvomiseni tuohon aikaan, vaikka en tietenkään sillon "potkuja" tuntenutkaan. Maha oli muuten vaan oudon tuntuinen. Yksi kunnon potku on kuitenkin vasta tullut, siis niin että tunsin sen itse mahan ulkopuoleltakin. (Kai ne niitä kumminkin on...)

Meillä rakenneultra edessä nyt maanantaina, joten sitä odotellessa. Tiistaina sit neuvolaan. Jännittää ja pelottaa tuo ultra kyllä jo aika kovasti, kun olen lukenut ja kuullut viime viikkoina kaikenlaista ikävää. Käytiin muuten eilen viemässä vakuutuspaperit, eli otettiin se syntymättömän lapsen vakuutus. Eipä sitten vaikuta rakenneultran tulokset vakuutusehtoihin, jos siinä nyt jotain epäilyttävää sattuisi olemaan. Toivotaan että maanantaina saisin taas (ainakin ees hetkellisen) mielenrauhan et kaikki on ok.

Ensi viikolla pitäisi palata myös töihin puolen vuoden tauon jälkeen. Minut irtisanottiin ko. firmasta laittomasti keväällä (pomo sai mm. tietää että yritämme saada vauvaa...), ja siitä asti ollaan tapeltu korvauksen/töiden puolesta liiton ja asianajajan kanssa. Kuinka ollakaan tilanne johti nyt siihen että irtisanominen purettiin ja palaan töihin. Työnantaja ei tietenkään tiedä vielä raskaudesta, vaan todennäköisesti olettaa että olen sitten töissä pitemmän aikaa. Että saapi nähdä mitkä on minun ja paikan fiilikset kun ylipäänsä palaan, ja sit jossain vaihees ilmoitankin vielä tulevasta äippälomasta... Jännittävät päivät ja viikot siis edessä. Toivotaan et kaikki menee hyvin ja jaksaisin siellä olla terveyden jne puolesta. Täytys ainakin saada yöllä nukuttua enemmän kuin nyt...

Tunnelmallista viikonloppua teille muille maalismasuille! Ihanaa että ketju on viime aikoina hieman piristynyt.

Np mitäs kuuluu? Kävin ekassa neuvolassa ja sydän äänet kuului. Nyt odottelen ultraa joka on ensiviikolla. Polttareihin pitäs sitten huomenna mennä jouduin jo varotteleen että en juo polttreissa kun on ollut migreeniä;/ Toivottavasti kukaan ei arvaa vielä raskautta. No kaippa sitä voi selvinpäinkin pitää hauskaa. vai voiko?? Sellasia mulle.
9+5

Heippa!

Täällä tasan 20 viikkoa koossa. Eilen oli mollivoittoinen ilta ihan ilman syytä. Vauva taisi sen tajuta, koska kun makasin selälläni miehen vieressä, päätti monottaa niin kovia potkuja keskelle mahaa, että mieskin tunsi ekaa kertaa -oli söpön onnellinen!

Olen viikon sisään tehnyt ekat vaateostokset Lindexin vauvaosastolta. Siellä on ihana Hello Baby -mallisto, tosi hellyyttäviä vaatteita! Parit housut, yhden bodyn ja yhdet potkarit + vauvan viltin olen tähän mennessä ostanut. Niitä tulee hiplattua kotona :) Sopivat väreiltään molemmille, esim. ruskeisiin housuihin voi yhdistää aikanaan vaaleanpunaisen tai vaaleansinisen paidan. Melkein tekisi mieli kokeilla vaatteita vaikka vauvanuken päälle :D --> hullu mamma...

Viikonloppuna on suvussa ristiäiset, ihanaa! Alan tosin aina itkeä kun ristiäisissä lauletaan ystävä sä lapsien. Nyt voi vielä tulla ekstravollotukset kun on omassa mahassakin elämää. Muuten ei viikonloppu innosta, koska la on luvassa ylitöitä :-/

Sairastelu senkun vaan jatkuu; poskiontelot on punkteerattu jo kolme kertaa, viimeksi eilen, eikä sekään vielä riitä vaan taas ensi viikolla uudelleen. Töissä sanoivat, että varmaan vielä laitoksella punkteerataan viimeisen kerran...Ja siltä alkaa kohta tuntua.

Näin muuten eilen kaupungilla ihanat limenvihreät vaunut! Mietin heti mielessäni, että yksiväriset voisi olla kaikkein näteimmät! Mitäs värejä olette miettineet?

Hyvää viikonloppua kaikille luvatusta myrskystä huolimatta!

-Mermaid 20 tasan-

Iltaa!
Täällä sitten myrskyää ihan urakalla, tylsää...
Mermaid kyseli vaunujen väristä; me olemme jo ostaneet vaunut, kun satuttiin saamaan hyvä tarjous. Alkujaan mietin lime/musta yhdistelmää, mutta ostettiin sitten tummansiniset/keltaiset. Pääosin ovat väriltään siniset, keltainen "tehosteena". Itse pidän selkeistä väreistä, joten varmaan siksi päädyttiin perinteiseen siniseen. Ja menee sitten tytölle tai pojalle.
Riitukka; ei ihmeempiä mielitekoja, mitään rasvaista ei voi syödä ja porkkanat on ollut tosi IN, mutta nämä lienee aika tavallisia.
Vauvalle on tehty jo aika paljon hankintoja, kun päätettiin heti että nyt ollaan ja nautitaan tästä raskaudesta kun sitä NIIIN kauan ehdittiin jo odottaa. Hassua että ensin odotetaan että tulisi raskaaksi ja sitten odotetaan lasta kun ollaan raskaana :)
Hemoglobiinikin alkaa nousta tehokkaan rautakuurin ansiosta; nyt ollaan jo yli sadan lukemissa, jee! Ja olo toki reipastuu kun hemppa nousee.
Hyviä viikonloppuja Maaliskuisille!

Iines 20+4

Tervehdys piitkästä aikaa!

Oon harvakseltaan käynyt kattomassa teidän kuulumisia, mutta itse en ole saanut aikaseksi mitään raapustusta! Oon surrut Antzin hirveätä epäonnea, mutta en oo löytänyt lohdutuksen sanoja ja omat asiat ovat tuntuneet niin vähäpätöisiltä toisen suuren surun rinnalla!

Täällä asiat kuitenkin hyvin, liikkeitä oon tuntenu jo 15. viikosta lähtien, rakenneultran mukaan vauva voi hyvin ja massu kasvaa hurjaa vauhtia! Ainoastaan supitelut hieman huolettaa, vaikka eivät olleet kohdunkaulaa ainakaan pari viikkoa sitten lyhentäneet. Esikoista odotellessa tälläisiä supistuksia alkoi olla tässä määrin vasta 1.5 kuukautta ennen synnytystä ja esikoinen syntyi ihan ajallaan. Viikon päästä on neuvola, täytyy kysellä onko syytä huoleen...

Kaikille maalismammoille hyviä vointeja ja viikonloppuja!

Pooh 20+6

Hyvää kuuluu tännekin. Yhtenä iltana oli navan seudulla kipua koko illan (lähinnä painelu sattui, muuten vain "puristusta", ei ollut kova, eikä vihlonut), mutta meni sitten onneksi ohitse ja vauveli on liikkunut normaalisti sen jälkeen ja silloinkin, neuvolan mielestä (soitin vain) kaikki olis ok... oli ilmeisesti taas jotain lihaskipuilua...lääkäriin käsketään vain jos kipuilu jatkuu ja jatkuu, mutta se siis oli ja meni jo ... Muuten ei ole ollut mitään kipuja tai huonoa oloa tms.

Mitään en ole vauvalle ostanut, mutta tänään kierreltiin vaunuviidakoissa ja katseltiin samalla sänkyjä yms. tarvikkeita. Kalliiksi tulee käymään tämä kaikkien kamojen hankinta, mutta on mukavaa touhua! Nyt ensin etsimme turvakaukalon ja vissiin siihen pari alustaa, jotka saa sitten autojen isofix-kiinnikkeisiin... Ja sitten tarvitaan tietty oikeat vaunut ja ehkä vielä jotkin matkasysteemit, toinen automme on niin pieni, ettei sinne varmaan edes matkarattaat mahdu. Tuntuu vain, että vaihtoehtoja on liikaa. Tilaamme varmaan kaikki lopulta Saksasta, ainakin nyt tuntuu siltä, että siinä säästäisi aika paljon.

Kotona on hissukseen rempattu lastenhuonetta ... katto ja ikkunanpielet on maalattu ja vielä pitäisi tapetit vaihtaa niin pääsisi kalustamaan! Ainakin pitää ostaa hoitopöytä, sänky, lipasto, lelulaatikko ja vaatekaappi!

Vauva potkii mukavasti pariin kolmeen otteeseen päivässä. Kun olen itse liikkeellä, niin en tunne sen liikkeitä, mutta tänään vauva potkaisi ekan kerran kesken mun lässyn-lässyn-jumpan!! Taisi "jumpata" sekin!

Vakuutusta vauvalle ei olla vielä edes kyselty ... pitäisi varmaan. Töissä kerroin esimiehelleni ja yhdelle työkaverille raskaudestani, muut saavat tietää ensi viikolla ... Huomenna menen äitini kanssa varmaan vähän vaateostoksille ... kivaa, tavalliset vaatteet ei mahdu ja äitiysvaatteet tuntuu isoilta ... maha kyllä kasvaa...

Oletteko mittailleet vyötärönympäryksiänne? Ennen raskautta ja nyt?? Mulla on mittanauhaan tullut lisää noin 10cm (navan korkeudella)... siinä on 4cm heittoa mittaako illalla vai aamulla ... kokeilkaahan!!

Viikot 22+2

Heissan kaikille =)

Meillä ei vieläkään ole kotona netti kunnossa, joten harvakseltaan pääsen nykyään lukemaan / kirjoittelemaan.. Nyt raapustan jotakin näiden töiden lomassa..

Kaamea myrsky raivosi eilen koko päivän.. Jännitti tosi paljon, ku mun mies lähti kavereidensa kanssa laivareissulle Tukholmaan eilen.. Se reitti kun tuntuu olevan tuulinen ilman myrskyäkin.. Soiteltiin aamulla, niin huonovointista porukkaa on kuulemma laivalla riittänyt. Mä itse en edes olisi lähtenyt, sen verran heikkovatsainen olen.

Mä en ole juurikaan mitään uutta vauvalle ostellut.. Lopetin vaatteiden ostelun siihen , ku sain tiedon raskaudestani.. Sitä ennenhän olin tehnyt vaikka mitä hankintoja, mutta tuntuu järkevämmältä ostaa vasta sitten kun tietää ihan 100% tuleeko sieltä tyttö vai poika. Ehkä silloin 4D -ultrassa se selviää. Mun vanhemmat kyllä on jatkanut sitä ostelu linjaa.. Se taitaa olla sitä isovanhempien intoutta, ku eka lapsenlapsi tulossa =)

Mä en vielä ole kokenut sisustusvimmaakan, ku tohon kämppään ei hankita, kuin välttämättömimmät tarvikkeet.. Kiva sitten laittaa vauvalle oma huone, ku päästään muuttamaan uuteen taloon touko- / kesäkuussa.. Aiotaan rakentaa näin talvea vasten, jotta kämppä valmistuisi mahd. nopeasti..

No, mutta hyvät viikonloput kaikille ja voikaa paksusti =)

Moi,
Nyt pyryttää täällä Keski-Suomessakin, kivakiva! Olen armoton jouluhössö ja tuntuu että saa luvan fiilistellä kun maa valkoisena!
Meillä kaikki vauvakamat valmiina edellisen jäljiltä, ainoastaan uusi turvakaukalo hankitaan kun vanha oli lainassa vain. En ota äitiyspakkausta (oli kyllä ehdoton ekan kohdalla!), yksi vihreä body oli PAKKO ostaa, kokoa 56cm. En ole käynyt rakenneultrassa, piti kyllä mutta en ole vain saanut aikaiseksi. Ei kuulu täällä "palveluun", vaan omalla kustanteella olisi. Sukupuoli olisi kiva tietää, selvinnee viimeistään synnytystapa-arvioinnissa, mutta sehän on vasta joskus lopussa. Vatsassa melkoinen möyke pitkin päivää, haittaa yöuniakin kun muutenkin uni herkässä. Mutta tietääpä että asukki hengissä ja hyvin voi! (=

Lumista viikon alkua kaikille! =)

Meillä on vaunut jo ostettu. Ne on Brion beige-mustat. Minä en ite tykkää niistä ihan kirkkaista, vaikka niitä on kuva kaupungilla katsellakkin. Ei vaan sovi meidän tyyliin. Mutta selkeät värit on ehdottomasti hyvä juttu!

Onnittelut kaikille puolivälin saavuttaneille! Täällä tullaan perässä! Ihmiset on todella alkanut huomata raskauteni ja tulleet onnittelemaan. Osa äideistä on tarjonnut vauvanvaatteitakin minulle. Saan valkata mieleiset vaatekaapeista. =). Paljon en ole itse ostanut vaatteita vauvalle. Odottelen ensin äippäpakkausta ja noita lahjavaatteita ja sitten katson että mitä puuttuu. Kyllä sitä ostettavaa riittää!

Vyötärönympärystä en ole mitannut, en halua masentua! Mutta jouluna mennään kanarialle viikoksi lomalle, siellä ajateltiin ottaa masukuvia.. =).

Ihanaa kun on lumi tullut! Nyt on jo ihan sellanen fiilis, että kohta se vauva syntyy... Muutenkin lumi antaa valoa ja vähän virkeämpää mieltä. Maha alkaa olla jo tiellä ja minä alan olla kömpelö. Kyljenkääntäminenkään ei ole enää niin helppoa kuin ennen. Mitä se on sitten maaliskuun alussa??

Pian pitäs perustaa uusi ketju kun tämä alkaa olla jo niin pitkä. En vaan tiedä kuka on vielä ketjussa mukana ja kuka ei, niin en uskalla perustaa, etten pahoita kenenkään mieltä.

Hauskaa viikkoa!
Vanilla rv 18+2

Heippa!
Kirjotinpa eilen pitkän viestin, joka kuitenkin hävisi bittiavaruuteen... netti lopetti toiminnan kun olin lähettänyt sen. Nyt taas onneksi toimii.
Lyhyesti sen viestin sisällöstä:
- ruuista viiliin on aika himo, ällöttäviä ruokia ei ole
- hankittuna on vasta muutama vaate, korisänky jossa mieheni nukkui ensimmäiset kuukautensa odottaa anoppilassa (pikkasen korjattavaa), vaunuja emme ole paljoa katselleet vaikka pitäis kohta varmaan...
- energinen vaihe raskautta taitaa olla täällä menossa. Onneksi, sillä puuhaa riittää niin töissä kuin kotonakin.

Mitäs muuta. Aika tuntuu menevän nopsaan. Perjantaina on neuvola vaikka silloin kun sitä varasin niin tuntu ett siihen on pitkä aika. Silloin saa täyteltäväks niitä kelan papereita. Ja sitten äitiyspakkausta odottelemaan :) odotankin sitä niinkuin lapset joulupukkia.

Moi!

Oli pakko tännekin kirjottaa mitä tänään tapahtu, kun jossain vaiheessa oli noista lemmikeistä puhetta. Meillä on tosiaan kaks kissaa, jotka ei oo vauvoihin törmänneet ikinä. Ikää on vanhemmalla 1,5 ja nuoremmalla 9 kk. Tänään meillä oli 3kk ikäinen vauva kylässä. Hiukan jännitti miten kisut siihen suhtautuu, mutta onneks kaikki sujui paremmin kuin hyvin. Molemmat meni heti haisteleen ja tekemään tuttavuutta. Tää vanhempi oli itseasiassa koko vierailun ajan vauvan lähellä, jopa peppu pesulle meni mukaan ja istu pytyn päällä ihan lavuaarin ja vauvan vieressä. Vaikka vauva hiukan itkeskelikin, niin kisut ei menny karkuun vaan tuli oikeestaan lähemmäks kattoon et mikä nyt tuli, ja et mistäs toi ääni tulee. Tosi kiva nähdä et noin toimittiin, toivottavasti sit on sama juttu oman vaavinkin kanssa.

Mites muuten ootteko aatellu vaippaasioita, meinaan kertakäyttöset vai kestot? Itse ostin tänään juuri kestovaippoja muovikassillisen, et melkein pärjää koko vaippaiän. Aattelin ainakin kotona käyttää kestoja, ja ainakin kokeilla millasia on yökäytössäkin. Pussilliseen mahtui erilaisia ja merkkisiä kuoria ja imuja, ja samoin muutama all-in-one mallikin. Saas nähdä mihin sitä sit tykästyy, ja kuinka jaksaa kestoilla.

Noita vaunuja oon nyt katsellut oikein tosissaan, ja kaks merkkiä on noussut yli muiden, Hartan ja Gesslein. Gessleineitä oon päässyt hipelöimään ja näkemään liikkeessä, ja nyt pitäs viä Hartanit käydä tsekkaan livenä ennen kuin päätän kummat otetaan. Tilataan joka tapauksessa Saksasta, kun saa huomattavasti halvemmalla. Väristä en oo viä varma, mut molemmista löytyy kyllä muutamat suosikit.

Rakenneultra on vastaviikolla 23, ja 3d/4d ultraan oon menossa. Sukupuolen haluaisin saada tietää, toivottavasti vaavi on samaa mieltä. DVD:n saa sieltä kans mukaan, et onhan sitä asukkia kiva kattella sit myöhemminkin. Neuvolaan oon menossa viikon päästä maanantaina, ja sillon on kans noi paperihommat edessä.

Mopille vaunuista:
Gessleinit tuntui musta tosi kevyiltä ja mahtuivat autoon, oli ilmakumirenkaat ja remmijousitus (=hyvät hiekkatiellekin). Väreistä en tykännyt, mutta niitä tulee koko ajan lisää ... Huonoa oli vain se, että eivät tee enää kovalla kopalla niitä (olisi parempi kun kyseeseen tulee kaikki kesäkuukaudetkin), on vain puolikovia ja pehmeitä, mitäs siihen sanot??

No, kiirettä ... olen töissä ... ja vaunusivuilla ...

Viikot 22+6

Vielä Mopille ja miksei muillekin:
Mekin aiomme tilata vaunut, turvakaukalon alustat pariin autoon ja itse kaukalonkin Saksasta. Myöhemmin varmaan kyseeseen tulee turvaistuin ja ehkä muutakin.

Mikä verkkokauppa olisi hyvä?
Tässä kaupassa on kaikenlaista: https://login.pingpong-online.com/
mutta sikäli huono, että vaikka suomalaiset saa sieltä 6% alennusta niin päälle lätkäistään 22% alv vaikka maksetaan myös hintoihin jo sisältyvä Saksan alv (16%). Kai siellä sellaisiakin kauppoja on, joissa ei joudu maksamaan sekä Saksan että Suomen alvia?? Tilasimme Saksasata noin vuosi sitten useamman satasen maksaneen soittimen eikä siihenkään päälle mitään Suomen alv:ja laskettu.

Tässä yksi kauppa: http://www.babyonlineshop.de/
En löytänyt tietoa voiko sieltä tilata Suomeen (kun en osaa saksaa)... Esim. Stokke Sleepy sänky reilut 500 euroa, Suomessa muistaakseni lähes 800 euroa (voiko olla?)...

Kenellä vaan on siis hyviä verkkokuppoja tiedossa, niin osoitteita jakoon!! Englanti sujuu, mutta saksankielisen kaverinhan voi aina ruokapalkalla pyytää auttamaan ;)

Plankton (ja muutkin):
Itse oon kans katsellu noista samoista liikkeistä, ja muistaakseni meille suomalaisille on ihan nuo samat hinnat mitä tuolla sivuilla. En nyt osaa sitä tarkkaan selittää et miten se meni, mut kuitenkin.

Yks liike oli kans joku babyparadise tai jotain, siellä oli kans noita gessleineitä ja hartaneita ym.
lastenkamaa. En löytänyt taas googlettamallakaan kyseistä liikettä, mut jos löydän niin laitan linkin tänne. itsellä ei kanssa oo toi saksa mitenkään päin hallussa, mutta eiköhän jonkun tosiaan saa avuks;)

Kyllä noissa hinnoissa on huima ero Suomeen vertaamalla. Just noi Gessleinit oli täällä 790€ ja saksasta sai samoilla varusteilla muistaakseni 550€. Hartaneista en tiiä vielä, oon kyllä huomenna menossa katsastaan ne livenä liikkeeseen. Mut ne oli hiukan kalliimmat kuin nuo gessleinit, enköhän sit osaa päättää kummat haluisin kun nään nekin luonnossa.
Sitten pitäs viä valita väri, itse oon tykästynyt molempien väreihin (muutamiin ainakin).
Ton kantokopan ehkä kans haluisin kovan, tosiaan sitä ei gessleiniltä löydy. Hartanilta löytyy kova koppa, joka mun mielestä myös kivemman näköinen. Samoin ainakin Hartanilla on tarjolla myös se sellanen jatkopala siihen jalkopäähän, mikä todellakin lisää suojasuutta ym.
Ehkä oon kääntynyt Hartanin suuntaan enemmän jo nyt näkemättä. Noi renkaat kuitenkin haluisin ilmakenno ennemmin kuin ilmakumiset, toiset on joutunut pumppaileen useinkin, joten olis vaivattomammat. Sit toi jousitus on ainakin gessleineissä jotenkin viä säädettävissä, en tiä miten käytännössä toimii ja onko tarpeellinen, mut kuullostaa hyvältä;)

Nyt täytyy lähtee nukkuun, josko tolta myteriltä nyt saa edes nukuttua!!!
Jos tosiaan jollain on linkkejä johonkin verkkokauppoihin, niin tänne vaan!

Moppi 21+

Mopille & muille:

Verkkokaupan https://login.pingpong-online.com/ sivuilla lukee:
"Tax and VAT information, European Union
All prices includes the german VAT (16%). As an citizen of the EU you have to pay the german VAT. You don't have to pay additional taxes or toll costs.
Customer from Sweden have to pay their local VAT (25%) the prices will be shown in the order process.
Customer from Finland have to pay their local VAT (22%) the prices will be shown in the order process."

Eli ymmärtääkseni suomalaiset maksavat päälle sen 22%. Toisaalta en nyt tiedä sitten pitääkö maksaa myös tuo 16% (ehkä sitten ei) ja alennustahan suomalaiset saavat 6% hinnoista että voipi olla että samoissa Saksan hinnoissa pyöritään (??). Asian voisi varmistaa kysymällä, teen niin ainakin jos päätän tuolta jotain tilata.

Gessleinissä oli remmijousitus ja ne heijas kokeillessa joka suuntaan. Tuntui mun mielestä hyviltä ainakin meille, kun pitää nimismiehenkiharoissa sotkea menemään. Mutta värit pitää vielä katsastaa ja se kovan kopan puuttuminen harmittaa ja saattaa lopulta vaikuttaa niin, että päädymme johonkin toiseen merkkiin. Puolikoviahan siellä olis eli pääpuoli on kova ja jalkaosa pehmeä ... Ostamme ilmakumirenkaat ja pumppailemme niitä juuri ton hiekkatien/nimismiehen kiharoiden takia, sanoivat kyllä kaupassa (jossa myivät pääosin vain ilmakennorenkaita), että nekin ovat hyvät.

No, verkkokauppoja kaivataan!

En sitten ole mennyt rakenneultraan, ei vaan huvita. En kestäis jos jotain olis pielessä, en halua tietää... Kaikki tuntuu normaalilta ja välillä mua potkitaan urakalla! Menen ehkä myöhemmin 4d:hen ... EHKÄ ... neuvola on viikon päästä ... paino on noussut tasaiseti 0,5kg/viikko ja mahakin kasvaa ...

Tässä olis kiva paita jonka voisin vielä tilata:
http://www.amazon.com/Mod-Symbol-Maternity-t-shirt-ROCKSTARMOMS/dp/B000GZKD10
Olisko hieno?? Nyt mulla ei ole mitään printtipaitaa ... sellaisia myydään kyllä paljon, mutta eivät useinkaan ole kuitenkaan äitiysmallia ...

Tänään viikot 23+0