MARRASKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindimandi=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenia,

nopsaan tulin istahtamaan koneella ennen kuin aloitan siivousurakan...sain juuri typyn ulos nukkumaan.

Kertauksena kerron jotain itsestäni: olen 26v, aviomies pian 27v. ja savossa asustellaan vuosi sitten valmistuneessa omakotitalossa. Perheeseemme kuuluu tyttö 4/05 ja koira. Marrastypy syntyi 12.11. sopivasti isänpäivänä. Ikäeroa lapsilla on siis 1v7kk ja hulinaa ja huisketta kyllä tässä talossa riittää.

Itse olen aika hyvin saanut otettua "omaa aikaa", niin esikoisen ollessa vauva kuin nytkin. Mies on yrittäjä ja tekee pitkää päivää, olen siis aika paljon yksin muksujen kanssa ja välillä tekee mieli tuulettumaan. Pari viikkoa sitten tein 3 päivän reissun siskoni luo etelä-Suomeen, lapset jäivät iskän hoitoon. Hyvin olivat pärjänneet =) Vaikka ikävä oli tietysti kova, jo heti ensimmäisenä päivänä...mutta muuten reissu oli kiva, maisemanvaihto virkisti myös henkisesti (ja kunnon yöunet). Myös tytöt ovat olleet paljon hoidossa mummoloissa, esikoinen oli ensimmäisellä yöreissullaan ollessaan 2,5kk ja kuopuskin taisi olla about samanikäinen. Ja isosisko mankuu harva se päivä mummolaan =) Ihana huomata että ovat läheisiä. Kun tytöt ovat hoidossa saadaan me miehen kanssa sitä harvinaista laatuaikaa =) Näin siis suunnilleen kerran kuussa.

Jos nyt tarttuisi siihen imurin varteen...pyykitkin pitäisi vielä lajitella. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Emmy: Meillä on 1 vauveli, Romeo. Syntyi 14.11.2006. Oon 26 vuotta, mies 30 vee. Asustellaan Vaasassa. Perheeseemme kuuluu myös 2 puudelia.

...lisäystä vielä edelliseen...
Me kans rakennettiin edelliskesänä omakotitalo.
Ja Romeo on ollut 1 yön pois kotoa, kun meidät vihittiin. En olis kyllä muuten jättänyt. Romeo on kuitenkin usein hoidossa aina pari tuntia kerralla, kun käyn kaupungilla tai jossain asioilla. Kummatkin mummat asuu niin lähellä (1,5km ja 3,0km päässä) että on helppo viedä. Tai niitten tulla tänne=) Ja nyt vielä helpottuu, kun saa ruveta antamaan muutakin ruokaa niin voin olla kauemminkin!

heipä hei ja tervetuloa joukkoon emmy!

joo eli minä olen 23w ja mies 25 vuotta. ollaan kihloissa oltu 6 vuotta. asustellaan varsinais-suomessa omakotitalossa joka valmistui tammikuussa 2007. tyttö on mein esikoinen.

katrina, meil on täl hetkellä käytössä jekovit-tipat. mut ne on kohta loppumassa,aateltiin sitten antaa devitolia.eiks jekovitit oo vesipohjainen ja devitol öljypohjainen? en tie niin noista =)

meillä on tyttö ollut muutaman kerran yöhoidossa.hyvin siellä on aina mennyt.se vaan että kauhee kilpailu on mun äitin ja miehen äitin välillä.pitää tarkkaa laskua siitä että tyttö on tasapuolisesti molemmilla hoidossa.jestas!! ja mä kun en OIKEEN tuu toimeen ton miehen äidin kanssa! no,elämä on...

kiva kun täällä mein ketjussa on ruvennut olee oikeen kunnolla elämää.se on niin mukava vaihtaa ajatuksia teitin kans jolla on saman ikäsii vauveleita. (kuinkas pitkään mä mahdan kutsua tosiaan vauvaksi tota meinkin neitiä,hih)

meillä nukutaan yöt tosi hyvin. ja päivälläkin neiti ottaa yleensä yhdet pidemmät päikkärit (2-3h) syö noin 3-5 tunnin välein päivällä.pitäs vaan ottaa itteään niskasta kii ja ruveta maistattamaan aamuisin sitä puuroa.tissittely kun loppui nyt kokonaan.mitäs vielä...kai mä sit hyökkään ton peskukoneen kimppuun,moiks! =)

Hei kaikille!!!!

Olen uusi tällä palstalla.Poika syntyi 21.11.Naistenklinikalla suunnitellulla sektiolla.Hän on valoisa ja ihana vauva!

Itse olen 36v ja mieheni 27v.Meillä on 2 isompaa lasta edellisestä liitostani,10v poika ja 8v tyttö.Ovat innoissaan vauvasta ja rakastavat häntä kovin.

Asumme pääkaupunkiseudulla.

Poika oli 4kk tarkastuksessa 61,5cm ja 7500g.Hän söi rintaa 3kk,kunnes ei enää huolinut.Meillä on ollut pullo rintamaidon ohessa alusta asti,koska vauva leikattiin lastenklinikalla 3vrk vanhana eikä jaksanut siitä toipuessaan vielä imeä rintaa tarpeksi.Oli muuten kamalaa katsella letkuissa uinailevaa vastasyntynyttä vauvaansa teholla,kun oli vielä omat hormoonitkin synnytyksestä sekaisin..Mut loppu hyvin kaikki hyvin.

Olemme syöneet kiinteitä jo kk päivät.Poika ei ole ollut asiasta kovin innostunut,vaan ilmeet ovat olleet hauskoja,etenkin kasvissoseiden kanssa=DPeruna on ollut erityisinhokki,jolloin poikaa on oikein puistattanut.Nyt alkaa jo mennä vähän paremmin.

eka flunssakin on pojalla jo ollut ja jatkuu nedelleen.Lääkäri totesi tulehdusta toisessa korvassa ja kirjoitti antibioottia,mutten alkanut antaa,koska ei aristanut korvaa,ei ollut kuumeinen ja söi hyvin.Kummatkin isommat lapset ovat olleet korvatulehduskiertaisiä,joten tunnistan kyllä oireet liiankin hyvin.Niinpä vauva parani ilman kuuria ja säästyi turhalta antibioottikuormalta.Kyllä nelikuinen on PIENI aloittamaan antibioottikierteen.Tosin jos olisi mennyt pahemmaksi tuo tulehdus,niin eihän siinä mikään olisi auttanut,mutta hyvä näin=)

Kaikille mukavaa eloa vauvojen kanssa!!!Aion kyllä alkaa pyöriä tällä palstalla,koska nyt on kotona netti ja kotiäidin päivään kaipaa välillä virikettä.

Tuutikki ja Nasu 5kk

Ai niin noi gallupit:
Devitol.tipat käytössä.

Yökylässä ei ole raskittu Nasua vielä pitää,mutta 2h oli hoidossa mun ystävällä,kun olin isompien lasten kans uimahallissa.Oli raukka itkenyt hysteerisenä koko ajan ja nyt vierastaa tätä kyseistä ystävääni ihan kauheesti.Voikohan vauvat muistaa niin hyvin,että toi oli se kamala täti jonka luo äiti mut hylkäs...?

Turvakaukalon mallia en muista.

Uus gallup: miten on seksielämän laita pikkuvauvaperheissä`?
Meillä ainakin on vähän turhan hiljaista,koska mieheni on vähän "tiloissa"isäksi tuelmisestaan,tosin tilanne on ns.paranemaan päin=)

Tervetuloa joukkoon sappertuuna! Tiedän tunteen kun on huoli omasta vauvasta. Meidän neitonen tosiaan syntyi rv 31+5 ja painoi vain 1600g. Kaikki meni kuitenkin alusta asti hyvin, mutta se huoli pienokaisesta oli silti niin valtava kun letkuja oli joka puolella eikä häntä saanut ottaa syliin tuosta noin vaan. Ensimmäinen silmänraotus oli jotain niin ihanaa, ettei sitä oikein voi sanoin kuvailla. On se oma lapsi vaan niin rakas!

Meillä kans tuo perunan syönti ei ottanut tuulta purjeisiin. Ensinnäkin näytti, että neiti ei tykkää yhtään siitä ja toiseks siitä tuli kauheet ilmavaivat. Nyt on pottu jätetty tauolle vähäks aikaa ja syödään maissipuuroa. Se näyttää maistuvan.

Kieltämättä seksielämä ei oo enää yhtä vilkasta kuin ennen. Alussa vauvan hoito vaati niin paljon, ettei ollut yksinkertaisesti aikaa, eikä kyllä halujakaan. Eka kerta synnytyksen jälkeen oli vähän takkuamista kun niin jänskätti, että sattuuko, mut nykyään mennään entiseen tahtiin :)

Mä olen 33-v ja aviomies samanikänen. Esikoinen synty 06/05 ja pikkuveli 1.11.2006. Ikäeroa lapsilla siis vain 1 v 5 kk. Asutaan Espoossa paritalossa. Lisäksi meillä on 8-v dalmatialaisuros. Eli touhua riittää....

D-vitamiinina menee Jekovit, se on isosiskon suuri herkku :) pikkuveli ei niin tykkää...Mutta en viiti vaihtaa kun typy niin rakastaa sitä. Omituinen maku sillä....

Seksielämä on nuukahtanutta, nukutaankin nykyään eri huoneissa. Ei vaan ole aikaa ja jaksamista....Molemmat lapset heräilee yöllä sen verran tehokkaasti että ollaan näillä nukkujisjärjestelyillä minimoitu kaikkien yövalvomiset kun toinen hoitaa toisen ja toinen toisen...Välillä ollaan miehen kanssa todettu että ollaan tälläsessa "työsuhteessa" näitten pienten kanssa ja lähinnä pelkkiä statisteja :) No, toivotaan että suhde tämän kestää, yhdessä ollaan oltu pian 10 v. ja on sitä ennenkin ollut "kuivempia" aikoja :)

Mä en ole vielä ollut muuten öitä erossa lapsista, ainoastaan silloin kun veikka syntyi. Synnärillä menikin 3 yötä kun esikoinen oli kovasti kipeä ja lastenlääkäri suositti ettei vauvaa veisi ihan heti kotiin. Nyt ovat olleet muutamia tunteja hoidossa mummilla, tietty mies hoitaa sitten useammn, että pääsen ite jossain tuulettumaan. Nyt on veikka vaan taas alkanut hylkiä tuttipulloa joten 3 tuntia on se maks mitä voin poissa olla. Ostin eilen kaupasta sellasia pehmeitä nokkia joita saa alkaa käyttää noin 6 kk iässä ja ovat esiaste nokkamukille...Ajattelin kohta niitä testailla. Meillä esikoinenkaan ei koskaan huolinut pulloa ja siirtyi sitten aikoinaan tissistä suoraan nokkamukiin. Mä olen kanssa sitä tyyppiä etten oikeen raatsi olla näistä erossa....

Terkkuja!

Heips. Käytiin tänään siellä lääkärissä ja pojalla on ylävartalon ylijäntevyyttä, eli kädet on koko ajan ns lukossa, mut ei oo mitään vakaa. Vois kuulemma häipyy ihan ajallaan mut laitto kuiteski lähetteen fysioterapiaan, missä katellaan sit noita jummaliikeitä, et poika alkais hoksia miten niitä käsiä käytetään enempi. Tuo saattaapi olla kuulemma syy siihen miks ei oo vielä kääntyny, ne kädet on niinku esteenä, saattaa lähtä liikkeellekki hiukka myöhemmin.

seksielämästä sen verran et sitä ei oo ollu varmaan 8 kuukauteen, yhtenäpäivänä kyllä yritettiin, mut jännitin visiin niin paljo et tuntu et paikat on muurattu kiinni, eli se sit siitä =) Noh, kyllähän tässä ehtii =)

Moikkis!

heips!
taas vaihteeksi kuulumisia ja tervetulotoivotukset uusille!
Mä olen 33-vuotias yh ja asun Helsingissä. Poika syntyi Kätilöopistolla 10.11. Isä on kyllä maisemissa, paljonkin, mutta parisuhdetta ei (enää) ole.

Galluppia: Meillä on Devitol-tipat käytössä ja sitä seksielämää ei todellakaan ole! :)

Mä olen ollut yhden illan ja yhden päivän erossa pikkumiehestä. Eka kerralla kun poitsu oli 3 kk niin vietin kaverin synttäreitä oikein pitkän kaavan mukaan, olin kotona 02.30! Poika oli isänsä kanssa. No, oli ihanaa päästä tuulettumaan kaupunkiin muttei ihan heti tekisi mieli uudestaan yöelämään! Toisen kerran olin asioilla kaupungilla, poika mummun kanssa. Hyvin meni molemmilla kerroilla! Tosin synttäreille lähdin vasta kun olin nukuttanut pojan..

Onnimanni: Mä ostin viime viikolla nokkamukin (mistä voi valita imeekö vai tippuuko neste itse) ja poitsu osaa jo juoda siitä.. Miksiköhän tuo alkaen 6kk?? En nimittäin ole kuullut ettei nokkamukia saisi antaa pienemmälle.. Valaisetko asiaa jos tiedät? :)

Sappertuuna ja Emmy: Mullakin kokemusta kun lapsi oli hoidettavana syntymän jälkeen, tosin ei ollut noin vakavaa kuin teillä. Synnytys oli niin pitkä ja tuskallinen, myös pojalle, joten hänellä oli kehkot täynnä nestettä. Siitä salista sit suoraan lastenosastolle ja sairaalassa oltiin 5 vrk. Loppu hyvin kaikki hyvin, ONNEKS!

Mihin aikaan teidän vaavit menee yöunille?? Mun poitsu menee 18.30-19.30!! Olen yrittänyt venyttää iltatoimia, järkkäillä päiväunia jne mut ei, silti tulee kiukkuiseksi yms jos ei pääse nukkuun. Toisaalta mulle ihan ideaalitilanne, saanpahan illat viettää vähän omaa aikaa. Poitsu nukkuu 6-9 asti, syö tosin 2-3 h välein yöllä edelleen.. ei kiva..

nyt alkaa salkkarit :) Kirjoittelemisiin!

Huomenia!!!

Mä just varasin yökyläpaikan vauvalle kummien luota kk päähän,jolloin herra olis puoli vuotias,mutta heti rupes mietityttää että mihin sitä nyt yövapaita ees tarvii...Katsotaan nyt tulenko katumapäälle=)

Mekin nukuttiin eri huoneissa monta kktta,koska loppuraskaudesta olin niin herkkäuninen että mua häiritsi ihan kaikki rasahdukset ja miehen ähinät,synnytettyäni olin sit taas niin kipeä ja väsyksissä,että halusin omaa rauhaa.Meillä on outo järjestely,kun mies hoitaa yösyötöt!Mulle ei liika väsyminen sovi-pää hajoo8-O.Mut tää on sujunuhyvin näin. Ei Nasu herää kuin suunnilleen kerran yössä ja rauhoittuu tutilla.Sitten aamukuuden maissa ruokailee.Mä nousenkin sitten laittelemaan koululaisille aamiaista.Mutta siis tosta eri huoneissa nukkumisesta:nyt nukuttu jo kk samassa makkarissa ja kyl se on kans hyvää tehny,kunb tulee sitä läheisyyttä luonnollisesti.

Joku kysyi vauvan nukkumaanmenoaikaa.Nasu uinahtaa tossa 20.30-21.30 mikä on loistavaa,koska koululaisten nukkumaanmenoaika on silloin.Jää meille aikuisille omaakin aikaa siinä sitten.

Huomenta täältäkin,

tervetuloa Sappertuuna!

Heti ekaksi vastailen tohon seksig:n. Meillä on sillä saralla ihan suht aktiivista, 2-3 krt/vko. Tunnustan, osittain siksi koska mieheni alkaa muuten puhua niin levottomia juttuja että eihän sitä muuten saa hiljaiseksi kuin tekemällä "sitä" =) Ei kyllä, olen huomannut että seksi on nykyään paljon parmpaa kuin ennen tätä toista synnytystä. Mistäköhän sekin johtuu?

Pikkuherra kyselit yöunista. Neiti menee nukkumaan siinä klo 21-22 ja herää kerran syömään siinä 02-03 maissa. Aamulla nukutaan seitsemään asti, esikoinen kun pomppaa yös siinä main. Mies hoitaa n. kerran viikossa yösyötöt että saan nukkua edes silloin kokonaisen yön.

Meilläkin nukutaan eri huoneissa, minä vauvan kanssa alakerran makkarissa ja mies yläkerrassa. Esikko nukkuu myös yläkerrassa, omassa huoneessaan. Olen havainnut tämän toimivaksi, eipähän tarvitse herättää koko taloa jos vauva on itkuinen tms. Ajatuksena oli kyllä siirtyä yläkertaan tytön kanssa kunhan yösyönnit jää pois (eiköhän siinä 6kk iässä olisi sopiva?)

Tänään isosisko meneekin mummolaan yöksi. Olen myös havainnut pientä kilpailua mummojen kesken, ainakin minun äitini on hyvin tarkka siitä että esikoinen on yhtä paljon myös heillä. Välillä pistää huvittamaan =) Noh, ihan kiva että näin on, eikä niin että ei välitä. Se olisi tosi ikävää.

Leikit kutsuu...

Pitimäni laittamani tohon nukkumaanmenogalluppiin et meillä poika menee nukkumaan siinä 19.30-22.00, aika tommonen joustava aikataulu. Riippuu ihan et nukutaanko vielä pikkuset iltapäikkärit vaiko eikö.

heips ja sappertuunalle tervetuloa!

joo,seksielämä ei ole täällä ihan sitä mitä se ennen oli. on kerrat hiukan harventunut mutta ei oo hirveesti halujakaan ollut.itse oon ihan tyytyväinen tän hetkiseen=)

mein typy menee nukkumaan illalla 20.30-21.30.
tänään aamulla laitoin tytölle sitten puuroa ja hyvin se upposi.perään veti vielä 200ml maitoa ja sitten lähtikin jo taju häneltä=) on nukkunut jo 2 tuntia. mites muilla,syökö tein pienokaiset tuttia? meillä enimmäkseen yöllä maistuu tutti.

joo,ehottomasti,onhan se parempi että noi mummit tykkää lapselapsestaan kun voishan ne olla välittämättäkin.iloisia ollaan kun on hinkuvia hoitajia tarpeen vaatiessa,hih.

hitto kun tuli tommonen takatalvi!! mä jo luulin et saa grillin kaivaa kohta esiin mutta ei!(vaikkakin se grilli on vielä kaupassa,mut kuiteskin) =) heipsan taas..

Meidän neitokainen menee yöunille n. klo 21-22. Nukkuu sellaiset 8-10 tuntia putkeen. Tosin viimeyönä hän heräsi kolmelta ja juttelikin pari tuntia sängyssä. Otti hän välillä maitohuikat tissistä, mutta sama lörpötys vain jatkui. Aamulla äitillä olikin silmät ristissä, kun piti herätä niin aikaisin kun neuvola kutsui klo 9.00. Ajattelin, että otan päikkärit sitten kun neitikin nukkuu, mutta tässähän mä vaan kirjoittelen. On se kummaa kun ei voi mennä lepäämään, hih. *myöntää olevansa nettiriippuvainen*

Meillä ei syödä tuttia. Olen kokeillut pyöreää, littanaa, nystyräpintaista...mutta ei kelpaa. No, eipä tarvi siitä ainakaan sitten vierottaa.

Isovanhempien välillä on täälläkin pientä kilpailua. Tosin ymmärrettävää sinänsä kun asutaan täällä norjassa niin eivät neitiä näe usein ja sit ku ollaan suomessa niin pitää laskea tarkkaan päivät että ollaan molempien isovanhempien luona tasapuolisesti. Ja kun matkaa heidän välillä on 50 km niin ei joka päivä viitsi sitä matkaa ajaa. Pitääkin olla yhdessä paikassa kauemmin ja sit toiselta puolelta soitetaan, että mitäs sinne kuuluu.

Täällä on muuten paljon koiraihmisiä liikkeellä. Kiva. Mites teidän karvaturrit on ottaneet pienokaisen vastaan? Meidän tipsu oli eka päivät niiiin väsynyt kun sen piti olla joka kitinästä ylhäällä. Yöllä tunki jopa vessaan vaipanvaihdolle, hih. Aika huvittavaa. Enää mokoma ei paljon välitä, mutta välillä makoilee ulkona vaunujen vieressä kuin mikäkin vahtikoira. Hienosti Leevi kyllä ymmärtää olla ottamatta vauvan leluja lattialta, osaa poimia omansa.

Minkäslaista ilmaa siellä Suomen puolella on? Täällä Lillehammerissa tuulee, mutta on aurinkoista. Aika kylmä kuiteskin ulkona, et saikin laittaa neitille kunnolla päälle kun ulkona nukkua tuhertaa.

Meillä poju nukahtaa illalla noin 21. Sitten herää noin 23 syömään jolloin mäkin kömmin nukkuun. Välillä jo aamukuudelta olisi pirteenä mutta yleensä saan sen vielä vieressä nukkumaan siihen kun isosisko herää eli 7-8. Tänään oli sellanen luxus 8 aamu! Poika tosiaan söisi kahden tunnin välein yöllä, viime yönä päätin etten anna aina tissiä vaikka kuinka haluaa ja pidin yhden 4 tunnin syöttövälin. Kyllä protestoi vastaan aikalailla mutta rauhottui sitten....Siinä on nyt tosiana se hankaluus kun pelkään että isosisko herää jos huudatan toista.....helposti sitten sortuu itekin väsyneenä vaan sitä maitoa tarjoamaan kun sillä rauhottuu. Joo, mä oonkin miettinyt millon palataan miehen kanssa samaan sänkyyn :) Eka toivoisin, että isosisko alkaisi nukkua ehjiä öitä...Se on vielä sellanen että kehittää hysteerisen huudon, jos ei suht nopeaan joka käy siinä rauhottamassa, että nukutaan vaan ja laita peittoa takasin päälle....No, onneksi sitä seksiä voi harrastaa muuallakin kun sängyssä...

Pikkuherra: En tiedä tosiaan sitä logiikkaa että miksi siitä nokasta saisi antaa vasta noin 6 kk. Siinä Mum:n nokkapakkauksessa vaan luki niin.....EN oo viel ehtinyt kokeilla. Oon kato laiska sulattaan maitoa pakkasesta :)

Noista koirista. Mä olen ollut ennen lapsia oikea koirafani, hellittelin omamme melkeen piloille :) Nyt kun on kaksi pientä, tuntuu etten enää jaksaisi välillä koko koiruutta....Se kanssa seuraa joka paikkaan, ja karvaa tulee kyseisestä rodusta (dalmis) niin, että ollaan ihan yltä päältä aina karvassa jos on sellanen vaate johon tarttuu....Mä kun en jaksa joka päivä imuroida. Pojulla on lahjana saatu ihania plyyshipukuja - tummia - jotka on jääneet kokonaan käyttämättä koska niihin karvat tarttuu heti....Sitten meillä mies reissaan jonkun verran työn puolesta niin olen ollut välillä hätää kärsimässä illalla kun pitäisi saada lapsia unille ja viedä koiraa iltapissille. Varsinkin talvipakkasella aika urakka...Anoppi onneksi hakee usein koiraa sitten miehen työreissujen ajaksi hoitoon.....

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille - täällä Espoossa on vielä +10 astetta. Saas nähdä tuleeko pian lunta. Olen ehtinyt jo ostaa aika kasan kesäkukkia ulos, toivottavasti kestävät....Onneksi ihan vaan orvokkeja ja narsisseja, ne kait kestää pikkupakkasen....

Olispas tänne taas paljo kirjoiteltu, kiva!

Vastailempas noihin gallupeihin... Romeo menee nukkumaan joskus 21-22 aikaan. Yöllä syödään 2-4 aikaan ja joskus vielä toisen kerran 6-7 aikaan. Herätys on 8-9 aikaan.

Me ollaan nukuttu koko ajan samassa sängyssä. Miehellä on ollut ihan luxus olot, kun ei ole tarvinnut enää melkein 4kk herätä yöllä. Ja sillä seksielämärintamalla on ollut aika hiljasta. Toi jätkä vie kaiken huomion, eikä meillä ole paljon yhteistä aikaa kahdenkesken. No, ei mua haittaa...
Pihalla on kyllä niin kauhee ilma. Tänään ei mennä lenkille. Oltiin aamupäivä mummolassa laittamassa ruokaa. Mun äiti menee vasta iltapäivällä töihin niin käydään sielä aina aamuisin. Se ostaa ruokavärkkejä ja mä sitte kokkailen ja mumma vahtii jätkää. Pääsee itte helpommalla ja halvemmalla, ku ei tervi ostaa ruokavärkkejä ja saa rauhassa kokkailla. Ja Romeo näkee paljo mummaa=)

Me ruvetaan nyt viikonloppuna remppaamaan jätkän huonetta, vaikka sielä on vasta 1,5 vuotta vanhat tapetit. Mutta ne on tavalliset, toi huone tehtiin vierashuoneeksi. Ja, kun Romeo ilmoitti itsestänsä niin halusin siitä vauvanhuoneen. Siinä on sukulaisilla ihmeteltävää, kun täälä jo rempataan.

On tää kyllä niin ihanaa aikaa olla vauvelin kans kotona. Mä teen kyl kaikkeni, ettei tarvis töihin pitkään aikaan. Ehkä sitte toista perään... Mites te muut? Siitä kyllä vissiin oli jo ennemmin puhetta.

Voih, tulis jo kesä! Mä en jaksa näitä ilmastonmuutoksia kokoajan. Saa olla 3 eri haalaria käytössä. Ohut, tuulenpitävä keväthaalari, äp ohut, lämpöisempi toppapuku ja kunnon toppahaalari.

Meilläki on noita haalareita enemmän tai vähemmän käytössä, alkaa vähän hiiltää ku joutuu aina katteleen lämpötiloja yms enneku vie poijjaan nukkumaan, Mun on pakko lähtä käymään pikku mutka ulkona, ku koira kyttää koko ajan ovelle. :(

Meillä koira on ottanu pojan ihan hyvin vastaan, ensin se leikki itkuhälytintä, aina ku kuulu pieniki änähdys niin katteli meitä ja uikutti. Mut ei se enää välitä, johtuu osittain varmaan siitä et on tottunu vauvoihin, veljenlapsiin ennen meidän omaa. Pientä mustasukkaisuutta on kuiteski ollu ilmapiirissä, josko se siitä. Appevanhemilla on semmonen yliaktiivinen koira, aivan hulluna yrittää aina hyppiä ja nuolla poikaa, ja mähän en sit tykkää siitä pätkääkään. Oon aina miettiny, et mitähän siitäki tulee ku jätkä lähtee liikkeelle, saa koko ajan kytätä sitä koiraa, se kieli on aivan liian nopea. Ja mua vaan jotenki ällöttää et ne ensin nuolee ahteriaan ja sukukalleuksiaan ja sit seuraavaksi nuolee meidän poikaa. Sanovat mitä sanovat koiran kielen puhtaudesta. :P

Siitä yöstä unohdin sanoa, et meillä ei oo virallisesti ollu yösyöttöjä varmaan reiluun kuukauteen, mut heräilee muuten vaan koko ajan, ja sit mä laiskana otan monasti viereen ja annan tissin suuhun, et saa itse nukkua, kunnolla noustaan 7-9 aikaan.

Mulla on sama ongelma ton töihin menon kans, ei kiinnosta pätkääkään, ei oo kyllä työpaikkaakaan virallisesti tiedossa. Aattelin et jos sitä heittäytys työttömäksi ja sit sanos kaikissa (mahdollisissa) haastatteluissa et yritetään toista lasta =) Toisaalta ollaan kyllä juteltu myös siitä mahdollisuudesta. =)

Meillä tuttia syödään öisin, päikkäreitten aikaan ja monesti myös autossa kuljettaessa. Annetaan myös suurimmissa itkukohtauksissa. Meidän ukkelillahan on jo noita hampaita, mut on se parempi et siellä suussa on tutti ku peukku, josta ei oikein voi vieroittaa. :/

Kuinkas pitkä Suomessa on äitiysloman pituus? Norjassa sen sai valita kahdesta vaihtoehdosta eli äippäraha on joko 100%:nen palkka ja 10 kk lomaa tai 80% ja vuosi äippälomaa. Valitsin sen jälkimmäisen. Ja jos vuodenvaihteessa tulee muutto Suomeen niin en ala töitä täällä enää tekemään, vaikka vakipaikka onkin. Muakaan ei kyllä yhtään kiinnosta mikään työn ettiminen. Se on jotain niin rasittavaa puuhaa kun pitää värkätä CV ja haastattelussa esittää niin täydellistä työnhakijaa...no sinne on vielä onneksi aikaa.

Mari: Toihan oli hyvä idea, että jos jäisin työttömäksi niin sanois työkkäris ym et yrittäis jo toista. Ei varmaan hirveesti satelis työtarjouksia.

Mä en osaa päättää, että mitä tekisin äippäloman jälkeen. Mulla on vakipaikka, mutta inhoon sitä pomoa täydestä sydämmestä. Et jäisinkö hoitovapaalle vai työttömäksi? En mä kyllä aijo mennä enää koskaan sinne töihin. Työttömänä saisin karenssin jälkeen liitostakin rahaa... on tää vaikeeta!!!

Meillä koirat on ottanut jätkän paremmin vastaa, kun epäilin. Romeo tarraa niistä jo välillä kiinni, jos tulee liian lähelle makaamaan. Koirat saa kyllä kyytiä, kun jätkä lähtee liikkeelle. Jos Romeo itkee, eikä oikein mikään auta niin kun vien koirien luo niin ei oo enää mikään. Se tykkää koirista kyllä niin paljon.

Emmy: Suomessa äitiysloma on noin 9kk ja 70 tai 80% palkasta. En nyt tarkemmin muista. Korjatkaa, jos tuli vääris=)

Moro!
Täällähän on vipinää, tervetuloa sappertuuna!! muutama päivä jäänyt väliin ja hirmuisesti asiaa :)

Vastataanpa gallupit eka: jekovitit käytössä, ei seksielämää( jos joka toista kuukautta ei lasketa :) ) halailua ja muuta vastaavaa kyllä, poika ei ole ollut yökylässä mut kaksi yötä sairaalassa 4 kk:na :( Töihin en ole palaamassa ainakaan ennen loppuvuotta, mutta vakipaikka kyllä odottaa sairaalassa.. yöjutuista: POika edelleen heräilee parin tunnin välein refluksivaivan vuoksi, mutta nukahtaa aina uudelleen helposti. Yöaika on meillä noin klo 22-09 , NOIN!

Emmy: olen suloisen esikoispojan 29 vee äiti ja hämäläiseen perheeseemme kuuluu myös isukki ja paljon kaloja (ts .akvaario..) Haavena olisi vielä toinen lapsi ja mahdollisesti vielä ihana kissanpentu! Olen muuten itsekin käynyt Lillehammerissa ja on aivan ihastuttava kaupunki siellä laaksossa!!
MAri_ Kiva kuulla ettei teidän vesselillä sen kummempia ollut :)

Täällä elämä on saanut ihan uuden käänteen nyt kun on käännytty vatsalleen. Koko ajan yrittää vatsallaan ryömiä ja sylissä ollessa vääntää itseään sivuille ja istumaa ja KAIKKi ohimenevä tarttuu käteen ja sitten suuhun .Kaukosäätimet ja kännykät ovat muuten hyviä motivaattoreita jos haluaa vauvaan saada liikettä:D
Kaiken lisäks alhaalta pilkottaa ensimmäinen hammas (äiti taitaa siitä olla eniten innoissaan...)

Nyt lopetan et joku jaksaa lukea, terkkuja :)!!
T.Minni ja Luca

Taitaa olla viikonloppuisin hiljaisempaa..?Meilläkin alkaa kohta viikkosiivous.Olo on kurja,kun on flunssa päällä.Pojan kans jo kylppärissä höyryhengiteltiin.

Nasu ei vielä ole kääntynyt kuin kerran vahingossa mahalta selälleen eikä myöskään yritä ryömiä.Nautinnollista,sillä keskimmäinen lapseni lähti konttaamaan 5-kuisena ja kävelemään 8-kuisena.Siinä on kauhea vahtiminen!Mutta Minnille onnittelut Lucan toimeliaisuudesta=)

Sappertuuna ja Nasu

täällä taas unien aikaan kirjotellaan :)
Toivotaan ettei sappertuuna teidän flunssat oo kauheen pitkäkestoisia, kiusa se on pienikin kiusa... On teillä tosiaan nopsasti keskimmäinen lähtenyt liikkeelle, toisaalta tuntuu että itse odotan kaikkein eniten juuri tuota liikkumisvaihetta koska vauva-aika on ollut meillä aika rankkaa (kaikilla tietty omat haasteensa...)

Meillä on luvassa hemmottelua kun viedään poika huomenna anoppilaan hoitoon. Sitten tämä äiti ja isukki suuntaa kylpylään muutamaksi tunniksi, ihanaa!!
Hyvää viikonloppua!

Olipa vajonnut taas ties minne tää ketju!Mut nyt on nostettu,missäa kaikki on?

Pojalla on flunssa tätä erää taakse jäänyttä elämää,mut mulla on vielä melko kurja olo.Vauvan olo on silti tärkeintä!!!

Nasu on löytänyt varpaansa ja koko ajan on nyt kädet varpaissa kii.Missäs vaiheessa muilla mennään?Selkeesti Nasu on vähän hitaampi motorisesti kuin keskimmäiseni,mutta ehkä samoissa kuin esikko.Esikkopoika lähti kävelee vasta reilu vuoden vanhana.

Oletteko saaneet paljon tarvikkeita ja vaatteita tutuilta?Meille juuri eilenkin naapuri raijasi ison laatikollisen vauvanvaatetta.Osa on tietysti jo käyneet ties kuin monissa perheissä ja päätyvätkin mulla öljyvärimaalausräteiksi-hyvä elämän loppu sekin vauvan vaatteelle=)Parempi kuin kaatopaikka.
Vaunut saatiin Nasun kummeilta ilmaiseksi,samoin rattaat.Turvaistuin ja rintareppu ostettiin tutuilta,yht.20e.Pinnasänky ja amme ostettiin lehti-ilmoituksen perusteella kätyettyinä,50e.Hoitopöytään satsattiin,ostettiin uuena,koska sitten kun hoitotasoa ei tarvitse,sen saa irti ja jäljelle jää kaunis hyllystö.Syöttötuli tuli kierrosta takas.Se oli ex-naapureiden tytöllä tos välissä ja on palvellut sitä ennen molempia meidän isompia lapsia.Kantoliina on lainassa.Leluja on paljon saatu lahjaksi.

Ei ole enää kolmannen kohdalla niin kauhean tärkeää että kaikki olis parasta ja uutta.Säästöhän on erittäin merkittävä,jos haalii käytettyä uuden sijaan.Mutta olen sortunut joihinkin kauniisiin vauvanvaatteisiin kyllä,ja ostanut kaupasta ilman varsinaista tarvettakaan=)Olen erityisen innoissani velourkankaisista verkkapuvuista=D Onko muilla jotain "heikkoja kohtia",joihin sortuilee?

Olen muuten käytetyistä tavaroista puheenollen nykyisin melko kierrätysmielinen-mutta en fanaatikko=) Ehkä sitä näin "vanhemmiten" alkavat nuo eettiset arvot nostaa päätään? Taidan ollakin tällä palstalla vanhin?Vai onko joku yli 36v?

Mukavaa,viileää viikon alkua!!!

Sappertuuna ja Nasu(varpaat kädessä)

maanantaita!
me oltiin taas mummilassa viikonloppuna.kurjaa ilmaa vaan piteli,lauantaina kova tuuli ja välillä satoi. eilen sitten päästiin vähän vaunuilemaan. tyttö nukkuikin sitten 2,5 tuntia pihalla vaunuissa!

meillä kyllä kovasti harjoitellaan jo tuota kääntymistä,kyljellään tyttö on aika paljon.ja tarttuu kaikkiin esineisiin mihin vaan saa kätösensä=) aamuisin kivointa taitaa olla pinnasängyn pinnojen pyörittäminen (pinnat vähän löysällä) kun niistä lähtee kiva nitinä...kyllä siihen sitten äitikin jo herää =)

me ollaan saatu kans hurjasti tavaraa sukulaisilta ja ystäviltä.pinnasänky patjoineen, carenan sitteri,emman hyppykiikku,hoitoalusta,itkuhälytin,leluja ja vaatteita 60-80cm paljon.että kyllä siinä on sievoisen summan säästänyt =) yhdistelmävaunut ostimme käytettynä 150e (gesslein) ainut mikä on uutena ostettu on turvakaukalo (recaro). sen mies vaati saada ostaa uutena.

mä oon ite ihan ihastunut nalle puhiin. löysin tytön huoneeseen jo maton. ja viel ku löytäs kangasta ni vois ommella verhot. ja nyt tahtoisin ostaa tytölle nalle puh sukkikset mut en oo vielä löytänyt..

ja syöttötuolin hankinta olis sitten jonkun ajan päästä,sekin vois löytyä jostain käytettynä=)

mut nyt kotiaskareiden pariin kun tyttö nukkuu,heips!!!

Yhteistyössä